voorstellen + heleboel vragen
-
marieholm
voorstellen + heleboel vragen
hoi Iedereen,
Al enige tijd lees ik mee met het plan om een land rover te kopen. Nu lijkt dat moment steeds dichterbij te komen en heb ik maar een account aangemaakt om de nodige vragen te kunnen stellen.
Mijn naam is Dolf, ben 24 en woon in Utrecht. en zoals gezegd ben ik al enige tijd op zoek naar een land rover.
Nu heb ik in Frankrijk, in de buurt van Marseille, een mooie series III station gevonden. Het is een 2,5 benzine en er moet het een en ander aan gebeuren.
Nu vind ik zelf sleutelen juist heel leuk en heb ik ook wel wat ervaring maar aan deze auto moet een outrigger en achterbalk vernieuwd worden. Dit kan ik niet zelf en dat is dus mijn eerste vraag. Waar zou ik dit het best kunnen laten doen en hoeveel zou dit kosten (garage in de buurt zou natuurlijk kunnen maar zou er eigenlijk graag bij zijn om er wat van te leren)
verder zoals gezegd is het een 2.5 benzine en daar heb ik niet zoveel over kunnen vinden. is dit een goede motor? Ik ben voorlopig niet van plan heel veel kilometers te maken en wil de auto eerst rustig opknappen maar het zou leuk zijn als de motor wel een beetje mee kan in het verkeer etc.
hoe is jullie ervaring met het ophalen van auto's in het buitenland? Mijn idee is om er naar toe te vliegen en dan terug te rijden maar is dit realistisch met een oude land rover?
Ik heb op internet gekeken naar een oprij auto maar die kosten 100 euro per dag plus kilometerkosten wat op zo'n afstand behoorlijk in de papieren gaat lopen.
nou ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en alvast mijn excuses voor de vele vragen die ongetwijfeld nog zullen volgen.
groeten,
Dolf
Al enige tijd lees ik mee met het plan om een land rover te kopen. Nu lijkt dat moment steeds dichterbij te komen en heb ik maar een account aangemaakt om de nodige vragen te kunnen stellen.
Mijn naam is Dolf, ben 24 en woon in Utrecht. en zoals gezegd ben ik al enige tijd op zoek naar een land rover.
Nu heb ik in Frankrijk, in de buurt van Marseille, een mooie series III station gevonden. Het is een 2,5 benzine en er moet het een en ander aan gebeuren.
Nu vind ik zelf sleutelen juist heel leuk en heb ik ook wel wat ervaring maar aan deze auto moet een outrigger en achterbalk vernieuwd worden. Dit kan ik niet zelf en dat is dus mijn eerste vraag. Waar zou ik dit het best kunnen laten doen en hoeveel zou dit kosten (garage in de buurt zou natuurlijk kunnen maar zou er eigenlijk graag bij zijn om er wat van te leren)
verder zoals gezegd is het een 2.5 benzine en daar heb ik niet zoveel over kunnen vinden. is dit een goede motor? Ik ben voorlopig niet van plan heel veel kilometers te maken en wil de auto eerst rustig opknappen maar het zou leuk zijn als de motor wel een beetje mee kan in het verkeer etc.
hoe is jullie ervaring met het ophalen van auto's in het buitenland? Mijn idee is om er naar toe te vliegen en dan terug te rijden maar is dit realistisch met een oude land rover?
Ik heb op internet gekeken naar een oprij auto maar die kosten 100 euro per dag plus kilometerkosten wat op zo'n afstand behoorlijk in de papieren gaat lopen.
nou ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en alvast mijn excuses voor de vele vragen die ongetwijfeld nog zullen volgen.
groeten,
Dolf
-
Roy Bruurs
Re: voorstellen + heleboel vragen
marieholm Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi Iedereen,
>
> Al enige tijd lees ik mee met het plan om een land
> rover te kopen. Nu lijkt dat moment steeds
> dichterbij te komen en heb ik maar een account
> aangemaakt om de nodige vragen te kunnen stellen.
>
>
> Mijn naam is Dolf, ben 24 en woon in Utrecht. en
> zoals gezegd ben ik al enige tijd op zoek naar een
> land rover.
>
> Nu heb ik in Frankrijk, in de buurt van Marseille,
> een mooie series III station gevonden. Het is een
> 2,5 benzine en er moet het een en ander aan
> gebeuren.
