Pagina 1 van 1
Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: za 25 dec 2010, 22:51
door Aad & Marieke C
Wij hebben een Defender 90 uit 2004 en net zoals velen van jullie is het ook bij ons niet heel erg comfortabel qua temperatuur. Nu we ook graag gaan kamperen met de daktent en evt ondertent (aan de achterzijde). Ben ik mij aan het oriënteren voor een interieurverwarming.
Ik ben uitgekomen op de Webasto Airtop 2000 ST , geen standkachel we zijn in het gelukkige bezit van een garage dus de auto staat vorstvrij. ( en het nadeel van de standkachel is dat je dan de gewone ventilator moet gebruiken, die erg veel herrie maakt)
Nu hebben we de volgende vraag heeft iemand ervaring met de Webasto Airtop 2000 ST?
Wat is de beste plaats om hem te plaatsen? onder de cuby box?
Is het mogelijk om hem te plaatsen bij de motor?
Zijn er nog tips/ervaringen of suggesties?????
Alvast hartelijke dank.
Aad & Marieke C.
One Live, Live It
Collage%202.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f53acd76284408498a4a042b6f8b6cad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TR2xgFJmgFI/AAAAAAAACzY/TWOKQFYUhkM/Collage%202.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', '', 13317206, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: za 25 dec 2010, 23:05
door luc.b
Hoi
Ik heb deze kachel afgelopen weken ingebouwd en grondig getest
Waarschijnlijk bedoel je dat het een luchtverwarmer is en geen vloeistofverwarming zoals bv een thermotop. Het is dus wel degelijk een
standkachel.
Momenteel heb ik de kachel tussen de voorstoelen gebouwd zoals extec dit ook doet.
dit werkt uit de kunst . Deze kachel verbuikt bijna geen diesel en ook bijna geen stroom dus kan rustig een hals uur draaien alvorens in te stappen
Als ik nog ff tijd heb zal ik wel eens een foto maken.
Absoluut een aanrader dus !
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:44
door Aad & Marieke C
Ha Luc,
Hartelijke dank voor je snelle reactie. Ik ben blij dat je er zo enthousiast over de Webasto Airtop 2000 ST bent.
Als je gelegenheid hebt om me een foto toe te sturen van de geplaatste Webasto Airtop 2000 ST heel graag.
Heb je de cuby box er opgeplaatst zo ja staat hij dan niet erg hoog?
Ben je nog verrassingen tegen gekomen met plaatsen of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Voor welk bedieningselementen heb je gekozen en waar heb je deze geplaatst?
Alvast bedankt voor je moeite, en veel plezier met een heerlijke warme auto.
Groet Aad
Aad & Marieke C.
One Live, Live It
Collage%202.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f98255fd8fe1b0be065e2611c381cd04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TR2xgFJmgFI/AAAAAAAACzY/TWOKQFYUhkM/Collage%202.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', '', 13317986, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 12:30
door VeeTee
Bij mijn 110 300 Tdi zit de Airtop 2000 ST in de stoelenbak onder de bijrijdersstoel.
Bediening via programmeerbaar tijdklokje op het dashboard. Bevalt goed.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 13:48
door Aad & Marieke C
Dag Vincent,
Ik heb je mooie website gezocht naar de Webasto Airtop, maar kan daar niets over vinden klopt dat of moet ik morgen even naar Pearle toe voor een bril.
Als ik hem onder de bijrijdersstoel plaats, heb je dan nog tips voor me of waar ik rekening mee moet houden?
Heb je nog een foto voor me hoe je hem er in geplaatst hebt?
Alvast hartelijke dank,
Groet, Marieke & Aad
184.%20Marokko%20Sept.%202010.JPG --> mod_embed_images_loadimage('06640d9f291088f45c1b1ee21af9e3f7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh6.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTKYIJ-CMKQI%2FAAAAAAAACoQ%2FenDHavRTmEQ%2Fs128%2F184.%2520Marokko%2520Sept.%25202010.JPG', 'http://lh6.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TKYIJ-CMKQI/AAAAAAAACoQ/enDHavRTmEQ/s128/184.%20Marokko%20Sept.%202010.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh6.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTKYIJ-CMKQI%2FAAAAAAAACoQ%2FenDHavRTmEQ%2Fs128%2F184.%2520Marokko%2520Sept.%25202010.JPG', '', 13318327, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 13:56
door pascal ubags
hallo
aangezien hij niet groot is kun je hem overal plaatsen waar je wil en waar plek is.
een aantal dingen moet je je afvragen.
ga ik de binnen lucht verwarmen, of bijv als je er in gaat slapen, buiten lucht pakken en die verwarmen, dit ivm kleine ruimte en condenz, en frisse lucht.
