Pagina 1 van 1
1/3 2/3 of toch 3/3????
Geplaatst: ma 29 nov 2010, 21:34
door lone ranger
Even een vraagje voor de RDW kenners. ik heb vorig jaar een range rover tdi geimporteerd. Deze wagen had volgens zijn chassiscode af fabriek aan 2 deurs body, en V8 bouwjaar 1983. De auto is in engeland omgebouwd met 200tdi en 4 deurs koets. Deze auto heb ik zo ingevoerd en kreeg ook gewoon alles op kenteken zoals 200 tdi en 4 deuren etc. Geen problemen met de invoer. Nu is dus de vraag, mag ik hier nu een nieuwere LHD koets opzetten of overtreedt ik nu de 1/3 2/3 regeling? Geldt deze auto als import als 3/3? of de 200tdi al als 1/3? maw, wat mag nog? graag jullie reactie. alvast bedankt voor de reacties!! grtz Richard
Re: 1/3 2/3 of toch 3/3????
Geplaatst: ma 29 nov 2010, 22:38
door Bart van Dessel
Een typisch bericht dat tot leuke discussies kan leiden! Er zijn zelfs frusties die ons belastingontduikers noemen! Ik persoonlijk zou er gewoon een jongere koets opzetten, hij is immers als 4 drs. RDW gekeurd, de verschillen van een '83 of een '92 zijn zo minimaal dat ik me daar echt geen zorgen over zou maken. Betreft het ombouwen van RHD naar LHD zou je een mailtje naar de RDW kunnen sturen, ik weet nu al dat ze antwoorden dat hij daarvoor niet apart gekeurd hoeft te worden, dus dat heb je dan ook zwart/wit op papier staan.
Als je het originele oude chassis gebruikt en hetzelfde 200 tdi blok dan speel je op safe.
Ik rij zelf o.a. in een RRC soft dash 300 tdi, belastingvrij en kloppend. Heb bij de RDW 2 keer een Discovery tdi belasting ingevoerd. Ga binnenkort een '82 RRC 4 drs. bouwen met 300 tdi en prachtig Camel Trophy kleurig plaatwerk (wel originele '82 koets)
Gr, Bart
Re: 1/3 2/3 of toch 3/3????
Geplaatst: di 30 nov 2010, 00:04
door lone ranger
Hoi Bart bedankt voor je response, maar is het nu nog steeds 3/3 of 2/3 met 1/3 gewijzigd voor de RDW? heb geen idee of ik nu nog een deel mag vervangen.......Grtz Richard
Re: 1/3 2/3 of toch 3/3????
Geplaatst: di 30 nov 2010, 00:15
door Anton (Rumble)
Het is heel simpel.
overleg eerst met RDW en voer dan uit.
een verbouwde landrover geimporteerd voldoed en is 0/3
bij iedere aanpassingen even langs RDW voor teks uitleg en aantekening en je zit nooit fout.
doe je een verbouwing leg dan een foto documentatie vast.
dus eerst foto's van je auto bij invoer keuring, dan verbouwing van je koets enz.
en belangrijk: ook de RDW weet dat je een restauratie of ombouw niet binnen een week doet. (uitgezonders speedsleutelaars natuurlijk.)
Re: 1/3 2/3 of toch 3/3????
Geplaatst: di 30 nov 2010, 00:40
door Bart van Dessel
Goed en veilig advies, op deze manier ga je voor 100% safe.
Gr, bart
Re: 1/3 2/3 of toch 3/3???? 0/3??
Geplaatst: di 30 nov 2010, 00:46
door lone ranger
Mooi. dan kan ik in ieder geval eerst eens rustig kijken wat ik ga doen. Hij is dus in eerste instantie gewoon 0/3. De koets is gewoon slecht,maar zat toch gewoon MOT op, en alles wat werken moet werkt. Opknappen is geen optie, daarvoor is hij te ver heen. In principe zal er dus gewoon een andere 4 deurs op kunnen zonder dat er wat verandert toch?