Goede vloeibare pakking en Loctite voor LT85
Geplaatst: ma 25 okt 2010, 14:56
Hoi,
In de handleiding voor de revisie van de LT 85 staat nog een loctite (275) en vloeibare pakking vermeld van 25 jaar geleden .
Ik kan mij voorstellen dat er inmiddels wat beter spul op de markt is en mijn vraag is dan ook, weet je/iemand een goed product zonder weer een kapitaal aan deze producten uit te geven. Aan de andere kant heb ik ook liever niet dat een bout van de schakelvork en brug voor de 5e versnelling zich met de tandwielen gaat bemoeien ..
Verder wil ik de pakking tussen de front lagerplaat en de behuizing ook voorzien van vloeibare pakking, alleen de volgorde van monteren maakt dit wat moeilijk. Eerst de plaat er met een paar bouten en vulbussen (voorlopig) tegenaan zetten en pas later het Bellhouse monteren. Op dat moment wordt de front-lagerplaat pas echt en met alle kracht tegen de behuizing aangedrukt.
Nieuwe pakkingen heb ik en dat is geen probleem, echter gezien de constructie van de bak (net aan de onderkant geen bout tussen Bell-house en de behuizing ) geeft dit geheid weer problemen. Een LaRo mag dan zijn terrein afbakenen met olielekkages , maar ik vindt het toch mooier als je ergens op bezoek gaat, je niet een blijvende (olie)indruk achterlaat .
Heeft hier iemand ervaring mee??
Voor de aftapschroeven en de schroef met het oliefilter komen uiteraard nieuwe ringen, maar zou je daar niet van die universele afdichting (in draadvorm)die voor water/gas/verwarming wordt gebruikt aan kunnen toevoegen?
Kijk eens op:
[www.gerritse.nl]
(geen aandelen of familie) maar dit spul heb ik liggen.
De vulschroef is van het conische type en dat werkt de eerste keer in de fabriek wel, maar daarna werkt de combinatie metaal (schroef) en aluminium (behuizing) niet meer zo goed .
Veel vragen, maar alvast dank,
Jos
In de handleiding voor de revisie van de LT 85 staat nog een loctite (275) en vloeibare pakking vermeld van 25 jaar geleden .
Ik kan mij voorstellen dat er inmiddels wat beter spul op de markt is en mijn vraag is dan ook, weet je/iemand een goed product zonder weer een kapitaal aan deze producten uit te geven. Aan de andere kant heb ik ook liever niet dat een bout van de schakelvork en brug voor de 5e versnelling zich met de tandwielen gaat bemoeien ..
Verder wil ik de pakking tussen de front lagerplaat en de behuizing ook voorzien van vloeibare pakking, alleen de volgorde van monteren maakt dit wat moeilijk. Eerst de plaat er met een paar bouten en vulbussen (voorlopig) tegenaan zetten en pas later het Bellhouse monteren. Op dat moment wordt de front-lagerplaat pas echt en met alle kracht tegen de behuizing aangedrukt.
Nieuwe pakkingen heb ik en dat is geen probleem, echter gezien de constructie van de bak (net aan de onderkant geen bout tussen Bell-house en de behuizing ) geeft dit geheid weer problemen. Een LaRo mag dan zijn terrein afbakenen met olielekkages , maar ik vindt het toch mooier als je ergens op bezoek gaat, je niet een blijvende (olie)indruk achterlaat .
Heeft hier iemand ervaring mee??
Voor de aftapschroeven en de schroef met het oliefilter komen uiteraard nieuwe ringen, maar zou je daar niet van die universele afdichting (in draadvorm)die voor water/gas/verwarming wordt gebruikt aan kunnen toevoegen?
Kijk eens op:
[www.gerritse.nl]
(geen aandelen of familie) maar dit spul heb ik liggen.
De vulschroef is van het conische type en dat werkt de eerste keer in de fabriek wel, maar daarna werkt de combinatie metaal (schroef) en aluminium (behuizing) niet meer zo goed .
Veel vragen, maar alvast dank,
Jos