wil ik hem op afstand bedienen, erg handig bij sneeuw, bijv via telf, of tijd klok(welke duur is)
wil ik hebben dat hij ook langzaam gaat blazen, ( orgineel blijft hij in vollast en schakeld uit en weer aan)
hiervoor heb je een intrieur voeler nodig, kosten 90 euro, waarschijnlijk bij luc goedkoper, hij weet er meer van.
voordeel van dit is dat hij niet zo veel stroom gebruikt omdat hij niet hoeft op te starten, en het geluid met 80% afneemt als hij in deellast gaat branden, wel zo prettig als je er in slaapt, je hoort hem dan bijna niet.
gr pascal
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 18:11
door VeeTee
Hoi Marieke & Aad,
Er staan inderdaad geen foto's (van de inbouw van) de standkachel op mijn site omdat hij er al in zat toen ik de auto kocht. Kan nu ook niet even wat foto's maken, de wagen staat met een kapotte waterpomp bij de garage. Later kan ik wel wat foto's maken indien gewenst...
De kachel zuigt (binnen-)lucht aan net boven de vloer, door een gat in de achterkant van de stoelbak. De opgewarmde lucht wordt aan de voorkant van de stoelbak uitgeblazen, dus de bijrijder(ster) krijgt heerlijk warme voetjes.
Pompje zit buiten tegen de chassisblak gemonteerd. ook inlaatlucht en uitlaat van de verbrandingslucht zitten onder de bodem. De bediening is met een programmeerbaar weekklokje van webasto, ook de temperatuur is hiermee regelbaar (zie post van Pascal hierboven). Je kunt hiermee bijvoorbeeld instellen dat hij dagelijks, of op bepaalde dagen, 's ochtends een half uur voor je geplande vertrek inschakelt zodat het interieur alvast opgewarmd is.
Ik ben nog bezig om de de kachel ook te kunnen bedienen met een SMS-je, maar dat is niet niet klaar.
Edit:
Toevallig vorige week een filmpje gemaakt van de kachel in werking, hierin kun je zien waar het pompje en in- en uitlaat ziten. Ik heb het filmpje even voor je op YouTube gezet:
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2010 17:18 door VeeTee.
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 20:35
door luc.b
Ik heb er nog geen cubby box op staan maar dat komt wel nog. waarschijnlijk maak ik deze zelf dus kan ik ook zelf de hoogte bepalen.
Momenteel ben ik zelf een bedienings paneeltje aan het maken met dezelfde schakelaars die ook in de 110 zitten en een schuifpotmeter met daarop
dezelfde knop die ook op de verwarming van de 110 zit , gewoon omdat ik dat leuk vind hierop kun je dus geen tijd instellen maar kost ook maar 8 euro
Verder ben ik een schakeling aan het maken om met de telefoon de kachel aan te kunnen zetten.
Om terug te komen op wat pascal zegt : de interieur voeler van webasto kost idd bijna 90 euro dit terwijl er alleen een ptc in zit van 34 cent oid. stukje kabel en een connector
eraan en je bent voor paar euris klaar, en het is een wereld van verschil als ie op deellast kan draaien.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 20:40
door luc.b
ben je niet bang dat je een slok water opzuigt bij een behoorlijke doorwading ?
Zelf ben ik van plan om de inlaat naar dezelfde plek te brengen (momenteel zit ie ook gewoon onder de auto )
als waar de asbeluchting zit onder de motorkap.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 20:42
door Marc van Aperen
Hoi,
Zoals Vincent inderdaad opmerkt kun je met het klokje en met de standaard bediening gewoon de temperatuur regelen tussen de 5°C en 35°C
De kachel zal normaal starten op 100% vermogen en als hij ongeveer 85% van de ingestelde waarde heeft bereikt langzaam gaan terug regelen, dit om met zo min mogelijk moeite de ingestelde waarde te bereiken.
Als de kachel 2°C over de ingestelde temperatuur gaat, gaat hij uit en blijft in zgn regelpauze, hierbij wordt de temp gemeten en als deze 2°C onder de ingestelde waarde daalt gaat de kachel weer aan.
Denk er wel aan dat als je de kachel vaak in het lage gebied gebruikt (tussen de 5°C en 15°C) je 1x per maand de kachel minimaal een half uur op 100% laat branden, hierdoor wordt alles lekker heet in de kachel en zal de brander langer meegaan.
Groeten,
Marc
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 20:57
door luc.b
Marc ,
Is het niet zo dat de regeleenheid de ingestelde temperatuur ( regelbare weerstand in bediening ) vergelijkt met de actuele temperatuur ( temp afhankelijke weerstand in interieur sensor )? en daarmee dus in deellast kan draaien ?
