Pagina 1 van 1

restauratie

Geplaatst: wo 10 nov 2010, 21:14
door wim kerpel
Beste allemaal,

Pas een 110 gekocht, en uit elkaar aan het halen. zie mijn webalbum [picasaweb.google.com]
ik hoop regelmatig de link naar het webalbum door te geven, omdat ik weet hoeveel anderen er aan kunnen hebben. ik heb bijv. veel gehad aan het webalbum van Mark Frenken en ook het restaureren van deuren van iemand.

We willen het volgende aanpakkende vragen aan jullie staan er tussen door)

chassis
- chassis buiten in de RX produkten
- chassis binnen in de owatrol/allgrund en dan mike sanders vet

vering
- vering/schokbrekers vervangen??? achter schokbrekers zien er niet zo oud uit, stabilisatie gedoe zit er niet in, of hoort dat niet (oktober 1986)?? het resultaat moet zijn dat hij net zo strak rijd als een nieuwe defender

brandstofleiding
- brandstofleidingen vervangen maar welk materiaal????

stuur
- van rechts naar links ombouwen, stuurhuis niet gebruikt kopen, omdat ze altijd lekken?? welke voorassen zijn allemaal hetzelfde? disco/rangerover? waarop letten?? alleen swivel vervangen??
- kachel uit elkaar halen, en andersom weer in elkaar??? ervaring soms??
- dashbord incl. voorruit blower zelfbouwen (heb je misschien ook gedaan?)

schutbord
- na restauratie RX produkten erop, dan buitenkant isoleren met???? en binnenkant met zwaar materiaal

opbouw
- van 3 naar 5 deurs, en dan RDW ook voor andere kleur.

stoelen
- goede stoelen/bank erin van een ander merk auto?? wat past?? of geeft dat problemen bij de RDW?

verder komen er nog heel veel vragen van mijn kant over:
- isolatie
- verwarming
- ombouwen naar 200/300TDI (automaat??)
- enz enz

zijn er verder nog andere dingen die ik nu aan moet pakken, maar die ik kompleet over het hoofd zie??? nu ik toch zover ben??
het resultaat moet zijn: een behoorlijke rotvrije defender die ook zoveel als mogelijk comfortabel is

graag jullie reactie

Re: restauratie

Geplaatst: wo 10 nov 2010, 22:29
door Roelie
Zo dat word ook een leuk project, daar ben je nog heel wat vrije tijd mee zoet. maar wel een mooie tijd, vooral als je weer begint op te bouwen.
Veel succes.

Roelie


395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d99f58eb3ce9fb9370fedd08da0441a0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13094716, 600, 600, 'Loading image ...', false);

klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 01:07
door mathijs-lr
leuk project, ik zou ook gelijk voor een nieuw gegalvaniseerd chassis gaan.

ben je er ook achter gekomen waarom de auto op Q-plate staat? omgebouwd, import, ongeval?

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 11:15
door wim kerpel
roelie ik heb jouw project even bekeken, geweldig man! zo extreem ga ik het niet doen (is bij mij ook niet nodig). ik zal nog wel vaak op jouw foto's kijken, om dingen aan de weet te komen.

mathijs wat bedoel je met de auto op Q-plate staat? ik weet dat de handelsonderneming waar ik hem van gekocht heeft, hem eigenhandig uit engeland heeft gehaald.

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 11:40
door Exfietser
Ik zou ook voor verzinken gaan als ik jouw was.

Arnold.

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 12:31
door Jan Willem
Ik heb het plekje op foto 60 en 61 bewerkt met extra gaten zodat hij naar de zijkanten kan uitspoelen

Dichtlassen geeft meer problemen denk ik omdat er in staal altijd vocht zit. Dat gaat daar condenseren etc.

Dus een paas gaten aan weerszijde tegen de chassisbalk maken en goed in de tjset zetten.

