Pagina 1 van 1
200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: do 18 nov 2010, 20:17
door Reinoud 109
Hallo allemaal,
ben op dit moment bezig met de voorbereidingen om een 200tdi in mijn series te bouwen. wat mist aan het blok zijn de motorsteunen. Iemand toevallig 2 stuks liggen in de buurt van centraal Drenthe?
Daarnaast, wat voor uitlaat word er gebruikt. Ik heb een 109 militair. Is het handig om met Defender delen een basis te halen, of gewoon helemaal zelf fabriceren van rond 60?
Alvast bedankt
Groeten
Reinoud
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: do 18 nov 2010, 21:08
door sjorsboomschors/aka/PP
bij budgetparts, € 47,- voor twee incl. opsturen
en ik heb er een 200TDi van Paddocks ( Bosal) onder, downpipe zelf fabrieken of via Steve Parker
hele uitlaat bij Paddocks was ik € 180,- incl verzenden kwijt!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: do 18 nov 2010, 22:44
door Reinoud W
Hey Naamgenoot
Ik heb mischien wel iets voor je een 6 cilinder benzine voor je 109
Want ik wil eigelijk ook wel een diesel
Sucses ermee
Groet Reinoud W
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:29
door Reinoud 109
Hey Sjors,
wellicht een stomme vraag, maar wat is de website van Budgetparts?
En de uitlaat is dan inderdaad een Defender 110 vanaf de downpipe?
Beankt!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:29
door Reinoud 109
Hey Reinoud,
Ik zoek geen benzinemotor, die heb ik heeeel vroeger gehad en reed me arm..
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:35
door Reinoud W
klopt die maakt je arm
sucses met inbouwen
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:46
door sjorsboomschors/aka/PP
budgetparts gewoon even bellen, en uitleggen wat je wilt:
[www.budget-parts.nl]
en verder even zoeken, Sander hier heeft een mooie uitleg wbt 200tdi conversie ( Puffino)
klik succes!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2010 08:47 door sjorsboomschors/aka/PP.
BP Website
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:55
door Puffino
[www.budget-parts.nl]
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:58
door Bob met Piet
Deze site al gelezen?
Het inbouwen van een 200tdi in een 109 is toch anders dan in een 110?
200DI(dus zonder T)
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('94a4dedf56b6204e7b0b00ee70fdaa8c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13136599, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 11:54
door herman-lux
ik heb een 300 tdi in mijn series IIa ambulance.
in de motorruimte is alles heel erg vol en de uitlaat is een unikaat, op maat gelast.
verder is de de tunnel verandert omdat een 5-bak erin heb.
rijden, heerlijk
herman
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 16:39
door Exfietser
Wat heb jij met je vooras gedaan Herman? En de propshafts? Heb je die op lengte laten maken. Heb jij een uitschakelbare 4x4 op je vijfbak?
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Arnold.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:01
door Puffino
Ik ben daar ook benieuwd naar. Een Ambu is tenslotte NOG zwaarder, ergo, nog meer stress op de aandrijflijn.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 18:54
door Gert
Ik heb de mijne op mijn laatste stage even op de weegbrug gehad, en toen was hij maarliefst 2420 kilo, en dat was terwijl hij nagenoeg leeg was. Een ambu mét betimmering is dus al een stuk meer

.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 20:31
door Reinoud 109
Blok ligt inmiddels uit elkaar en ik moet het 1 en ander aan onderdelen bestellen. Voordat ik overga, tot bestelling van nieuw, ik zoek:
trillingsdemper
aandrijfwiel distributie riem (op de krukas dus)
motorsteun links en rechts
Indien iemand een sloopblok heeft en wel wat onderdelen wil ruilen zou dat prettig zijn natuurlijk!
Groeten
Reinoud
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 21:12
door Reinoud 109
Overigens, je leest verschillende oplossingen voor de turbo, een extra bochtje, op de kop zetten, wat is de beste oplossing? Een 200Di is natuurlijk nogal zonde van de T....
