Pagina 1 van 1

Welke remslang moet ik nemen.

Geplaatst: za 20 nov 2010, 16:47
door jutter29
Beste mensen,

Hierben ik weer met een vraag over welke remslang moet ik nemen, maar eerst even dit.
Ooit heb ik een keer een vraag op het prikbord neergezet over het scheef remmen, omdat mijn Lightweight sterk naar rechts trok.
Nou na veel lezen van de goeie tips van jullie allemaal en het vervangen van de remschoenen (nu Mintex) over het wel bekende en veel besproken onderwerp REMMEN ben ik er achter gekomen dat er twee remcilinders op de verkeerde as zat. Stom hè.
De remcilinder van LA zat LV. Deze omgezet en..........kaarsrecht. Pfff eindelijk. Nou ja door schade en schande hoopt men wijs te worden.
Maar nu de vraag over de remslang.
Even voor de duidelijkheid ik heb een Land Rover lightweight bezine uit 1975 en de remslangen zitten nu vanaf de remleiding rechtstreeks op de remcilinders (vooras)
Maar ik zie dat het in het Land Rover manual anders staat.
Daar staat dat voor Landrovers 88in en 109in up to June 1980 er vanaf de remleiding eerst het remslangetje zit en daarna komt weer een stukje leiding dat op de remcilinder komt.
Ik weet niet of het te maken heeft met het single line systeem.
Daarom wil ik jullie vragen wie hier iets over kan vertellen.
Wederom alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Jan.

Re: Welke remslang moet ik nemen.

Geplaatst: za 20 nov 2010, 18:17
door ToyRoverlander
Had ik bij mijn 109" ook gedaan, puur omdat het makkelijker is. Zolang de slang niet te kort is met uitveren maakt het niks uit.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: Welke remslang moet ik nemen.

Geplaatst: za 20 nov 2010, 18:52
door Dennis101
Nee, dit heeft niet te maken met een enkel of gescheiden systeem maar is een verbetering om problemen uit het verleden op te lossen.
Bij de S2(a) liepen de slangen rechtstreeks naar de cilinders en liep de bocht van de slangen naar achteren.
Dit heeft als nadeel dat er takken, lang gras e.d. achter de slangen kon blijven hangen en de slang af kan breken.
Door de slang met de bocht naar voren te maken worden dergelijke zaken van de slang afgeleid en kunnen alleen blijven hangen aan de metalen koppelingen die natuurlijk een stuk sterker zijn.
Het stukje leiding tussen de slang en de cilinder heeft tevens het voordeel dat de slang niet meer op torsie wordt belast bij het sturen en los kan raken.
De S2(a) slangen zijn ook langer en hebben een afdichting met een koperen ring bij de wielcilinders.

Dennis B