Hoi

JW

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 13:00
door Jan
Dag Wim,

Ik heb ook een restauratie gedaan van 3 naar 5 deurs en daarbij een nieuwe achterbank uit een disco 3 er in gezet (wel pasklaar moeten maken). Wat zegt de RDW bij de keuring: de gordels (van de disco 3) zijn niet gecertificeerd voor een 110, dus afgekeurd!! Ik viel om. Omdat in mijn 110 uit 1985 achter gordels niet verplicht zijn gaf de rdw het advies om de gordels gedeeltelijk te verwijderen......
Uiteindelijkis het goed gekomen en heeft de RDW gedaan als of de gordels er niet in zaten, maar hiervoor heb je een RDW-monteur met een goed humeur voor nodig!
Jan.

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 14:00
door Mud Machine
Q plate wordt oa afgegeven op samengestelde voertuigen of waarvan de datum van produktie niet is te achterhalen.
Ik zou dus eerst maar eens voor een NL kenteken zorgen voordat je een teleurstelling te verwerken krijgt

The 'Q' shows that the vehicle was either not originally registered in the UK and proof of age was unavailable at registration, or that it has been built using a significant proportion of used parts.

If a vehicle has to be rebuilt, say after an accident and many new or used parts have been used that it calls the identity of the vehicle into question, the vehicle needs to be registered on a 'Q' Plate. This is done through the DVLA. It does not mean that there is anything wrong with the vehicle, just that it's original identity cannot be clarified from the parts it is made from (i.e. from different vehicles)

Kit cars usually have a Q registration and this is perfectly normal, but on other vehicles, it suggests that their full history may be difficult to trace.

"Q" numbers are non-transferable, meaning that they must remain with the car. You cannot transfer them to another vehicle, and you cannot purchase another number plate for the 'Q' plated vehicle.

Before you purchase a vehicle with a 'Q' plate, it is very important that you obtain a HPI check to ensure that it is not stolen or ringed and registered correctly with the DVLA.

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 14:03
door Geert Oude Luttighuis
Helemaal mee eens, eerst invoeren, alvorens alle tijd, energie en geld erin te steken. Zeker als je 'm van een 'handelsonderneming' hebt gekocht, maar dat laatste is misschien gebaseerd op mijn persoonlijke slechte ervaringen...

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 15:02
door Huub
Hallo Wim.

Zo dat is een roestbak, jij bent mijn held deze week, maar toch.....

Met die Q plate ga je die auto hoogstwaarschijnlijk niet meer als belastingvrij voertuig door de keuring krijgen. Ik vrees dat zowel chassis als schutbord volledig gerestaureerd (lees, vervangen is zinvoller) moeten worden. Talloze details komen te voorschijn bij demontage en zullen vele uren en Euro's gaan kosten.
Maak een begroting in uren en geld en bezin of je hier nog verder werk in gaat steken. Overleg voor een volledig beeld met de RDW om in te schatten of het eindresultaat belastingvrij is.

Sorry voor deze emmer water maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Sterkte en wijsheid.

Huub

Die ook weleens een stomme restauratie heeft gedaan...

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 18:00
door wim kerpel
Beste mensen ik heb hem met NEDERLANDS KENTEKEN gekocht!!!! sorry dat ik dat niet metheen vermeld heb.
geen problemen dan neem ik aan?

verder bedankt voor de reacties tot hier toe, leuk dat ik toegevoegd ben als faforiet Aad en Marieke!

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 18:18
door wim kerpel
ha Jan willem,

een kennis van mij heeft een oude leger daf YA 126???
die hebben een volledig dicht gelast chassis. nu nog keihard, omdat er geen zuurstof in kan komen.
mijn gedachte was: eerst onderkanten van de genoemde plekjes dichtlassen, en dan de bovenkanten zodat er geen zuurstof meer bij kan binnenin.
ik denk dat ijzer niet kan roesten zonder zuurstof??
ik heb zelfs overwogen mijn hele chassis dicht te lassen

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 18:27
door Disco
Maar toch van 3 naar 5 deurs, een 200/300 kom je dan niet met de 1/3 regeling in de problemen


Theo

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 18:31
door Mud Machine
En wat is dan het bouwjaar op kenteken. Ben wel benieuwd.

