Pagina 1 van 1

verwarming rr

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:08
door hans van reen
Hallo kenners,

Ik heb heb RR van 1988 die altijd beslaat aan na en bij de achterbank. De verwarming (radiator nieuw)werkt en lekt niet. Met het rijden wordt de auto nu niet super warm van binnen. Wanneer ik de verdeling op de vloer zet dan beslaat de gehele auto. Kan het zijn dat er vocht bij de achter deuren (een klein buiten rubber ontbreekt)of klep in de auto komt.Tevens het idee dat er koude lucht onder het dashboard vandaan komt. Tevens heb ik een koelvloeistof probleem. De auto verliest langzaam wat koelvloeistof. Kan dit in de kop zitten? Verder een super mooie auto, maar dit irriteert gigantisch.

Groeten,

Hans

Re: verwarming rr

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:15
door Rangie110 'Last Dime'
Ik vermoed lekage op de verbinding kachelradiateur / schutbord doorvoer

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"

Re: verwarming rr

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:24
door Benno
Als je nog het oude type dashboard hebt kan het aan de stand van de schuiven liggen. Je hebt op het oude type tweee staande schuiven links en rechts en wat liggende. De linkse staande bepaalt de toegang van koude lucht tot de auto, deze lucht komt niet langs de radiator. Met dit weer staat hij bij mij meestal ver dicht dus. De bovenste liggende schuif is koude of warme lucht in de auto. De rechtse staand eis warmteverdeling voorruit of heel de auto en de onderste is ventilator of recirculatie.

Om op te warmen. Links dicht (onder) Boven rechts (warm) Rechts boven of onder en onderste helemaal rechts (recirculatie volle blower). Als de auto begint op te warmen zal hij ook gaan beslaan omdat je recirculeert. De onderste liggende schuif naar links verplaatsen om verse lucht toe te laten.

De kachel doet het wel maar is niet overbemeten. Ik rijd zelf in dit weer met een radiateur die tweederde afgedekt is, geeft geen problemen. Wel heb ik nog de visco gemonteerd op de motor. Dit ga ik binnenkort aanpassen en de bevindingen hoor je.

Verder de thermostaat vervangen door een warm exemplaar, de warmste standaard is 88 graden.

zo kom je de winter wel door en hoef je tenminste niet zoals de echte landroverrijders in je thermopak achter het stuur

Koellekkages kunnen helaas overal vandaan komen maar als je matten ook erg nat zijn en het is geen water (geur/kleur) dan zou de kachelradiateur lek kunnen zijn.

Groet,

Benno

Re: verwarming rr

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 03:12
door GeraRRCd
Ik heb vorig jaar in de koude periode ook een tijdje last gehad van beslagen ramen. Word je inderdaad niet blij van. Probleem zat uiteindelijk in het niet goed afsluiten van de achterbovenklep rubber. Die was door de jaren heen platter geworden, niet al te soepel in de winter en door dichtdrukken klep uit iets uit de goot losgekomen en sloot dus niet goed af.
Sinds ik die zo goed mogelijk teruggeplaatst heb en nog eens alle rubbers goed met vaseline ingesmeerd heb, ben ik eigenlijk van ieder vochtprobleem af (tenzij ik teveel vochtige spullen in de auto laat liggen). Heb uiteraard ook nog de ramen met anti-condens behandeld (maar sinds dien niet meer).

Dus check dat ook nog eens goed, want ik dacht eerst ook dat het uit de aansluitingen van de slangen kwam.

groet, Gerard