Pagina 1 van 1

Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: ma 17 jan 2011, 23:01
door Jeroen
Aankomende woensdag is het dan zover, ik mag mijn engelse rrc naar de rdw brengen voor een pat-onderzoek.
Bij de eerdere id controle vond de rdw dat het vin nummer niet origineel is ingeslagen door landrover.

Zijn er nog kenmerken waaraan ik kan zien dat het chassis van 1986 is?

Groet,

Jeroen

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: ma 17 jan 2011, 23:09
door sjorsboomschors/aka/PP
tja, beetje aan de late kant om dat uit te zoeken, nietwaar?
maar vooruit: RR verhaal{/url]
succes morgen!!!

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: ma 17 jan 2011, 23:24
door Mud Machine
Vierkante balk bij de achteras

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: ma 17 jan 2011, 23:54
door Jeroej
Ik Heb er 1 van 86 en 1 van 88 allebei vierkante balken, ik weet eigenlijk ook niet hoe de ronde variant er uit ziet.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 18:31
door Ar
Beste Jeroen, ik wens je inderdaad heel veel geluk, mijn Range Rover is om dezelfde reden afgekeurd en daarna is het kenteken ongeldig verklaard.
Ze kijken bij het PAT onderzoek vooral naar je motornummer, en passen dan later de 1/3 2/3 regeling toe. Maar als ze niet "On-omstootelijk" bewijs kunnen vinden dat het VIN het juiste nummer is, dan kan RDW lastig zijn. Is RDW eenmaal op zwart dan kun je niet meer met ze praten en moet je dus alles uitzitten totdat je eindelijk naar de Rechter kan.


Zie mijn hele verhaal op het [www.rangeroverforum.nl]

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 18:42
door Ar
Jeroen, welk RDW kantoor ben je in eerste instantie geweest?? Ik was bij RDW in Waddixveen, en kreeg dus daar ook te maken met de Politie (PAT). Rdw vindt de inslag rommelig, politie noemt het meteen "Vals" terwijl in 1997 de RDW keurmeester het nog allemaal goed vondt.

Chassis geldt als basis, Nummers staan eindeloos vaak deukerig ingeslagen. In de UK mag/kan je veel eenvoudiger chassis wisselen dan hier in Nederland en daarbij worden de nummers nog steeds handmatig in gemept (kan snel deukerig zijn) In Nederland heeft de rdw elektrische ratelmachines die bijna geen inslag maken (dus geen deuken).

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 19:18
door Rickske
iets wat eens goed is gekeurd kunnen ze toch niet ineens herroepen??

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fd43d7fdf1d5c3489d8c41c6e5c5344d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13437206, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 20:05
door jeroen
Ik ga morgen naar de RDW in Almelo.
De kans is groot dat het chassis is gewisseld ik hoop alleen dat ze toen de motor ook over hebben gezet.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het vin nummer er origineel af fabriek uit ziet.
Jammer dat de regelgeving in Engeland hierin weer soepeler is.
Toch lijkt alles origineel zelfs de body, kenteken gegraveerd in ramen enz enz


Groet,

Jeroen

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 20:49
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Ja hoor, kunnen ze wel, ze zeggen gewoon dat dit niet het chassis is dat zij destijds hebben gezien.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 20:50
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Hoe laat moet je de auto morgen brengen, ik ben morgen mogelijk ook daar.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 21:45
door jeroen
Ik moet morgen de range tegen 08:30 brengen, en ik mag hem eind van de dag weer ophalen (onder voorbehoud dat hij niet ooit eens is gestolen)
De kans is dus groot dat je hem ziet staan.
Ik heb hem net klaar gemaakt om hem naar de rdw te rijden, weet ik ook meteen hoe het apparaat rijdt.
Ik zie net nog wel dat beide schokbrekers naar voren staan. dat zou duiden op een nieuwer type???
Hoor ik trouwens meteen het goede/slechte nieuws of gaan er nog een paar dagen overheen?



