Pagina 1 van 1

land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 20:47
door sander aka hummer72
hallo

ik overweeg om een landrover defender aan te schaffen
zal denk ik een type 3 worden een oldtimer dus met als voorkeur diesel
dacht dat het type een 109 was ? iig eentje met vier deuren los van de achterdeur dan
een achterbank en lhd geniet ook wel de voorkeur al zie ik wel veel rhd voorbij komen .
heb ook al benzine/lpg versie's gezien maar weet niet erg hoe betrouwbaar dit is ?

me vraag is dus eigenlijk hoe betrouwbaar zijn de oldtimer diesels en benzine motoren ?

ben van beroep wel monteur dus enige handigheid is er wel in huis en ook een werkplaats
is binnen handbereik dus klusmogelijkheden ten overvloede.....

ik wil m wel gebruiken voor dagelijks gebruik namelijk...

wie heeft tips ideeen en weet er misschien nog een goede te koop ?
heb er 1 zien staan ochten bij een garagebedrijf maar dat is helaas een lpg/benzine
al is dit wel het model wat ik zoek !

nou heel verhaal inmiddels . heb ook al flink zitten neuzen op dit forum
staan een hoop intersante zaken op iig

groetjes

sander

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 21:17
door BEN110
landrover virus je bent gewaarschuwd de hummer staat straks op marktplaats

voor dagelijks gebruik zou ik voor en 110 gaan 109 is erg Spartaans ( wel erg leuk )
diesel is betrouwbaar maar langzaam ( originele dan ) benzine is op gas ook goed te doen ( v8 )

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 21:46
door sander de vries
ben110

kijk dat is info
wat is dan wezenlijk het verschil tussen de 110 en de 109
behalve dan het spartaanse (echt wel leuk)

ik probeer me hummer in te ruilen

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 21:54
door Roy Bruurs
110 heeft schroefveren en 109 bladveren

Motorisch zou ik dan voor een 110 diesel van. Als je met het verkeer mee wilt komen zou ik voor een 200Tdi of 300Tdi kiezen (een belastingvrije waar een conversie is gedaan) Als je rustig aan wilt doen en geen haast hebt zou je kunnen kijken voor een 2,5D of een 2,5TD met respectievelijk 68 en 86PK een 200 en 300Tdi uit een disco hebben 111Pk

Ik heb eerst een 90 2,5N/A gereden en nu een 200Tdi maar zou absoluut niet meer terug willen. Ik kom nu met het overige verkeer mee voorheen kon ik 90 a 100km/h op de snelweg. Nu kan ik met 120k/h meekomen (en meer als het moet) Dit is wel een verademing.

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aba1a51699d66f6c94d4eaafb0f13804', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13047036, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:01
door sander de vries
duidelijk dus

dus een 110 met een conversie naar 200 of 300 zou mooi zijn
dan ook nog oldtimer , kun je goed meekomen en je hebt nog iets over

en een 2.5 valt daar makkelijk een ander blok in te hangen ?
of moet er veel worden aangepast of strekt je kennis niet zover ?

heb wel geen megahaast altijd maar toch zal qua verbruik ook wel schelen
2.5 ten opzichte van de 200/300 , had er ergens wel iets over gelezen
maar nu is het makkelijker zoeken.....

thanks for the info

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:04
door BEN110
is in de naam in ieder geval gelukt
het grootste verschil zit in de veeren spieraal voor 110 en bladveeren voor 109 verder de remmen trommel rondom voor de 109 voor de 110 schijf voor en trommel achter
en het uiterlijk is anders bredere assen en nog veel meer
overigens lijkt en hummer uit 72 mij ook erg leuk maar heb gebrek aan ruimte en geld om er me te rijden

roy is me voor moet ik maar sneller typen en niet door andere dingen afgeleid worden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2010 21:07 door BEN110.

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:10
door Roy Bruurs
Verbruiik maakt niet uit (Teminste bij mij niet en volgens de land rover monteur ook niet)

200Tdi kan zo ipv een 2,5NA of TD. Is dan gewoon een kwestie van bolt on. De versnellingsbak past dan ook gewoon op deze motor alleen zou ik de tussenbak vervangen van een 1.6 naar een 1.4. Bij een 200Tdi heb je de meeste keus uit een disco 1 blok (turbo omlaag) defender is nogal moeilijk te vinden en redelijk duur 2dehands. (turbo omhoog) Wel moet je bij een disco conversie een aangepaste downpipe bestellen of zelf maken.

