chassis nummer inslaan
chassis nummer inslaan
de ingeslagen chassis nummer begint steeds slechter zichtbaar te worden. Het is nog leesbaar maar gaat achteruit
Het gaat om een origineel NL auto, al bijna 6 jaar in mijn bezit. de auto is vlak na aankoop bij de RDW geweest voor de om keuring naar camper kenteken. Ik schat in dat dit de RDW verder weinig interesseert.
Kan ik de RDW vragen dit nummer op nieuw in te slaan zodat ie nog tig jaar mee gaat?
Ik verwacht dat de antwoord op mijn vraag ja is....
Maar.... gaan ze nog meer nakijken?
Er zit nu namelijk een 2.8TGV in en voorheen een 2.5 NA. Een vermogens toename van zo'n 100% (voorheen 67PK nu 137PK)
Ik heb de auto nog niet laten keuren met de nieuwe motor omdat ik destijds bij het sterven van de oude motor gelijk 2 jaar met auto naar het buitenland vertrok.
Ik zou het jammer vinden als ik nu naar de RDW ga om te zorgen dat de chassis nummer leesbaar wordt en te horen krijg dat mijn auto niet de weg op mag omdat ie niet origineel is.
Ik ben voornemens de auto officieel met nieuwe motor te laten keuren maar dan zal ik waarschijnlijk eerst schijf remmen achter moeten monteren.
Ik heb een mail met mijn basis vraag over duidelijke maken Chassis nummer naar onze vrienden bij de RDW gestuurd
terwijl ik op antwoord wacht
Wie heeft ervarings adviezen?
Ian
en Bogie 110HCPU camper 2.8tgv
Het gaat om een origineel NL auto, al bijna 6 jaar in mijn bezit. de auto is vlak na aankoop bij de RDW geweest voor de om keuring naar camper kenteken. Ik schat in dat dit de RDW verder weinig interesseert.
Kan ik de RDW vragen dit nummer op nieuw in te slaan zodat ie nog tig jaar mee gaat?
Ik verwacht dat de antwoord op mijn vraag ja is....
Maar.... gaan ze nog meer nakijken?
Er zit nu namelijk een 2.8TGV in en voorheen een 2.5 NA. Een vermogens toename van zo'n 100% (voorheen 67PK nu 137PK)
Ik heb de auto nog niet laten keuren met de nieuwe motor omdat ik destijds bij het sterven van de oude motor gelijk 2 jaar met auto naar het buitenland vertrok.
Ik zou het jammer vinden als ik nu naar de RDW ga om te zorgen dat de chassis nummer leesbaar wordt en te horen krijg dat mijn auto niet de weg op mag omdat ie niet origineel is.
Ik ben voornemens de auto officieel met nieuwe motor te laten keuren maar dan zal ik waarschijnlijk eerst schijf remmen achter moeten monteren.
Ik heb een mail met mijn basis vraag over duidelijke maken Chassis nummer naar onze vrienden bij de RDW gestuurd
terwijl ik op antwoord wacht
Wie heeft ervarings adviezen?
Ian
en Bogie 110HCPU camper 2.8tgv
Re: chassis nummer inslaan
Hoi,
Je kan zo langs de RDW aangenomen dat je auto van voor 92 oid is mag je zo een 2,8 erin hangen, die moeten ze goedkeuren, mits degelijk gemonteerd.
Groet Frank
Je kan zo langs de RDW aangenomen dat je auto van voor 92 oid is mag je zo een 2,8 erin hangen, die moeten ze goedkeuren, mits degelijk gemonteerd.
Groet Frank
Re: chassis nummer inslaan
Frank
Je reactie is snel en bemoedigend
waar op heb je dit gebaseerd?
Bogie is van december 1986
Ian
Ps ben jij de zelfde Frank die mee ging kijken naar een Range in Harderberg een paar jara geleden?
Je reactie is snel en bemoedigend
waar op heb je dit gebaseerd?