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 19:04
door Boelo
wim kerpel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste allemaal,
>
> Pas een 110 gekocht, en uit elkaar aan het halen.
> zie mijn webalbum
> [picasaweb.google.com]
> RestauratieLandrover1101986?feat=directlink
> ik hoop regelmatig de link naar het webalbum door
> te geven, omdat ik weet hoeveel anderen er aan
> kunnen hebben. ik heb bijv. veel gehad aan het
> webalbum van Mark Frenken en ook het restaureren
> van deuren van iemand.
>
> We willen het volgende aanpakkende vragen aan
> jullie staan er tussen door)
>
> chassis
> - chassis buiten in de RX produkten
> - chassis binnen in de owatrol/allgrund en dan
> mike sanders vet
>
> vering
> - vering/schokbrekers vervangen??? achter
> schokbrekers zien er niet zo oud uit, stabilisatie
> gedoe zit er niet in, of hoort dat niet (oktober
> 1986)?? het resultaat moet zijn dat hij net zo
> strak rijd als een nieuwe defender
>
> brandstofleiding
> - brandstofleidingen vervangen maar welk
> materiaal????
>
> stuur
> - van rechts naar links ombouwen, stuurhuis niet
> gebruikt kopen, omdat ze altijd lekken?? welke
> voorassen zijn allemaal hetzelfde?
> disco/rangerover? waarop letten?? alleen swivel
> vervangen??
> - kachel uit elkaar halen, en andersom weer in
> elkaar??? ervaring soms??
> - dashbord incl. voorruit blower zelfbouwen (heb
> je misschien ook gedaan?)
>
> schutbord
> - na restauratie RX produkten erop, dan buitenkant
> isoleren met???? en binnenkant met zwaar
> materiaal
>
> opbouw
> - van 3 naar 5 deurs, en dan RDW ook voor andere
> kleur.
>
> stoelen
> - goede stoelen/bank erin van een ander merk
> auto?? wat past?? of geeft dat problemen bij de
> RDW?
>
> verder komen er nog heel veel vragen van mijn kant
> over:
> - isolatie
> - verwarming
> - ombouwen naar 200/300TDI (automaat??)
> - enz enz
>
> zijn er verder nog andere dingen die ik nu aan
> moet pakken, maar die ik kompleet over het hoofd
> zie??? nu ik toch zover ben??
> het resultaat moet zijn: een behoorlijke rotvrije
> defender die ook zoveel als mogelijk comfortabel
> is
>
> graag jullie reactie

Ha Wim,

Als ik jouw chassis zo zie dan is de slechte staat vergelijkbaar met hoe mijn chassis was. Na demontage van de body waren dezelfde plekken zichtbaar slecht als bij jou, maar na stralen waren er nog wat meer slechte plekken zichtbaar geworden. Ik heb alles gelast en daarna verzinkt en ik ben blij met het resultaat, je ziet wel dat het chassis erg geput is door roest, dat verberg je niet met stralen en verzinken, maar goed het kan er weer een tijdje tegen.
ALs je niet voor verzinken gaat dan zou ik je owatrol aanraden. Ik heb de gehele aandrijftrein die behoorlijk roestig was, dus assen en reactiestangen maar ook torsie- en stabilisatiestangen met pure owatrol 2 x gedaan, dat gaaf een heel goed resultaat, de roest zit opgesloten en het is een prima ondergrond voor chassislak. Als je je chassis goed schoonspuit na de laswerkzaamheden met hoge druk en goed ontvet, dan hoef je ip niet verder aan ontroesting te doen, owatrol hecht het best op een roestige ondergrond en sluit alles luchtdicht af en daarmee stopt het roestproces. ALs ik dit geweten had voordat ik ging veriznken Ik zou dan gelijk het chassis ook van binnen behandelen.

chassis na demontage body:
MiniFoto-RN7VDNYV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0fa1e5faeb9a98109a676fb57f058ae1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-RN7VDNYV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-RN7VDNYV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-RN7VDNYV.jpg', '', 13098736, 600, 600, 'Loading image ...', false);
na stralen en lassen:
Foto-NQZJVCRW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('570cd040620562293716f40c9c1e596f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NQZJVCRW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQZJVCRW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NQZJVCRW.jpg', '', 13098736, 600, 600, 'Loading image ...', false);
na verzinken:
Foto-UUMSIIT6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fbc40d23e2da02ead26879ba022f3ae6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UUMSIIT6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-UUMSIIT6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UUMSIIT6.jpg', '', 13098736, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dit waren overigens echt niet de enige plekken, maar het geeft denk ik een aardige indruk van de situatie van voor, tijdens en na de werkzaamheden.


