Pagina 1 van 1

Koppeling Serie 2a

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 14:08
door Raoul
Hallo mensen,

Had vorige week geen druk meer op koppelingspedaal en zag dat het pedaal nat was en toen heb ik de hoofdkoppeling cilinder vervangen
deze was echter niet nieuw maar was van de remmen ik had deze vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was van de remmen maar dit
was het uiteindelijk toch niet dus die remcilinder was nog goed en was ongeveer een jaar oud(lucas).
Deze is toen ontlucht en ik had ook gewoon weer druk dus tot zover alles in orde. Echter wil vandaag weer rijden en heb ik opeens geen druk, ik zie
geen nattigheid bij het pedaal en ik kan zo vaak als ik wil pompen er komt geen druk. Het olie peil was een beetje gezakt.
Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is. Hulpkoppeling cilinder misschien?

Groeten,
Raoul

Re: Koppeling Serie 2a

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 14:28
door Wim Janssen
Raoul,

Heel vaak zie je dat na het vervangen van de mastercilinder, de slavecilinder ook gaat lekken. Misschien het gevolg van nieuwe olie en het doorspoelen hiermee bij het ontluchten. Een goede gewoonte is om in dit geval altijd master en slave samen te vervangen of reviseren indien mogelijk.

groeten
Wim
PS. de 109 stawag heeft een 2.25 diesel.

Re: Koppeling Serie 2a

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 14:34
door Raoul
Hallo Wim,

Dan ga ik dat eens bekijken zag daar wel een druppeltje hangen aan de slave cilinder dan zal dat et inderdaad wel zijn. Komt dan weer net lekker op tijd.
aangezien zondag die rit is maar goed vandaag bestellen bij landro morgen waarschijnlijk in huis. Oh 2.25 diesel ben ik niet de enige met een 2.25 ltr motor..
dan wel een benzine op gas...maar fijn om te weten dat ik niet tenminste IEDEREEN ophoud haha. Op zich loopt hij lekker topspeed 113 km/h zonder overdrive.
Toch wel netjes voor zo'n motortje en roofrack.

maar goed dan ga ik dat eens vervangen,
Groeten Raoul