Groet,

Jeroen

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 21:52
door Hans (draakje)
Succes gewenst !! Ik hoop dat je er doorheen rolt

Is het trouwens mogelijk om bij een motor wissel het nieuwe motor nummer op 1 of andere manier te laten registreren. Bijvoorbeeld door je oude motorblok als bewijs mee te nemen ? Dan kunnen ze later nooit zeggen dat de auto gestolen is oid en voorkomt wellicht vragen. Of is dat niet mogelijk ?

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 21:54
door lone ranger
schokbrekers naar voren is vanf 85 dusssss.........het kan..

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: di 18 jan 2011, 21:59
door jeroen
lone ranger Schreef:
-------------------------------------------------------
> schokbrekers naar voren is vanf 85
> dusssss.........het kan..

dat scheelt weer.
Dan is het nu gewoon afwachten. ik kan me wel van alles gaan bedenken maar het is aan PAT en de rdw.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 01:06
door Rickske
ach, je kan dat avst met foto's dan weer aantonen dat dit wel t chassis is wat je al jaren hebt.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('37a33a5ec611fc5cb86cedf934cd4ab2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13439293, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 09:29
door Ar
Paul heeft gelijk, ze zeggen gewoon dat ze er niet van mogen uitgaan dat ze dat chassis eerder hebben gezien want er kan ik al die jaren veel veranders zijn. Op die manier hoeven ze niet te kijken naar het papieren Kentekenbewijs omdat ze eerst de Identiteit willen vaststellen en dan kijken ze dus ook niet meer naar het Kenteken register waar ze de bekende Historische gegevens hebben opgeslagen (als ze al bij het archief kunnen komen, want dat blijkt vaak ook niet mogelijk. Terwijl ik van hun exteren EDP-auditer PWC heb begrepen dat RDW wel aangeeft dat ze het Kunnen).
Eigen verklaringen en voor verklaringen van vorige eigenaren en die van de gargage waar je al jaren lang je APK-keuringen hebben laten doen is de RDW ook niet gevoelig voor.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 09:58
door Ar
Er is Jurisprudentie over dat het bepalen van VIN een Nationale aangelegenheid is, dat is heel erg logisch omdat de RDW de taak heeft om criminaliteit rondom auto’s te signaleren. De 1/3e 2/3e wet is hiervoor in het leven geroepen om die criminaliteit tegen te gaan en maakt dan ook geen onderscheid tussen oude en nieuwe auto’s.

Ik snap dat Jeroen zoekt naar aanknopingspunten om aannemelijk te maken dat het een “Juiste” auto is die klopt. Maar het gaat hier enkel om het bepalen van het VIN.
Maar wanneer (onomstotelijk (let op dat woord)) is aangetoond dat het een origineel VIN is dan mag de RDW geen aanvullende eisen stellen, anders dan voor de veiligheid van het wegverkeer.

Dan maakt het werkelijk niet uit of je schokbrekers, naar voren of achter staan of recht omhoog, als ze maar niet door de roest dwars door het dak komen.

IK hoop dat Jeroen zijn Rangie gewoon mag gaan invoeren, maar heb zo’n gevoel dat de RDW de boel aan het tegenwerken is, want dit is al het derde geval binnen 3 maanden die ik gehoord heb. En heb zelf dus ook dat probleem met een ENGELSE Inslag.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 10:07
door die zijn onderweg
zo, dan wordt ie wel lekker zeg, moet je een bewijs hebben van een bewijs dat je nummers/chassis toen was dat 't nu ook nog steeds is??? Dengoeiedag!
Is er DNA uit het metaal te trekken ...
sterkte! grt Martijn

