defecte vacuüm pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
w.smallenbroek

defecte vacuüm pomp

Bericht door w.smallenbroek »

hallo allemaal heb nu voor de derde keer een defecte vacuüm in korte tijd (hij houd er gewoon me op) als hij is vervangen door een nieuwe is het probleem opgelost.
dan heb ik weer een goed werkende rempedaal.
leiding en alles eromheen is gecontroleerd en toch drie keer dit defect.
wie heeft hier een antwoord op.





Wim
Dennis101

Re: defecte vacuüm pomp

Bericht door Dennis101 »

Controleer eens of het toerental van de pomp binnen de grenzen blijft, want vaak wordt de poelie te klein gekozen waardoor de pomp een te hoog toerental draait. Ook is het belangrijk dat de smering op niveau blijft.
Een andere reden dat de pomp (en dan met namen het membraan) vroegtijdig de geest geeft is een lekkende servo.
Als de servo in goede staat verkeert zal de pomp geen lucht meer verpompen als het maximum vacuüm bereikt is.
In deze toestand beweegt het membraan niet meer en zal de rest van de pomp onbelast draaien.

Dennis B
The Dream

Re: defecte vacuüm pomp

Bericht door The Dream »

Ik heb een elektrische gemonteerd geweldig met een keihard pedaal als resultaat.
Suk6 Willem van de Dream
W.Smallenbroek

Re: defecte vacuüm pomp

Bericht door W.Smallenbroek »

ben vergeten mede te delen dat het gaat om een 300 Tdi bj 1997 waarvan de Vacuüm pomp wordt aangedreven via de nokkenas aan de rechter zijde van het blok waar de brandstof pomp en luchtfilter ook zit.


mvg



Wim
Plaats reactie