Bogie is van december 1986
Ian
Ps ben jij de zelfde Frank die mee ging kijken naar een Range in Harderberg een paar jara geleden?
Re: chassis nummer inslaan
Nope,
Ik ben niet wezen kijken naar een range in Hardenberg. Ik wwwon in kropswolde en rijd een Zwarte RRC.
Groet Frank
Ik ben niet wezen kijken naar een range in Hardenberg. Ik wwwon in kropswolde en rijd een Zwarte RRC.
Groet Frank
Re: chassis nummer inslaan
Zelf inslaan kunnen ze niet om lachen bij de RDW, denk niet dat dat beter wordt als er ook nog met je motor 'gerommeld' is. Volgens kan je het beter netjes regelen, we hebben nl al niet zo'n goede naam daar.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
Re: chassis nummer inslaan
Waarvoor moet het nummer nu goed leesbaar zijn? Voor apk? Dan zou ik het wel weten.... Voor apk hoeft hij niet naar de RDW. Maar als het voor een RDW bezoekje is dan ligt het natuurlijk anders....dan is het zaak om het huidige nummer netjes op te poetsen en te beschermen met een corrosiebestendig goedje.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: chassis nummer inslaan
Gewoon 2 bezoekjes van maken, of gaan voor de herkeuring van de motor en het terloops vragen.
De herkeuring van andere motorisering is sinds vrij kort enorm eenvoudig geworden. Geloof wel dat je kenbaar moet kunnen maken uit welk voertuig de donor-motor afkomstig is. Ze kijken echter niet meer naar de percentuele vermogenstoename, en of het type blok ooit volgens de typegoedkeuring in de bewuste auto is geleverd (uiteraard wel bij ombouw van brandstofsoort als die brandstofsoort nooit is geleverd in een type auto). Binnen de RDW schijnt er wel alweer een lobby te zijn om de regeling terug te draaien naar de oude procedures...
De herkeuring van andere motorisering is sinds vrij kort enorm eenvoudig geworden. Geloof wel dat je kenbaar moet kunnen maken uit welk voertuig de donor-motor afkomstig is. Ze kijken echter niet meer naar de percentuele vermogenstoename, en of het type blok ooit volgens de typegoedkeuring in de bewuste auto is geleverd (uiteraard wel bij ombouw van brandstofsoort als die brandstofsoort nooit is geleverd in een type auto). Binnen de RDW schijnt er wel alweer een lobby te zijn om de regeling terug te draaien naar de oude procedures...
Re: chassis nummer inslaan
Bij herinslag van het chassisnummer kijkt de RDW alleen daar na.
Dus mijn advies, niet gaan liggen klooien en gewoon door de RDW opnieuw laten inslaan. Zijn wel kmosten aan verbonden.
fb
Dus mijn advies, niet gaan liggen klooien en gewoon door de RDW opnieuw laten inslaan. Zijn wel kmosten aan verbonden.
fb
Re: chassis nummer inslaan
heb in december een nieuw nummer laten inslaan, was zo gepiept , moet even herinslag aanvragen kosten herinslag met keuring was 190 euro.
ga niet zelf klooien ! dit loont echt niet .
naar motor of andere zaken kijken ze niet als je nummer nog rederlijk te ontcijferen is..
ga niet zelf klooien ! dit loont echt niet .
naar motor of andere zaken kijken ze niet als je nummer nog rederlijk te ontcijferen is..
Re: chassis nummer inslaan
Ben momenteel bezig met de restauratie van een 110. Bij de keuring gaf de RDW destijds aan dat het nummer op het chassis slecht leesbaar was.
