Series 3: remmen
Geplaatst: wo 08 dec 2010, 13:24
Hoi,
Zoals vaker de laatste tijd heb ik weer een aantal vragen wat betreft het opknappen van mijn LaRo.
Nu dus remmen.
Ik heb nu een single line, niet bekrachtigd systeem er op zitten. En ondanks dat ik het in goede staat (lees nieuw) heb gebracht geeft het me weinig vertrouwen. HARD trappen, achterwielen blokkeren en nog steeds weinig vertraging.
Nu heb ik ook een in een stage one gereden en dat remsysteem geeft veel meer vertrouwen.
Ik wil dus graag met het heropbouwen van de auto een beter remsysteem plaatsen. Ik wil het echter wel Landrover eigen houden en geen fancy remschijven.
Ik zit te denken aan het dual remsysteem wat op latere 88 (na 1980) is geplaatst. Met rembekrachtiging en Hella vacuumpomp.
Leverd dit de beter remmende auto op in verhouding tot het vorige systeem? Geeft het dat dat stuk extra vertrouwen?
En.... kan ik dit andere systeem op mijn oudere assen monteren?
Dan zit ik nog met de keuze van de remcilinders. Ik weet dat ze te koop zijn in aluminium en staal (OEM kwaliteit); ik heb van de aluminium variant 2 maal het ontluchtingsnippel-draad dol gedraaid. Ik zit dus te denken aan staal. Maar... heeft dat ook nadelen, en welk merk maakt de stalen ook weer?
Remleidingen, in Almelo heb je een goede rem(leiding) zaak zitten, dat zal geen probleem zijn. Maar, welk materiaal is aan te raden? Ik lees op sommige LaRo restauratie site dat met RVS remleidingen gebruikt en op andere koper. Ergens anders lees ik dat koper af te raden is. Wat is de beste keuze?
Bedankt, groet,
Just.
avatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('18f213580bc8dece86e0f2bd89de3e4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', 'http://www.fotoserve.nl/~jfk/avatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', '', 13234882, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zoals vaker de laatste tijd heb ik weer een aantal vragen wat betreft het opknappen van mijn LaRo.
Nu dus remmen.
Ik heb nu een single line, niet bekrachtigd systeem er op zitten. En ondanks dat ik het in goede staat (lees nieuw) heb gebracht geeft het me weinig vertrouwen. HARD trappen, achterwielen blokkeren en nog steeds weinig vertraging.
Nu heb ik ook een in een stage one gereden en dat remsysteem geeft veel meer vertrouwen.
Ik wil dus graag met het heropbouwen van de auto een beter remsysteem plaatsen. Ik wil het echter wel Landrover eigen houden en geen fancy remschijven.
Ik zit te denken aan het dual remsysteem wat op latere 88 (na 1980) is geplaatst. Met rembekrachtiging en Hella vacuumpomp.
Leverd dit de beter remmende auto op in verhouding tot het vorige systeem? Geeft het dat dat stuk extra vertrouwen?
En.... kan ik dit andere systeem op mijn oudere assen monteren?
Dan zit ik nog met de keuze van de remcilinders. Ik weet dat ze te koop zijn in aluminium en staal (OEM kwaliteit); ik heb van de aluminium variant 2 maal het ontluchtingsnippel-draad dol gedraaid. Ik zit dus te denken aan staal. Maar... heeft dat ook nadelen, en welk merk maakt de stalen ook weer?
Remleidingen, in Almelo heb je een goede rem(leiding) zaak zitten, dat zal geen probleem zijn. Maar, welk materiaal is aan te raden? Ik lees op sommige LaRo restauratie site dat met RVS remleidingen gebruikt en op andere koper. Ergens anders lees ik dat koper af te raden is. Wat is de beste keuze?
Bedankt, groet,
Just.
avatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('18f213580bc8dece86e0f2bd89de3e4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', 'http://www.fotoserve.nl/~jfk/avatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', '', 13234882, 600, 600, 'Loading image ...', false);