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 22:35
door sjorsboomschors/aka/PP
ik heb een Saab 900 T bochtje gebruikt, beetje slijpen& lassen en 't past
maar volgende keer gebruik ik zeker een Steve Parker ding, makkelijker, minder werk , frustratie enz.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 22:48
door paulus-109
in een series? heb het gepast maar naar mijn idee zit het stuurhuis hopeloos in de weg en ombouw naar ander type stuurhuis zag ik even niet zitten.
heel dit probleem valt weg bioj een RHD natuurlijk
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 23:37
door sjorsboomschors/aka/PP
ja, je hebt natuurlijk gelijk, maar ik heb nu eenmaal RHD
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 20 nov 2010, 18:15
door Reinoud 109
Zeg Sjors, een Saab bocht is vanaf de turbo toch? bij een series past de turbo toch zowiezo niet met een disco spruitstuk?
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 20 nov 2010, 19:09
door sjorsboomschors/aka/PP
klikkk
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 20 nov 2010, 20:43
door Marijn & Simba
He Reinoud, toch naar 200tdi.... heb je dus 2 indenors over?
Ik heb mijn uitlaat gefabriekt van 2.5TD uitlaatdelen, was een hele klus. Standaard uitlaatje past niet.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f828bfb17031e67e3aaa90b47fc6c461', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13144388, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: zo 21 nov 2010, 00:37
door Reinoud 109
Inderdaad, 2 indenors over, een 2.3T en een 2.5
Voor de anderen, ik zie heel veel sites langskomen, echter of van defenders, of van RHD's. Ik heb otch echt een LHD series....
Tips, of gewoon zonder spruitstuk inbouwen en dan maar gaan passen?
Andere mogelijkheid, de spruitstukken zien er symmetrsich uit, kun je de hele zaak, dus in en uitlaat niet op de kop zetten, of wordt dat te hoog?
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: zo 21 nov 2010, 13:22
door Marijn & Simba
Ik pb je even
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('24896a5a7689b0c46d6650e164f7ef18', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13146695, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 26 nov 2010, 22:01
door Reinoud 109
Motor ligt uit elkaar en ziet er goed uit van binnen. Lijkt erop dat het blok gereviseerd is, toen de krukaspoelie los is gelopen en vervolgens door oververhitting koppakking gesprongen is. Nothing we can't handle! Zal de kop laten inspecteren op rechtheid en eventueel laten vlakken. Andere vraag, heeft iemand al eens een turbo gereviseerd? staan enkele zeer handige fotoseries op het net, maar ik denk laat ik het hier nog even checken!
Via Ebay koop je een revisieset voor 80 USD inclusief verzenden, iemand een ander/goedkoper adres?
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 26 nov 2010, 22:10
door sjorsboomschors/aka/PP
ik heb een vriendje die niets anders doet dan Turbo's reviseren, heeft er kijk op & verstand van.
pb/mail maar even, geef ik z'n email/tel#
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 20:10
door Reinoud 109
Heren,
Vorige week de motor gestart terijwl deze nog voor de auto stond, even de verstuiverleidingen los, starten tot er brandstof komt, aandraaien, wederom starten, paar pufjes, even wachten, weer starten en hij sloeg aan! Geen accu leeggestart oid, heerlijk! Alles dus oke op dit moment. vandaag het blok er zonder turbo ingelepeld, was even mikken, maar paste perfect, originele motorsteunen eraan van een 2,25, geen centje pijn. Nu komt het lastige, de turbo.... Ik heb veel links en tips gezien, maar niet 1 met een 109 LHD zonder stuurbekrachtiging met turbo... Komt dat omdat het niet kan? Heeft er iemand dit ingebouwd in zijn of haar LaRo en wil diegene mij hier een paar foto's van sturen hoe de turbo geplaatst is?
BVD
Morgen weer verder sleutelen!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 20:26
door Reinoud 109
Vorige week de motor voor het eerst weer gestart terwijl deze voor de auto stond. Eerst even de verstuiverleidingen los, starten met volgas, na 10 x rond kwam de eerste diesel uit de leidingen, leidingen weer aangedraaid, even doorstarten en toen met een rookwolk en enkele misslagen door de laatste lucht ging de motor perfect rond! wat een heerlijk geluidje! Turbo draaide mooi mee, en geen rare bijgeluiden. Motor gestopt, even gewacht, weer starten, en toen bij het eerste aantikken van de startmotor sloeg hij al aan. prima dus. Geen carterdruk, ook prettig!