>
> Nu vind ik zelf sleutelen juist heel leuk en heb
> ik ook wel wat ervaring maar aan deze auto moet
> een outrigger en achterbalk vernieuwd worden. Dit
> kan ik niet zelf en dat is dus mijn eerste vraag.
> Waar zou ik dit het best kunnen laten doen en
> hoeveel zou dit kosten (garage in de buurt zou
> natuurlijk kunnen maar zou er eigenlijk graag bij
> zijn om er wat van te leren)
>
> verder zoals gezegd is het een 2.5 benzine en daar
> heb ik niet zoveel over kunnen vinden. is dit een
> goede motor? Ik ben voorlopig niet van plan heel
> veel kilometers te maken en wil de auto eerst
> rustig opknappen maar het zou leuk zijn als de
> motor wel een beetje mee kan in het verkeer etc.
>
> hoe is jullie ervaring met het ophalen van auto's
> in het buitenland? Mijn idee is om er naar toe te
> vliegen en dan terug te rijden maar is dit
> realistisch met een oude land rover?
> Ik heb op internet gekeken naar een oprij auto
> maar die kosten 100 euro per dag plus
> kilometerkosten wat op zo'n afstand behoorlijk in
> de papieren gaat lopen.
>
> nou ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en
> alvast mijn excuses voor de vele vragen die
> ongetwijfeld nog zullen volgen.
>
> groeten,
>
> Dolf
Outrigger en achterbalk is niet zo heel moeilijk. Weet zo even niet meer hoe het zit bij een 109 (ga er even vanuit dat het een 109 is) Of daat de bekabeling ook al door de balk loopt. Heb zelf met een maat van mij de achterbalk van een 90 vervangen en daar waren de kabels al buiten het chassis gelegd en toen waren wij in 5 uurtjes werk klaar
Outrigger is ook niet het spannendste werk. Misschien dat een prikker je wil helpen. Heb je zelf ruimte om de auto binnen te zetten en een las apparaat?
Een 2,5B zijn zeker wel betrouwbaar. Helaas liep mijn 2,25B maar 1 op 4 a 5. En zijn ook verhalen van auto's die toch wel zuiniger zijn, maar boven de 1 op 8 a 9 zul je toch niet moeten rekenen.
Ophalen met het vliegtuig heen en auto terug klinkt goed maar als je nu daar staat en je vind de auto toch niks of hij blijkt toch slechter? Je hebt geen ervaring in het kopen van een land rover dus is het moeilijk in te schatten.
Als je hem dan toch koopt, ik weet niet hoe het zit met een kenteken in frankrijk maar je zult hem op je naam moeten zetten (hoe gaat dat daar?) en misschien en ander kenteken aanvragen ivm uitvoeren van de auto? (weet wel dat dit zo in duitsland gaat) Dan moet je nog naar huis rijden en is het de vraag of je ergens stil komt te staan en wat je dan gaat doen. (anwb europa hulp?)
Miscchien wil er wel een prikker met je die kant op rijden.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('98715420762941edf1d721bae90bef53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12969619, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-------------------------------------------------------
> hoi Iedereen,
>
> Al enige tijd lees ik mee met het plan om een land
> rover te kopen. Nu lijkt dat moment steeds
> dichterbij te komen en heb ik maar een account
> aangemaakt om de nodige vragen te kunnen stellen.
>
>
> Mijn naam is Dolf, ben 24 en woon in Utrecht. en
> zoals gezegd ben ik al enige tijd op zoek naar een
> land rover.
>
> Nu heb ik in Frankrijk, in de buurt van Marseille,
> een mooie series III station gevonden. Het is een
> 2,5 benzine en er moet het een en ander aan
> gebeuren.
>
> Nu vind ik zelf sleutelen juist heel leuk en heb
> ik ook wel wat ervaring maar aan deze auto moet
> een outrigger en achterbalk vernieuwd worden. Dit
> kan ik niet zelf en dat is dus mijn eerste vraag.
> Waar zou ik dit het best kunnen laten doen en
> hoeveel zou dit kosten (garage in de buurt zou
> natuurlijk kunnen maar zou er eigenlijk graag bij
> zijn om er wat van te leren)
>
> verder zoals gezegd is het een 2.5 benzine en daar
> heb ik niet zoveel over kunnen vinden. is dit een
> goede motor? Ik ben voorlopig niet van plan heel
> veel kilometers te maken en wil de auto eerst
> rustig opknappen maar het zou leuk zijn als de
> motor wel een beetje mee kan in het verkeer etc.