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 10:19
door Paul Stroink One-Ten Land Rovers.
Maar ook als het PAT team het nummer niet origineel vindt is er nog steeds een kans dat je toch een kenteken krijgt.
Als de rest van de auto danmaar compleet en origineel lijkt.
Ik heb wel eens een auto gehad waarbij PAT het nummer heeft afgekeurd, maar omdat er nog dikke stroomkabels van een vroegere lier naar voren liepen langs de binnenschermen en alle nummers van de auto verder klopten kreeg ik toch een kenteken. (met een nieuw ingeslagen nummer natuurlijk). Het PAT team was van mening dat er waarschijnlijk ooit schade was ontstaan met lieren en dat er toen een voorste gedeelte van het chassis was vervangen, en er zelf een nummer was ingetikt. Leek me onwaarschijnlijk, maar ik deed niet moeilijk want ik had een kenteken op de auto.

RDW & Politie, zelfstandig bestuursorgaan Zbo's

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 10:22
door Ar
De RDW is een zelfstandig bestuursorgaan van de Nederlandse overheid. Dus een organisatie die overheidstaken uitvoert maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt. Slim, want anders zou de minister eindverantwoordelijk zijn voor elke beslissing, en de De Tweede Kamer zou dan in principe de minister hierop aan kunnen spreken waarom Jeroen wel of niet een Kenteken krijgt voor zijn Range Rover

Dus bij een zelfstandig bestuursorgaan, wordt de verantwoordelijkheid gelegd bij onafhankelijke deskundigen. Maar zelf ben ik dus niet juridisch genoeg onderlegd, maar wat is nou de rol van de Politie hierin?? Enkel als adviserende rol naar de RDW toe, of kan je ook nog apart een bezwaar maken op de bevindingen van de Politie zelf.

Weet iemand hier een antwoord op? Want het begint er op te lijken dat we maar eens een slachtofferclubje in het leven roepen waarmee we het Permanent Auto Team te lijf gaan (figuurlijk). (en opnieuw een geleende zin)

Re: RDW & Politie, zelfstandig bestuursorgaan Zbo's

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 11:00
door Gompie
Zoals jullie misschien nog weten is ook mijn verhaal bekend. Ik kwam kortgeleden met een defender 110 uit '84 voor de invoerkeuring (zoek maar op gompie). Ook bij mij ging het niet goed en heb ook een Pat onderzoek gehad welke ook niet positief was.
Ik heb de bewuste politieman achteraf nog gesproken en om meer info gevraagd. Hij gaf wel wat antwoorden maar maakte ook meteen duidelijk dat zij als het ware ingehuurd worden door de RDW en dat ze ook alleen aan hun rapporteren, ze hebben dus alleen een adviserende rol naar de RDW. De RDW blijft eindverantwoordelijk. Bij mij heeft de politie het chassisnummer doorgehaald en bruut 'rdw/vals vin/rdw ondergeschreven. Dit mochten ze niet doen en ze beweerden dat het chassisnummer nooit door land rover is uitgegeven wat (door eigen onderzoek) wel het geval is. Door dit soort fouten vertrouw ik ook niet op de kwaliteit van het onderzoek en ben ik nu verder met een advocaat. Aangezien de bal nu bij de RDW ligt duurt het nog wel even.....
Ik hoop dat je erdoorheen komt! Succes.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 11:27
door Rickske
Wat een fijn land leven we toch... Leuk hoor, criminaliteit bestrijden.. maar als niet crimineel blijkbaar wordt je ook bestreden..

Toelichting RDW

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 11:59
door Ar
De toelichting die ik van de RDW kreeg was het volgende


1. Indien een voertuig op het keurginstation wordt aangebode dient de RDW eerst het VIN van het voertuig te kunnen vaststellen. Daartoe wordt op het voortuig tevens een onderzoek uitgevoerd.

