Pagina 1 van 1
lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 17:22
door Roy Bruurs
Zoals jullie weten ben ik bezig met een achteras met schijven.
Nu moet daar ook meteen een locker in komen. Wat zijn jullie ervaringen met de volgende lockers
KAM locker (deze zijn incl meenemers en steekassen extra sterk)
Detroit locker
Herero4x4 diff locker
Ik zit te twijfelen tussen deze 3. Nu hoor ik jullie denken waarom geen ARB. Afgezien van de prijs moet er ook nog een hoop randapparatuur bij wat het geheel duur maakt en storingsgevoelig. De KAM kan ik tegen een gereduceerde prijs kopen en heeft alleen maar stroom nodig voor de actuator (incl relais)
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c3f0769fd19120de8f62368477d13cc1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13359343, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 18:15
door Rick90
Hoi Roy,
KAM locker: Ken wel wat mensen die er mee rijden en tot nu toe nog geen problemen gehad. De Kam heeft alleen een nadeel, om hem te monteren moet je de diff pan er af slijpen en er een vulring op lassen, dat geeft wat extra werk. De steekassen van Kam zijn ook wel goed. Heb een paar gebroken meegemaakt maar die waren ook goed misbruikt.
Detroit locker: Werkt goed maar één nadeel, je kunt nooit zelf bepalen wanneer hij in en uit moet schakelen en dat is niet altijd prettig. Qua sterkte en betrouwbaarheid is het een goede locker. Een detroit is altijd gelockt maar zodra je een bocht maakt en allebij de wielen hebben grip unlockt hij. Met glad weer, zoals afgelopen weken, komt het wel eens voor dat de frictie tussen de twee wielen niet groot genoeg is om de locker uit te laten schakelen en dat kan wel een wat vervelend stuurgedrag geven.. Als je er nog losse steekassen bij moet kopen even bij Ashcroft kijken, niet kapot te krijgen.
Herero4x4 diff locker: Kan ik niks over zeggen, rijden nog bijna geen mensen mee dus is nog een redelijk onbeproefd product. Alle import gaat via Daams 4x4 dus reserveonderdelen, garantie en service zullen wel weer niet al te best zijn...
Je moet eerst beslissen of je een automatische locker wilt, Detroit, of een inschakelbare, Kam. Ik persoonlijk voel meer voor een inschakelbare locker. Dan heb je een gewoon differentieel als je op de weg rijdt en in het terrein schakel je hem in wanneer jij wilt. Soms wil je een locker een stukje van tevoren al aan kunnen zetten voor een moeilijke passage verderop en dan schakeld een detroit soms toch net effe te laat in. Aan de andere kant vergeet je de locker ook wel eens in te schakelen en daar heb je met een Detroit geen last van.
Voor ARB moet je je niet bang laten maken. Als je de compressor en elektro gewoon netjes aansluit is daar niks mis mee en het diff zelf is onverwoestbaar.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9f2e52b509a156316d9e78695170e360', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13359577, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2011 17:24 door Rick90.
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 18:23
door Roy Bruurs
Ik laat me ook niet bang maken over de ARB maar dit is puur mijn eigen mening daarover.
Dat van die KAM weet ik van die pasplaat en heb mijn vader al zo gek gekregen om dat erop te lassen als het de kam wordt. Hij ziet daar geen problemen in zolang het huis van de rover as niet gegoten is.
Zoals je misschien al gemerkt heb wil ik zo weinig mogelijk poes pas in mijn auto vandaar dat er ook die auto lockers er tussen staan.
Ik weet het van Daams maar wil eerst de prijs is horen wat hun kunnen leveren voor welke prijs. Heb het al een keer met je over hun gehad en denk dat vele neuzen dezelfde kant op staan.
Bedankt voor je info rick
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa4a7710feecb36d6a893dfb52721c0f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13359615, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 18:48
door Rick90
Het huis is niet van gietijzer bij een normale Rover as dus dat moet wel lukken. Wat ze bij Kam tegenwoordig ook doen is de ring er op lijmen met speciale lijm uit de vliegtuigindustrie, schijnt net zo sterk te zijn als lassen.
Dit is ook nog een mogelijkheid: [ashcroft-transmissions.co.uk]
Weet nog niet hoe het precies werkt en of het iets is.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2011 18:05 door Rick90.
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 19:02
door Roy Bruurs
Ziet er leuk uit.
