Pagina 1 van 1
Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 19:54
door Wilbert
Hallo,
Ik ben de bezitter van een Landrover Defender, bouwjaar 1984,3.5 V8
Sinds kort slaat mijn motor af onder het rijden als ik bijv. terugschakel in een bocht.
Ik moet dan 5-10 minuten wachten en dan start hij weer. Ook als hij stationair draait slaat hij na een paar minuten af. Het probleem word alleen maar erger en het maakt niet uit of ik op gas of benzine rijd. De motor begint onder het rijden nu spontaan te bokken/in te houden. Ik heb mijn solex carburateurs er af gehaald en schoongemaakt, alles geinspecteerd en weer terug gezet.
Slechte vacuum slangen heb ik vervangen etc.Als ik de auto start loopt ie alleen nog even stationair en slaat dan af. Als ik vol gas geef dan blijft hij stationair draaien of dreigt hij eveneens af te slaan.
Weet iemand misschien wat het probleem is.
Groet
Brian de Jong
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:05
door Raoul Winckels
ontsteking al nagekeken?
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:16
door Wim Janssen
Lijkt volgens mij ook op ontsteking. Gaan je contactpunten wel voldoende en correct open. Als je in het zuiden van het land woont ben je van harte welkom in Elsloo om hem even na te lopen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:16
door Brian
Ontsteking inclusief module net vervangen.
Groet,
Brian
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:20
door Brian
Hoi Wim,
Ontsteking is net in zijn geheel vervangen inclusief module, bekabeling en bobine etc. en weer met de lamp afgesteld.
Nog suggesties want op dit moment loopt ie alleen nog maar stationair.
Groet.
Wilbert
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:57
door Bart74
Membramen van je carburateurs?
Bart
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:58
door Berk One Ten
brandstofpomp, denk ik. deze was bij mij ook de boosdoener.
groeten Maurice
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 21:24
door Boelo
Ik heb soortgelijke problemen gehad met exact dezelfde auto, brandstoffilter verstopt. Kan alleen de wachttijd niet plaatsen, wel het steeds erger worden van de problemen!
Groeten Boelo
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 21:33
door Wibert
Op gas heb ik hetzelfde probleem, brandstoffilter en pomp zijn in orde, had ik al gecontroleerd.
Groet
Wilbert/Brian
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 21:37
door Raoul Winckels
kleppen stellen?
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:00
door Hans
idd Raoul dat is waar ik ook aan dacht.
Als klepspeling te gering is geworden als gevolg van het zetten van de kleppen wordt de ademhaling minder goed .
Ik heb er zelf net mee van doen en het helpt aanzienlijk.
Groet,
HAns
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:01
door JustinvS
De rover 3,5 V8 heeft zelfstellende kleppen.
Heeft de auto dit al lang? Een vriend van me had een Mercedes v8 met exact dezelfde symptomen (al vanaf toen hij hem had). Conclusie was toen dat het blok op was (nauwelijks compressie). Niet om doemdenkerig te doen, maar verder heb ik geen ervaringen met een V8.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('72757d0e82183038aba7329adcb3c891', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13425201, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:06
door Hans
geldt idd voor een 4 cilinder.
Maar zelfstellend of niet als klepopening niet meer ok is krijg je dit soort gedrag ( bij mij in ieder geval).
Groet Hans
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:32
door JustinvS
Zelfstellend betekend inderdaad niet "zonder problemen".
Aangezien ze op hydraulische druk werken (hoe precies is mij nog niet bekend, ervaring met de motortechniek staat nog op het to-do wenslijstje) kan ik mij voorstellen dat als je (te) weinig oliedruk hebt dat ze niet ver genoeg open gaan, of als de kleppen te zijn ingevreten/verbrand/gescheurd of je nokkenas rond is, en zo zijn er vast meer dingen die zorgen voor een onjuiste klepopening. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dit kan controleren. Maar zo makkelijk als onze 4 cilinders zal dat niet zijn.
