Pagina 1 van 1

defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 17:16
door M. Roodenrijs
Ik wil een defender 90 model van 2003 op een chassis van 1985 zetten mijn vraag is waar ik dan allemaal rekening mee moet houden volgens de wet dan of mag je ook het chassisnummer omslaan

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 17:21
door Gert
Zeg, wil je die criminele activiteiten ergens anders gaan openbaren ?

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 17:52
door Marco 109
Als je dit wilt omdat je het chassis uit 1985 beter vindt dan moet je vooral je gang gaan. Dan moet je even via de RDW het chassisnummer inlaten slaan.

Als je dit wilt om de belasting te onduiken hoop ik dat alle instantie's die daar voor zijn je aanpakken.

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 18:03
door vossehoff
Als je wilt dat het 85 chassis belastingvrij blijft mag je welgeteld het volgende over zetten van je 2003 auto; carrosserie OF aandrijflijn (motor, v-bak en assen). De rest moet absoluut origineel blijven anders val je buiten de 1/3 regeling en dan krijgt de auto gewoon een nieuw kenteken met 2010 er op.

Wat jij voorstelt suggereert trouwens omkatten om zo de belasting te ontduiken ... dat is dus illegaal. Mocht de belastingdienst er achter komen (en dit kan al gebeuren als de schijn van omkatten opgewekt word bij de RDW) dan staan daar bijzonder hoge boetes op.

Advies; koop gewoon een Defender uit 1985, origineel, en knap die op. Scheelt een enorme bult gelazer en geld op de lange termijn.

gr Niels

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 18:05
door Dennis101
Als het chassis uit 2003 nu al zo slecht is dat je een andere nodig hebt kun je beter een nieuw exemplaar kopen.
Zolang dit in goed overleg met de RDW gebeurt hoef je geen problemen te verwachten als het chassisnummer uit 2003 in het nieuwe chassis geslagen moet worden door de RDW.

Dennis B

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 18:14
door disco1992
je kan inderdaad of de body ombouwen naar het oude chassis of alleen de aandrijflijn !

dus niet je body en moter en assen en versnellingsbak overbouwen naar het 1985 chassis.

en waarom dan het chassis nummer overslaan?

als je je nummer van je 2003 model wilt behouden kun je net zo goed niks ombouwen want dan blijft 2003 op kenteken.

als je toch belastingvrij wilt rijden met een 2003 body en oud chassis dan kan dat maar behoud je de oude aandrijflijn van de 1985 auto.

of je kiest dus voor een 1985 chassis met oude 1985 body en de 2003 moter en versnellingsbak en assen.

je kan dus absoluut niet alles met het 1985 chassis combineren dat is echt verboden !

ik zou zelf kiezen voor oude defender met nieuwere moter.
en dan de oude body wat aanpakken desnoods helaal uitelkaar en lassen en dergelijke.
een oude defender heeft meer uitstraling vind ik.

succes
disco1992

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 19:22
door BEN110
ik denk dat je beter de 2003 kan verkopen en van dat geld en goede uit 1985/86
kan kopen dat je belasting vrij wild rijden kan ik begrijpen met het belasting schepen van de nl regering het hoeft voor mij niet gratis maar 568€ per 3 manden is ook wel hoog te noemen ( 110 op gas )

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 21:04
door Scratch
Leuk weer zo'n technische topic.

Meteen Prikkers die gaan katten

Als ik het verhaal van de RDW goed begrepen heb mag je best onderdelen van je oldtimer vervangen voor vervangingsonderdelen. Wil je echt een deel veranderen dan mag je 1/3 aanpassen (chassis, aandrijflijn, body)

In de praktijk zou je dus de body van een '85 kunnen vervangen voor die van een van '03. De vervangingsdelen zijn gelijk (of verbeterde versie) aan elkaar.
Daarna zou je nog de aandrijflijn kunnen aanpassen met een andere motor. dit moet je even melden bij de RDW

(dit is het verhaal in grote lijnen)

Moet wel zeggen dat ik de vraag niet zo handig vind. Stond er: "ik heb een 90 uit '85, passen daar carrosseriedelen op van een 90 uit '03" dan had je een hele andere topic gekregen.


gr Eric

gr Eric

laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('6ab9017384429131d1c23462f73abf3f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 13041319, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 21:07
door Joost88
hoe gaan ze er eigenlijk achter komen dat het niet klopt?
Niet bij de APK, moet je dan aangehouden worden voor technische controle oid?

Re: defender 90 ombouwen

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 21:28
door Anton (Rumble)
Mocht je eendeerde deel van je auto vervangern hebben voor een vervangings deel (al dan niet nieuwer dan je huidige bouwjaar, dan moet je dit melden bij RDW (vooraf). Eenmaal bekent in het systeem dan mag daarna best nogmaals een derde vavangen worden, mits natuurlijk weer in overleg met de RDW. Mocht de meening van RDW zijn dat een te groot deel van je auto nieuwer is dan je huidige bouwjaar, bestaat de kans dat ze het bouwjaar aan passen e je (meestal) belastingvrije voordeel eraf halen.
Er staat me ook bij dat een ombouw/verbouw uitgevoerd binnen een week ook vragen oproept bij RDW.
een goed gedocumenteerd verslag middels foto's van je ombouw worden bij RDW zeer op prijs gesteld. Zo'n verslag is mede ook nodig als je later je auto weer geloofwaardig wil verkopen.
Betrapt word je bij een algehele politie/rdw controle die mogelijker wijs wel gehouden word. Je chassis, plaatdelen, componenten van je auto hebben allemaal een productie jaar, en afhankelijk daarvan kunnen ze zo een en ander op datum zetten.

Dus zogezegd, omkatten is niet echt handig, niet alleen voor je zelf, maar ook voor de ooit volgende koper en voor de naam van ons landrover gemeenschap in het algemeen.