Pagina 1 van 1

rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:00
door jeroen
Hallo Laro liefhebbers,

Ik heb een rrc uit 1972 met de 3.5L met carburateurs.
Hij bevalt erg goed alleen het brandstofverbruik is echt enorm, ik rij er dagelijks mee.
Echter het verbruik is nog erger dan de verkoper mij deed geloven!
Ik zat een beetje door het prikbord te zoeken en zag dat veel mensen er een diesel in hebben gelegd.
Wat raden jullie aan?
200tdi, 300tdi of toyota, peugeot of zoiets?

Ik ben benieuwd

groeten Jeroen

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:04
door BEN110
wat is en hoog verbruik diesel word ook duur

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:08
door jeroen
Als ik rustig rij 1 op 4 op benzine

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:16
door René de Geeter
Ombouwen naar gas ??
Carb versie is niet eens zo duur. Denk dat je met 1000 - 1250 euro wel klaar moet kunnen zijn

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:18
door Benno
fatsoenlijk afstellen. een op zes moet kunnen met een RRC. scheelt al een borrel.

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:23
door jeroen
Ik rij veel korte stukken en heb begrepen dat je pas op gas kunt gaan rijden als de moter warm is na een km of 10?

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:30
door jeroen
Ik heb ook al het advies gehad om het orginele luchtfilter er op te zetten(er zitten nu k&n filters op) en er een thermostaat-klep in te zetten met een zo hoog mogelijke temperatuur, zodat de choke er sneller af kan.
Ik hoop dat dit al een groot verschil is.
Ik wil morgen weer even gaat sleutelen, maar 1 op 6 is al 50% winst !!!
Eens kijken of dat lukt......

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: za 20 nov 2010, 23:37
door BEN110
ik rij ook korte stukken en ook lange stukken en rij op gas
1 op 4 is wel erg schadelijk ( voor benzine )
afstellen en rijgedrag aanpassen verbruik zit in snelheid wisselingen
iets meer afstand op je voorligger scheeld al gauw en hoop
gas is en aanrader

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 10:13
door Bart van Dessel
Jeroen, mag ik je een PB sturen? Die mogelijkheid heb je uitbgeschakeld. Ik heb misschien wel wat voor jou,

Gr, Bart
info@ bartsautoservice punt nl

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 13:06
door richard78
Ben: mag ik even zeggen dattie erg mooi klinkt!

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ef696d3158db4f6981f55a9f20aaf01a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 13146612, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 19:55
door René de Geeter
jeroen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik rij veel korte stukken en heb begrepen dat je
> pas op gas kunt gaan rijden als de moter warm is
> na een km of 10?

Heb jaren gas gereden met verschillende auto's en merken. Alleen als het heeeel koud was op benzine starten en na een minuutje of zo overschakelen op gas. Verder altijd gewoon starten op gas.

Als je veel korte stukjes rijdt is gas denk ik juist aan te raden boven diesel. Die hebben veel meer te lijden van koude starts

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 20:02
door Marc-my-Words
René de Geeter Schreef:
-------------------------------------------------------
> jeroen Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik rij veel korte stukken en heb begrepen dat
> je
> > pas op gas kunt gaan rijden als de moter warm
> is
> > na een km of 10?
>
> Heb jaren gas gereden met verschillende auto's en
> merken. Alleen als het heeeel koud was op benzine
> starten en na een minuutje of zo overschakelen op
> gas. Verder altijd gewoon starten op gas.
>
> Als je veel korte stukjes rijdt is gas denk ik
> juist aan te raden boven diesel. Die hebben veel
> meer te lijden van koude starts


Echt korte stukjes is voor geen motor goed.
Een nette diesel is toch ook in zo'n 10 km wel aardig warm, en als je niet verder moet al 3 km is een fiets wellicht beter.
En moet je dan toch gemotoriseerd dan is een diesel met standkachel de oplossing.

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 20:21
door BEN110
dat komt door de lekke uitlaat
en verder loopt hij wel lekker bij de laatste tank beurt 1 op 5 ( gas )
en dat met en automaat ( v8 3.5 cab ) iets voor jou en v8 er in



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2010 19:22 door BEN110.

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 21:17
door ToyRoverlander
Quote rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?
2 dingen die niet echt samengaan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 23:11
door jeroen
Ik heb vandaag het orginele luchtfilter erop gezet, en kwam er toen achter dat er in 1 carburateur geen dempingsolie zat en in de andere te weinig!!
Ik ga er ook nog een andere thermostaatklep in zetten met een hoge temperatuur, ik twijfel zelfs of er wel eentje in zit.
misschien dat dat al veel helpt.
En ik rij echt heel rustig hoor en nooit echt harder dan 100 km/u.
Met de olie bijgevuld en het orginele luchtfilter lijkt hij al in ieder geval al beter op het gas te reageren.
Als ik echt ongeveer 1 op 6 kan halen dan blijf ik lekker op benzine rijden...

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 23:18
door jeroen
En reed je ook met auto´s met carburateurs of injectie?
Als je met carb. zo snel al op gas kunt rijden dan zal ik dat eens gaan overwegen.

Bedankt voor de info........

Re: rrc welk dieselblok is het eenvoudigst/best?

Geplaatst: ma 22 nov 2010, 15:30
door bram-rrc
Rij met 3.5 carb. gas 1 op 5.
Gasinstallatie 4 jaar geleden, helemaal compleet, nieuw, voor €675 gekocht. met 110 liter tank, en dikke verdamper.
Inbouwen is echt goed zelf te doen. (Vogels autogas in Eindh&quot

Heb er juist een thermostaat in met een lagere openingstemp. ivm met terrein rijden. Maar hoger dan orgineel lijkt me
niet goed. Waarom zou je dat willen??