Vering:
Als je wilt dat hij net zo strak rijdt als een moderne defender dan zul je de gehele ophanging moeten aanpakken, dus nieuwe veren, shocks en bussen.

LHD conversie:
Ik raadt je aan een gereviseerd stuurhuis te kopen, iets anders is er trouwens ook niet. Nieuw worden ze niet meer gemaakt en 2e hands is het er niet of alleen lekkend. Maar met alleen een ander stuurhuis en vooras ben je er niet. Je hebt ook nog een lhd mountingarm en Crossed Eye End nodig (ben ik trouwens ook nog naar op zoek!!!) resp, NRC5765 en NRC8232.
De kachel is volgens mij niet te spiegelen, maar ik heb wel eens gezien dat er een kachel uit een 109 werd gebruikt, bel maar eens met Laro4x4 in Harlingen.


Nou succes en groet,
Boelo

Veel succes!

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5d2fdc1b5b79029fdfaaf75138e3721', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13098736, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971

Re: restauratie

Geplaatst: do 11 nov 2010, 23:25
door richard78
Ik zou ook voor galvaniseren gaan, behandeld namelijk de binnen en buitenkant en heeft geen onderhoud nodig. En zelf ook je schutbord galvaniseren. Deze meot je aan een sterke balk fixeren zodat het niet krom trekt. Ik heb mijn chassis gegalvaniseerd en schutbord met owatrolg edaan. Toen ik net klaar was hoorde ik de oplossing om je schutbord te galvaniseren zonder krom te trekken.
Als je wel owatrol wilt gebruiken dan moet je dit in combinatie met een verf als hechting gebruiken, pure owatrol hecht slecht. maw 50% owatrol en 50% loodmenie. Dan een laag loodmenie gevolgd door een gewoon verfsysteem (primer en verf).

Mijn eerste reactie was ook dat er een hoop roest was. Het zag er wel erg bekent uit. EN ik weet nu waarin je eht kunt transfomeren met een paar kilo motivatie en een paar liter elbowgrease.,

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a0b0fda7ba2c410fad005550ef0ed2c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 13100236, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: restauratie

Geplaatst: vr 12 nov 2010, 14:59
door noudje
Hoi Wim,

Leuk project suc 6 ermee.

Ik heb het volgende gedaan:

Chassis schoon gemaakt met naalden bikker, borstelkommen ( het was heel koud bituum vloog eraf) daarna in de fertan en RX producten gezet. volgens beschrijving ( na 3 jaar geen roest)
De binnen kant van het chassis met een karcher riool ontstopper ding slang uit gespoelt 4x ( tevens mn oprit opgehoogd met het zand wat er uit kwam)
daarna in de fertan 3x met vloeistof spuit en alsnog in de was van tectyl.

Het schutbord was bij alleen de voeten bakken slecht en daar heb ik mallen voor gemaakt plaat uit gesneden en vervolgens met tig weer gelast (erg dun plaatwerk)
Het motor ruim heb ik afgeplakt met een soort schuim van merford olie en water en hitte bestendig.
Binnen kant schutbord met conrad bitumen platen en afgewerkt met een rubberen mat met sky top laag.
Vorige week gereden (proefritten na 3 jaar stil staan) en weet niet hoe een 300tdi moet klinken maar vond het geluid meevallen in de cabine.
Ik heb er zelf ook voor gekozen om alle schokbrekers veren en bussen te vervangen ben ik er verlopig vanaf maar dat ligt denk ik ook aan je budget.
Achter zat bij mij geen stabilisatie stang en deze heb ik er wel onder gezet Heavy duty en het resultaat strak.!

