Pagina 1 van 1
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
Quote Gepost door: Pepé le Pew&Betty Boop ()
Datum: 16 januari 2011 19:50
Inderdaad,gewoon een handlier meenemen als het voor incidenteel gebruik is.
Tirfor of Estil(zit in Hazerswoude-dorp).
Zo'n ding doet het altijd,geen aanslag op de accu,geen extra gewicht voor waardoor je zwaardere veren nodig hebt en je kan hem aan alle kanten gebruiken.
Groet.
Eric. Jij snapt het
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 15:11
door Dutch-Courage
Dag Allen,
dilemma!
Ik wil toch maar een lier op mijn 130 (camper 3,5 ton vol beladen) ik ga namelijk in april voor 6 maanden naar Rusland, Kazachstan en Mongolië.
Op mijn vorige auto (110 www.dutch-courage.eu) had ik ook een lier Superwinch X9. Heb 'm op mijn reis twee keer gebruikt, om iemand anders uit de shit te halen
Eigenlijk denk ik geen lier nodig te hebben maar het geeft toch wel een goed gevoel om er één te hebben.
Wat voor lier zouden jullie mij adviseren, ik weet hoe duurder hoe beter maar heb eigenlijk geen zin om er 1000 euro aan uit te geven.
Dus: wat is een goede betaalbare lier voor incidenteel gebruik, die geschikt is om mijn zware auto, of die van iemand anders, eventueel uit de modder te kunnen bevrijden?
Dank voor al jullie reacties
Emiel
www.dutch-courage.eu
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 15:16
door Arjan.
De X9 voldoet.
en ik zou eerder geld steken in een 2e hands Warn dan in een nieuwe chinees.
Gr Arjan
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 16:30
door ToyRoverlander
Een Tirfor handlier
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 17:45
door Huub
Tweedehands PTO lier, in UK voor ongeveer 500 Pond...
Huub
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 17:51
door Arjan.
Pto is te zwaar voor een overland auto
wel lekker sterk
Gr Arjan
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 18:12
door sjorsboomschors/aka/PP
warn voor weinig:
klikk
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 19:22
door Erik One-ten+LW
Je moet een Warn kopen, of een andere dure.
Erik
(die zijn china-lier 12500lbs in 5 jaar nog niet stuk heeft gekregen, soms intensief, soms sporadig, vaak kopje onder en dat voor 295 eu)
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 19:34
door SAAJ
Superwinch Husky. Als je nog even hebt om te zoeken, dan gewoon voor een goede tweedehands gaan. Van 1000 eus hou ja dan nog geld over voor 8 of 9 staalkabels met haak..
500772689_6__0bg.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('3533aadbb0444cf3e469dd98e3489821', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', 'http://94.100.124.129/500750001-500800000/500772601-500772700/500772689_6__0bg.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', '', 13424201, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet
SAAJ
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 19:47
door Martijn ten Broeke
Op mijn vorige Laro had ik een goedkope Chineese, ik heb daar nooit problemen mee gehad! Ik zou voor deze gaan.
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a4b128c7a9b7b689b47d3aa853f0fd32', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13424274, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 20:50
door Eric&Betty Boop
Inderdaad,gewoon een handlier meenemen als het voor incidenteel gebruik is.
Tirfor of Estil(zit in Hazerswoude-dorp).
Zo'n ding doet het altijd,geen aanslag op de accu,geen extra gewicht voor waardoor je zwaardere veren nodig hebt en je kan hem aan alle kanten gebruiken.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('39a60b517bf6f162f4c95d553a6e7c02', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13424652, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a8b8b3c2bc5ddc42687ec5b670a9b9b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13424652, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:12
door JustinvS
Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de lieren van T-max?
De EW-9000 en EW-9500 lijken op papier heel redelijk, en voor de prijzen (respectievelijk rond de 260 GBP en 300 GBP ex vat) lijken ze mij best interessant voor incidenteel gebruik. Op internet zijn er heel erg uiteenlopende oordelen, van mensen die roepen dat het ding bij het monteren al uitelkaar viel tot mensen die hem al tijden zonder problemen gebruiken als incidentele lier.
Ik ben mijzelf voor een toekomstig project ook wat aan het oriënteren, vandaar.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('17d278515479141d2588d1c6e76a8d99', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13425271, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:19
door Erik One-ten+LW
Ik heb eens een T-max naast mijn china-lier gezien. Enige verschil was het plaatje achterop de motor..Daar stond T-max op, bij mij electric winch.