Wacht eerst de prijsopgave is af van de 2 bedrijven hier in de buurt
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12d44eb7e5ca9a008cb60215f9284760', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13359818, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 21:34
door bram-rrc
Heb ik ook naar geinformeerd, maar volgens Ashcroft meer geschikt voor (off road) racen.
Vandaar dat ze voor m'n rrc een arb adviseerde.
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 22:42
door luc.b
worden inderdaad ook veel in de rally sport gebruikt, denk niet dat ze echt geschikt zijn voor zwaar terrein werk.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 22:46
door Roy Bruurs
luc.b Schreef:
-------------------------------------------------------
> worden inderdaad ook veel in de rally sport
> gebruikt, denk niet dat ze echt geschikt zijn voor
> zwaar terrein werk.
Dan ga ik gewoon wat harder rijden
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 22:54
door ToyRoverlander
Nog iets om in gedachte te houden.
Een Kam locker schakelt niet zo snel in als een ARB. Een ARB werkt met een sleeve met hele fijne spievertanding, dus er is maar weinig verdraaiing nodig om hem in te schakelen. De Kam heeft een VEEL grovere spievertanding dus heeft meer verdraaiing (linkerwiel tov rechterwiel) nodig om te locken.
Neem mijn E-lockers. De achterlocker heeft ook een zeer grove vertanding (maar liefst 5 of 6 tanden) en het duurt even voordat ie inschakelt. De voorlocker heeft een hele fijne spievertanding en die floept er meestal meteen in zodra ik de schakelaar omzet. Die van achter kan ik het best in een bocht inschakelen, best vervelend af en toe.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: di 04 jan 2011, 22:59
door Roy Bruurs
dat wist ik inderdaad al dat dat een nadeel was van die lockers. Inderdaad even rustig in een bocht inschakelen zodat hij rustig inklikt. Dat is iets wat ik dan maar voor lief neem en mensen die mij raar aan staan te kijken dat ik allemaal bochten maak neem ik er ook maar bij
In iedergeval bedankt koos.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('198c9b4207913feff0eea66a62622a03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13361301, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 15:37
door Roy Bruurs
herero zal het niet gaan worde. 1300 euro daar nog een compresor bij van rond de 300 euro komt al op 1600 euro
Valt dus af het geld groeit me helaas niet op mijn rug.
Blijven over de Detroit locker van rond de 530 euro
En de KAM locker. Ben een beetje aan het inlezen en kwam nog een leuke opmerking tegen. Mag er tegewoordig nog aan een as gelast worden volgens APK regels?
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8b84bed8d418303616a2efcb71146e64', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13363813, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 16:10
door Rick90
Wat moet je voor de Kam betalen?
Volgens mij mag je gewoon aan je as lassen hoor, als de diff pan is doorgeroest mag je m toch ook lassen?
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:00
door Roy Bruurs
Ja lassen was geen probleem ff een maat van me gebeld die apk keurmeester is
Weet ik nog niet. Gingen ze uitzoeken voor me. Maar ik heb al een keer die prijs opgevragen en dat was nog aanzienlijk goedkoper dan zo'n herero locker
Als ik op de site van kam de prijzen omrekende kwam ik op 850 euro uit voor alleen de locker
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('deff5ac1f3700542aa12cc043c54966b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13364512, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 18:03
door ToyRoverlander
Ik zou voor de KAM gaan in jouw situatie. Je gaat een automatische locker echt haten, vooral op straat! Je wilt zelf kunnen beslissen of ie er wel of niet inkomt.
Jup, aan assen mag gelast worden. (anders zou ik mooi de zak zijn )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 18:06
door Roy Bruurs
Tja kwam deze opmerking tegen op de lrch forum tegen.
Net even gekeken wat de kam assen aan kracht aan kunnen
Standaard rover assen 4800Nm
HD kam assen 7100Nm
En de zwaarste assen van kam 9400Nm
Nu is de vraag natuurlijk wat voor kracht er op die assen komt te staan
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('47d98ba8a9473354098b9c8ab754c8f0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13364965, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 23:41
door bowy
Roy B Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja kwam deze opmerking tegen op de lrch forum
> tegen.
>
> Net even gekeken wat de kam assen aan kracht aan
> kunnen
>
> Standaard rover assen 4800Nm
> HD kam assen 7100Nm
> En de zwaarste assen van kam 9400Nm
>
> Nu is de vraag natuurlijk wat voor kracht er op
> die assen komt te staan
Interessant hierbij is dat met 35 inch Simex en voldoende PK's (150+) de KAM assen nog wel eens breken en de ashcroft assen nooit, bij 44's trouwens wel maar dan is het garantie en bij KAM niet.
