Britpart

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gerard E.

Britpart

Bericht door Gerard E. »

Ik vraag mij al een hele tijd af wat het probleem is van britpart onderdelen.
Te meer omdat ze iso normen hebben waar een Nederlands bedrijf jaloers op zou zijn,of er alles aanzou doen om ze te vrekrijgen.
Ik heb natuurlijk geen aandelen,ken het bedrijf verder niet maar ben en blijf nieuwsgierig.
Groet Gerard. Jalours op degene die weer in de sneeuw aan het rijden zijn.Ben voor de derde winter aan het restaureren.

A Groundbreaking Industry First From Britpart

03 November 2010

For 30 years Britpart has been supplying quality parts and accessories for Land Rover users across the world and now we are very proud to announce that from 1st October 2010 all* Britpart parts and accessories will be backed by an industry leading 24 month guarantee.

With a recent multi-million pound investment in the best Land Rover products and with extensive investment in new staff, equipment and procedures we are convinced this new guarantee will give consumers more confidence in Britpart products. This is backed up with our approval by Lloyd's Register Quality Assurance to BS EN ISO 9001:2008.

This pioneering guarantee will cover over 12,000 parts from our extensive parts catalogue, from filters to clutches and from winches to shock absorbers, confidence in the products we supply is assured. If any part is found to be defective following an inspection by our quality team due to faulty materials or workmanship then that part will be replaced free of charge.

Paul Myers, Britpart's General Manager said "With this significant development in Britpart's philosophy we are now confident that the parts the end users fit to their Land Rovers will deliver time after time, whether the customer is buying a part for a Series 3 or a new Range Rover, they are backed by the same 24 month guarantee."

Look out for the Britpart Guarantee Logo which will be gracing all our products in the forthcoming months as a constant remind to the customer they are fitting the best available parts and accessories to their Land Rover.

*Subject to our standard terms and conditions. Proof of purchase required by the original point of purchase. Excludes Genuine Land Rovers parts, reconditioned gearboxes & engines. This guarantee does not affect your statutory rights.
bram-rrc

Re: Britpart

Bericht door bram-rrc »

Swiffels set compleet voor mijn rrc besteld.
In de twee bussen om in de bovenkant van de swifelbol te persen, waar het ronde naaldlagertje in komt, zit bijna twee tiende verschil. Wat een bras!!!!!
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Nou, zo spannend is ISO9001 nu ook weer niet.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Britpart levert in sommige gevallen orginele LR onderdelen of in dezelfde goede kwaliteit ,echter soms ook onderdelen die totaal niet geschikt zijn om op je wagen te monteren . Het is dan verstandig om zulke onderdelen gewoon gelijk in de Kliko te doen belanden. Dus van het ene uiterste naar het andere . Vr gr Henk B.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik moest een keer een krukas keerring vervangen van een Disco 300 tdi automaat...... Het was zaterdagmiddag en dacht dat ik nog een originele had liggen, niet dus, alleen een keerring in zo'n mooi zwart Britpart zakje. Toch maar aangedurfd om die te plaatsen, na een paar uur alles weer in elkaar en proefrijden......het oliespoor op de stoep is nu nog zichtbaar....wat een rommel. Noooooit meer Britpart, in ieder geval geen keerringen. De schokbrekers en veren valt wel mee maar die worden weer elders ingekocht volgens mij.

Gr, Bart
Hans

Bericht door Hans »

Toch is het knap, als je al zolang rotzooi verkoopt je nog steeds niet failliet bent. of zijn wij nu zo dom om die rotzooi te blijven kopen?

Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d1c2673d0f5fe2e1b3aabeb67bb0acb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 13310184, 600, 600, 'Loading image ...', false);
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

iso 9001:

Omschrijving

Zo moet bijvoorbeeld volgens deze standaard, het kwaliteitsbeleid op papier staan en moet er gecommuniceerd worden naar alle medewerkers. De organisatie moet zorgen voor het verhogen van de klantentevredenheid door te voldoen aan de eisen en wensen van de klanten en aan de wettelijke eisen die van toepassing zijn op het product of de dienst van de organisatie. Daarnaast moet de organisatie de bedrijfsprocessen beheersen en dit kunnen aantonen.

