Pagina 1 van 1

ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 20:35
door dirk
Even als reminder. Wat is ook al weer de beste ontstekingsafstelling van de 3.5. V8 carb. met electr. ontsteking. Was het nou 8 gr. voor of na bdp? (of meer of minder graden)
moeten de vacuum slangen nou los gemaakt worden of niet. Moet de auto stationair draaien of met meer toeren. ? Hoe zat het ook al weer. Kan iemand mij wat tips geven.
alvast bedankt.
dirk.

Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 20:48
door Wim Janssen
6 graden voor BDP met losgetrokken en afgedopte vacuumslang en stationair toerental.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]

Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 20:49
door ErikRRCV8
er is hier echt heeeel veel over geschreven, recentelijk nog: maar hier vindt je ook het een en ander...voor de andere discussies even de zoekfunctie gebruiken
[www.ropro.net]

Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: do 09 dec 2010, 09:49
door Michiel 109 V8
Zoals Wim geschreven heeft. Een paar graadjes vroeger kan. Motor moet gewoon stationair lopen (750-850 toeren). Ontsteking stel je altijd voor het bdp af, het duurt namelijk even voordat de maximale ontbranding bereikt is en dan wil je dat je motor nog zoveel mogelijk arbeidsslag heeft.

Succes,

Michiel


Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: do 09 dec 2010, 10:53
door Bart van Dessel
En op gas kun je de ontsteking méér laten vervroegen dan op benzine. Octaangetal ligt veel hoger.

Gr, bart

Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ? - in Tjechië....

Geplaatst: zo 02 sep 2012, 01:12
door MaartenB
Vandaag in Tjechië aangekomen met de 110 met 3,9l V8 (Edelbrock carb, Impco gasinstallatie).

De reis is op zich prima verlopen, maar ik hoor een metaalachtige klop in de motor, vooral bij een lager toerental en heuvel-op, waarvan ik denk dat het pingelen is.
Voor vertrek heb ik de motor af laten stellen op 6 graden voor BDP met de vacuumslang los.

Moet makkelijk kunnen op LPG, lijkt mij. Ik betwijfel echter of de carb afgedopt was.
Zou dit veel uit moeten maken en kan dit mij probleem veroorzaken?
Is het een idee om op benzine te gaan rijden en kijken wat er dan gebeurt? Ik tank 95.

Kan een fatsoenlijk uitgerustte garage dit voor mij oplossen? Ik heb begrepen dat ik motorschade kan krijgen als ik er mee doorrij.

Alle suggesties en advies zijn welkom. Ik ga in ieder geval op zoek naar een betrouwbare garage in de omgeving van ons vakantieverblijf.

Greetz, Maarten

Re: ontsteking afstellen 3.5 V8 carb. ?

Geplaatst: ma 03 sep 2012, 11:06
door G-men (Gargamel)
Op lpg mag het best 9 graden zijn. Maar ook bij 6 graden mag hij niet gaan pingelen. Heb je hetzelfde geluid op benzine ?

Afstellen moet idd met losse vacuumvervroeging, maar wel het slangetje afdichten. Anders trek je carburateur valse lucht.
Als het "ineens" is begonnen, kan het ook weleens zijn dat ze de verdeler niet goed vastgezet hebben. Dan verschuifd je ontsteking heeeeel langszaam.

Weet je zeker dat het pingelen is en niet b.v. een ietwat lekkende uitlaatspruitstuk pakking ? Dat klinkt bijna hetzelfde.