Als je verschillen van de steekassen mooi bediscusseerd wil lezen kijk dan eens op : Ashcroft vs KAM , debate!
Briljante forum bijdrage van beide bedrijven!! Hadden we maar dat soort bijdrage van nederlandse bedrijven op het prikbord
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2011 07:39 door bowy.
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 07:39
door ToyRoverlander
De steekassen zullen dan wel niet breken, het diff gaat er dan wel aan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 09:37
door Puffino
Er is geen Nederlander die op 44's rijdt, lijkt me.... Of mis ik iets? Lijkt mij nog steeds een gave conversie om te doen.... (Wel een hele klus trouwens). En om dat "road legal" te krijgen in ons land...
Bowy, hoe zit dat nou, moet je als je zwaardere steekassen monteert zorgen dat je de meenemers laat voor wat ze zijn, zodat ALS er iets breekt, het de aanhechting op die meenemers is, wat tenminste makkelijk te vervangen is? Als je ALLES Extra Sterk uitvoert is de eerste die stuk gaat toch je bak? DAT lijkt me erg onhandig.... (ook voor een ervaren speedlseutelaar is het vervangen van een meenemer sneller en makkelijker dan het vervangen van een bak, neem ik aan

)
Of is die bak in dit geval nog steeds sterker dan de assen/cardans/kruisjes/diffes/meenemers en als die spulleboel, zelfs al zou dat Extra Sterk zijn geworden ?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 10:00
door bowy
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er is geen Nederlander die op 44's rijdt, lijkt
> me.... Of mis ik iets? Lijkt mij nog steeds een
> gave conversie om te doen.... (Wel een hele klus
> trouwens). En om dat "road legal" te krijgen in
> ons land...
>
> Bowy, hoe zit dat nou, moet je als je zwaardere
> steekassen monteert zorgen dat je de meenemers
> laat voor wat ze zijn, zodat ALS er iets breekt,
> het de aanhechting op die meenemers is, wat
> tenminste makkelijk te vervangen is? Als je ALLES
> Extra Sterk uitvoert is de eerste die stuk gaat
> toch je bak? DAT lijkt me erg onhandig.... (ook
> voor een ervaren speedlseutelaar is het vervangen
> van een meenemer sneller en makkelijker dan het
> vervangen van een bak, neem ik aan

)
>
> Of is die bak in dit geval nog steeds sterker dan
> de assen/cardans/kruisjes/diffes/meenemers en als
> die spulleboel, zelfs al zou dat Extra Sterk zijn
> geworden ?
Sander even link in mijn vorige bericht lezen, voor aanhangers van jou theorie is het KAM spul de oplossing! Maarre in de praktijk is een goede LT230 met R380 late LT77 aanzienlijk sterker dan de propshaft. Dus dat is het volgende wat kapot gaat. Daarna meestal de koppelingsplaat. Maar in de praktijk gaat met 35's en redelijk lomp rijgedrag gewoon niets meer kapot en is de fuse als het aan mij ligt dus niet noodzakelijk. (houd niet zo van onnodig sleutelen)
in nederland ken ik niemand die met rover ashuizen op 44's rijd. 39x16x16,5 is de grootste maat die ik ken, maar daarvoor zijn dan ook al wel serious aanpassingen nodig.
Komend jaar rijd ik in ieder geval als co driver de Scorpion Challenge en diverse NK's in een 90 , 5,7 Chevy 370 pk en ruim 500 Nm met TH 400 automaat en LT230 tussenbak met Ashcroft assen en 38,5x15x16 banden. Oftewel eind van het seizoen verwacht ik of te kunnen zeggen dat er geen zwakke schakels zijn of dit wel uitgevonden te hebben
Gr bowy
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 11:03
door ToyRoverlander
Quote Komend jaar rijd ik in ieder geval als co driver de Scorpion Challenge en diverse NK's in een 90 , 5,7 Chevy 370 pk en ruim 500 Nm met TH 400 automaat en LT230 tussenbak met Ashcroft assen en 38,5x15x16 banden. Oftewel eind van het seizoen verwacht ik of te kunnen zeggen dat er geen zwakke schakels zijn of dit wel uitgevonden te hebben
Ik snap NIET dat iemand die zoveel aanpast, en met zulk vermogen rijdt, nog LR assen gebruikt en gruwelijk veel geld erin dumpt om ze sterk te maken..
TH400 is leuk! Full manual vb?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 11:19
door Puffino
GAAF! Leuke combi (Chevy-power blok in 90), past wel bij je.... Met automaat, interessant....