In ieder geval, als de problemen in kortere tijd zijn ontstaan is de kans groter dat het aan de ontsteking ligt. Ik weet niet wat voor ontsteking je hebt, maar ik zou beginnen met de contactpuntjes (zoals Wim aandroeg).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('827823d3c1723b25ed2cabcd4e93bc7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13425444, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:47
door Wilbert
Hoi Justin,
Electronische ontsteking met module, dus geen puntjes.
Probleem is sinds een week of twee.
Compressie kan ik inderdaad laten meten.
Toch heb ik het gevoel dat het in de carburateur zit, hoe kan ik controleren of de schuif in combinatie met de naald voor lucht en gas inlaat goed functioneerd
De gas kleppen zelf werken mechanisch en ik heb gecontroleerd of ze open gaan
Enig idee ?
Groet Wilbert
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 23:41
door badair
ik heb de zelfde symtomen gehad, nadat ik vrollijk op de snelweg had gereden, bij mij was het de condensator , er een extern bij geplaats en hij liep weer.
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 02:34
door JustinvS
Hey Wilbert,
Het vervangen van de ontstekingsdelen is natuurlijk geen garantie dat het goed is, en je mag er dus nooit van uitgaan dat de ontsteking goed is alleen maar omdat hij nieuw is. Maar dat doe ik eerst wel even, mede omdat ik er geen zicht op heb en ik geen ervaring met elektrische ontstekingen heb.
Je schrijft dat je alle vacuüm slangen bent nagelopen en zonodig hebt vervangen. Echt alles dubbel gecheckt? Kwam net op google iemand tegen die had wat jij omschrijft en die vond het terug in een gaar breather slangetje op zijn "offside" kleppendeksel. Zie hier. Ook je remservo gechekt? als die heftig lekt kan ik me voorstellen dat je hetzelfde probleem krijgt. Test dit door de slang daarheen af te doppen.
Carburateur heb je er af gehad en schoongemaakt. Hoever ben je daar in gegaan? heb je hem helemaal opengehad? Mijn weber 34ich (2.25 4 cylinder) heeft eens gehad dat zodra ik iets van hem vroeg de motor inzakte en afsloeg, maar die liep stationair nog wel goed. Die bleek zwaar vervuild te zijn.
Gezien het probleem zich zowel bij gas als benzine voordoet zou ik het brandstofsysteem niet als 1e verdachte willen aanmerken. Veel meer ideeën heb ik eigenlijk niet.
Ik hoop dat je het vind!
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c03f79fbbee9af9d2ca42400d76f9dc5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13426699, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 07:46
door sjeroens
Ik heb ook wel eens verhaal gehoord dat de naalden in de carburateurs los zaten, bij gas geven worden die omhoog getrokken. misschien bij de bocht valt ie eruit en sluit af
als je de motor uitzet verdwijnt het vaccuum en word de naald weer in de zitting gedrukt. daarna word hij weer warm en bij de volgende bocht...... je snapt het.
Dus wilbert, volg je gevoel en haal de carburateur uit elkaar en check of dat de naald goed vast zit. kans is klein maar je weet maar nooit.
Groet,
Jeroen
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 12:06
door Jos Daalmans
Hoi,
Even wat de kleppen betreft:
Als de zelfstellende-kleppenstellers (wat een woord hè) een beetje oliedruk krijgen, vullen deze zich wel. Als ze "lek zouden zijn" zouden ze ingedrukt worden en dan heb je een hoop herrie in de tent uuuhhhh motor bedoel ik. Je hebt dat geluid wel eens even als de motor lang heeft stilgestaan, en dan wil zo een stoter wel eens een beetje inzakken. Na een paar omwentelingen en met oliedruk is dat tikken weg.
Als de motor loopt, zal een klep nooit zover wegzakken dat de motor afslaat. Mocht er geen oliedruk zijn, liggen je lagers er al lang uit, voordat een klepstoter inzakt.
Het oorspronkelijk gemelde probleem:
Membraanen zijn hier misschien de oorzaak, of de elektronische ontsteking is gaar, of een slecht contact.
Ook even op de onsteking verlating (tweede vacuumaansluiting) letten dat deze de ontsteking niet permanent te laat zet, echter zal de motor hierdoor niet afslaan.