Vandaag de motor eerst zonder turbo in de 109 gehangen, na wat wrikken en draaien etc schoot de prise as ineens in de koppelingsplaat, bouten vastgedraaid en de kraan afgekoppeld. Nu begint het er weer op te lijken, mijn bakje heeft weer een kloppend hart! Nu begint ook het aanpassen, originele motorsteunen passen, de turbo niet. Iets met een stuurstang en een stuurhuis. nu heb ik al veel conversies in de tips langs zien komen maar nog niet 1 van een series LHD met 200tdi disco blok, is dat er ook niet? Er is toch wel iemand die hetzelfde hier in NL heeft gedaan? Wie heeft er nog tips? Mijn dank is bij voorbaat al groot.
Groeten
Reinoud
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 21:21
door Wim Janssen
"nu heb ik al veel conversies in de tips langs zien komen maar nog niet 1 van een series LHD met 200tdi disco blok, is dat er ook niet? Er is toch wel iemand die hetzelfde hier in NL heeft gedaan? Wie heeft er nog tips? Mijn dank is bij voorbaat al groot."
Ik vind het wel vreemd dat je je dat nu pas afvraagd als het blok er al inhangt.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 22:24
door Reinoud 109
Hallo Wim,
niets vreemds aan, je moet je vooraf gewoon bedenken, er is altijd een oplossing! Dit kan betekenen een tussenstuk lassen tussen spruitstuk en turbo, stuurbekrachtiging inbouwen, of defenderspruitstukken bemachtigen
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 22:54
door Eric&Betty Boop
Is in Engeland zat gedaan,maar dat is inderdaad wel RHD en dat maakt het een stuk makkelijker
linkje
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7a1c1d6b29e5f8bea285ad19fa661819', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13283277, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d04d7ac891ea306e884d94a9b7aef373', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13283277, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:39
door RoadRocket
en het uiterste geval is een non-turbo ook een optie... [www.glencoyne.co.uk]
hier hebben ze het over een 'mandatory power steering for LHD': [www.expeditionlandrover.info]
succes
robert
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2010 22:43 door RoadRocket.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:46
door René de Geeter
En anders ombouwen naar RHD.
René, die dat ernstig overweegt als zijn 2.5 D NA overleden is en er een vervanger moet komen in de 109 StaWag
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2010 21:36 door René de Geeter.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:52
door vossehoff
Disco blokken staan volgens mij bekend om de moeilijke ombouw bij LHD Defenders (past allemaal net als je de stuurstang aanpast). Met een Series doe je daar nog even een schepje bovenop (minder ruimte).
Maar al met al zie je best Series met een 200TDi rijden, dus het is wel mogelijk.
gr Niels
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:55
door Reinoud 109
Non turbo is geen optie. Op zich een goede optie is om een uitlaatspruitstuk Defender te kopen. inlaatspruitstukken zijn moeilijk geliif ik. Past een Disco inlaat spruitstuk onder een defender uitlaatspruitstuk? Inlaat kun je wel omdraaien, dat is geen probleem, echter de bochten direct aan de kop zien er op de plaatjes wat krapper uit voor een defender..
Ervaring?
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 17 dec 2010, 23:59
door Reinoud 109
Ik ben uiteraard zelf ook aan het zoeken,
dit is wel een hele strakke conversie!
[www.landyzone.co.uk][/url]
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 18 dec 2010, 00:00
door Eric&Betty Boop
Spruitstukken van een defender 200tdi liggen niet echt voor het oprapen(zijn behoorlijk schaars).
ik heb eens een verslag van een engelsman gezien die de sruitstukken van een 2,5TD had pasgemaakt op een 200tdi discoblok. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4bd59b44048c6022090d025df047f199', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13283631, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a9fb51f999bd7e6de3f37431db35238b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13283631, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 18 dec 2010, 00:10
door RoadRocket
potdosie mooi gedaan....