Grappig om op 38,5" te rijden, dat is net zo groot (hooguit niet zo breed) als Edwin IJslandrover. Een aantal jaar geleden "de standaardmaat" op IJsland, wat wij toch vrij knap vonden. Nu niet meer, maar dat is een ander verhaal....
is02w01zd.jpg --> mod_embed_images_loadimage('189169308de55e0290f1657c15e325f0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.andersreizen.nl%2Fjpeg%2Fis%2Fis02w01zd.jpg', 'http://www.andersreizen.nl/jpeg/is/is02w01zd.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.andersreizen.nl%2Fjpeg%2Fis%2Fis02w01zd.jpg', '', 13368289, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 12:29
door Dennis101
Dan heb je op nieuwjaarsdag niet goed gekeken, hoewel ik moet toegeven dat het geen 44" betrof maar 45".
Dennis B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 12:38
door Puffino
Ik neem aan dat je die lichtbruine 101 bedoet met zijn ... ik keek niet goed naar zijn bandenmaat maar die was wel indrukwekkend, ja. Erg leuk om te zien hoe de 101 van Wilbie er naast (ik neem aan dat die van hem was) toch een stuk minder indrukwekkend overkomt op zo een moment.
Ik geef grif toe dat ik chargeer: met "Land Rover" bedoelde ik de Series/Defender modellen. (Foei naar mezelf

)
Van wie is die bruine eigenlijk, het was mij met alle liften die werden aangeboden daar niet duidelijk meer welke kar nou van wie was....
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 18:19
door Scratch
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap NIET dat iemand die zoveel aanpast, en met zulk vermogen rijdt, nog LR assen gebruikt.
Ha ha, dacht je dat je de eerste was met Toyota assen onder je Land Rover
Onder SeriousII zaten ook al van die assen. Bowy kan je wel vertellen of dat heel blijft
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('c1e7e8a0770e0b5d887f8aca1cdb76b6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 13370712, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 18:54
door ToyRoverlander
Er zijn meer assen dan alleen Toyota
Hij had LJ70 assen, nogal een verschil! Enige wat overeenkomt is de diameter van de steekas, en de maat van het voordiff. Verder zijn de homokineten van de 80Series assen stukken groter en het achterdiff is de h/d 9.5" ipv een 8" .
Daar komt bij dat als je ze echt sterk wilt hebben alleen een setje steekassen en homokineten hoeft te kopen, en zo duur is dat niet. Lockers zitten er al in, en hij hoeft niet gepegged te worden aangezien dit een fatsoenlijk ontwerp diff is .
just saying
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 19:17
door Rick90
Ik denk dat Toyota assen + HD steekassen+ HD homokineten bijna net zo duur is als een setje Ashcroft assen+homokineten + 2 ARB's en dan moeten ze er nog onder gezet worden.
Als je wedstrijden in binnen en buitenland rijdt is het slim om juist de standaard onderdelen te houden. Een Land Rover is gewoon een hele gangbare auto in de off road sport en als ik wiellagers, steekassen of wat dan ook nodig heb is er altijd wel iemand die ze mee heeft. In 30 jaar is de hele as nauwelijks verandert, van RRC/Disco1 en Defender zijn een heel groot deel van de asonderdelen uitwisselbaar. Als je met vreemde ooit problemen krijgt en je hebt zelf de onderdelen niet bij is het maar te hopen dat er net iemand dat merk onderdelen heeft voor dat type as.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('929aa990b2a4078de26dfd5f091fba80', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13371002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2011 18:22 door Rick90.
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 19:35
door Roy Bruurs
Inderdaad rick. En wat hij zegt gebeurd ook daadwerkelijk. heb het in roemenie bij de tat wel gezien. Dan komen ze weer om lierkabel vragen en de volgende weer om steeassen
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e27821c7c754b7bf9181a45467fa69d7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13371077, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: do 06 jan 2011, 19:37
door ToyRoverlander
En DAT is een goed punt........ op zich ..
Tja, voor mij is het makkelijk praten want ik doe toch geen wedstrijden. Heb er totaal geen ervaring mee.
En als dit nu werkt, prima toch.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 15:45
door Roy Bruurs
we zijn eruit het wordt een KAM locker.
Heb deze net besteld dus even afwachten wanneer deze binnekomt en dan snel inbouwen in de as die ik morgen ga halen.
Enigste wat ik moet doen voor deze locker is een draad trekken waar 45A overheen gaat en dan komt er nog een draad waar 0.5A overheen gaat.