Let ook op dat de sensor correct gemonteerd is en dat de "gap" tussen de nok en de sensor niet te groot is. Het magnetisch veld varieert dan te weinig en detecteert de onsteking dit niet. Met wat temperatuurverschil wordt dit net wel, of net niet "opgepikt"
De timeout duidt op elektronica, maar vreemd is dat dit bij of na afremmen op de motor plaatsvindt.
Succes,
Jos
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 12:33
door Wim Janssen
Is je voedende spanning op de ontsteking wel goed? Omdat je de problemen op gas en benzine hebt, is de ontsteking toch de grootste verdachte. Bovendien, als ik het verhaal nog eens teruglees, lijkt het allemaal redelijk onvoorspelbaar. Uitvallen in de bocht bij terugschakelen. Niet starten. Wel weer starten. Onder het rijden spontaan bokken. Lijkt mij toch een slechte voedende spanning op je ontsteking. Je zou hier even een vaste spanning direct vanaf de accu op kunnen zetten om te proberen. Wel los halen als je de auto wegzet, want de bobine houdt hier niet zo van.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: di 18 jan 2011, 16:07
door wilbert
Hallo Allemaal,
Gisteravond de vacuumklok weer open gemaakt van de carb, geinspecteerd en gemonteerd. Starten en lopen.
Maar...........de motor loopt stationair maar op één bank en met gas geven komt de tweede bank er pas bij.
Na 10 minuten begint de motor onrustig te worden en slaat af op LPG.
Ik probeer de motor weer meteen te starten maar deze slaat dan niet aan, startmotor werkt wel.
10 minuten af laten koelen en hij start weer op LPG
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is.
PS. hoe kan ik de werking van mijn luchtschuif van de carbs controleren en weet iemand een goed adres voor revisie van mijn Stromber Zenit 175 CD carbs.?
Groet.
Wilbert
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: di 18 jan 2011, 17:26
door Raoul Winckels
Hallo Wilbert,
het probleem met het niet meer starten als de motor warm is op lpg heb ik ook gehad.
Dit was toen omdat de kleppen helemaal ingebrand waren en de motor dus niet "goed kon ademhalen".
ik heb toen mijn kop moeten laten reviseren en geharde klepzittingen erin laten zetten. nieuwe kleppen
nieuwe klepgeleiders etc. eigenlijk complete revisie. Daarna was het probleem verholpen. Bij mij liep de motor toen ook
super beroerd. alsof hij op 3 cilinders liep pakte niet goed op etc. of inderdaad wat wim ook al zegt kan je ook eens nakijken.
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: di 18 jan 2011, 18:20
door chris
hoi wilbert,
-kijk ook eens goed naar het slangetje wat bovenop je blok naar de carbs gaat. ( pijpje moet open zijn)
-kijk goed je massa kabeltje na van je bobine naar je verdeelkap, iets los is gelijk een probleem..... (ervaring)
gr
chris
RRC uit 79 3.5 V8
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 00:37
door Michiel 109 V8
wilbert Schreef:
-------------------------------------------------------
> PS. hoe kan ik de werking van mijn luchtschuif van
> de carbs controleren en weet iemand een goed adres
> voor revisie van mijn Stromber Zenit 175 CD
> carbs.?
Als je zuigers vrij kunnen bewegen en de veren niet gebroken zijn wordt dit automatisch geregeld naar aanleiding van het gevraagde vermogen. Verder moet er voldoende olie in de dashpot zitten (bovenop). Laten reviseren zou ik niet aan beginnen, voor 100 pond 't stuk heb je nieuwe carbs maar dan kun je er beter SU's erop zetten. Als je het luchtfilterhuis demonteert kan je zien of de zuigers gelijk op gaan tijdens 't lopen van de motor.
Ik ben geen gas man en doe ff een gok in de rondte maar zou het niet kunnen dat je zuigers vastvriezen en dus volopen blijven staan? Dan zou je mengsel altijd te arm zijn en slaat die af/ wil niet starten. Na een poosje ontdooit de boel weer door de motor warmte.
