Pagina 1 van 1
Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 23:07
door Frank
Beste prikkers,
Ik wil een compressie tester aanschaffen. Echter ik zie doorgaans 2 setjes op internet aangeboden. Geven deze betrouwbare metingen en zijn ze beide toepasbaar op een 6 cilinder benzine blok? (verwacht van wel omdat de bougie een standaard maat is) Welke set raden jullie aan, graag jullie ervaringen.
[www.google.nl]
en
[www.google.nl]
De eerste is rond de 20 euro en de tweede rond de 60 euro. Graag advies welke jullie zouden kiezen.
Bij voorbaat dank.
Frank Hendriks
Re: Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 23:27
door Mud Machine
Allemaal made in china. Kwaliteit zal dus wel hetzelfde zijn. Verwacht dus niet te veel van de nauwkeurigheid. Waarom niet ergens een goede lenen?
Ik heb wel een professionele te leen mits je in de buurt woont (omg. Eindhoven).
Re: Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: do 20 jan 2011, 20:55
door Dirk109
Ik heb een set van Midlock die heeft iets van 70 eurie gekost en lijkt op set 2 van de foto.
Er zit ook een flexibele slang bij wat wel handig is.
Midlock is al heel lang een leverancier van meetgereedschap in goed kwaliteit.
Misschien wel wat duurder maar dan heb je ook wat.
Dirk 109
Re: Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: do 20 jan 2011, 22:36
door bowy
Heb zelf eentje van Helle en was ca 30,- en lijkt veel op die eerste. Gebruik ik al een jaar of 6 zonder problemen e voor mijn gevoel betrouwbaar genoeg. Opmerkelijk is:dat het ook niet super nauwkeurig hoeft aangezien de problemen zich meestal overduidelijk openbaren.
Gr Bowy
Re: Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 00:07
door BEN110
ook ik heb en helle en doet het goed en is geschikt voor grote en kleine bougies dus als de tweede set zonder de rommel er om heen verschil meten is vaak belangrijker als de absolute waarde
Re: Compressie tester. Ervaring? Advies?
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 13:52
door Jos Daalmans
Hoi,
Inderdaad, verschil in compressie is belangrijker dan een absolute waarde. Cilinders gaan nooit allemaal mooi gelijkmatig achteruit in compressie en een afwijkende compressie pik je er dan zou uit.
Heel vroeger werd de compressie getest door beurtelings slechts één bougie in het blok te doen, te starten en kijken hoe hard de puf/puf/puf/doeng/puf/puf (in dit geval de vierde van een zes-cilinder)
Een slang is wenselijk, omdat je anders zit te hannesen om dat ding vast te houden.
Het is gereedschap wat je heel af en toe eens moet gebruiken. Het is jammer als een duur apparaat hebt liggen wat je misschien nooit meer gebruikt.
Succes,
Jos