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('533c69e542eeb797519722897d77d609', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13283671, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 18 dec 2010, 01:45
door Reinoud 109
Hey Eric,
via diverse kanalen is nog wel aan uitlaatspruitstukken te komen, maar niet meer aan de inlaat variant, vandaar wellicht de optie om een disco inlaat en defender uitlaat te combineren.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: za 18 dec 2010, 17:34
door Wim Janssen
Is trouwens een belg. Maar heel mooi werk.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 01:23
door Eric&Betty Boop
Gevonden! Hier het linkje.
Is alleen wel de inbouw in een defender,maar misschien werkt dit ook bij een serie.
Edit: Het was geen Engelsman maar een Deen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9aaeab7cc7c17ffc4ea0c7be933d4f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13292362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e4ab1d6f5a5b61d7d7c6548a049c9d7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13292362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2010 00:28 door Pepé le Pew&Betty Boop.
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 11:54
door herman-lux
de ombouw was door een landroverbedrijf in duitsland gedaan.
met duitse tüv papieren en de hel rompslomp.
tot nu toe geen problemen.
als ik tijd krijg zal ik de ambu eens laten wegen.
herman
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: vr 24 dec 2010, 22:26
door Reinoud 109
Vandaag intercooler geplaatst, originele radiateur en een militaire oliekoeler. een mooi geheel. Nu zie ik dat de meesten de intercooler links zetten en dan lopen te moffelen met het hukpstuurhuis.Ik heb hem rechts gezet en kom perfect uit! Past precies in de vrije ruimte waar je accu stond, achter de koplamp! Volgende week buizen maken, mijn spruitstuk ontvangen en installeren en de uitlaat aansluiten. Daarnaast nog even de aandrijassen onder handen, nieuwe kruisjes plaatsen, lagers van de bakken stellen en elektrisch aansluiten. Met een beetje doorzettingsvermogen, rijd mijn bakkie dit jaar weer!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: wo 29 dec 2010, 22:12
door tijdrovers
hoi reinoud,
ik vind dat je een leuk project hebt. heb dan wel geen foto's gezien, maar toch.
ik heb 2 jaar geleden een v8 in mijn 88 gebouwd.
ook daar kwam ik met mijn stuurhuis in de knoop.
uit eindelijk heb ik een stuurhuis en kolom van een toyota gebruikt. het stuurhuis zit aan de buitenkan van het chassis ter hoogte van het orginele hulpstuurhuis.
perfect. het toyota stuurhuis schijnen niet zo gauw te lekken en zijn een stuk kleiner. het stuur perfect!
en het ziet er een stuk beter uit dan de manier zoals die belg dat heeft gedaan, met het voordeel dat je de radiateur en intercooler orgineel kunt houden en verder naar voren kunt omdat de intercooler niet voor de radiateur zit.
wat ook erg belangrijk is, is dat je de koelvin achter de radiateur moet plaatsen en niet ervoor. het is makkelijker om door de radiateur heen te zuigen dan er koude lucht er doorheen te blazen.
ik heb die fout gemaakt met mijn 88.
erg veel suc6!
p.s. heb je al foto's gemaakt zodat wij kunnen zien waarmee jij bezig bent?
groet Henri
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: wo 29 dec 2010, 23:56
door Reinoud 109
Hey Henri!
Status is inmiddels als volgt:
Motor zit in de auto, ik heb een defender uitlaatspruitstuk besteld (turbo omhoog) voor 130 pond nieuw. Daar kon ik niet voor lopen klooien met stuurhuizen en stangen etc. Intercooler past mooi rechts, turbo omhoog, probleem, inlaatspruitstuk Disco past niet en defender inlaatspruitstukken zijn niet te verkrijgen. Hiertoe het defender spruitstuk met 10mm plaatjes naar buiten gebracht. Past! Nu bezig met de downpipe. Ik heb de uitlaat van de turbo naar voren staan, echter doordat deze normaal gesproken naar achter staat, kom je met de originele downpipe niet uit. Ook een Defender Downpipe heeft geen zin, deze heeft 6 ipv 3 boutgaten.
