Pagina 1 van 1
betrouwbaarheid V8
Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:06
door leon de klein
Beste,
Is het verstandig om na aankoop van een defender v8 de cilinderkoppen de reviceren?
Of kan ik er beter afblijven en er mee doorrijden todat het blok een keer versleten is.
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:15
door sjorsboomschors/aka/PP
if it's not broken: Don't fix it!!!!!!
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 00:53
door Grumpy Old Sil
Inderdaad, niets aan doen als het niet nodig is. De 3.5 V8 is een zeer betrouwbaar blok en gaat niet zomaar stuk!
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09306b68e03bc4cbd8e465e8e576b50b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13382215, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 01:35
door Jos Daalmans
Hoi,
Laat die V8 maar gewoon doorlopen. Als er iets gemaakt moet worden, meldt hij zich wel.
Ga zo een ding niet preventief uit elkaar gooien.Let op de olie en eventueel oliedruk.
Als je eens wat langer er mee gereden hebt, hoogstens eens naar de travel (de slag) van de kleppen kijken. Die moet 9,4mm zijn. Is dit minder (minder dan 8,5mm), overweeg dan eens de nokkenas te vervangen. Is niet duur, eventueel een met een wat betere timing voor wat meer trekkracht.
Geniet maar lekker van je V8 en vooral van het geluid.
Nog veel Big-Smile-Miles toegewenst,
Jos
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 07:31
door Larosaurus
Het kan... ook anders verkeren. Ik heb mijn 110 V8 nog steeds langs de kant staan. Zat een aparte oliedruk meter in, kreek keurig zijn oliewissels e.d. Werd voor een v8 eigenlijk zelfs een beetje vertroetelt. Toch is hij laatst bij 110 km uur op de autobaan met een vastgelopen krukaslager op bijzonder heldhaftige manier geheel onverwacht gesneuveld... Hij had 175000 op de klok staan. Heb er nadat ik hem uit Engeland had gehaald toch nog mooi 20.000 km mee gereden, maar ik ben er inmiddels wel achter dat die interne conditie nogal wisselt, volgens mij wordt als zo' n auto 15 jaar oud is een willekeurig glijmiddel in het blok gekiept. Je weet het natuurlijk allemaal niet. Desalniettemin best een aardig blok, dat wellicht wel een wat hoog mythisch gehalte heeft. Moraal van mijn verhaal is denk ik dat de betrouwbaarheid van een blok niet zozeer afhangt van is het een V8 een td 5 of een 200tdi maar meer van hoe is er met het blok omgesprongen in de 25 jaar ervoor en zijn bijv. niet belangrijke oliekanaaltjes onderhand verstopt.
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 13:28
door BEN110
ik rij al 8500 m met mijn 3.5 v8 en heb net de 100000 m gepasseerd en loopt nog na 25 jaar erg lekker
--> mod_embed_images_loadimage('b9d4189fb79c9e3e8264fb74acd7f9de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Flh%2Fphoto%2FdB4nD00iIQgV9xHHb1hvsGXh5LhJirNYeeMbllQxWnw%3Ffeat%3Ddirectlink', 'http://picasaweb.google.com/lh/photo/dB4nD00iIQgV9xHHb1hvsGXh5LhJirNYeeMbllQxWnw?feat=directlink', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Flh%2Fphoto%2FdB4nD00iIQgV9xHHb1hvsGXh5LhJirNYeeMbllQxWnw%3Ffeat%3Ddirectlink', '', 13383353, 600, 600, 'Loading image ...', false);
alleen lekt hij olie kraakt de stuur bekrachtiging pomp lekt de uitlaat bij het spruitstuk hier moet nodig wat aan gebeuren ik ben daarom ook met en beetje spoed en werk ruimte aan het zoeken
mijn huis gaat in de verkoop dus hier ga ik hem niet uit elkaar halen
dus heeft iemand in de buurt van Tilburg en geschikte ruimte te huur voor lange tijd waar ook mijn bedrijf gehuisvest kan worden ( hoeft niet sjiek te zijn ) hou ik mij aan bevolen
150 m² is voor mij ideaal met voldoende hoogte 3.5 m
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: di 11 jan 2011, 00:15
door Jos Daalmans
Hoi,
Als hij olie lekt, kijk eerst eens naar jouw carterventilatie. Die zit dan meestal helemaal dicht. De pijpjes in de kleppendeksels en die naar de carbs ingaan heb ik zelfs moeten uitboren, zo vast zat de troep er in. De dalpakking was helemaal tot tegen het spruitstuk gedrukt, dus dit is in die motor een spektakel geweest.
Enfin, de slangen nog schoongemaakt. De flame traps ontvet en weer lopen als een zonnetje. Ik moet alleen nog eens nee nieuwe O-ring om de ontsteking doen, maar eerst wat warmer worden.
Wat je nooit weet, is hoe een motor mishandelt is. Het kan vriezen, het kan dooien ofwel: geluk moet je hebben.
Als je een dergelijke motor niet over zijn toeren draait (heeft immers genoeg vermogen in het middengebied) heb je er lang plezier van.
Groeten,
Jos
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: di 11 jan 2011, 01:24
door BEN110
ik maak die slangetjes en filtertjes regelmatig schoon het word tijd voor nieuwe keeringen bij de krukas
Re: betrouwbaarheid V8
Geplaatst: di 11 jan 2011, 09:29
door Jos Daalmans
Hoi Ben,
Kijk eens of je lucht door de aansluiting op de carbs kunt blazen. Bij de mijne zaten die helemaal dicht en kon er helemaal niets doorheen. Overdruk in het carter was zo hoog dat de olie door de klepdekselpakkingen en de dalpakking (voor en achterkant) werd uitgedrukt/gedampt. Nadat k de leidingen helemaal had schoon gemaakt, dus ook dat laatste stukje in de carbs, was het lekken afgelopen.
De klepdeksel en dalpakking moet ik nog eens vervangen.
Groeten,
Jos