Succes, greetz,
Michiel
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 10:18
door Wim Janssen
Michiel,
Voor gas zijn die vacuumzuigers totaal niet interessant, sterker nog, zonder loopt het veel mooier. Voor gas heb je alleen een gasklep nodig. Ik heb zelf een tijd gereden met de zuigers omhoog en dan heb je een veel mooier oppakkende motor. Hij reageert dan direct op de gasklep en verliest niet de tijd die nodig is om de vacuumzuiger omhoog te trekken.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 14:46
door Wilbert
Hoi Wim,
Jou eerdere opmerking over een electrisch probleem is in iedergeval nu bevestigd.
Nog geen maand met een compleet nieuwe ontsteking gereden (± 250 km.) en de ontstekingsmodule is nu al kapot.Wordt een nieuwe opgestuurd.
Misschien weet je hier ook een antwoord op;
Hoe kan ik controleren of mijn vacuum goed werkt mbt de luchtschuif in de carb als ik op LPG rijdt.
Stationair loopt mijn motor op 1 bank en als ik iets gas geef komt de tweede erbij, kan dit verholpen worden door het reviseren van de carbs of ligt dit ergens anders aan.
Mijn krukas keerring begint harder te lekken denk ik, wanneer breekt het moment aan om te moeten gaan vervangen
Alvast bedankt voor de reacties.
Wilbert
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 15:00
door Wim Janssen
Wilbert,
In mijn vorige posting schreef ik al aan Michiel "Voor gas zijn die vacuumzuigers totaal niet interessant, sterker nog, zonder loopt het veel mooier. Voor gas heb je alleen een gasklep nodig. Ik heb zelf een tijd gereden met de zuigers omhoog en dan heb je een veel mooier oppakkende motor. Hij reageert dan direct op de gasklep en verliest niet de tijd die nodig is om de vacuumzuiger omhoog te trekken. "
Het op een bank lopen,zoals jij dat noemt lijkt het meest op niet synchroon lopen van de carburateurs. De twee carburateurs zijn met een stangetje met elkaar verbonden zodat de gaskleppen exact gelijk met elkaar open gaan. Als dit niet zo is, komt een carburateur gewoon iets later dan de ander. Hij zou dus op een carburateur, zijnde 4 cilinders, stationair kunnen lopen. Als je dan iets gas bijgeeft, komt ook de tweede.
Dit synchroon zetten kun je als nood een beetje op het gehoor doen, maar ik prefereer goed meetgereedschap. Maandagavond hebben we weer een V8 netjes op weg geholpen. Dat was ook weer een openbaring nadat de alles netjes synchroon stond.
Jij noemt een bank, maar de carburateurs voeden de cilinders overkruis. Dus een carburateur voedt 2 cilinders rechts en 2 cilinders links.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 15:24
door Wilbert
Hoi Wim,
Helemaal duidelijk,
Maar toch nog wat vragen;
Ik heb het vermoeden dat de afdichtingen van mijn carburateurs niet meer goed zijn en valse lucht trekken, vandaar mijn vrees dar de vacuumzuigers niet meer goed functioneren en dat ik dit op een simpele manier zou kunnen controleren tijden het stationair lopen op gas.
Als een motor stationair loopt zijn de gaskleppen dan geheel gesloten,ik heb gezien dat de kleine klepjes voor stationair draaien dicht zijn gesoldderd, dit zal ook wel een reden hebben.
Groet,
Wilbert
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 16:02
door Wim Janssen
Wilbert,
Een veel voorkomende lekkage aan een carburateur is lekkage langs de as van de gasklep. Dit kan echt slijtage van as en gat zijn maar heel vaak is het ook een verrotte afdichting. Ik heb al carburateurs uit elkaar gehaald waarbij deze afdichting als gruis eruit viel. Deze lekkage geeft in ieder geval direct valse lucht en verstoord een mooi loopgedrag.