Ik heb hem behoorlijk gebruikt. Alleen de kabel vervangen voor touw.
Voldoet mij best.
Erik
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:20
door Exfietser
Zo'n tirfor is inderdaad een prachtig hulpstuk en kost alleen maar boterhammen pindakaas om hem operationeel te hebben. Hij zit niet buiten op de wagen dus het onderhoud ook veel makkelijker. Maar hebben jullie wel eens gezien hoe groot zo'n ding is en om nu te zeggen dat het niets weegt. Laat hem maar eens op je teen stuiteren. Bij overlanders is laadruimte ook een issue. Dan is een eenvoudige electrische lier weer handiger denk ik.
Maar ja er is voor elk wat wils.
Arnold.
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:35
door Eric&Betty Boop
De lichtste versies zijn echt zo zwaar niet en best toerijkend voor self-recovery.
Ik heb hier zelf de zwaarste Estil met 20m 16mm kabel en die is niet echt licht,maar een electrische lier met bumper en eventueel extra accu weegt toch echt wel meer(en is een stuk duurder).
Ik heb met die Estil toch regelmatig andere auto's uit de penarie getrokken omdat hun lier er mee kapte.
Het grootste voordeel blijft toch dat je een handlier aan alle kanten kan gebruiken,om dezelfde vrijheid te hebben met electrische lieren heb je er toch minstens twee maar nog beter drie nodig.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bc0c4fb0c13c9a0a4138c90b76af533f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13425474, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('ef4749603a779343be2ddc3f941dc073', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13425474, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:52
door Exfietser
Ik heb even gekeken: [www.swart.nl]
Ik heb alleen ervaring de grote tirfor en echt een geweldig apparaat hoor maar wel 27 kg. En dat is best zwaar om een hele avond mee rond te sjouwen. En dat was het zware wat ik bedoelde. Het zal ongetwijfeld minder zijn als een elektrische lier. Verder is het best een groot onhandelbaar ding dat veel plaats tussen je bagage inneemt. Maar je zou misschien een kist op de plek voor op de bumper waar normaal de lier geplaatst wordt, kunnen maken. Daar kun je dan de lier in bewaren. Moet je wel een series laro hebben.
Arnold.
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 23:17
door Dutch-Courage
Dank voor de reacties tot nu toe,.
Natuurlijk zijn er voordelen bij een handlier maar ruimte is wel een probleem. Ik wil geen auto vol met "losse meuk".
Idee is toch om een electr. lier te nemen.
Is iemand bekend met de Tabor (goedkope versie ook van Warn) of de Superwinch EP serie?
Emiel
www.dutch-copurage.eu
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 23:26
door Eric&Betty Boop
QuoteEn dat is best zwaar om een hele avond mee rond te sjouwen. Als het incidenteel is hoef je er niet de hele avond mee rond te sjouwen.
De lier zelf is best plat en staat bij mij achter het schutbord achter de stoelen onder de vlakke vloer die ik heb gemaakt ter hoogte van de wielkasten.
De kabel heb ik in een oude motorfietsband gerold en staat rechtop met een spanbandje vast tegen de linker zijwand.
Ik heb lang geleden de zwaarste Estil aangeschaft en die is net zo zwaar als de zwaarste Tirfor. Achteraf had ik beter de middelste versie kunnen nemen,die is 10 Kg lichter en ook nog toerijkend. De lichtste versie zal in de meeste gevallen ook wel genoeg zijn maar als het ff wat zwaarder wordt kom je waarschijnlijk net wat tekort.
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: zo 16 jan 2011, 23:27
door Arjan.
Ik heb 1 Tmax gehad en was na een maandje al zwaar ziek.
Was dus de eerste en de laatste
En T max is ook chinees
Gr Arjan
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 00:19
door Marc-my-Words
Pepé le Pew&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het incidenteel is hoef je er niet de hele
> avond mee rond te sjouwen.
> De lier zelf is best plat en staat bij mij achter
> het schutbord achter de stoelen onder de vlakke
> vloer die ik heb gemaakt ter hoogte van de
> wielkasten.
> De kabel heb ik in een oude motorfietsband gerold
> en staat rechtop met een spanbandje vast tegen de
> linker zijwand.
> Ik heb lang geleden de zwaarste Estil aangeschaft
> en die is net zo zwaar als de zwaarste Tirfor.
> Achteraf had ik beter de middelste versie kunnen
> nemen,die is 10 Kg lichter en ook nog toerijkend.
> De lichtste versie zal in de meeste gevallen ook
> wel genoeg zijn maar als het ff wat zwaarder wordt
> kom je waarschijnlijk net wat tekort.