Morgen de downpipe afmaken, ik ga dan vanaf de turbo naar voren, dan met een bocht naar beneden en iets naar buiten, om het inlaatspruitstuk heen, dan een bocht schuin naar achter en een klein knikje naar buiten zodat ik voor de startmotor, lang het blok net voor de 2e dwarsbalk uit kom. Morgen onder de dwarsbalk door, over de V bak steun en dan recht naar achter door de gaten in de dwarsbalken.
Overigens, doordat ik het disco inlaatspruitstuk heb gebruikt heb je de inlaat aansluiting tegen het schutbord, dit is natuurlijk niet handig, daarom bij een lokaal staalbedrijf beide eindkappen eraf laten zagen en omgewisseld er weer aangelast, Past perfect aangezien ik geen stuurbekrachtiging heb. De dynamo heb ik een originele 2,25D steun voor gebuikt op de standaard 3 boutgaten en deze 20mm + 2x een M10 moer naar voren gebracht, deze fungeert dan als spanner voor 1 V snaar en kan ik de 100A dynamo gebruiken.
Foto's heb ik wel, maar niet veel en hoe hier te posten zonder dat ze op internet staan werkt geloof ik niet???
Over de koelvin ik heb een drukkende Kenlowe, kun je hier het blad van omdraaien zodat deze trekkend word? Voor de Oliekoeler plaatsen geeft noga veel verlies lucht... Anders heb ik nog wel een paar vinnen staan van een 205je..
Groeten!
Re: 200tdi Inbouwen in series (+foto's)
Geplaatst: za 01 jan 2011, 21:22
door Reinoud 109
--> mod_embed_images_loadimage('f0d2b170e40830855a684f6d3c546990', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Freinoudschans.hyves.nl%2Falbum%2F54335825%2FLand_Rover%2FMg7aDq7c%2Ffotos%2F1199378467%2F0%2FxmjE%2F%23media%3D0.1199378467.xmjE%26amp%3B__state__%3D2', 'http://reinoudschans.hyves.nl/album/54335825/Land_Rover/Mg7aDq7c/fotos/1199378467/0/xmjE/#media=0.1199378467.xmjE&__state__=2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Freinoudschans.hyves.nl%2Falbum%2F54335825%2FLand_Rover%2FMg7aDq7c%2Ffotos%2F1199378467%2F0%2FxmjE%2F%23media%3D0.1199378467.xmjE%26amp%3B__state__%3D2', '', 13344830, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200tdi Inbouwen in series (+foto's)
Geplaatst: di 18 jan 2011, 21:03
door Reinoud 109
Hij loopt!!!
en om met Jeremy Clarkson te spreken: POWEERRRRRRRRRRRRR!!!!
Wat gaaf zeg, heb de turbodruk al een stuk terug gezet aangezien ik hem nu niet kan meten om te controleren. Al mee gereden en ook al met een tandemasser en een bak hout in mijn pick up bak, geen probleem, loopt er zo mee weg!
zaken nog te doen:
temperatuursensor ombouwen met adaptor
waterpomp moet er nog even weer af, die doet drup via de pakking
uitlaat moet nog iets meer ruimte krijgen
Maar rijden als een beest zeg! geen toestanden die enkelen hier al hebben gepost over de 200tdi.Ik=erg blij!
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 12:02
door Puffino
Kwam nog een site tegen, weliswaar ook weerRHD maarrrrr mmet toch wat goeie tips en ik ben effe te lui om uit te zoeken of deze al gepost was of niet.:
[myweb.tiscali.co.uk]
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: 200tdi Inbouwen in series
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 15:54
door Reinoud 109
Hey Sander,
mooie site ook, gelukkig is die van mij al Up and Running! 1 ding, met een LHD en een Disco spruitstuk en trubo past het nooit. Daarom dus inlaatspruitstuk op z'n kop en de kappen omgewisseld en een uitlaatspruitstuk van een defender erop gezet. Zit prima!