Volgens mij kan de regeleenheid met de vaste weerstand ipv de interieur sensor slechts beperkt regelen.
Ook is het zo bij de 2000st dat er na een bepaald aantal minuten (30 geloof ik ) in deellast er automatisch een schoonmaak burst gegeven word waarin alles weer ff schoongebrand word
dit doet ie ook bij het afschakelen , daarom mag je er ook niet gewoon de spanning afgooien maar altijd netjes met schakelaar uit zetten.
correct me if i am wrong.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 22:10
door VeeTee
Quoteben je niet bang dat je een slok water opzuigt bij een behoorlijke doorwading ?
Zelf ben ik van plan om de inlaat naar dezelfde plek te brengen (momenteel zit ie ook gewoon onder de auto )
als waar de asbeluchting zit onder de motorkap.
Zo'n diepe doorwadingen heb ik er nog niet mee gemaakt (zal toch ca 50 cm diep moeten gaan), maar heb er wel al eens aan gedacht om de leidingen te verleggen. Behalve inlaat moet je eigenlijk ook uitlaat verleggen dan, anders komt daar water door natuurlijk. Waar leidt je de uitlaat dan naar toe?
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 01:56
door Stage-2
luc.b Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelf ben ik van plan om de inlaat naar dezelfde
> plek te brengen (momenteel zit ie ook gewoon onder
> de auto als waar de asbeluchting zit onder de motorkap.
Even attentie voor het volgende: de aanzuigslang mag geen 'zakken' (relatief laag gelegen bochten) vertonen, zelfs horizontale gedeelten zijn te vermijden. Daar zou zich condens kunnen verzamelen. Dat water wordt dan weer zo naar binnen gezogen. Bovendien kan zich sneller roest vormen. De opening moet zich dus in een doorgaande aflopende lijn onder de kachel bevinden. En natuurlijk niet in de rijrichting.
Hetzelfde geldt voor de uitlaat.
Onder de cubbybox is een beproefde plek.
Minstens zo interessant is de aansluiting op de brandstoftoevoer. Wat is er op tegen om de brandstof met een T-stuk af te tappen van de brandstofleiding? Aangezien mijn auto geen aparte opvoerpomp heeft, levert dat toch geen problemen op?
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca82d97db9cc2a47e7cac6303547f6e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 13320883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab1431bd606524cc45aa846e3d6d5aba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 13320883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 08:46
door pascal ubags
hallo
bij die van mij.
toen ik destijds de kachel kocht, als extra dat week klokje werdt mij aangeraden om ook die extra voeler te kopen, dit ivm deellast draaien, anders zou hij uit en in schakelen.
tijdens de 6 jaar dat ik hem nu heb, heb ik nog nooit gehoordt dat hij (als hij in deel last draait en het warm genoeg is) van zelf in vollast gaat, (schoon branden) hij blijft rustig 3 uur in deel last branden aan een stuk.
als het buiten -10 is dan wil hij wel overschakelen na 20 a 30 min, maar anders bij 10 buiten niet.
gr pascal
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 11:44
door VeeTee
Klopt, ik kan in het Installation Manual of het Service & repair Manual ook niets vinden over schoonbranden. Ook nog nooit iets van gemerkt dat hij dat doet. Zelfde kachel ook 10 jr in de boot gehad, ook nooit iets van schoonbranden gemerkt.
Bij deellast draaien doe ik wel af toe handmatig eens even vollast.
De voeding moet buiten het contact of eventuele hoofdschakelaar om aangesloten worden, i.v.m. met het nalopen van de ventilator. Als de kachel uitgezet wordt draait de ventilator in de kachel zelf nog een tijdje na om de unit af te koelen.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2010 10:45 door VeeTee.
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 15:28
door Marc van Aperen
Luc,
De kachel heeft standaard een interne temperatuur sensor die de aangezogen lucht temperatuur meet, daarnaast zit in de kabelboom tussen de gele en blauw/zwarte draad een vaste weerstand.
In deze opzet zal de kachel de aangezogen lucht temp meten en daar de kachel op regelen.
Bij een inbouw waarbij de kachel de te verwarmen lucht van binnen haalt, verwarmd en weer in het interieur blaast, werkt dit goed.
Als echter de te verwarmen lucht van buiten komt, bv in een schip, zal de kachel altijd koude lucht meten en doorgaan met verwarmen.
In dat geval moet er een externe temp sensor tussen de gele en blauw/zwarte draad gemonteerd worden ipv de vaste weerstand, nu zal de kachel op de interieur temperatuur gaan regelen.