Voor €45.- een herinslag elders op het chassis laten plaatsen, was verder geen probleem.
informatie RDW
Voor €45.- een herinslag elders op het chassis laten plaatsen, was verder geen probleem.
informatie RDW
Re: chassis nummer inslaan
Hoi Ian,
Een half jaartje geleden heb ik bij mijn Range Rover Classic uit 1986 het chassis nr opnieuw laten inslaan bij de RDW. Dit heb ik bij de RDW in Eindhoven laten uitvoeren. Daarvoor heb ik eerst een "identiteitscontrole" moeten laten uitvoeren en daarna de herinslag van het chassis nr. Beide kosten 45 euro, dus 90 euro samen. Zover ik begrepen heb is een identiteitscontrole altijd nodig wanneer je met een volledige auto komt om een herinslag van het chassisnr uit te laten voeren (althans, dat is wat de RDW mij destijds wijs heeft gemaakt). Bij het identiteitsonderzoek kijken ze de auto helemaal na, volgens mij om te kijken of het geen combinatie van 2 wagens of iets dergelijks is, waarbij van twee stukken chassis een is gemaakt. Naar de motorinhoud kijken ze niet zo zeer volgens mij. Ik zou dus gewoon een afspraak maken bij de RDW voor een herinslag van je chassis nr. Dan weet je zeker dat je er nooit meer gezeik mee krijgt dat het niet goed ingeslagen zou zijn. Verder zou ik zorgen dat je er bij de keuring in de werkplaats bij bent. Ik heb al wat vaker met keurmeesters van de RDW op een RDW locatie te maken gehad, en ze zijn naar mijn ervaringen niet de beroerdste personen. Als je gewoon een goed en eerlijk verhaal over je auto hebt, dan doen ze niet zo moeilijk. Hooguit dat ze aangeven dat je ook voor het aanpassen van je motor gegevens op het kenteken nog een keer terug moet komen.
Veel succes ermee, en ben benieuwd wat de RDW ervan zegt en hoe de eventuele herinslag verloopt.
Henry
Een half jaartje geleden heb ik bij mijn Range Rover Classic uit 1986 het chassis nr opnieuw laten inslaan bij de RDW. Dit heb ik bij de RDW in Eindhoven laten uitvoeren. Daarvoor heb ik eerst een "identiteitscontrole" moeten laten uitvoeren en daarna de herinslag van het chassis nr. Beide kosten 45 euro, dus 90 euro samen. Zover ik begrepen heb is een identiteitscontrole altijd nodig wanneer je met een volledige auto komt om een herinslag van het chassisnr uit te laten voeren (althans, dat is wat de RDW mij destijds wijs heeft gemaakt). Bij het identiteitsonderzoek kijken ze de auto helemaal na, volgens mij om te kijken of het geen combinatie van 2 wagens of iets dergelijks is, waarbij van twee stukken chassis een is gemaakt. Naar de motorinhoud kijken ze niet zo zeer volgens mij. Ik zou dus gewoon een afspraak maken bij de RDW voor een herinslag van je chassis nr. Dan weet je zeker dat je er nooit meer gezeik mee krijgt dat het niet goed ingeslagen zou zijn. Verder zou ik zorgen dat je er bij de keuring in de werkplaats bij bent. Ik heb al wat vaker met keurmeesters van de RDW op een RDW locatie te maken gehad, en ze zijn naar mijn ervaringen niet de beroerdste personen. Als je gewoon een goed en eerlijk verhaal over je auto hebt, dan doen ze niet zo moeilijk. Hooguit dat ze aangeven dat je ook voor het aanpassen van je motor gegevens op het kenteken nog een keer terug moet komen.
Veel succes ermee, en ben benieuwd wat de RDW ervan zegt en hoe de eventuele herinslag verloopt.
Henry
Re: chassis nummer inslaan
Iedereen bedankt voor jullie reacties
Ik wacht nog op reactie van de RDW zelf
Mijn reden voor her-inslag is dat bij de vorige APK het nummer moeilijk te lezen was.
Ik zal een vervolg posten als ik bij de RDW ben geweest
Groet
Ian
Ik wacht nog op reactie van de RDW zelf
Mijn reden voor her-inslag is dat bij de vorige APK het nummer moeilijk te lezen was.
