Pagina 1 van 1

defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 12:07
door Willem
Wie heeft er ervaring met een 2.8 ltr TR diesel nissan motor in een defender?
De auto is uit 1984. Kom je hier mee door de RDW?

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 12:25
door vossehoff
Sjaak109 heeft dat er volgens mij in liggen (hij heeft de auto alleen nog niet zo lang).

gr Niels

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 14:10
door Symon
[landrover.startpagina.nl]

Gaat volgens mij ook over z´n motor.

Gr Symon

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 17:54
door sjaak109
Hoi,
ik heb een sd33 er in liggen. origineelwas het al een 6 cilinder en naar wat ik begreep maakte het voor de rdw niet uit.
als het maar een 6 cil.was.
De paar km. die ik gereden heb reed hij wel fantastisch maar ikheb natuurlijk geen vergelijkings materiaal.
op de gpsreed de 109 met reuze banden zo,n 115 en had nog gas over.
durfde niet harder ivm brakke remmen.
inhalen vrachtwagens etc. geen probleem.
oja vbak etc is bij mij ook van Nixan

ze hebben om dit blok in te bouwen wel een gedeelte van het schutbord gemodificeerd.

gr,
Sjaak

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 22:34
door Deffie
Ik heb zeer slechte ervaringen met de 6 cilinder 2,8 L nissan Laurel motor. Gescheurde koppen, gebroken nokken as, oververhitting, koppeling die bleef hangen (achteraf bleek dat men de geleide bus hadden verlengt waardoor die regelmatig bleef hangen als je ontkoppelde. Maar ik had die motor ook niet in een Defender maar in een series 3 88". Doordat de voorste dwarsbalk verder naar voren zit dan bij een Defender was er nog maar 1 vinger ruimte tussen de poelie en die balk. Hierdoor was er te weinig plaats voor de radiator (het schutbord had men ook aangepast). De vorige eigenaar had er een iets kleinere radiator ingeplakt direct achter de gril. Hierdoor veel temperatuur problemen. Ik heb er nu een 4 cilinder 2,5 Na motor in liggen en die bevalt mij 100% beter. Wat trekkracht en snelheid betreft niet veel slechter (ik heb er wel andere diffs in zitten uit een RangeRover geloof ik). maar ik rij nu lekkerder en zonder problemen (ff afkloppen).
Dus voor mij nooit meer een nissanblok.
Vrienden die een Patrol Gr rijden hebben overigens ook regelmatig problemen met de achterste cilinder omdat die veel warmer wordt en daardoor een lekkende koppakking e.d.
Als je meer trekkracht wil stap dan over naar een 200TDi !

Veel succes

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 23:12
door koekentrommel
Dag Deffie

Ik heb dit blok nu zeker 6 jaar,elke dag gebruik ik deze.
De problemen die u nu noemt ,heb ik er geen 1 van mogen ervaren.
Echter denk ik na het lezen van u posting mij blok anders in de auto gesleuteld is als dat van u.
Daarom denk ik niet dat het blok slecht is,maar de montage en samenstelling van het geheel.
Ik heb alleen de koppakking een keer gehad,koeling super zelf in de woestijn.
Als de kans er zou zijn durf ik het blok zo weer te kiezen,het bevalt me goed.
koekentrommel

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 09:19
door Paul Stroink, One-Ten.nl
de 2,8 nissanmotor heeft niet zo'n goede naam. De FD33 en FD35 motoren juist wel.

Re: defender met nissan motor

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 14:07
door Puffino
Niet iedereen die rookt krijg longkanker.

Dat houd je nou eenmaal. Het kan wel degelijk dat je er oud mee wordt. Wel kun je over de grote lijn iets zeggen over een blok, wat nooit iets zal zeggen over die ene specifieke... That's life.

De 2.5TD van Land Rover heeft ook een slechte naam maar ook daar worden heel wat Land Rovers echt goed oud mee.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL