Pagina 1 van 1
Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:01
door Boelo
Hoe krijg je de breekbouten los waarmee de helften van het contactslothuis aan de stuurkolom verbonden zijn? Je kunt er niet bij omdat er geen gereedschap op past??
Thanks en groet Boelo
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:05
door bram-rrc
Met een centerpunt, aan de rand van de kop, lostikken.
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:06
door Frans Bonnes
Los tikken met een drevel of beiteltje.
Als ze eenmaal een stukje los zijn kan je ze er vaak zo met de hand uitdraaien.
fb
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:10
door Boelo
Is dat echt de manier? De breukvlakken liggen wat verdiept tov van de rand van het boutgat in de contactslothelft.
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2010 17:10 door Boelo.
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:22
door Joost88
eigenlijk is er geen manier, het is juist de bedoeling dat niemand ze makkelijk los krijgt
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:49
door The Dream
Centertje in het midden en uitboren en nieuwe monteren
SUK6
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:52
door Boelo
Joost88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> eigenlijk is er geen manier, het is juist de
> bedoeling dat niemand ze makkelijk los krijgt
Dat begrijp ik en dat is LR dan ook goed gelukt, maar ik wil graag het schutbord helemaal kaal hebben, dat betekent dat ook de stuurkolom eraf moet en volgens.mij is er geen andere manier om de stuurkolom te vewijderen dan het contactslot er af te nemen en dan de stuurkolom door het best wel kleine druppelvormige gat in het schutbord te halen! Of ik moet natuurlijk het gat groetere maken en de stuurkolom met contactslot en al erdoor halen, hoe doen jullie dat?
Groet Boelo
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 18:53
door Boelo
The Dream Schreef:
-------------------------------------------------------
> Centertje in het midden en uitboren en nieuwe
> monteren
> SUK6
Dat lijkt me idd handiger, ok thanks!
Boelo
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 19:31
door bram-rrc
zoals gezegd; gewoon die bouten lostikken met een puntige beitel of centerpunt.Heb je het al geprobeerd?
gaat echt goed, al vaak gedaan.en zoals frans zegt, als ze los zijn getikt draai je ze er zo uit
door de bout met de centerpunt rond te draaien.
(boren gaat, bij een rrc tenminste, niet lukken)
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 19:36
door Erik One-ten+LW
Ik heb dat gewoon met een slijptol en een 1mm schijfje gedaan. Ben overigens nu een 83-er aan het demonteren waar nog keurig het stickertje in het dashbord zat "This label contains the key number and has to be removed by the owner". Met een handgeschreven nummer erop
Bij eventueel nieuw monteren passen gewone imbusbouten keurig.
Erik
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 20:52
door Dirk109
Idd bij mijn serie heb ik het voorzichtig uitgeboord en er een nieuwe inbus ingezet en dat werkte prima.
Dirk 109
Re: Breekbouten
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 21:26
door Boelo
@all thanks, nu genoeg manieren om het morgen los te maken, te beginnen met een dreveltje, lukt dat niet dan is uitboren een optie en als laatste optie slijpen, bedankt!
Groet Boelo
Re: Breekbouten
Geplaatst: ma 08 nov 2010, 01:24
door Gerard E.
Kun je de stuurstang niet los halen van het stuurhuis? je trekt dan gewoon de stang met slot uit je bulkhead en plaatst later het hele spul weer terug.
Groet Gerard E.
Re: Breekbouten
Geplaatst: ma 08 nov 2010, 08:42
door bowy
Slijpen werkt voor mij altijd het beste. Ben je ook snel klaar. Daarna imbus of M8 boutjes terug zetten.
GR Bowy
Re: Breekbouten
Geplaatst: ma 08 nov 2010, 10:01
door Frans Bonnes
Lostikken is echt de beste manier.
Laat ik het zo zeggen, de mensen die met die gele pechautootjes langs de weg rijden doen het ook zo.
fb
Re: Breekbouten
Geplaatst: ma 08 nov 2010, 13:44
door Martijn Hagenaars
Voor het geval het je nog niet gelukt is? Mij is het destijds niet gelukt met lostikken. Heb toen een linksdraaiende tap-uitdraai-set gekocht en dat werkte prima. Daarna inbusbouten erin gezet.
Groet,
Martijn Hagenaars