In beide gevallen zal de kachel kunnen regelen van 0 tot 100%
De kachel brand zichzelf inderdaad iedere 10 min schoon maar dat werkt anders.
Iedere 10 min wordt de brandstof pomp 5 sec gestopt, de kachel brand gewoon door, maar er wordt geen brandstof aangevoerd, hierdoor wordt voorkomen dat er teveel brandstof op het brandervlies ophoopt.
Bij het uitzetten wordt inderdaad de gloeistift nog een keer ingeschakeld om voldoende warmt te genereren voor het schoon branden van het vlies, dit zijn echter 2 totaal verschillende processen.
Een kachel zo maar uitzetten mag NOOIT omdat je dan in 90% van de gevallen de kachel kunt weggooien.
Er staat namenlijk een ventilator te draaien om te zorgen dat de vlam die brand richting de uitlaat gaat.
Als dit in een keer gestopt wordt nemen de warmte en de vlam de weg van de minste weerstand.
In de meeste gevallen is dat via de lucht inlaat naar buiten, alleen zitten dan de ventilator en nog wat andere plastic delen in de weg, het resultaat laat zich raden.
Altijd met de draaiknop of het klokje uitzetten, wachten tot de naloop/koeling klaar is en dat mag pas de stroom van de kachel.
Groeten,
Marc
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 16:01
door luc.b
Marc van Aperen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luc,
>
> De kachel heeft standaard een interne temperatuur
> sensor die de aangezogen lucht temperatuur meet,
> daarnaast zit in de kabelboom tussen de gele en
> blauw/zwarte draad een vaste weerstand.
> In deze opzet zal de kachel de aangezogen lucht
> temp meten en daar de kachel op regelen.
> Bij een inbouw waarbij de kachel de te verwarmen
> lucht van binnen haalt, verwarmd en weer in het
> interieur blaast, werkt dit goed.
> Als echter de te verwarmen lucht van buiten komt,
> bv in een schip, zal de kachel altijd koude lucht
> meten en doorgaan met verwarmen.
> In dat geval moet er een externe temp sensor
> tussen de gele en blauw/zwarte draad gemonteerd
> worden ipv de vaste weerstand, nu zal de kachel op
> de interieur temperatuur gaan regelen.
> In beide gevallen zal de kachel kunnen regelen van
> 0 tot 100%
Inderdaad, ik zie nu pas op het schema de B2 zitten, wel raar dat de lokale bedrijven dit mij niet weten te melden...
>
> De kachel brand zichzelf inderdaad iedere 10 min
> schoon maar dat werkt anders.
> Iedere 10 min wordt de brandstof pomp 5 sec
> gestopt, de kachel brand gewoon door, maar er
> wordt geen brandstof aangevoerd, hierdoor wordt
> voorkomen dat er teveel brandstof op het
> brandervlies ophoopt.
>
> Bij het uitzetten wordt inderdaad de gloeistift
> nog een keer ingeschakeld om voldoende warmt te
> genereren voor het schoon branden van het vlies,
> dit zijn echter 2 totaal verschillende processen.
Ik had niet in zoveel detail willen treden maar dit had ik inderdaad wel gezien het thermtest programma, kun je mooi meekijken naar wat er gebeurd in de brandprocessen.
>
> Een kachel zo maar uitzetten mag NOOIT omdat je
> dan in 90% van de gevallen de kachel kunt
> weggooien.
> Er staat namenlijk een ventilator te draaien om te
> zorgen dat de vlam die brand richting de uitlaat
> gaat.
> Als dit in een keer gestopt wordt nemen de warmte
> en de vlam de weg van de minste weerstand.
> In de meeste gevallen is dat via de lucht inlaat
> naar buiten, alleen zitten dan de ventilator en
> nog wat andere plastic delen in de weg, het
> resultaat laat zich raden.
>
> Altijd met de draaiknop of het klokje uitzetten,
> wachten tot de naloop/koeling klaar is en dat mag
> pas de stroom van de kachel.
>
Hier zijn we het allemaal over eens denk ik.
> Groeten,
>
> Marc
heb wel weer wat detail geleerd. dank daarvoor
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Advies gevraagd over een Webasto Airtop 2000 ST
Geplaatst: do 27 jan 2011, 18:42
door Aad & Marieke C
Iedereen hartelijke dank voor zijn tips en adviezen.
Afgelopen week hebben we de Webasto Airtop 2000 ST ingebouwd.
Eerst een luikje gemaakt om bij de diesel pomp te komen, om een brandstof leiding aan te leggen (mochten er problemen zijn met de pomp kan ik er makkelijk bij).
