Pagina 1 van 1
He, He, pffffft.
Geplaatst: za 04 apr 2009, 23:31
door ex-fietser
Verse olie er in.
Vers oliefilter.
Ander oliefilterhuis geplaatst met behalve een oliedruk schakelaar ook een sensor voor een oliedrukmeter.
Nieuwe remblokjes op de vooras.
Nieuwe remcilinders rechtsvoor.
De wagen remt nu weer rechtuit en wil tijdens het remmen niet meer de hoek om.
Arnold. (Die weer rijden kan.)
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: za 04 apr 2009, 23:53
door serine
lekker gevoel he
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 00:15
door Michiel 109 V8
Ah, en doet ie 't?!
Mooi man, kan je er voorlopig weer even tegenaan!? Ach, waarschijnlijk verzin je vanzelf wel weer iets wat net even beter of mooier kan nietwaar? Mooi dat ie weer recht remt. Heb je de wielremcilinders links gereviseerd of gelaten voor wat ze waren?
Tijd voor een pint zou ik zeggen.
Prut,
Michiel
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 00:16
door Bram109
Zo.... en dan????
Grolsch toch?
Bram
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 00:30
door Richard78
heerlijk gevoel he:-)
Richard78
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 00:49
door ex-fietser
Links heb ik de kapjes er af gehaald en even gekeken hoe het er uit zag. Het blonk me tegemoed. Dus vers remmenvet erin en weer dichtmaken. De drukmeter heb ik nog niet uitgeprobeerd. ik moet nog even een kabeltje leggen en dan het klokje aansluiten.
ik wilde het eigenlijk afgelopen weekend doen maar dat ging niet wegens het weer. Dus van de week maar niet rijden. Met rottige remmen doe ik dat liever niet. Hij remde wel en redelijk goed ook. Dit ondanks dat een cilinder dus een beetje lekte. Maar ja stel je voor dat het lekken ineens erger wordt en je raakt al je vloeistof kwijt ofzo. Ik moet er niet aan denken. Ik heb het liever 100%.
Waarom mijn cilinder is stuk gegaan weet ik (nog) niet. Ik ga hem nog uit elkaar halen om te kijken of ik iets kan vinden. Ik wil altijd graag weten wat de oorzaak is. De cilinders waren namelijk drie jaar oud. En het waren de orginele van goede kwaliteit. Mischien heb van de zomer ik bij het vervangen van het wielager gekliederd met d e olie uit de as ofzo. En is daar wat van in de cilinder gekomen. En zoals iedereen weet, smeerolie en dot3 vloeistof gaat niet echt samen. Het vreet elkaar op zeg maar.
Maar ja ik ben weer blij dat ik rij en Serine inderdaad een voldaan gevoel.
Arnold.
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 00:50
door ex-fietser
Een beetje languit op de bank Phileus Fogg kijken op 7. Zou het met een laro lukken in 80 dagen de wereld rond?
Arnold.
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 01:17
door Michiel 109 V8
Mooi man!
Yep, beter dat je remmen 100% zijn. Al zal een lekkende cilinder niet ineens alle olie doorlaten en je systeem drukloos maken, je remvoeringen zijn zo verpest door de olie.
Tja, jammer van de cilinders. Drie jaar is niet echt veel. In de manual staat overigens dat je je cups om de drie jaar moet vervangen. Ik ga die van mij dus ook maar eens vervangen. Het lekt nog niet maar god weet wanneer dit voor het laatst is gebeurd...
Heb je je remolie in die tijd wel eens ververst? Dot 3 loves water namelijk....

Dat remolie samen met smeerolie vreet wist ik nog niet. Een goeie, zal morgen ff googelen. Nadat m'n carter er weer onder zit natuurlijk
Greetz,
Michiel
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 01:26
door a.wilbie
achter op de oprij wagen van de anwb moet je toch een eind komen

zelf hoop ik er langer over te doen, de wereld rond in 80 maanden

cheers arjan (die weer een ander half rot blok in de 109 heeft gelepeld)
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 19:32
door Hans 109V8
Hey Arnold,
toppie man!
EN ik zag je gister rijden zonder een blauwe walm achter je aan!!!
Helemaal geweldig!
have fun
HANS
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 22:59
door ex-fietser
De rook is een stuk minder geworden ja. Maar stationair is het er nog wel. Moet de pomp nog even verzetten en dan moet het weg zijn.
Arnold.
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: zo 05 apr 2009, 23:05
door arnoud 109 seriesIII 2.25d
Hoi Arnold,
ben je uiteindelijk ook voor een RM oliefilterhuis gegaan? Welke sensor en meter? Erg handig dat daar de aansluiting voor de oliedruksensor al op zit. Laat hier nog even weten wat de waarden zijn, voor de vergelijking.
Groetjes, Arnoud
Re: He, He, pffffft.
Geplaatst: ma 06 apr 2009, 11:36
door Puffino
Wat raar... Dus had jouw Land Rover een volkomen unieke automatische uitwijkfunctie, en die heb je er nu uitgesloopt???
Sander Lelieveld