2. Aan de hand van een door de RDW vast te stellen VIN wordt de datum van eerste toelating (hierna DET) van het voertuig vastgesteld. Het is een wettelijk vereiste dat zowel het VIN als de DET in een af te geven kentekenbewijs voor een voertuig zijn opgenomen. Het vaststellen van het VIN geschiedt – ongeacht de voorgeschiedenis van het voertuig – uitsluitend op basis van hetgeen is opgenomen in bijlage I behorende bij artikel 2.1 lid 3 Rv. Aan de hand van het voertuig zelf dien de RDW een VIN te kunnen vaststellen. Overgelegde documenten, zoals een kentekenbewijs en schriftelijke verklaringen van derden, zijn daarbij niet relevant. Een andere wijze van het vaststellen van het VIN is de RDW niet toegestaan.


Dus met andere woorden, zit de RDW eenmaal op zwart dan kan je ze er ook niet meer van af brengen. Wel zoals Paul (one – ten) aangeeft kan je op basis van je Koets en motornummer zo weer een VIN bepalen, maar dat is voor sommige Range Rovers rijders die een 72’ onderstel hebben en een opbouw van een 93’er nou precies niet wat ze willen, zelfde geld voor sommige Defenders rijders. Maar dit is JUIST precies waar de RDW nu op jacht naar is.
En ook al was het een samenstelling die “goed” is bevonden voor de 1/3e 2/3e regeling (juli 1999).

Ik denk ook dat het vooral nu een zaak is voor degene die er mee te maken krijgen dit te laten voorkomen bij de rechtbank (sector bestuursrecht). En dat geld naar mijn inziens dus ook deels voor auto’s die nog worden ingevoerd en problemen hebben zoals bij Jeroen.

dat is zuur

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 12:08
door Ar
Jeetje Gompie dat is erg zuur. Heb hierdoor ook sterk het gevoel dat het orders zijn vanuit hogerhand, en dat ze de Mercedes G”s en RRC en een handje vol Defenders aan het aanpakken zijn.
Maar zo’n ondoorzichtige samenwerking tussen PAT en RDW baart mij wel zorgen.

Zie ook zo’n bericht in de telegraaf “Occasions met belastingvoordeel rijden massaal land binnen”

[www.telegraaf.nl]

Re: dat is zuur

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 12:14
door Gompie
Ik sta i.i.g. open voor een slachtofferclub!!!
Wat er ook gebeurt altijd blijven .....

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 18:28
door Jeroen
Het chassisnummer stond er wat rommelig in. Maar de auto is helemaal origineel.
Herinslag hebben ze al gedaan. Morgen wegen en heb Ik een kenteken!!!

Groet

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 18:37
door Roy Bruurs
proficiat

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 18:45
door Rickske
Ah Gelukkig maar!
Gefeliciteerd!

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e160c20ac4d8d5b3b5663550f4dfda09', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13442642, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 20:09
door Ar
Gefeliciteerd, en het geeft dus ook aan dat Engelse Ingeslagen Chassisnummer vaak rommelig en Deukerig staan ingeslagen.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 20:38
door jeroen
In mijn geval heb ik mazzel gehad dat ik de originele motor er nog in heb.,
Het is zuur als eigenlijk alles klopt behalve het motornummer.
Het motor nummer kunnen ze linken aan het chassis nummer, de rest is eigenlijk niet belangrijk. geen match geen kenteken.
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen bij de rdw wel vriendelijke gasten zijn, en alles tot in de puntjes regelen, uitgaande van de vestiging in Almelo.
Echter stoort het mij wel dat als keurmeesters spreken over.. met mijn ervaring kan ik zien dat dit geen origineel nummer is.
Ik vind dat je ervaringen uitwisselt op verjaardagen, en niet op de werkvloer met een ambtelijke functie. ik vind dat je concreet moet zijn en met feiten moet komen.
Maargoed dat is mijn mening.

Als iemand van jullie nog vragen heeft. ik ga morgen de auto ophalen, dan kan ik evt de keurmeester nog wat vragen stellen.


