Problemen V-bak series III (bijna) opgelost
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 20:55
Nadat ik mijn v-bak zelf had gereviseerd schoot de pook steeds uit de 1e en vaak uit de derde versnelling. Een tip van jullie was om de schakelvorken zo ver mogelijk achterop de schakelstangen vast te zetten. Heb dus het deksel van de hoofdbak gelicht en dit geprobeerd. Ik had niet het gevoel dat ze ook maar iets naar achteren kwamen. De bout waarmee je ze vastdraaid loopt namelijk in een groef van de schakelstangen.
Maar, toen ik het deksel eraf had viel me op dat de middelste kogel, onder de messing dop mid achterop het deksel, wel erg stroef door het kanaaltje ging. Deze kogel houdt de 1e en 4e versnelling een beetje op zijn plek. Heb de kogels gemeten (9,5 mm) en drie kogels van 8,5 mm gekocht. Ook de veer die de middelste kogel op de plaats houd heb ik strakker gezet door de dop iets op te vullen. De kogels aan de zijkanten (achteruit en 3-4) ook gelijk vervangen. Deze veren zaten al bijzonder strak omdat ik de hoekijzers die de kogels en veren opsluiten bijna niet meer op zijn plaats kreeg.
Testrit en hij schiet niet meer uit de eerste. Uit de derde schiet die zo nu en dan (drie keer bij een testrit door de stad van ruim een uur). Moet ik nu ook, ondanks de kracht die het kost, ook de veren van de twee zijkogels strakker maken of stevigere of langere veren kopen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of zit ik voor de derde versnelling helemaal verkeerd te zoeken? Ik heb niet het idee dat hij er gelijk uitzet als je kracht (gas) op de bak zet.
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('c70c3f0024b669b7eee73b2f88f821ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 13295869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Maar, toen ik het deksel eraf had viel me op dat de middelste kogel, onder de messing dop mid achterop het deksel, wel erg stroef door het kanaaltje ging. Deze kogel houdt de 1e en 4e versnelling een beetje op zijn plek. Heb de kogels gemeten (9,5 mm) en drie kogels van 8,5 mm gekocht. Ook de veer die de middelste kogel op de plaats houd heb ik strakker gezet door de dop iets op te vullen. De kogels aan de zijkanten (achteruit en 3-4) ook gelijk vervangen. Deze veren zaten al bijzonder strak omdat ik de hoekijzers die de kogels en veren opsluiten bijna niet meer op zijn plaats kreeg.
Testrit en hij schiet niet meer uit de eerste. Uit de derde schiet die zo nu en dan (drie keer bij een testrit door de stad van ruim een uur). Moet ik nu ook, ondanks de kracht die het kost, ook de veren van de twee zijkogels strakker maken of stevigere of langere veren kopen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of zit ik voor de derde versnelling helemaal verkeerd te zoeken? Ik heb niet het idee dat hij er gelijk uitzet als je kracht (gas) op de bak zet.
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('c70c3f0024b669b7eee73b2f88f821ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 13295869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di