>
> hoe is jullie ervaring met het ophalen van auto's
> in het buitenland? Mijn idee is om er naar toe te
> vliegen en dan terug te rijden maar is dit
> realistisch met een oude land rover?
> Ik heb op internet gekeken naar een oprij auto
> maar die kosten 100 euro per dag plus
> kilometerkosten wat op zo'n afstand behoorlijk in
> de papieren gaat lopen.
>
> nou ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en
> alvast mijn excuses voor de vele vragen die
> ongetwijfeld nog zullen volgen.
>
> groeten,
>
> Dolf
Outrigger en achterbalk is niet zo heel moeilijk. Weet zo even niet meer hoe het zit bij een 109 (ga er even vanuit dat het een 109 is) Of daat de bekabeling ook al door de balk loopt. Heb zelf met een maat van mij de achterbalk van een 90 vervangen en daar waren de kabels al buiten het chassis gelegd en toen waren wij in 5 uurtjes werk klaar
Outrigger is ook niet het spannendste werk. Misschien dat een prikker je wil helpen. Heb je zelf ruimte om de auto binnen te zetten en een las apparaat?
Een 2,5B zijn zeker wel betrouwbaar. Helaas liep mijn 2,25B maar 1 op 4 a 5. En zijn ook verhalen van auto's die toch wel zuiniger zijn, maar boven de 1 op 8 a 9 zul je toch niet moeten rekenen.
Ophalen met het vliegtuig heen en auto terug klinkt goed maar als je nu daar staat en je vind de auto toch niks of hij blijkt toch slechter? Je hebt geen ervaring in het kopen van een land rover dus is het moeilijk in te schatten.
Als je hem dan toch koopt, ik weet niet hoe het zit met een kenteken in frankrijk maar je zult hem op je naam moeten zetten (hoe gaat dat daar?) en misschien en ander kenteken aanvragen ivm uitvoeren van de auto? (weet wel dat dit zo in duitsland gaat) Dan moet je nog naar huis rijden en is het de vraag of je ergens stil komt te staan en wat je dan gaat doen. (anwb europa hulp?)
Miscchien wil er wel een prikker met je die kant op rijden.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('98715420762941edf1d721bae90bef53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12969619, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
Hoi Roy B,
Bedankt voor je reactie, Het is inderdaad een 109. Helaas heb ik niet de gelegenheid om de land rover binnen te zetten. (woon in een studentenhuis). Een lasapparaat heb ik wel zelf maar heb er gewoon nog te weinig ervaring mee om het zelf te doen.
ik had zelf bedacht dat in het geval de auto niets is ik er gewoon een mooi weekend Marseille van maak. Mijn grootste angst is dat ik inderdaad ergens halverwege stil kom te staan en aan de anwb heb ik geloof ik dan niets omdat de auto nog niet op Nederlands kenteken staat. Voor het vervoer wilde ik zo'n twee weken kenteken aanvragen.
alvast bedankt,
Dolf
Bedankt voor je reactie, Het is inderdaad een 109. Helaas heb ik niet de gelegenheid om de land rover binnen te zetten. (woon in een studentenhuis). Een lasapparaat heb ik wel zelf maar heb er gewoon nog te weinig ervaring mee om het zelf te doen.
ik had zelf bedacht dat in het geval de auto niets is ik er gewoon een mooi weekend Marseille van maak. Mijn grootste angst is dat ik inderdaad ergens halverwege stil kom te staan en aan de anwb heb ik geloof ik dan niets omdat de auto nog niet op Nederlands kenteken staat. Voor het vervoer wilde ik zo'n twee weken kenteken aanvragen.
alvast bedankt,
Dolf
-
Roy Bruurs
Re: voorstellen + heleboel vragen
anwb is het toch zo dat het pasje op jouw naam en niet op de auto (kenteken staat)
Idd een mooi weekend er van maken is ook een optie. Is het dan niet goedkoper om een retourtje te boeken (ipv een enkeltje) kan zijn dat dit goedkoper is zelfs.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('85f2b31fd34f7d1cb6948e04238a930a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12969672, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Idd een mooi weekend er van maken is ook een optie. Is het dan niet goedkoper om een retourtje te boeken (ipv een enkeltje) kan zijn dat dit goedkoper is zelfs.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('85f2b31fd34f7d1cb6948e04238a930a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12969672, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: voorstellen + heleboel vragen
neem dan een KNAC klassieker lidmaatschap, repatrieren altijd, ook op buitenlands kenteken!
kost je € 120 per jaar oid, met vervangend vervoer, en woonplaatsservice ( in NL via de ANW
[knac.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2010 17:44 door sjorsboomschors.
kost je € 120 per jaar oid, met vervangend vervoer, en woonplaatsservice ( in NL via de ANW
[knac.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2010 17:44 door sjorsboomschors.
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
he dat klinkt interessant, dus stel dat ik dan op de terugweg stil kom te staan komen ze de auto ophalen.
Dat maakt het al een stukje minder spannend maar uitgangspunt is natuurlijk dat ik het gewoon haal.
Dat maakt het al een stukje minder spannend maar uitgangspunt is natuurlijk dat ik het gewoon haal.
-
Mud Machine
Re: voorstellen + heleboel vragen
Heb je je goed laten inlichten over de staat van de auto, veel foto's? Meestal is het erger dan je op foto's kunt zien is mijn ervaring).
Als je nu al weet dat er veel aan het chassis moet gebeuren waarom haal je hem dan helemaal daar? Als het nu een keiharde was en verder ok dan zou ik die moeite en kosten wel nemen maar zo te horen is dat niet het geval. Blijft toch een heel risico hem dan ongezien te kopen. Een ritje voor niks kost je al snel 500 euri. Zonde toch?
Ophalen vanuit Frankrijk is mbt de papieren geen probleem. De huidige eigenaar moet hem als verkocht afmelden bij de prefectuur middels een formulier, da's alles. Je hebt bij de RDW alleen de "Carte Grise" nodig en daar staat ook nog eens lekker weinig op.
Vliegen en terugrijden kan maar dan moet je wel de bekende Duitse platen hebben (iets van 180 euri dacht ik). In Nederland doet oom agent er wel moeilijk over (mag je als Nederlander niet in NL mee rijden) maar onlangs bij blik op de weg bleek wel dat niemand nu eigenlijk weet hoe het zit, ze spreken elkaar allemaal tegen.
Kom je met pech en je hebt ANWB met repatrieren dan komt je auto wel thuis. Heeft mijn broer ook gehad met het ophalen van zijn Ninety in Schotland. Pech onderweg en kon niet snel gemaakt worden. Gelukkig was zijn vrouw met de Mondeo erbij dus hij kon gewoon naar huis. Binnen een week stond de Ninety al op het opgegeven adres . Hij had ook de bekende Duitse platen. ANWB is nl persoonsgebonden en niet aan de auto.
Veiligste in natuurlijk op een ambulance ophalen als je daar mee mag rijden.
Als je nu al weet dat er veel aan het chassis moet gebeuren waarom haal je hem dan helemaal daar? Als het nu een keiharde was en verder ok dan zou ik die moeite en kosten wel nemen maar zo te horen is dat niet het geval. Blijft toch een heel risico hem dan ongezien te kopen. Een ritje voor niks kost je al snel 500 euri. Zonde toch?
Ophalen vanuit Frankrijk is mbt de papieren geen probleem. De huidige eigenaar moet hem als verkocht afmelden bij de prefectuur middels een formulier, da's alles. Je hebt bij de RDW alleen de "Carte Grise" nodig en daar staat ook nog eens lekker weinig op.
Vliegen en terugrijden kan maar dan moet je wel de bekende Duitse platen hebben (iets van 180 euri dacht ik). In Nederland doet oom agent er wel moeilijk over (mag je als Nederlander niet in NL mee rijden) maar onlangs bij blik op de weg bleek wel dat niemand nu eigenlijk weet hoe het zit, ze spreken elkaar allemaal tegen.
Kom je met pech en je hebt ANWB met repatrieren dan komt je auto wel thuis. Heeft mijn broer ook gehad met het ophalen van zijn Ninety in Schotland. Pech onderweg en kon niet snel gemaakt worden. Gelukkig was zijn vrouw met de Mondeo erbij dus hij kon gewoon naar huis. Binnen een week stond de Ninety al op het opgegeven adres . Hij had ook de bekende Duitse platen. ANWB is nl persoonsgebonden en niet aan de auto.