Groetjes,
Jeroen

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 20:41
door Gerard90
Gefeliciteerd, alles waar je bang voor was en de vermeende partijdigheid van het PAT zoals ik hier tussen de regels door meen te hebben gelezen, blijken op niets dan gebakken lucht te berusten. Angst is nu eenmaal een slechte raadgever.
Veel plezier met je auto, wees er zuinig op.

gr Gerard90td5

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 21:00
door Roel
heb zelf ook eens een gesprek gehad met de keurmeesters over de stijl en manier van chassisnummers inslaan bij landrover
maar zolaang de leyland/rovertekens voor en achter het nummer zichtbaar zijn maakte het hem niet uit dat het nummer er wat grillig ingeslagen stond , gebeurd met de hand was zijn reactie
uiteraard wel een herinslag maar dat is volgens mij bijna standaard bij een landrover

in ieder geval mooi dat alles geregeld is

suc6

grtz roel

Nummer Inslag

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 21:25
door Ar
Eigenlijk vind ik dat wel hele interessante uitspraken van Keurmeesters !!! Wat te maken heeft met Landrovers en de veelal rommelige inslag, die Leyland/Rover tekens zitten dus niet bij een RRC.

Dus Jeroen als je dat nog wil navragen bij de Keurmeester, of het een bekend iets is dat de Inslag in "The UK" nog wel eens handmatig is gebeurd, maar wel een geldig nummer betreft!!!. Dan zou ik daarbij wel iets aan hebben met mijn rechtzaak bij de "sector bestuursrecht

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 23:29
door lone ranger
Gefeliciteerd jeroen! bedoelen ze met leyland/rover tekens die 'sterretjes' die voor en achter het nummer staan? en vanaf welk bouwjaar is dit gedaan? zijn ze daar mee begonnen vanaf het moment dat de chassisnummers 17 digits werden (dus beginnend met SALL.........etc? ben benieuwd. Je kunt in ieder geval legaal de baan op.

Re: Nummer Inslag

Geplaatst: do 20 jan 2011, 01:24
door Bart van Dessel
Die tekentjes staan dus wel bij een RRC chassisnummer. Kom bij mij maar 's kijken, hier staan d'r een stuk of 10....met originele nummers of met herinslag RDW (dan staan ze d'r uiteraard niet meer in)

Gr, Bart

Re: Nummer Inslag

Geplaatst: do 20 jan 2011, 08:20
door Paul Stroink One-Ten Land Rovers.
Maar ook de tekentjes zijn niet heilig.
Vorig jaar is er bij mij een auto afgekeurd, met een keurig leesbaar nummer, inclusief haarscherpe leyland tekens.
Ik was er van overtuigd dat het nummer origineel is, en ik ben van mening dat ik dat na honderden auto's bij een defender beter weet dan een RDW-er of Pat-team lid.
Helaas vonden zijn het nummer niet origineel, omdat de letter L uit twee losse streepjes leek te bestaan, (gewoon een beetje scheef ingeslagen die letter)
Ik ben gestopt tegen dit soort dingen te vechten, de ergernissen en frustraties en tijdverlies wegen niet op tegen de verliespost van één auto. Ik calculeer dus gewoon een paar mislukkingen per jaar in, gelukkig gebeurt mij dit meestal slechts bij de restauratieobjecten. Bij de duurdere auto's begrijpen ze waarschijnlijk dat ik wél moeite doe om mijn gelijk te krijgen.
Als je echter maar een paar auto's per jaar importeert is de schade in verhouding natuurlijk veel groter.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 09:50
door Puffino
GEFELICITEERD!

En Gerard, dat is een nadeel van dit prikbord. Er wordt zooooveel geOH-ed zo af en toe. Wel kan dat geOH erg nuttig zijn om goed beslagen ten ijs te komen, dat dan weer wel....

