Pagina 1 van 1
Koppeling
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 16:21
door Geert 88 SIIID
Hallo allemaal,
na vervanging van mijn chassis en revisie van de versnellingsbak ben ik nu alles weer in elkaar aan het zetten,
alleen met de koppeling weet ik niet of het wel goed gaat, ik heb alles weer in elkaar gezet en de koppeling gevuld met remvloeistof.
Nu moet ik nog ontluchten(volgende zaterdag heb ik hulp hiervoor), maar ik voel voor de koppeling helemaal geen weerstand, heb met een grote injectiespuit
al de remvloeisstof naar beneden getrokken, maar voel geen weerstand.
Komt dit goed met ontluchten?,of zou ik iets verkeerd?
Mijne heren ervaringsdeskundigen, zeg het eens
Groetjes
Geert 88 SIIID
Re: Koppeling
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 17:18
door Dirk109
Bij mijn chas wissel heb ik de tweeman methode gedaan een pompen ander nippel los en slang in potje halfvol met olie tot er geen lucht meer uit komt.
Ook heb ik vaak gehoord dat het even duurt voor er wat weerstand komt.Bij was het ook zo dat het even wat tijd nodig had.
Na wat test ritjes is het goed gekomen.
Dirk 109
Re: Koppeling
Geplaatst: zo 07 nov 2010, 17:57
door Exfietser
Als je lucht in je systeem hebt voel je inderdaad geen weerstand. Als je hem een week laat staan en alles is in orde doet hij het waarschijnlijk wel. Bij het koppeling systeem kruipt de lucht na verloop van tijd vanzelf omhoog. De zwaartekracht ontlucht hem dan.
Arnold.
Re: Koppeling
Geplaatst: zo 14 nov 2010, 22:41
door Geert 88 SIIID
Hoi allemaal,
Ben nu een week verder en heb nu de koppeling nog 5 keer ontlucht, maar heb nu alleen onderin een beetje weerstand,) nu heb ik niet opgelet of het
slangetje altijd onder stond, zou het daar aan liggen.
Maar lang niet genoeg om te schakelen.
kan de koppeling ergens verkeerd in elkaar gezet worden?
Ik weet het niet meer, graag nog een paar goede adviezen
Groetjes
Geert
Re: Koppeling
Geplaatst: zo 14 nov 2010, 22:49
door Rogier 88 SIII
maakt je pedaal wel groot genoege slag? die kun je geloof ik ook verstellen.
mtvgr: rogier
Re: Koppeling
Geplaatst: do 18 nov 2010, 12:41
door Geert 88 SIIID
Bedankt voor de reacties.
Maar ook met de goede adviezen wilde het niet lukken, ik kreeg het druklager niet meer dan 4 mm ingetrapt, ook niet naar 14 keer ontluchten.
Nu loopt mijn koppelingsleiding bij de hoofdremcilinder omhoog en boven langs het schutbord naar de andere kant, al die tijd zit de leiding boven de hoofdkoppelingscilinder, ik weet ook niet of dit normaal is.
Hier blijkt zeer hardnekkig lucht te blijven zitten in mijn geval.
Daarom voor mogelijke lotgenoten mijn oplossing:
Ik heb de cilinder en leiding gevuld vanaf de ontluchtingsnippel met een lange slang en een grote injectiespuit vanaf de bovenkant van de auto, toen kwam de lucht er uit en heb ik druk. Je merkt zo ook heel goed dat de lucht uit het systeem komt, je ziet de bellen omhoog komen in de hoofdcilinder.
Toch 2 weken bezig geweest om hem zo ver te krijgen
Groetjes
Geert
Re: Koppeling
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 10:27
door Bob
ontluchten is het werk niet....., in mijn geval bleek de hulpkoppelingscilinde niet goed vanst te zitten in het Bell-huis (de nippel naar
boven...)
Kijk bij het ontluchten of je drukgroep beweegt , door dat plaatje bij je schakelpook weg te halen..
Succes