Veiligste in natuurlijk op een ambulance ophalen als je daar mee mag rijden.
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: voorstellen + heleboel vragen
yep, maar nu ben ik ook al 15 jaar lid..... en heb er twee x gebruik van moeten maken ( 1x 109 uit UK ophalen met verstopte carb.,op engels kenteken en ik was met het vliegtuig zonder bagage/gereedschap en het was nogal donker...)
alarmcentrale gebeld, uitgelegd, uurtje wachten en kwam een AA man die het niet snapte dat een Nederlander zo'n oude aftandse LR uit Engeland wilde hebben.
en 1x CX met Frans kenteken met een lekke band zonder krik & wielsleuten/slotbout
alarmcentrale gebeld, uitgelegd, uurtje wachten en kwam een AA man die het niet snapte dat een Nederlander zo'n oude aftandse LR uit Engeland wilde hebben.
en 1x CX met Frans kenteken met een lekke band zonder krik & wielsleuten/slotbout
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
hoi,
Wil hem ook niet ongezien kopen maar er heen vliegen kijken of het inderdaad echt wat is en dan pas kopen. De reden dat ik hem helemaal daar zoek is omdat ik er dichterbij geen kan vinden voor dat geld. (2500 euro) en hij is links gestuurd wat me op zich wel fijn lijkt.
Wil hem ook niet ongezien kopen maar er heen vliegen kijken of het inderdaad echt wat is en dan pas kopen. De reden dat ik hem helemaal daar zoek is omdat ik er dichterbij geen kan vinden voor dat geld. (2500 euro) en hij is links gestuurd wat me op zich wel fijn lijkt.
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
Mag helaas niet met een auto ambulance rijden maar zag wel dat het niet helemaal bij marseille ligt maar vlakbij albertville. :d is al weer wat dichterbij.
-
Exfietser
Re: voorstellen + heleboel vragen
Albertville is ergens in de Alpen. Dat betekend bergen en dus beklimmingen en afdalingen. Dan wil je toch wel heel zeker zijn van b.v. de remmerij om maar iets te noemen. Anders wordt het spannend. Het lijkt me niet fijn om als een soort Johnnie Knoxville naar huis te rijden. Ik zou toch iets proberen om hem met een aanhanger hier naar toe te halen. Heb je geen kennissen of vrienden die je willen helpen. Of doe een oproep hier. Vooral omdat je geen ervaring hebt met het rijden in een series landrover. Je weet niet hoe zo'n apparaat remt hoe de koppeling moet aanvoelen en stuurt. Het is dan dus moeilijk om te kunnen beoordelen of alles in orde is. Verder zeg je dat er een outrigger en de achterbalk slecht is. Op zich niet erg en geen lastige reparaties. Het betekend wel dat de wagen behoorlijk door roest is aangevreten. En omdat uit hij uit de omgeving van alberville komt is hij waarschijnlijk speciaal aangeschaft om tijdens winterse sneeuw omstandigheden gebruikt te worden. En we weten allemaal wat pekel doet. De kans is dus groot dat er in het chassis nog wat verborgen narigheid zit.
Ik probeer je niet af te schrikken hoor, maar houd dit wel in je achterhoofd. En neem van mij aan als jij eenmaal in Frankrijk voor de wagen staat neem je hem mee ook. Of hij moet wel heel erg slecht zijn.
Arnold.
Ik probeer je niet af te schrikken hoor, maar houd dit wel in je achterhoofd. En neem van mij aan als jij eenmaal in Frankrijk voor de wagen staat neem je hem mee ook. Of hij moet wel heel erg slecht zijn.
Arnold.
-
neef Henk
Re: voorstellen + heleboel vragen
Hoi Dolf,
Ik heb zelf 2/3 maanden geleden een RR uit Bordeaux gehaald. Met het vliegtuig (140 euro) en vanaf het vliegveld met OV. Ik had van tevoren gebeld met de verkoper om hem uit tehoren over de staat van de auto. Volgens hem zeer goed en betrouwbaar, hij zou zelfs een nieuwe APK (CT) regelen. Nu zegt dat niet zo heel veel maar dat geeft wel weer dat de man vertrouwen had in zijn auto. Veel foto's laten opsturen, van het chassisnummer en de documenten en van de gehele auto.