Een 1600 kg handlier (dus niet altijd genoeg trekkracht) weegt 12 kg en meet 545x97x284 mm (je hoeft niet per se een dure), vul dit aan met 30 m luxe touw en een klap-blok en je hebt zowel lengte als trekkracht. Een 3200 kg handlier weegt 23 kg en meet 660x116x323 mm. Grootste nadeel, nog afgezien van het te zeulen gewicht omvang etc, is dat een grotere ipv 11 mm een 16 mm kabel gebruikt: dat scheelt naast gewicht ook een boel volume.
Marc
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 02:22
door JustinvS
Dat is dus zo'n beetje het contrast dat ik overal tegenkom
Heb je de lier in die maand regelmatig intensief gebruikt? Hoewel, die vraag maakt eigenlijk niet veel uit want na een maand uit elkaar vallen maakt het wel heel bont. Dan zal je net zien dat hij het prima doet tot je hem een keer nodig hebt als je overlander in the middle of nowhere vastzit.
Dan begin ik toch te twijfelen of ik inderdaad niet beter een 2e hands Warn oid op de kop kan tikken. Het zou maar zo zijn dat ze de ene helft van de week maandagochtend modellen maken, en ik daar een van krijg. Dan is 300 GBP voor niets toch een stuk duurder dan 1000 voor een goedwerkende kwaliteitslier.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('67ea9319a7a2abc230d95a86bf98dce8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13426672, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 10:19
door Erik One-ten+LW
Tis allemaal waar ja, Arjan z'n ervaring ook.
Ik had eerst een Warn , deed het prima, wel beetje rumoerig, maar goed. Die is toen met de 109 verkocht. Voor de 110 dus een 12500Lbs Chinees gekocht onder het mom; voor 295eu kun je nooit een bult vallen, we zien wel hoe lang ie meegaat.
Inmiddels is dat zo'n 5 jr terug en heeft ie eens berg Prikkers op een houthakweekendje gered, ons vaak op vakanties uit de prut getrokken, zware dagen Axel overleeft en is ie bij doorwadingen vaak kopje onder gegaan. Laatst nog boompjes getrokken in de tuin..Stacaravans verplaatst..Gekke ding blijft het doen.
Note; ik heb de relaiskast inmiddels vervangen voor een Allbright-meer omdat ik de grill van de 110 niet aan wil passen en de lier is eens uit elkaar geweest voor een smeerbeurt en inspectie.
Succes met de keuze!
Erik
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 10:35
door westfries
Ook ik heb een supergoedkope chinees die wonderlijk sterk is en al 3jaar dienst doet
Daarbij heb ik een klap schijfje dus die 3.5ton word al snel 6 ton maar langzaaam
Ja sterker en duurder zal best beter zijn maar voor die 4x per jaar dat ik vast zit voldoet deze
een extra accu ja als je veel lier werk hebt maar als je overland gaat is dat dan wel nodig je laad je accu iedere dag propvol met rijden
Je schreef zelf al dat je de vorige 2x nodig hebt gehad om een ander te redden
Dat is dan niet de moeite waard om veel in te investeren lijkt me
Maar zoveel prikkers zoveel meningen en de mijn is ga voor een afhaalcinees zonder extra accu weegt max 30kg extra op je toch al zware wagen
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 10:49
door bram-rrc
Heb een T-max, zou ik zeker niet weer kopen! Al een kapot gehad.
De nieuwe zat binnen notime helemaal vast, kabel er met geen mogelijkheid handmatig af te rollen. Uit elkaar gehaald,
nieuw vet erin etc. Nu gaat het weer zolang het duurt. Maar afdichtingen oid dergelijks zitten er niet in.
Een tweede keer zou ik zeker voor een gebruikte Warn gaan.
Meteen een nieuw allbright relais eraan.
Heb trouwens ook goede dingen gehoord, en gezien, over Champion lieren. En lekker snel.
bv bij Roan4x4
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 11:55
door RoadRocket
als tegenwicht op enkele minder-positieve berichten; inmiddels 2 jaar een T-Max 9500 EWI op mijn series-bumper staan en die heeft me tot nu toe nog niet in de steek gelaten. Degelijk ding, waterdicht en - in tegenstelling tot vele china-lieren die ik heb gezien - blijft 'mooi'. Vind het bijvoorbeeld toch wel aardig dat het bijgeleverde rollenvenster (ondanks gebruik en een staalkabel) geen spoortje roest vertoont. Niet de snelste, maar wel oersterk...