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 14:27
door Gompie
Wauw echt gaaf!!
Mooi dat het gelukt is. En nu veel plezier ermee!
Groet,
Gijs

Re: Nummer Inslag

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:13
door Ar
72'er niet een SALLHAMM

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 19:13
door lone ranger
OK, duidelijk, maar HOE zien die leyland tekentjes er nu uit? een sterretje of nog wat anders? ken alleen de sterretjes die er voor en achter ingeslagen zitten.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 20:13
door Paul Stroink, One-Ten.nl
vin110.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d158d89a209ab96b88f9bc8e79ad4a03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fvin110.jpg', 'http://www.one-ten.nl/vin110.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fvin110.jpg', '', 13449107, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 20:29
door lone ranger
Ok Duidelijk Paul, dit ziet er echt anders uit dan wat er in een range rover chassis zit.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: do 20 jan 2011, 23:48
door LaRobbie
is dat een speciaal teken of gewoon het apestaartje van een email. moet nl ook nog mijn chassis nummer inslaan, maar op Bonair hebben we zelfs nog niet eens kentekenbewijzen. maar ja wil het zo origineel mogelijk doen.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 08:41
door Jeroen
Zo stond het vin nummer ook in mijn range.
Ook met die tekens er tussen. Nu Heb Ik een nieuw nummer op de achterbalk.

Ik heb gisteren mijn range opgehaald, toen de keurmeester het papierwerk aan het gereedmaken was zag Ik in het scherm staan dat ik straks 4000 kilo mag trekken... Daar ben Ik heel Blij mee.....
Dan kan ik met mijn hobby straks 3 auto, tegelijk mee nemen.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 09:05
door jeroen
Wat ik nog vergeten was is, dat de keurmeester mij vertelde dat het onderzoek op feiten is gebaseerd. kunnen ze geen match maken dan gaan ze op gevoel af.
Zien ze dat er labels van gordels af zijn of andere vreemde zaken dan is het gewoon vertrekken zonder kenteken.
Hij gaf zelf ook toe dat ze in Engeland rommelig zijn met de vin nummers, en dat wij daar de dupe van zijn.
Ik vind dan ook dat we met dit gegeven zelf kiezen voor het risico. hij zei ook dat ze extra alert zijn bij de merken van mercedes bmw en landrover omdat er een aantal types zijn die tot 1994 of 1996 zijn gemaakt.
het is dan heel aantrekkelijk om een vin nummer van 1985 op een koets of chassis te zetten van 1996.


Groetjes,

Jeroen

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 10:50
door lone ranger
vanaf wanneer is dat leyland teken er in gekomen dan? ik heb er hier 2 die beide een chassisnummer hebben dat begint met een sterretje er voor en er achter..........

Zinvolle Links, VIN-check

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 11:39
door Arno
Hierbij

[www.lrfaq.org]

VIN-Check

[www.disgruntledgoat.com]

En om bijpassende plaatjes te kopen

[www.landroverchassisplates.co.uk]

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 11:43
door Wim Janssen
Dat is het Leyland logo.

[www.google.nl]

groeten
Wim Janssen

gevoel Duuhhh

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 11:47
door Arno
LEUK OM TE WETEN, dat op Hun gevoel afgaan

Ik heb dus een RRC, die in 1997 een import kenteken heeft gekregen, dat is dus ruim voor de 1/3e 2/3e wet van juli 1999. Op basis van een 'UK" auto, en een Rommelig UK-VIN nummer. Nu 13 jaar later gaat RDW doodleuk zeggen dat ze het chassis niet hebben gezien, en kijken dan doodleuk ook niet meer naar de Historische gegevens. Geloof me dat geeft een ROT-gevoel wanneer ze niet meer naar de vastgelegde feitten in het Ketekenregister kijken.

Prettig om te weten dat Keurmeester Hun eigen werk van 13 jaar geleden dus ook niet meer vertrouwen, en daar dus ALERT op zijn. RDW mag dan niet dom zijn. Ze zijn wel beperkt in hun denk-wereld.

Re: Pat-onderzoek, wish me luck

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 12:17
door LaRobbie
dat roept nostalgie op, mijn eerste auto was een mini van uit '77 en mijnbroer werkte toen bij een Leyland dealer. neem aan dat deze slagletter niet verkrijgbaar is