Uiteindelijk bij aankomst bleek dat de RR in zeer goede staat was met een paar kleine probleempjes. Starten op lpg ging moeilijk en er was een probleem met het contactslot. Maar zonder al te veel problemen naar huis kunnen rijden (1200km omdat we nog bij een andere RR gingen kijken maar die hebben we laten staan).
Probeer meerdere auto's te bekijken dan kan je de beste kiezen, bij twijfel gewoon laten staan.
Groeten neef Henk
Ik heb zelf 2/3 maanden geleden een RR uit Bordeaux gehaald. Met het vliegtuig (140 euro) en vanaf het vliegveld met OV. Ik had van tevoren gebeld met de verkoper om hem uit tehoren over de staat van de auto. Volgens hem zeer goed en betrouwbaar, hij zou zelfs een nieuwe APK (CT) regelen. Nu zegt dat niet zo heel veel maar dat geeft wel weer dat de man vertrouwen had in zijn auto. Veel foto's laten opsturen, van het chassisnummer en de documenten en van de gehele auto.
Uiteindelijk bij aankomst bleek dat de RR in zeer goede staat was met een paar kleine probleempjes. Starten op lpg ging moeilijk en er was een probleem met het contactslot. Maar zonder al te veel problemen naar huis kunnen rijden (1200km omdat we nog bij een andere RR gingen kijken maar die hebben we laten staan).
Probeer meerdere auto's te bekijken dan kan je de beste kiezen, bij twijfel gewoon laten staan.
Groeten neef Henk
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
hoi,
@Exfietser Goede tip wat betreft het rijden in de bergen. Ik ben hier zelf nog erg onervaren in. Het feit dat ik niet weet hoe het hoort te voelen vind ik ook een zorgelijk punt. weet inmiddels al wel dat het niet te vergelijken is met een `normale` auto maar hoe het dan wel hoort te voelen is mij onbekend.
@neef Henk, super. het kan dus wel!
in deze link heb ik wat foto's gezet van de auto. misschien dat jullie een beetje een indruk kunnen krijgen waar het over gaat en me aan de hand van de foto's nog tips kunnen geven.
<table style="width:194px;"><tr><td align="center" style="height:194px;background:url(http://picasaweb.google.nl/s/c/transparent_album_background.gif) no-repeat left"><a href="[picasaweb.google.nl] src="[lh6.ggpht.com]; width="160" height="160" style="margin:1px 0 0 4px;"></a></td></tr><tr><td style="text-align:center;font-family:arial,sans-serif;font-size:11px"><a href="[picasaweb.google.nl]; style="color:#4D4D4D;font-weight:bold;text-decoration:none;">land rover serie III</a></td></tr></table>
@Exfietser Goede tip wat betreft het rijden in de bergen. Ik ben hier zelf nog erg onervaren in. Het feit dat ik niet weet hoe het hoort te voelen vind ik ook een zorgelijk punt. weet inmiddels al wel dat het niet te vergelijken is met een `normale` auto maar hoe het dan wel hoort te voelen is mij onbekend.
@neef Henk, super. het kan dus wel!
in deze link heb ik wat foto's gezet van de auto. misschien dat jullie een beetje een indruk kunnen krijgen waar het over gaat en me aan de hand van de foto's nog tips kunnen geven.
<table style="width:194px;"><tr><td align="center" style="height:194px;background:url(http://picasaweb.google.nl/s/c/transparent_album_background.gif) no-repeat left"><a href="[picasaweb.google.nl] src="[lh6.ggpht.com]; width="160" height="160" style="margin:1px 0 0 4px;"></a></td></tr><tr><td style="text-align:center;font-family:arial,sans-serif;font-size:11px"><a href="[picasaweb.google.nl]; style="color:#4D4D4D;font-weight:bold;text-decoration:none;">land rover serie III</a></td></tr></table>
-
Nick
Re: voorstellen + heleboel vragen
Als je op de foto`s goed kijkt naar de verrotte outrigger dan zie je dat deze boven de veerhand helemaal doorgescheurd is van rottigheid. Ik zou hier zeker niet mee naar huis rijden, en dan al helemaal niet door de bergen. Als dat bevestigingspunt afbreekt dan staat de achteras er scheef onder en kan er nog meer kapot gaan.
o.a. deze outrigger is een bekend punt van de Series Land Rovers, het plaatje aan de buitenkant is niet helemaal dicht waardoor de outrigger op den duur helemaal vol gaat zitten met zand en water en vervolgens de onderkant eruit rot. Optie is of de outrigger dichtlassen, of de onderkant eruit slijpen tot de veerbevestiging.
Ook is op de foto`s te zien dat er in de buurt van de achterbalk (tankophanging) waarschijnlijk al het e.e.a. gelast is aan de langsbalken, de vraag is of je daar blij mee moet zijn. Outriggers die verrot zijn is niet zo`n ramp, die zijn redelijk makkelijk te vervangen. Maar zodra de langsbalken (hoofdbalken) beginnen te rotten kun je je toch afvragen wat de staat van het chassis is over zijn geheel. Je weet niet hoe ver de binnenkant al weg is...
Ook de veren zien er niet zo geweldig meer uit, die staan behoorlijk plat. Nou is dat niet hetgene wat je de kop kost, maar het is toch weer een minpunt.
Wat er dan wel positief uitziet is het schutbord (voor zover je dat van een foto kunt beoordelen) het lijkt mij behoorlijk hard voor zover ik kan zien. Het interieur ziet er best netjes uit, hij zit netjes in de lak. Onder de motorkap is alles netjes schoon. Ook het chassis is verder wel netjes zwart gelakt of getectyleerd, je ziet nergens grote roestplekken. Nu kan dit positief zijn, maar het betekend wel dat je veel beter moet opletten of alles wel zo mooi hard is als het lijkt.
Al met al denk ik dat je er een leuke auto van kunt maken, mits het schutbord, motor goed is en het chassis echt niet slechter is dan de genoemde punten. Voor 2500 euro lijkt me dit best een goede koop. Ik zou er alleen niet mee naar huis gaan rijden, vanwege de verrotte outrigger, dat raad ik je echt af!
Let wel op, dit is een oordeel vanaf foto`s!!! In het echt ziet het er meestal slechter uit.
Ik wil het je echt niet uit je hoofd praten, maar bedenk en kijk goed naar wat je koopt. Een paar kleine dingen die kapot zijn maakt niet zoveel uit, dat maak je zo in orde. Maar als het meer wordt gaat het toch snel in de papieren lopen, hoe goedkoop onderdelen ook zijn.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
o.a. deze outrigger is een bekend punt van de Series Land Rovers, het plaatje aan de buitenkant is niet helemaal dicht waardoor de outrigger op den duur helemaal vol gaat zitten met zand en water en vervolgens de onderkant eruit rot. Optie is of de outrigger dichtlassen, of de onderkant eruit slijpen tot de veerbevestiging.
Ook is op de foto`s te zien dat er in de buurt van de achterbalk (tankophanging) waarschijnlijk al het e.e.a. gelast is aan de langsbalken, de vraag is of je daar blij mee moet zijn. Outriggers die verrot zijn is niet zo`n ramp, die zijn redelijk makkelijk te vervangen. Maar zodra de langsbalken (hoofdbalken) beginnen te rotten kun je je toch afvragen wat de staat van het chassis is over zijn geheel. Je weet niet hoe ver de binnenkant al weg is...
Ook de veren zien er niet zo geweldig meer uit, die staan behoorlijk plat. Nou is dat niet hetgene wat je de kop kost, maar het is toch weer een minpunt.
Wat er dan wel positief uitziet is het schutbord (voor zover je dat van een foto kunt beoordelen) het lijkt mij behoorlijk hard voor zover ik kan zien. Het interieur ziet er best netjes uit, hij zit netjes in de lak. Onder de motorkap is alles netjes schoon. Ook het chassis is verder wel netjes zwart gelakt of getectyleerd, je ziet nergens grote roestplekken. Nu kan dit positief zijn, maar het betekend wel dat je veel beter moet opletten of alles wel zo mooi hard is als het lijkt.
Al met al denk ik dat je er een leuke auto van kunt maken, mits het schutbord, motor goed is en het chassis echt niet slechter is dan de genoemde punten. Voor 2500 euro lijkt me dit best een goede koop. Ik zou er alleen niet mee naar huis gaan rijden, vanwege de verrotte outrigger, dat raad ik je echt af!
Let wel op, dit is een oordeel vanaf foto`s!!! In het echt ziet het er meestal slechter uit.