Bij mijn auto lag er een v 3,9 L efi in op gas met automaat en heb deze vervangen voor een 300 tdi met automaat ben zelf gek op automaat rijden en aangezien ik grootse plannen heb voor reizen gekozen voor een 300 tdi.

Hoop dat je er wat aan hebt hier nog een link van mn project. www.mijnalbum.nl/Album-HQVQNTGI

Ben bijna klaar op elec na en tunnel afbouwen en dan naar de RDW hoop eind dit jaar klaar te zijn.

Suc6 grr noudje

Re: restauratie

Geplaatst: vr 12 nov 2010, 15:13
door Bauke 110
Leuk project ziet er zeker geslaagd uit met een mooi resultaat, en daar doe je het toch voor.

Ik zelf wil er ook nog aan beginnen om mijn One-Ten uit elkaar te halen en helemaal op te knappen.
maar helaas ontbreekt mij het aan de ruimte dus zal het nog even gaan duren.

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D

Re: restauratie

Geplaatst: vr 12 nov 2010, 15:18
door Lucas van Lierop
Lekker bezig, ik hoop ook snel zo iets te gaan doen!

Groet
Lucas

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 13:48
door wim kerpel
arnoud,
dat ziet er gelikt uit!!! ik ben bang dat ik nog eens komtact met je op ga nemen als je dat niet erg vindt?
mooi dashbord
goed isolatieplan, bedankt

nu gelijk al een vraag:
- jij hebt de zgn bracket-shock absorbers (waar je schokbrekers in zitten aan de voorzijde van de auto) vervangen door een soort beugels. bij mijn zijn ze aardig roestig, en heb die beugels op internet gezien, maar begreep toen dat je daarmee de wagen verhoogd. is dat zo?

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 13:52
door wim kerpel
hoop het niet, iemand ervaring??

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 13:52
door wim kerpel
oktober 1986

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 13:55
door wim kerpel
heel hartelijk dank voor de tips, ik ben niet de enige merk ik wel

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 14:34
door Guido
Lastig,

Maar volgens mijn interpretatie val je dan aan de verkeerde kant van de 1/3 regel ( body, chassis, aandrijflijn), de opbouw (body) word verandert van 3 naar 5 deurs, lijkt mij dat de 1/3 vrij dan verbruikt is.
Ook nog een motorwissel (deel van de aandrijving)..dan val je aan de verkeerde kant van de 1/3 regel als je dan nog meer wilt, strak onderstel, schijfremmen dan zou ik hem laten staan bij een eventuele verkoop..

Aan de andere kant, hoe groot is de kans dat... tja.

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 15:46
door noudje
Hoi Wim,

Neem gerust contact op als je wil en ik hoop te kunnen antwoorden. De zgn Turrets denk die jij bedoelt zijn de heavy duty uitvoering daarvan en hier verhoog je de auto niet mee. Ik moet heel eerlijk zijn door mijn onwetendheid heb ik de auto wel verhoogd maar eigenlijk door de Bearmach heavyduty vering die ik heb toegepast.

Als je meer wil weten of vragen hebt arnoudseekles@yahoo.com

grr Noudje

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 15:49
door Erik One-ten+LW
De dorpels en de C stijlen repareren is ook een leuk karweitje. Ik heb dat ook gedaan, was net zo rot.

Foto-ZKNMKPYY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f28c0c3b1d466ba1a6b24ce222973faa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZKNMKPYY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKNMKPYY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZKNMKPYY.jpg', '', 13107615, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-K8U8GNBZ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eefe428ac57f452103b14f91a8d12e32', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-K8U8GNBZ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-K8U8GNBZ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-K8U8GNBZ.jpg', '', 13107615, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-48Q8AQVO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9f3522b26442f45e1356130a7262ea8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-48Q8AQVO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-48Q8AQVO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-48Q8AQVO.jpg', '', 13107615, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Succes!
Erik

Re: restauratie

Geplaatst: za 13 nov 2010, 21:14
door wim kerpel
erik bedankt voor je duidelijke foto's, ik hoop dat de mijne er ook zo gelikt uit komen te zien