Remmen Afstellen series 3 88
Geplaatst: zo 14 nov 2010, 13:09
hallo,
Ben gisteren bezig geweest met het afstellen van m;n remschoenen van m'n landrover series 3 88".
Tijdens het instellen van de remschoen liep ik tegen het volgende probleem tegen.
waneer ik de schoen naar buiten verplaats en de trommel draai, varieert de weerstand die ik voel.
De eerste 180 tot 200 graden loopt is de weerstand aanzienlijk, de rest van de rotatie neemt de weerstand geleidelijk af.
Heb toen de trommel gedomenteerd en buitenkant van de naaf, al draaiende gemeten, waaruit bleek de deze netjes centrisch draait.
Is de schommeling in de weerstand iets dat verdwijnd naarmate de schoenen op de trommel inslijten? of is er meer aan de hand?
Verder constateerde ik dat de zuiger van de remcilinder aan de rechter voorzijde sneller terugveert dan die aan de linker voorzijde. Is dit erg?
mvg,
Jan
Ben gisteren bezig geweest met het afstellen van m;n remschoenen van m'n landrover series 3 88".
Tijdens het instellen van de remschoen liep ik tegen het volgende probleem tegen.
waneer ik de schoen naar buiten verplaats en de trommel draai, varieert de weerstand die ik voel.
De eerste 180 tot 200 graden loopt is de weerstand aanzienlijk, de rest van de rotatie neemt de weerstand geleidelijk af.
Heb toen de trommel gedomenteerd en buitenkant van de naaf, al draaiende gemeten, waaruit bleek de deze netjes centrisch draait.
Is de schommeling in de weerstand iets dat verdwijnd naarmate de schoenen op de trommel inslijten? of is er meer aan de hand?
Verder constateerde ik dat de zuiger van de remcilinder aan de rechter voorzijde sneller terugveert dan die aan de linker voorzijde. Is dit erg?
mvg,
Jan