In de cubby box verhoger de webasto geplaatst en daar een klep gemaakt zodat ik kan kiezen voor aanzuigen binnen/ buitenlucht.
Al met al was het wel een flik dagje werk voor 2 man (Rick van Schie - Trecx nog hartelijke dank hiervoor), maar dan zit je ook wel heerlijk warmpjes bij.
Inbouwen%20standkachel.JPG --> mod_embed_images_loadimage('9dc370b9fb1acfb10b72b7d4700627c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUT28IV0I%2FAAAAAAAAC0w%2FA4r1ELSVAKg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel.JPG', 'http://lh5.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUT28IV0I/AAAAAAAAC0w/A4r1ELSVAKg/s640/Inbouwen%20standkachel.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUT28IV0I%2FAAAAAAAAC0w%2FA4r1ELSVAKg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%281%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('cf7fd451447eadf366312bc3c8cb385f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh3.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUV6TGQDI%2FAAAAAAAAC00%2FQ1LMVCC9UjU%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25281%2529.JPG', 'http://lh3.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUV6TGQDI/AAAAAAAAC00/Q1LMVCC9UjU/s640/Inbouwen%20standkachel%20%281%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh3.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUV6TGQDI%2FAAAAAAAAC00%2FQ1LMVCC9UjU%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25281%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%282%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('1acfba65fac70debf889fd8e261c529d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUYTyZVQI%2FAAAAAAAAC04%2FlOzhM5fT5Zg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25282%2529.JPG', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUYTyZVQI/AAAAAAAAC04/lOzhM5fT5Zg/s640/Inbouwen%20standkachel%20%282%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUYTyZVQI%2FAAAAAAAAC04%2FlOzhM5fT5Zg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25282%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%283%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('922ffd0cf841b1bc7b26e66303f7eee5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUafwqIkI%2FAAAAAAAAC08%2FzxakO7rIGGs%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25283%2529.JPG', 'http://lh5.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUafwqIkI/AAAAAAAAC08/zxakO7rIGGs/s640/Inbouwen%20standkachel%20%283%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUafwqIkI%2FAAAAAAAAC08%2FzxakO7rIGGs%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25283%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%284%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('486122ceefd916ed4d382d0690c1823e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUcx17eqI%2FAAAAAAAAC1A%2F_bNRvrNN9m0%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25284%2529.JPG', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUcx17eqI/AAAAAAAAC1A/_bNRvrNN9m0/s640/Inbouwen%20standkachel%20%284%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUcx17eqI%2FAAAAAAAAC1A%2F_bNRvrNN9m0%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25284%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%285%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b3e40ab8f5814cfd300539713bdac7ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh6.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUe0lhcWI%2FAAAAAAAAC1E%2FVHkd9sPAqXE%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25285%2529.JPG', 'http://lh6.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUe0lhcWI/AAAAAAAAC1E/VHkd9sPAqXE/s640/Inbouwen%20standkachel%20%285%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh6.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUe0lhcWI%2FAAAAAAAAC1E%2FVHkd9sPAqXE%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25285%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%286%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('1f3cbd53740c7543f259f8d68855a73c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUhOdyEPI%2FAAAAAAAAC1I%2F9423jRN_giQ%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25286%2529.JPG', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUhOdyEPI/AAAAAAAAC1I/9423jRN_giQ/s640/Inbouwen%20standkachel%20%286%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUhOdyEPI%2FAAAAAAAAC1I%2F9423jRN_giQ%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25286%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inbouwen%20standkachel%20%287%29.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b7ad91ea1470cc8c700bfbd158af77f0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUjQxuVNI%2FAAAAAAAAC1M%2FoJacHSUVwEg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25287%2529.JPG', 'http://lh5.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TUGUjQxuVNI/AAAAAAAAC1M/oJacHSUVwEg/s640/Inbouwen%20standkachel%20%287%29.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTUGUjQxuVNI%2FAAAAAAAAC1M%2FoJacHSUVwEg%2Fs640%2FInbouwen%2520standkachel%2520%25287%2529.JPG', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Aad & Marieke C.
One Live, Live It
Collage%202.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a2d8a32c8585a90cc352b4409f0310d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', 'http://lh4.ggpht.com/_SxFdC8OOdQY/TR2xgFJmgFI/AAAAAAAACzY/TWOKQFYUhkM/Collage%202.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flh4.ggpht.com%2F_SxFdC8OOdQY%2FTR2xgFJmgFI%2FAAAAAAAACzY%2FTWOKQFYUhkM%2FCollage%25202.jpg', '', 13486403, 600, 600, 'Loading image ...', false);