Pagina 1 van 1

druk slangen stuurbekrachtiging

Geplaatst: ma 27 dec 2010, 20:11
door van leeuwen
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar.

Staat er ook druk op de inlaatkant van de stuurbekrachtigingspomp? En is deze slang ook te vervangen door een "normale" olieslang?

Heb namelijk een andere pomp waar de slangen niet bij zitten en dus de inlaatslang op de inlaatadaptor (die dikke) moet komen. Op m'n oude zit ie met van die geperste klemmen. Maar als er geen druk op staat zou het ook met een "normale" olieslang met slangklemmen kunnen. Toch? Of denk ik te simpel

Het betreft trouwens een 110 V8 uit '86.

groeten Albert

Re: druk slangen stuurbekrachtiging

Geplaatst: ma 27 dec 2010, 20:42
door Frits de Bruin
Hoi,
op de inlaatkant van mijn RRC zit ook een gewone slang. Wel een dikke, maar met slangklemmen. De inlaat van de pomp komt ook meteen van het reservoirtje af en daar zit dan weer geen drukklep in = drukloos.de uitlaatkant van de pomp is wel geperst.
Kan anders zijn op een defender, maar lijkt me dezelfde techniek en principe.
Misschien helpt dit. en het kan hooguit gaan lekken....
Frits