rembekrachtiging/ abs pomp draait niet meer zucht
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 18:04
Nog maar een edit:
intussen andere ABS rembekrachtigingspomp gevonden, stekkers omgesoldeeers (want die waren natuuuuurlijk anders) en aangesloten. Werkt nu als een , tja, rempomp. ook weer opgelost.
EDIT:
na het laatste enigzins optimistische gejuich mijnerzijds heeft de pomp belsoten helemaal niet meer te draaien. ik dacht dus dat is mooi, want altijd aan is ook niks, maar altijd uit remt weer voor geen meter.
1990 RRC : de 3 relais onder de stoel nagekeken, uitgewisseld en schoon ed, zekeringen zijn ook ok. Grote 35 pin connector zat wat los, maar vast en gelijk gereinigd maakte niks uit.
De pomp krijgt wel 12V op de 2polige stekker als contact aanstaat. Er staat ook spanning op 3 van de 5 pinnen van het sensorhuisje dat op de pomp zit (net 11V, accuspanning is goed). De andere zijn aarde zoals het volgens mij volgens het schema hoort. Maar er is toch iets dat besluit dat hij toch niet mag gaan draaien.
-is dat de electronica/bedrading.
-is de pomp gewoon defect. (gisteren deed ie het nog zeg maar.)
enig idee waar er verder te zoeken valt?
prettige jaarwisseling alvast.
Frits
Hoi,
Bijna reed de RRC (hybride 72-90 en Isuzu diesel) weer na het vervangen van het zwaar lekkende stuurhuis, vervangen van de turbo en het beter afstellen van de automaat.. maar iets wat al eerder voorkwam is het blijven lopen van de pomp van de rembekrachtiging/ABS. Als ik de stekker eruit trek hoor ik nog eventjes een licht sisgeluidje uit de pomp. Is dat normaal of duidt dat op lekkage in een pomponderdeel?
Evt kan de ABS me gestolen worden voorlopig, maar zo te zien op de plaatjes in het boek is de ABS unit ook gelijk de bekrachtiging. Dus dat kan er niet zomaar af nu. (Is het enige waar de computer in de auto nog voor dient gok ik, en van helemaal geen computer wordt ik erg blij, maar dat terzijde.)
Ik heb al gezocht op het forum en web. Helaas kom ik niet verder, ook niet met manual erbij. (Misschien zoek ik wel verkeerd.) Iemand enige suggestie waar ik moet beginnen om het probleem te lokaliseren? Zonder remt het voor geen meter, maar continue draaien is ook niet helemaal goed.
bij voorbaat dank.
Frits
(zelfs alleen testrijden in de sneeuw is al leuk..)
EDIT: is opgelost met die relais, contacten slecht doordat ze vol met vet zaten. doorwaadhoogte van de vorige eigenaar(s) was net onder de stoel vermoed ik dan.
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2011 23:10 door Frits.
intussen andere ABS rembekrachtigingspomp gevonden, stekkers omgesoldeeers (want die waren natuuuuurlijk anders) en aangesloten. Werkt nu als een , tja, rempomp. ook weer opgelost.
EDIT:
na het laatste enigzins optimistische gejuich mijnerzijds heeft de pomp belsoten helemaal niet meer te draaien. ik dacht dus dat is mooi, want altijd aan is ook niks, maar altijd uit remt weer voor geen meter.
1990 RRC : de 3 relais onder de stoel nagekeken, uitgewisseld en schoon ed, zekeringen zijn ook ok. Grote 35 pin connector zat wat los, maar vast en gelijk gereinigd maakte niks uit.
De pomp krijgt wel 12V op de 2polige stekker als contact aanstaat. Er staat ook spanning op 3 van de 5 pinnen van het sensorhuisje dat op de pomp zit (net 11V, accuspanning is goed). De andere zijn aarde zoals het volgens mij volgens het schema hoort. Maar er is toch iets dat besluit dat hij toch niet mag gaan draaien.
-is dat de electronica/bedrading.
-is de pomp gewoon defect. (gisteren deed ie het nog zeg maar.)
enig idee waar er verder te zoeken valt?
prettige jaarwisseling alvast.
Frits
Hoi,
Bijna reed de RRC (hybride 72-90 en Isuzu diesel) weer na het vervangen van het zwaar lekkende stuurhuis, vervangen van de turbo en het beter afstellen van de automaat.. maar iets wat al eerder voorkwam is het blijven lopen van de pomp van de rembekrachtiging/ABS. Als ik de stekker eruit trek hoor ik nog eventjes een licht sisgeluidje uit de pomp. Is dat normaal of duidt dat op lekkage in een pomponderdeel?
Evt kan de ABS me gestolen worden voorlopig, maar zo te zien op de plaatjes in het boek is de ABS unit ook gelijk de bekrachtiging. Dus dat kan er niet zomaar af nu. (Is het enige waar de computer in de auto nog voor dient gok ik, en van helemaal geen computer wordt ik erg blij, maar dat terzijde.)
Ik heb al gezocht op het forum en web. Helaas kom ik niet verder, ook niet met manual erbij. (Misschien zoek ik wel verkeerd.) Iemand enige suggestie waar ik moet beginnen om het probleem te lokaliseren? Zonder remt het voor geen meter, maar continue draaien is ook niet helemaal goed.
bij voorbaat dank.
Frits
(zelfs alleen testrijden in de sneeuw is al leuk..)
EDIT: is opgelost met die relais, contacten slecht doordat ze vol met vet zaten. doorwaadhoogte van de vorige eigenaar(s) was net onder de stoel vermoed ik dan.
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2011 23:10 door Frits.