Bij een 300Tdi zul je de motorsteunen moeten verzetten en als je het goed wilt doen een R380 bak vervangen. Dus iets meer werk.

Ik heb voor een 200Tdi gekozen omdat deze toch meekomt met het verkeer en geen computers heeft dus makkelijk in het terrein is te gebruiken icm water.

Verder bestaan er nog een hoop conversies met andere merk blokken een 3,5 mazda schijnt het te zijn al hoewel ik hier geen ervaring mee heb

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7cdc41f73333e640e095949268a2746d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13047160, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:17
door sander de vries
elke info is me welkom iig
een hummer uit72 is leuk maar totaal onprakties in nl...
daarom een landrover lijkt me een betere keuze....

gezien de remmerij en het veerverschil lijkt me een 110 idd een betere keuze
en een 200 of 300 motor zou helemaal top zijn maar goed
eerst maar eens kijken wat dat allemaal gaat kosten....
zal misschien eerst de 2.5 worden en wie weet vind ik wat moois
of waag ik een sprong naar england daar zijn er ook genoeg te vinden...

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:20
door sander de vries
kiek aan waardevolle info
heb idd al meerdere merken gehoord voor inbouw
en ook al gelezen dat er meerdere blokken in het vooronder verdwijnen
200 zou dan een goede keuze kunnen zijn

weer een stapje verder gekomen.....

thanks weer verder speuren voor nu

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:26
door Roy Bruurs
Lees dit maar is door. Staat een hoop in over motor conversies bij land rover (pre) defenders.

verder staat hier nog een hoop op mijn weblog wat de zwakke plekken zijn bij deze auto's

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9c44242d014138e4ce1e34f03bb2d2f7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13047312, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 22:38
door sander de vries
thanks printer staat te rammelen kan ik mooi morgen even lezen tijdens de lunch

zijn wel essentiele puntjes allemaal , handig om door te lezen
en makkelijk bij eventuele aanschaf....

de conversie is ook wel te doen lees ik
dus de 2.5 is mogelijk ook een optie om aan te schaffen
en later om te bouwen....

ben er blij mee met deze linkjes....

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:03
door G-men (Gargamel)
Hmmm..... tja als je nu een Hummer rijdt.......

Wat is er mis met een goede 110 V8 ???? Als je voor belstingvrij gaat tenminste.
Als je die op gas zet heb je ongeveer dezelfde brandstofkosten en (sorry voor de zelfontbranders onder ons) ik vind het toch echt stukken lekkerder rijden & klinken). Geen geneuzel met roetmeting en vooral ook stiller. ;-)
blokken zijn meestal wat onderhoudsgevoeliger, maar als je op tijd olie wisselt gaan ze erg lang mee. En je kunt prima meekomen in het tegenwoordige verkeer.
Techniek is echter erg simpel en er zijn zat onderdelen voor relatief weinig te koop.
Overigens kun je het zo gek maken als je wilt, van carbs met conventionele ontsteking tot computergestuurde (zelfbouw) systemen.
In mijn geval heb ik het blok van een 4.6 voorzien van conventionele ontsteking en een 4-barrel carb. Doet het erg goed in een 110 uit '83.

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:15
door sander de vries
nou ik heb niks tegen de v8benzine/gas
heb er 1 op het oog een 110 op benzine/gas
heb m nog niet gezien in het echt maar wil vd week gaan kijken
de reden van diesel is voor mij dat we op m'n werk de dieseltechniek
in huis hebben , vandaar een eventuele dieselkeuze
maar overweeg evengoed een v8

gaat mij er meer om dat ik m voor dagelijks gebruik wil inzetten
en ook nog redelijk wat kilometers ermee ga rijden
dus een beetje betrouwbaar zou fijn zijn

de enig landrover ervaring die ik heb is uit het leger
en dat was toch anders al deden ze het ook retegoed
vooral in het terrein heb ik ze goed leren kennen

nu is het meer een praktiese keuze , voorop dat het een gave bak is
en ik ook wel van een klusje hou , en de ruimte ook wel welkom
is met 3 kinderen en een hond en een tik voor legerspullen....

maar goed kijk goed in de rondte en probeer toch even zoveel mogelijk te weten
te komen vandaar het geneus op het forum....