Iedereen bedankt voor zijn of haar reacties
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7521eea1b51429e3db8223759532bb3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13375483, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 19:08
door ToyRoverlander
Heel goed!
Euh..... wat ik begreep trekt die solenoid 45A met inschakelen en trekt ie 1A ingeschakeld.... één draad dus..... Waarom zou ie 2 draden hebben (afgezien van een aarde)?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 19:43
door Roy Bruurs
Zoiets ja. Foutje van mij die 2 draden. Bedoelde eigenlijk 2 draden naar het relais.
Tja dat aarde moet ik even kijken of het verstandig is om een aarddraad naar het chassis te trekken
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7fc536b7bab99ecfb8932cc1d89b78d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13376727, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 20:25
door ToyRoverlander
Wat ik zou doen....
Die 2 draden vanaf de schakelaar naar je diff toe, en de aarde bij de schakelaar doen. Of daar ergens in de buurt. Wordt ie ook niet vies, minder kans op corrosie ed en dus minder kans op storingen.
En dan deze stekkers ( [www.rdae.nl] ) gebruiken ergens bij het chassis,vlakbij de achteras natuurlijk. Ik heb de draden gebundeld met de remslang, mijn stekkers zitten op de locker, omdat... ja.... daar zitten ze nu eenmaal ..
Als je de keus hebt zou ik de stekker bij het chasis doen, die waterdichte stekkers, en dan alsnog krimpkous eromheen. Dan kan je iig makkelijk het zaakje los maken als om één of andere reden de as er een keer onderuit moet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:04
door Roy Bruurs
uhm koos alle spullen zitten erbij geleverd dus niks kopen en aarde op de schakelaar word nogal gaat niet lukken.
De schakelaar schakeld een relais en vanaf het relais met de shakelaar aarde (zoals normaal dus) Dat relais schakeld de 45A draad (relais bijgeleverd voordat iemand daar weer over valt) Dus aarde zal wel daadwerkelijk bij de as moeten zitten
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('230edaa02ad57b2a40ebc3a29f36feeb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13377144, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:13
door ToyRoverlander
Komt er een aardedraad terug uit het huis? Waar de + draad het diff ingaat? Zoja, trek die dan door en geef hem aarde waar je ook het relais aarde geeft om te schakelen. Dat bedoelde ik.
Of heeft die solenoid in het diff een interne aarde en maakt hij dus gewoon aarde via het ashuis? Een beetje zoals een startmotor zeg maar?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:21
door Roy Bruurs
Ik zit dus ook even te verzinnen hoe je intern aarde zou kunnen maken alles hangt in rubbers. Ik zie wel als ik hem heb. Anders komt er een oog op een bout van de deksel te zitten en gaat de aarde naar het chassis toe
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c032d96310b3fdc0389a448a539fd28a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13377210, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:23
door Roy Bruurs
Koos bekijk even deze link misschien word het dan wat duidelijker voor je
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2a0e17e357d4753337312a850ba02ab1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13377222, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:24
door ToyRoverlander
Het is gelukkig geen rocketscience
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:26
door Roy Bruurs
haha ach met mijn luchtvaarttechniek kom ik een heel eind hoor. We komen er wel uit en er zal wel een duidelijke handleiding zitten. Anders bel ik gewoon op naar KAM voor uitleg
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22aa3436147dcdf0ba51f2bc33ac08aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13377246, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:31
door ToyRoverlander
Zo te zien kom er gewoon een draadboom uit met 4draden. Alles zit er toch bij in die kit? Neem aan dat hun ook wel aangeven waar je hem aarde moet/kan laten maken.
Ik heb ook een detail gezien wat erop duidt dat het zaakje zeker wel goed doordacht is
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:39
door Roy Bruurs
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo te zien kom er gewoon een draadboom uit met
> 4draden. Alles zit er toch bij in die kit? Neem
> aan dat hun ook wel aangeven waar je hem aarde
> moet/kan laten maken.
>
> Ik heb ook een detail gezien wat erop duidt dat
> het zaakje zeker wel goed doordacht is
We zien wel hoe het eruit komt te zien. Ik zal in iedergeval genoeg foto's maken
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:44
door ToyRoverlander
Succes met inbouwen! Ik ben benieuwd..
Reken maar dat je er blij mee gaat zijn
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: lockers voor in de achteras
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 21:48
door Roy Bruurs
is wel te hopen daar heb ik hem voor gekochten.
Bedankt.