Nadat een externe audit heeft plaatsgevonden, kan de organisatie een certificaat ontvangen waaruit blijkt dat zij voldoet aan de eisen van de standaard. Dit is een teken voor de organisatie en haar klanten dat de organisatie op een vooraf gestelde en gestructureerde manier aan kwaliteitsmanagement (zorg, beheersing en borging) doet. Dit is echter geen garantie voor een kwalitatief goed product.(uit wikipedia)

Let op het laatste zinnetje

Kort samengevat: als je altijd volgens de zelfde vastgestelde regels rotzooi produceert, dan kun je je kwalificeren voor een iso certificaat, en ben je gecertificeerd! Staat leuk voor je klanten, maar zegt dus he-le-maal niets. (wel een hoop papierwerk overigens op het werk, dat ISO, en haccp en brc etc)
Roel

Bericht door Roel »

precies ,het hele isoverhaal is gewoon een beschrijving van je processen en je bedrijfsstructuur , zegt niets over de kwaliteit van je eventuele product of dienst
wij hebben iso en veel van onze klanten en uiteraard onze leveranciers ( veelal uit italie ) ook , en als je af en toe ziet wat die presteren dan snap je het niet
dat dat een iso verdient .

er zijn toch genoeg alternatieven voor britpart , en een keerring of lager zou ik gewoon bij een betrouwbare leverancier ( technische groothandel ) kopen , zitten er genoeg in nederland , en de prijzen vallen best mee , vanuit de uk heb je ook de verzendkosten .

grtz
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

ISO 9001 zegt helemaal niets over productkwaliteit. Zoals al gezegd is het enkel en alleen het volgen van door jezelf als bedrijf opgestelde richtlijnen (procedures) die aan bepaalde voorwaarden van de ISO norm moeten voldoen. Welk berijf is er tegenwoordig niet ISO gecertificeerd?
Veel Britpart komt uit China en het meeste is goedkope imitatie. Vooral de keeringen en lagers.
Komt niet meer op mijn LR's na de slechte ervringen.
Gerard E.

Bericht door Gerard E. »

Als consument zoek je toch een beetje vertrouwen.Bij ons op het bedrijf werdt er zelfs gebak uitgedeeld voor het behalen van de iso normen.
Je hebt ook nog KEMA,TuV en wat voor normen dan ook.Wie durft dan nog te beweren wat wel of niet goed is?
Als ik de prijzen vergelijk met die uit Engeland(zelfs voor de orginele onderdelen)met die hier in Nederland vraag ik mij voor de zoveelste keer af waar het probleem zit.Iedere Engelse ondernemer haalt de onderdelen uit de zelfde fabriek in Korea of waar dan ook als de Nederlandse,Landrover bestat immers al jaren niet meer, Daar komt nog bij dat het volgens mij niet uitmaakt wat voor produkt je monteerd als het je hobby maar betaalbaar houd.
En per slot van rekening(letterlijk) we blijven hollanders.
In Nederland willen ze je zelfs nog wel bestelen als het gaat om een brood (kartelvorming in het meel).
Groet Gerard.
Leendert

Bericht door Leendert »

Over de kwaliteit kun je diskuseren.
Maar waarom rijden er nog zoveel "oude" Land Rover's rond, niet door de onderdelen voorziening van Land Rover zelf, toch?
Het is natuurlijk het kip of de ei diskussie.
Omdat b.v. Bridpart en Bearmach bestaat kunnen wij nog aan onderdelen komen (omdat ze ze zelf laten maken) , de originele Land Rover onderdelen komen vaak uit oude leger voorraden.

Ik heb ook wel eens een probleem met onderdelen van Britpart maar om nou te zeggen dat er niets goed vandaan komt.......

Fijne dagen Leendert
Michiel 109 V8

Bericht door Michiel 109 V8 »

Nou Gerard,

dat ben ik niet helemaal met je eens; je hobby betaalbaar houden. A: is dat onmogelijk met een landrover B: het is me een aantal keer overkomen een onderdeel te vervangen na vele uren prutsen, kloten, slijpen, kapotte handen en grondig vloeken en dat terwijl je onder de auto ligt, het zand en vuil in je ogen vallen en je net je nieuwe trui volsmeert met olie en andere drab om er vervolgens achter te komen dat je met je mooie reparatie met Prutpart onderdelen nog veel verder van huis bent dan voorheen. Door schade en schande wordt men wijs, nou voor mij geen Prutpart meer, hoe goedkoop het ook mag zijn...

Als je je onderdelen uit Engeland haalt of Ebay een beetje in de gaten houdt kan je zo heel wat besparen (en dat vervolgens weer uitgeven aan mooi gereedschap toch?!!).

Greetz,

Michiel

(Ps overigens zegt Kema en Tuv juist wel iets over het product in tegenstelling tot iso 9001. Dat betekent alleen dat ze je klacht over de belabberde onderdelen netjes archiveren en afhandelen!!! ).

Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Helemaal mee eens.

groeten
Wim Janssen
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Ik denk dat dit de eeuwige discussie is wat is iets waard.
Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal een prijs.
Als je minder geld uitgeeft, heb je vaak kans dat je ook meer werk aan iets heb of dat je het weer eerder moet vervangen.
Of het nu om een Landorver onderdeel gaat of iets anders.
Als je bij de Mac gaat eten, verwacht je ook geen Librije kwaliteit, dan kies je voor de Mac, de prijs en de kwaliteit die de Mac bied (geen aandelen).
Zo is dat ook met onderdelen en andere dingen.
Zolang wij met zijn allen nog onze landrover kunnen rijden en repareren kan iedereen kiezen voor wat hij of zij wil, orgineel of aftermarket.

Maar we doen het wel met zijn allen goed dat we zoveel landrovers op de weg houden, dat is veel meer waard.

handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c64a5226e40250ab94e28021a0d7727b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 13311248, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU

Ben

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2010 08:31 door Ben (Laroleek).
Erik

Bericht door Erik »

Als de vreugde van de lage prijs allang is vergeten blijft alleen nog de ergernis van het slechte product over!!!

Maar helaas wil een duurder product niet zeggen dat het per definitie beter is, misschien is het alleen door meer handen gegaan.

Gelukkig kan ik hier op het forum als beginnend LR Freak veel leren van de ervaring van andere

Dank en Groet

Erik
(L)
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik denk dat ik per jaar toch wel een kleine 10.000 euro aan Britpart onderdelen verbruik. Eigenlijk is het meeste spul gewoon van prima kwaliteit, maar je moet wel elk onderdeeltje voor montage even controleren. Heel af en toe zit er iets tussen wat niet goed is, maar dat gooi ik gewoon weg. Ik heb dan al zoveel bespaarddat ik het geen probleem vind om een klein percentage te moeten afschrijven.
Voor remdelen, koppelingscilinders en keerringen waarbij vervangen veel werk is gebruik ik geen britpart.
Zoals eerder al geschreven, als je Britpart bestelt krijg je vaak gewoon OEM of een ander goed merk in eenBritpart doosje.
300TDI verstuivers van Britpart zijn bijvoorbeeld gewoon origineel Bosch voor een fractie van de prijs. In mijn laatste Britpart doosje met een vacuümpomp zat ook gewoon een Wabco...
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Slechter als BP lukt niet, kan alleen maar beter, Bearmach is wat beter maar die hebben soms deselfde kwaliteit als BP, Allmakes heb ik goede ervaringen mee, vooral als er een G (Genuine quality) achter het onderdeel nummer staat. Ik zeg altijd goedkoop = duurkoop. De laatste restjes oliekeerringen die ik van BP had heb ik in de vuilnisbak gegooid.

Gr, Bart
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Erik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de vreugde van de lage prijs allang is
> vergeten blijft alleen nog de ergernis van het
> slechte product over!!!
>
> Maar helaas wil een duurder product niet zeggen
> dat het per definitie beter is, misschien is het
> alleen door meer handen gegaan.
>
> Gelukkig kan ik hier op het forum als beginnend LR
> Freak veel leren van de ervaring van andere
>
> Dank en Groet
>
> Erik (L)

't Liefst heb je precies het omgekeerde:

Als de pijn van de aanschaf al lang vergeten is nog steeds het plezier van de aanschaf.

Toch is er - behoudens die gevallen dat je veel werk aan het gedoe hebt, of echt zekreheid wilt - veel te zeggen voor het goedkoopste.
Koop je het goedkoopste en het deugt niet dan weet je wat je hebt, en ... je hebt de kleinste afschrijving.
Je kan dan met reden voor een duurdere vervanger kiezen, en je weet dus dat je daarvoor meer betaalt.
Ga je direct voor het duurste dan weet je ook wat je hebt: nl snel een platte portemonnaie.
Eigenlijk heb je pas echt pech als je duur koopt en het blijkt dezelfde PrutPart-kwaliteit.

Marc
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik heb van Vis Land Rovers begrepen dat zij kunnen kiezen uit een aantal kwaliteiten bij Britpart en dat ze alleen spul verkopen waar ze zelf van overtuigd zijn, zo heb ik daar een radiateur/oliekoeler gehaald die toch wel paar 100 euro kostte, ook niet supergoedkoop toch? Volgens hun was die van goede kwaliteit.

Groet
Lucas
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Je krijgt bij de Nederlandse leveranciers in de meeste gevallen echt geen betere spullen dan uit Engeland hoor, je betaald alleen meer in Nederland, en vaak betaal je binnen NL ook nog meer verzendkosten...
Natuurlijk valt er wat voor te zeggen om in NL te bestellen, de uitgaven binnen ons eigen land te houden, is natuurlijk beter voor onze economie en voor de relatief kleine leveranciers in NL. Maar voor velen is het toch belangrijker dat ze een artikel voor de beste prijs krijgen en dan ben je in NL aan het verkeerde adres.
Plaats reactie