Ik zal een vervolg posten als ik bij de RDW ben geweest
Groet
Ian
Re: chassis nummer inslaan
Ben ik helemaal met je eens Bart.
Als het alleen voor APK is is naar de RDW gaan alleen maar geld weggooien.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('19ec7eca6e370401401002887b3f41e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13450846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Als het alleen voor APK is is naar de RDW gaan alleen maar geld weggooien.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('19ec7eca6e370401401002887b3f41e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13450846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: chassis nummer inslaan
Hoi Ian,
Ik lees zojuist dit al wat oude topic, naar aanleiding van het zelfde probleem.
Ik wil mijn chassis van mijn 110 gaan restaureren en laten galvaniseren. Echter is het chassisnummer niet meer heel goed leesbaar. En heb ik ook ooit een motorconversie gedaan naar een 300tdi
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen bij jou?
Groet,
Jeroen
Ik lees zojuist dit al wat oude topic, naar aanleiding van het zelfde probleem.
Ik wil mijn chassis van mijn 110 gaan restaureren en laten galvaniseren. Echter is het chassisnummer niet meer heel goed leesbaar. En heb ik ook ooit een motorconversie gedaan naar een 300tdi
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen bij jou?
Groet,
Jeroen
Re: chassis nummer inslaan
Hoi jeroen,
Het is idd ruim een jaar geleden.
Ik was helemaal vergeten een update te posten,
Ik ben in Almelo geweest
Het opnieuw inslaan was helemaal geen punt... De keurmeester was blij verrast en origineel 1986 NL auto te zien
Toen hij bezig was vroeg ik hoe het zat met mijn trekhaak en nieuwe motor...
Ik deed alsof ik geen idee had van hoe het werkte... moet ik daarvoor een nieuwe afspraak maken ???
De keurmeester was erg vriendelijk en heeft de trek haak (3000kg), de TGV 100kw vermogen en zitplaatsen achterin op kenteken gezet.
Hij vond dat ik al genoeg moest betalen. Erg aardig
Ik had wel voor de zekerheid een dikke map aan rekeningen en bewijzen dat de motor professioneel en goed was ingebouwd,...Niet nodig gehad.
Ik weet niet of het iets uti maakte maar ik was er in 2005 ook geweest om de auto op camper kenteken te zetten. zal ook in het systeem hebben gestaan.
Succes met jouw RDW avontuur
Groet
Ian
Het is idd ruim een jaar geleden.
Ik was helemaal vergeten een update te posten,
Ik ben in Almelo geweest
Het opnieuw inslaan was helemaal geen punt... De keurmeester was blij verrast en origineel 1986 NL auto te zien
Toen hij bezig was vroeg ik hoe het zat met mijn trekhaak en nieuwe motor...
Ik deed alsof ik geen idee had van hoe het werkte... moet ik daarvoor een nieuwe afspraak maken ???
De keurmeester was erg vriendelijk en heeft de trek haak (3000kg), de TGV 100kw vermogen en zitplaatsen achterin op kenteken gezet.
Hij vond dat ik al genoeg moest betalen. Erg aardig
Ik had wel voor de zekerheid een dikke map aan rekeningen en bewijzen dat de motor professioneel en goed was ingebouwd,...Niet nodig gehad.
Ik weet niet of het iets uti maakte maar ik was er in 2005 ook geweest om de auto op camper kenteken te zetten. zal ook in het systeem hebben gestaan.
Succes met jouw RDW avontuur
Groet
Ian
Re: chassis nummer inslaan
Zo snel mogelijk in overleg met de RDW, dan kunnen ze meedenken. Als je het achteraf pas doet heb je de kans dat ze dan vooral gaan tegendenken
Re: chassis nummer inslaan
Dank je voor de reactie,
Je bericht geeft vertrouwen in tegenstelling van de horror verhalen die je her en der leest.
Ik ga er mee aan de slag.
Je bericht geeft vertrouwen in tegenstelling van de horror verhalen die je her en der leest.
Ik ga er mee aan de slag.