Pagina 1 van 1

Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 22:57
door Geert Oude Luttighuis
Mijn Range Rover hangt rechts-achter door, een bekend kwaaltje van de RRC. Als het goed is lossen nieuwe veren dit probleem op?
Aangezien er nog een LPG-installatie in komt te liggen, wil ik dan meteen doorstappen naar heavy-duty exemplaren. Raden jullie me daar meteen een setje mét schokbrekers aan, of kan ik vooralsnog (misschien zelfs beter?) alleen de veren vervangen en de huidige schokbrekers (in prima staat) gebruiken?

En welke moet ik vervolgens hebben:
Coil spring - h/duty front - LHD - RH - from vehicle 35555585F, 35655585F, 35855585F - RANGE ROVER to 1985?
of
Coil spring - h/duty front - LHD - to vehicle 35555584F, 35655584F, 35855584F - RANGE ROVER to 1985?

Wat ik bedoel is: ik herken het genoemde "vehicle"-nummer niet als chassisnummer of zo. Dus hoe weet ik of mijn auto "from" of "to" is? Mijn chassisnummer eindigt op 155590.

(valt me trouwens op dat de veer voor de bestuurderszijde duurder is?)

Wat ik dan ook meteen zou willen doen is de stabilisatorstangen aanbrengen, want daar beschikt-ie nog niet over...
Daarbij denk ik dan ook aan het vervangen van de rubbers/bushes.

Allemaal bestellen bij Paddock, of hebben jullie betere adressen/adviezen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Geert



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2010 22:23 door Geert Oude Luttighuis.

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:48
door Tom_RRC
Hoi Geert,

Ik heb alle 4 veren en schokbrekers in 1 keer vervangen. Dag en nacht verschil. De auto hing ook door rechtsachter. Staat nu al 2 jaar perfect recht. Ik heb er ook heavy duty onderzitten, maar dan alle 4 gelijk. Vroeger waren alle 4 verschillende veren, maar dat slaat nergens op.
LPG eronder sinds 1,5 jaar en de auto staat nog steeds mooi level.

Ik heb mijn setje bij Bart van Dessel eronder laten zetten. Voor dat geld kon ik zelf niet gaan knutselen en Bart is erg relaxt. Dus als je in de buurt van Limburg/Brabant woont is deze optie aan te raden.

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:58
door Marc-my-Words
Als je schokkers werkelijk nog goed zijn hoef je die niet te vervangen, dat scheelt weer.

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: za 18 dec 2010, 00:15
door Geert Oude Luttighuis
Weten jullie ook meer over de genoemde nummers? Hoe weet ik nu welke veren ik moet hebben?

@Tom: ook besteld bij Paddock's? Of heeft Bart ze voor je besteld? Ik ken Bart overigens wel, en ik vertrouw hem absoluut mijn auto toe, maar wil 'm ook graag zelf beter leren kennen, en aangezien ik niet afhankelijk ben van de RRC voor dagelijks gebruik...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2010 23:16 door Geert Oude Luttighuis.

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: za 18 dec 2010, 01:26
door Ruud
Hallo Geert,

Mijn Range hing een paar jaar geleden ook op z'n kont. Mocht ook wel na dik 20 jaar Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de auto bij een garage (geen dealer, wel Landroverkenners) weer opnieuw op z'n poten laten zaten zetten. Mijn wens was om de kont juist een tikje hoger te hebben dan de voortrein, plus een 2 inch verhoging. Werd een beetje uitproberen en uiteindelijk koos ik voor een compleet nieuw veerpakket van Scorpion( shocks en veren), inclusief de hockeysticks. Daarna zelf nog wat bushes vernieuwd, en een Adwest stuurhuis gemonteerd. Range gaat inmiddels al een tijdje zeer strak over straat en als ik 'm naast een een 'gewone' Range zet, dan is het (mijn smaak) toch wel een heftige auto. Weggedrag is zeer goed.
Goed, niet direct antwoord op je vraag over STC nummers enzo. Maar Scorpion kan ik je wel aanraden. Heb ook mijn 90 uitgerust met een zgn Evolution pakket: strakker dan strak.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: zo 19 dec 2010, 00:40
door Geert Oude Luttighuis
Nog iemand ideeën/advies wat het 'vehicle'-nummer inhoudt?

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: ma 20 dec 2010, 16:36
door Benno
waarschijnlijk een foutje in de site, zijn er meer.

Zoek gewoon noor HD policespec veren voor de range rover classic. Passen gewoon. Voor de zekerheid de bevestigingsmaterialen meebestellen. Vaak komen die niet vanzelf los en moet je alsnog aan het slopen.

Als je bushes vervangt raad ik aan om de standaard rubberen bushes (isolastics) te gebruiken. Mij bevallen ze het beste ook bij misbruik. De polybushes ben ik persoonlijk niet kapot van, ok je kunt ze gemakkelijker vervangen maar waarom zou je dat doen. de originele isolastics (en niet de goedkope imitatie) gaan jaren mee zonder problemen.

groet,

Benno

Re: Bushes, rollbars & heavy duty springs/shockers

Geplaatst: di 21 dec 2010, 01:01
door eduard
Vorig jaar ook HD veren en nieuwe schokbrekers en polybushes (geel) van Paddock gemonteerd, rijdt inderdaad veel beter, hangt alleen nog steeds scheef! Iemand enig idee?