img_0149.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f92fb7507faaaf98ec8aa76f38a830d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fboesmans.web-log.nl%2Fphotos%2Funcategorized%2F2008%2F09%2F10%2Fimg_0149.jpg', 'http://boesmans.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/09/10/img_0149.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fboesmans.web-log.nl%2Fphotos%2Funcategorized%2F2008%2F09%2F10%2Fimg_0149.jpg', '', 13427555, 600, 600, 'Loading image ...', false);
poto0008.jpg --> mod_embed_images_loadimage('961a38abbc3d61d6f0422bca8b2f64d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fboesmans.web-log.nl%2Fphotos%2Funcategorized%2F2009%2F05%2F06%2Fpoto0008.jpg', 'http://boesmans.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/05/06/poto0008.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fboesmans.web-log.nl%2Fphotos%2Funcategorized%2F2009%2F05%2F06%2Fpoto0008.jpg', '', 13427555, 600, 600, 'Loading image ...', false);
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c22294aae201ea78702130b87b610efc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13427555, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 15:56
door Tom_RRC
Waar vind men een liertje voor e295,-?
Ik zal de mijn ook hooguit 2x per jaar gaan gebruiken en zie het voorlopig ook niet zitten om voor e1250,- een Warn te kopen, dus eentje van e295,- voldoet het wel bij mij. Eventueel een fatsoenlijk relais erbij...
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:10
door Martijn ten Broeke
hier
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e85b151aeed55d2b063a3be17694729e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13429557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:34
door Erik One-ten+LW
Zoals de adv vermeld, is er nog een zwaardere. De 12500lb. Dat is degene die ik heb.
Destijds via Marktplaats gekocht, bij een particulier die een heel klusje van die dingen had. Zowel 12 als 24 volt.
Erik
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 17:33
door Stellingwerf-ninety
Let op dat er vaak wel nog aardige verzendkosten bij komen in het geval van bovenstaande advertentie komt er ong. 100 euro bij. Zoek ook eens bij ebay op Seilwinde, krijg je de duitse aanbieders. Veel chinezen voor weinig en minder verzendkosten. bijvoorbeeld: Seilwinde Ebay
groeten Erik
STELLINGWERF90-SMALL.JPG --> mod_embed_images_loadimage('562b14f6b27ce24beb4fe9e76ca73e88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpublic.bay.livefilestore.com%2Fy1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q%2FSTELLINGWERF90-SMALL.JPG%3Fpsid%3D1', 'http://public.bay.livefilestore.com/y1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q/STELLINGWERF90-SMALL.JPG?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpublic.bay.livefilestore.com%2Fy1pRm0jqu6yy76Uw1dNsWWh-boJFpKJw9S9YOaFWjiiIe6yInHK1fho7HvVnJngRyt3fs4-TqhplwmaYvYn_rYx6Q%2FSTELLINGWERF90-SMALL.JPG%3Fpsid%3D1', '', 13430122, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lier voor incidenteel maar essentieel gebruik
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 19:33
door Joost Nouwen
Hallo Emiel,
Heb je haast?
Ok lier is fijn en gemakkelijk.
Heb 14 jaar gereden zonder, ging heel goed maar dan moet je niet gaan haasten.
Tirfor .
Maar waarom heeft niemand het hier over een hi-jack?
Ben er op Sclayn ook mee aan de gang geweest.
Laat de rest maar lachen , heb geen haast , ben daar om vast te komen zitten en er weer uit te komen.
Had 1 hi-jack en een zooitje spanbanden van 5 ton , was genoeg om geen schade te rijden.
Zal eerlijk bekennen dat ook ik al een aantal jaren een lier wilde hebben en heb er laatst een gekocht.
Superwinch husky 8 24v bijna nieuw voor een appel en een ei.
Ondanks dat ik goede china-lieren ken wilde ik toch per se een merk.
Da's gelukt voor de helft van wat een china-lier nieuw kost , namelijk 200 euro , was vraagprijs dus niet gaan liggen zeiken.
Maar goed , heb je een lier en dan glij je zijdelings een helling af (had ik in sclayn).
Dan wil je toch zijlings zekeren en ook misschien trekken.
Of je moet achteruit , sta je mooi met je lier.
Het ligt natuurlijk allemaal aan je budget.
Zou je willen aanraden om een hi-jack en/of tirfor mee te nemen , geld over , pak er dan een lier bij , gewoon china en flink testen.
2de-hands merklieren zullen misschien ook niet altijd betrouwbaar blijken.
Veel plezier op je trip