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:21
door BEN110
ik zelf rij ook in en v8 hier voor had ik en discovery 300 tdi en later en 2.8 tgv in gelepeld moet zeggen dat de v8 in de buurt komt van de 300 tdi ( niet wat topsnelheid betreft de discovery haalde 165 kmpu ) ook heb ik er en automaat ingebouwd voor mijn knieƫn en comfort ben nu bezig met injectie voor gas en benzine om het verbruik te verminderen
en gebruik hem dagelijks



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2010 22:23 door BEN110.

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:35
door sander de vries
ik rij regelmatig tussen dordrecht en bovenkarspel
is een stukkie toeren , gemiddelde kruis snelheid is nu rond 100 110
ok ik rij nu berlingo 1.8 benzine geen vergelijkingsmatriaal met lr110v8

heb geen idee hoe de v8 het lekkerste rijd qua ideale snelheid
of hoe de 2.5 rijd qua ideale kruis snelheid

heb zelf jarenlang op de vrachtwagen gereden en dan kom je niet harder dan 90

dus als de snelheid zo rond de 100 licht dan ben ik al tevreden

al is een beetje meer wel relaxed soms.....

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:41
door BEN110
die van mij rijd het lekkerst rond de 90 tomtom snelheid maar heeft en automaat en en rangerover tussen bak andere verhoudingen als standaard

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 23:45
door sander de vries
oke is ook acceptabel 90 tt speed
maar goed gezien jou andere verhouding is dat geen maat standaard

maar wel mee te overwegen bij een eventuele proefrit
thanks

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 01:17
door Tinus 110
sander - ik heb 110 met 200tdi conversie. Helemaal goed maar moet zeggen als je hem voor dagelijks gebruik hebt met jouw afstanden zou ik wel een beetje noise-killer er in willen.

hou rekening met wat aanpassing die in de link hierboven al vermeld zijn.

ik kon de conversie niet zelf doen en was uiteindelijk inclusief aanschaf blok, aanpassingen en stuurhuis met stuurbekrachtiging rond de 2.000e kwijt.

als je voor de conversie van 2.5d naar 200tdi gaat zou ik wel gelijk de ventilator aanpassen. 200tdi blok staat stukje naar achteren en heeft niet de tunnel voor de ventilator die een 2.5d wel heeft. hierdoor zou je ventilator open en bloot in het compartiment draaien. levensgevaarlijk hakblok.

ik heb er een electrische van (kenlow) op laten zetten - is een investering van rond de 100e geloof ik en werkt mooier.

maar als ik nu nog kon kiezen ging ik toch stiekem voor een V8 ondanks de betrouwbaarheid van een diesel.

[twitter.com]

web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b2cd9a87a9d9123b7390dd970f4f3320', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13053673, 600, 600, 'Loading image ...', false);

One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2010 00:18 door Tinus 110.

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: za 15 jan 2011, 15:18
door sander
hi

ik heb de discussie gelezen
zelf ben ik aan het kijken voor een defender 110 v8 uit 1985 (benzine)
ik wil er zelf gas inbouwen, dat is geen probleem.

ik heb echter 2 vraagjes wat is de topsnelheid van die 110 en dan onder normale
Nederlandse omstandigheden (en dan niet vol gas maar eigenlijk de kruissnelheid)
En wat is het gebruik op benzine en op gas.

ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven!!

thx



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2011 19:51 door sander.

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: zo 16 jan 2011, 19:58
door sander
upje

Re: land rover defender aanschaffen

Geplaatst: zo 16 jan 2011, 22:12
door BEN110
bij mij wisselt het verbruik erg sterk op het moment ik rij 3 a 4 dagen per week naar amsterdam van uit tilburg met en 110 op gas v8 het verbruik is met tegen wint 1 op 3.5 ( en zwaar beladen ) op zijn zuinigst gebruikt hij 1 op 5 ( is wel en automaat ) ik wil 1 opp 7 gaan halen maar moet nog het een en ander ombouwen ( computer en zo ) en 130 kmpu is haalbaar maar niet comfortabel ik rij meestal 90 100 kmpu ik ben vorge week een keer met de freelander op en neer geweest maar dat doe ik niet meer de 110 heeft toch de voor keur is op een of andere manier gezelliger over en maand heb ik ook de luxe van en tweede auto niet meer en moet alles met de 110 mijn vrouw neemt de freeelander mee ( heb geluk dat ze niet in de 110 durft te rijden anders was ik die waarschijnlijk kwijt )