Pagina 1 van 1
adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: vr 31 dec 2010, 16:44
door blackie
hallo
ik vond dit te koop en ik denk er over om een peugot in te bouwen (indenor)
nu de volgende vraag is het belhouse van een rrc hetzelfde als van een serie drie of is dit passend te maken
(Conversieplaat geschikt voor een rrc versnellingsbak) stond zo op marktpagina
groeten koen
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 10:41
door Symon
Geen idee, denk niet dat die het zelofde zijn, maar wil je de orginele serie 3 versnellingsbak gebruiken?
Als je een andere versnellingsbak gebruikt kun je het vermogen van de motor misschien beter benutten. In mijn 109 met z'n indernor blok 2.5tdi zit er een Lt77 versnellingsbak achter.
Gr Symon
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 17:30
door mirza.denhond@hotmail.com
Ik heb de conversiering ook opgemerkt. Ik weet niet of die op een Serie III past. Wat ik wel zag is dat bij deze ring de motor gekanteld moet gemonteerd worden. Dus in de LR staat hij niet vertikaal. Let op voor de smering van de motor !
Er zijn ook conversieringen voor vertikale montage. Een en ander is afhankelijk uit welke wagen de motor komt. In bv. Peugeot 505 staat de motor gekanteld en in Peugeot J9 rechtop. In Ford Scorpio ook rechtop. Dus even uitkijken.
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 20:05
door blackie
ok bedankt ben aan het twijfelen tussen de 2.5 indenor en de 200 di van landrover (tdi zonder turbo) maar zou graag iemand die deze conversie gedaan heeft de 200 di eens spreken over de ervaringen van de indenor in de landrover de 2.5 heb ik niks dan lof deze was wel in een minerva geplaatst maar dat is ook een beetje landrover he
het moet in ieder geval geen turbo hebben en +-80 pk vind ik zat genoeg
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 20:41
door mirza.denhond@hotmail.com
De Indénor is zeker een goede motor. Eenvoudige techniek en gemakkelijk aan wisselstukken te geraken. De meeste Indénor motoren hebben een ketting voor de distributie (enkele uitzonderingen in de vroegere 1948cc diesels met tandwieldistributie) en geen rubberriem zoals bij de 200tdi LR. Dus zeer bedrijfszeker. Hij heeft ook een goed koppel bij laag toerental (2000 tr/min) maar kan gerust 4500 tr/min aan. Misschien is de 2300 cc constructief iets degelijker dan de 2500 cc, maar veel zal dat niet uitmaken. Afmetingen en bevestiging zijn hetzelfde. Op een niet-turbo mag je wel niet zo maar een turbo plaatsen omdat binnenin de motor wel verschillen zijn qua smering en koeling, en ook de zuigers en kleppen zijn verschillend.
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 20:53
door offroadanimal
Hoi Koen,
Waarom geen 2.5 NA motor. Dit blok is bedrijfszeker, bijna 1 op 1 uit te wisselen met de 2.25. Makkelijk, sterk en goedkoop aan motor en onderdelen te komen. De 2.5 is een prima performer in een series.
Groet, Sjoerd
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: za 01 jan 2011, 21:55
door blackie
hey sjoerd
ik slijp niet graag aan de chassis en de 200 di zou zo in gelepeld kunnen worden en volgens steve parker site zou de indenor ook er in kunnen met andere motersteunen maar aan het chassis zou het zelfde blijven
is maar van eigen lezen dus kan ook fout zijn he
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 13:37
door Joost88
ik denk niet dat de motor zo ver gekanteld gaat zijn dat er problemen zijn met smeren.
De motor uit een 505 (die gekanteld is) is ook niet anders dan de motor uit een DAF400. (die gewoon recht staat)
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 13:58
door Rickske
was daarbij niet de carterpan wel anders van vorm?
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c0e2febb72e7d1111c28c28d24ed2768', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13346920, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 14:23
door Joost88
niet dat ik weet, maar ik zal het nog eens navragen als ik de man die dat project bij DAF heeft gedaan nog eens spreek.
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 14:38
door Marc-my-Words
Stond de Indenor niet (veel) eerder in de 505 als in de Daf of Scorpio ?
Het zou best kunnen dat ie van begin af aan voor (ook) gekantelde plaatsing is ontwikkeld.
Marc
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 20:07
door mirza.denhond@hotmail.com
De oliecarter is verschillend bij zowel DAF, 505 en Scorpio. De aanzuigbuis en filterzeef van de oliepomp zijn daardoor ook verschillend uitgevoerd. Als een "schuine" motor rechtop geplaatst wordt, dan zal de zeef schuin komen en niet in alle omstandigheden (b.v. als de LR in dezelfde richting schuin staat) voldoende olie aanzuigen. De schuine motor herken je aan de schuine oliecarter (als die nog origineel is). Bij Scorpio is de oliecarter in de breedte uitgewerkt om hoogte te winnen en toch voldoende inhoud te hebben. Voor montage in een LR is het beter om een carter te monteren van een DAF i.v.m. de uitsparing die een grotere bewegingsvrijheid toelaat van de LR vooras. De zuigleiding en zeef moeten dan ook wel verwisseld worden.
Re: adaptorplaat indenor - serie 3
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 20:48
door mirza.denhond@hotmail.com
In mijn berichtje van 02/01/2011 om 19:07 u zit een fout. Er is gevaar voor onvoldoende smering van de motor als de LR schuin komt te staan in tegenovergestelde richting van een schuine motor (die zonder aanpassing rechtop in de LR geplaatst wordt). Excuus.