Bij stationair loop staan de gaskleppen een beetje open. De stationairschroef zit direct op de bedieningshevel van de gasklep. De dichtgesoldeerde klepjes hebben niks met stationairloop te maken, maar hebben een milieuachtergrond. Vandaar dat ze waarschijnlijk dichtgesoldeerd zijn. Dennis101 heeft dat eens heel mooi uitgelegd maar ik kan het stukje zo snel niet meer vinden.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 16:14
door Dennis101
Bij stationair zijn de gaskleppen niet geheel gesloten, maar staan dan iets open.
Op zich logisch, want anders komt er natuurlijk geen mengsel naar de cilinders.
Als de zuigers nog gemonteerd zijn dan zijn ze wel degelijk van belang, want als die vastzitten en op de brug blijven staan dan zal er veel te weinig lucht aangezogen worden.
Je ziet wel vaker dat de klepjes op de gaskleppen dicht gesoldeerd worden, maar dat heeft op deze problemen geen invloed.
De functie van deze klepjes is om het vacuüm in het spruitstuk te beperken als bij hogere toerentallen op de motor wordt afgeremd.
Zonder de klepjes loopt het vacuüm zo hoog op dat er mengselverrijking plaats zou vinden, terwijl dat juist niet nodig is.
Als je beide inlaten van de carburateurs los het genomen kun je de zuigers zien zitten. Deze horen soepel te kunnen bewegen (uiteraard met de deksels van de carburateurs op z'n plaats) en als je ze omhoog beweegt en dan loslaat horen ze met een duidelijke klik op de brug te vallen.
Ook iets om te controleren is of het stangetje tussen de carburateurs nog wel vast zit en of de stangen allemaal ook echt meegenomen worden als je gas geeft.
Kijk ook of de zuigers goed teruggeplaatst zijn, want als je niet op de bobbeltjes in de membranen hebt gelet die in de gleufjes van het huis en de zuiger horen te vallen zouden de zuiger er 180 graden gedraaid in kunnen liggen. Als dit het geval is gebeurt er ook erg weinig.
Dennis B
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 16:37
door Wim Janssen
Dennis,
QuoteAls de zuigers nog gemonteerd zijn dan zijn ze wel degelijk van belang, want als die vastzitten en op de brug blijven staan dan zal er veel te weinig lucht aangezogen worden.
Daar heb je natuurlijk een punt. Ze moeten wel open gaan. Ik zat natuurlijk over hun eigenlijke functie te denken, het bedienen van de sproeiernaald. Vandaar dat het eigenlijk het mooiste is dat ze bij gas blijvend open staan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 19:13
door G-men (Gargamel)
Het klinkt idd als een carburatie probleem; hoewel ik het dan raar vind dat er op gas zoveel problemen ontstaan; omdat precies zoals Wim al zegt, de invloed van de carbs dan minimaal is.
Volgens mij kun je de zuigers vrij makkelijk in een open stand blokkeren; dan houd je alleen de gasklep open; en zou je hem dus op LPG goed moeten kunnen afstellen; mits de beide kleppen natuurlijk gelijk zijn afgesteld. Slaat ie dan nog af, dan wordt het nog vreemder.
Waarbij ik overigens wel ervan uitgaat dat je niet de choke gebruikt. DIe moet bij deze carbs op LPG dicht staan, ook bij starten.
Nokkenas lijkt me ook niet, omdat je dan juist bij hogere toerentallen effect gaat krijgen omdat de kleppen niet ver genoeg openen.
Ook denk ik aan een defecte bobine; een interne sluiting als ie te warm wordt. Maar ik gok erop dat je die (en de voorschakelweerstand) al vervangen hebt.
Meet voor de zekerheid eens de spanning op de bobine als hij loopt, en nadat hij afgeslagen is.
Bevroren verdamper komt ook in me op; maar daar heb je al naar gekeken zie ik.
Gerrit
Re: Probleem met 3.5 V8
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 20:31
door Henk Bossinade
Wilbert, vertel eens wat meer over die compleet nieuwe ontsteking die je een maand geleden gekocht hebt.Ik ben benieuwd naar het merk en type (staat ALTIJD op het huis bij een Lucas), de leverancier ,de kleur en merk van de module en de prijs .Vr gr Henk B.