Ik wil het je echt niet uit je hoofd praten, maar bedenk en kijk goed naar wat je koopt. Een paar kleine dingen die kapot zijn maakt niet zoveel uit, dat maak je zo in orde. Maar als het meer wordt gaat het toch snel in de papieren lopen, hoe goedkoop onderdelen ook zijn.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
richard78
Re: voorstellen + heleboel vragen
Welkom bij de club Dolf.
ik heb mijn auto in engeland opgehaald en het was een heel avontuur. Ik zou het mensen niet aanraden gezien de risicos maar het was wel een leuke ervaring (wat ik mensen wel weer wil toewensen). Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid. Je kan een verzekering afsluiten op chassisnummer. Niet alle verzekeraars doen dit maar als je even zoekt lukt het wel. Je mag idd niet met buitenlandse platen in nederland rijden (kreeg ik bij aankomst te horen ) Maar je hebt ook geen duitse platen nodig. Je kan een klenteken aanvragen voor 2 weken. Dit kan je gebruiken om de auto Nederland in te rijden. Je hebt oolk een dags kenteken maar dit is om de auto naar de RDW te rijden.
Voordat je dit gaat doen wees idd zeker dat de auto de auto is die je wilt. Dus mailen met vragen om informatie, geschiedenis, reparatie verleden en veel foto's. En wees bereid dat de auto awaarschijnlijk slechter is dan je denkt (hoeft geen probleem te zijn). Neem ook iemand mee, het liefst iemand emt auto ervaring en als het kan met landrovers. Desnoods vraag iemand van hier. We zijn meestal wel in voor een avontuurtje
Ik ben afgelopen winter een week in albertville geweest. Het is idd berg gebied maar je kan de snelweg van Grenoble naar het noorden nemen waardoor je weinig echte bergen tegen zult komen. Maar je hebt wel wat klimmen en dalen (bv die bij Luik). En met een gewone auto was het 9 uur rijden. Deze kan 120 +, een landrover kan max 100km/h maar rijd liever 80km/h. Het zal ook vermoeiender rijden zijn, helemaal als je het niet gewent bent. Ik schat dus dat je er langer mee bezig bent dan 1 dag rijden. En gezien de afstand en de leeftijd van de auto is een lidmaatschap van de KNAK geen luxe, kans is dat je eht nodig hebt. Ookal is de landrover een auto die je altijd thuis zal brengen!
Ik heb mijn landrover in in 7 uur van Liverpool naar ull gereden. Dat is normaal maar een paar uur. Onderweg ook de nodige problemen gehad wat het allemaal nog spannender maakte. Wat waren wij blij de boot te zien (net op tijd). En wat ene ervaring
laat je niet weerhouden maar wees goed voorbereid voordat je op weg gaat. Bel desnoods even met de RDW, verzekering en/of KNAK.
laat weten hoe het afloopt!
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('42253c2ebb701d0facb109c2b981bf97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12970843, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb mijn auto in engeland opgehaald en het was een heel avontuur. Ik zou het mensen niet aanraden gezien de risicos maar het was wel een leuke ervaring (wat ik mensen wel weer wil toewensen). Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid. Je kan een verzekering afsluiten op chassisnummer. Niet alle verzekeraars doen dit maar als je even zoekt lukt het wel. Je mag idd niet met buitenlandse platen in nederland rijden (kreeg ik bij aankomst te horen ) Maar je hebt ook geen duitse platen nodig. Je kan een klenteken aanvragen voor 2 weken. Dit kan je gebruiken om de auto Nederland in te rijden. Je hebt oolk een dags kenteken maar dit is om de auto naar de RDW te rijden.
Voordat je dit gaat doen wees idd zeker dat de auto de auto is die je wilt. Dus mailen met vragen om informatie, geschiedenis, reparatie verleden en veel foto's. En wees bereid dat de auto awaarschijnlijk slechter is dan je denkt (hoeft geen probleem te zijn). Neem ook iemand mee, het liefst iemand emt auto ervaring en als het kan met landrovers. Desnoods vraag iemand van hier. We zijn meestal wel in voor een avontuurtje
Ik ben afgelopen winter een week in albertville geweest. Het is idd berg gebied maar je kan de snelweg van Grenoble naar het noorden nemen waardoor je weinig echte bergen tegen zult komen. Maar je hebt wel wat klimmen en dalen (bv die bij Luik). En met een gewone auto was het 9 uur rijden. Deze kan 120 +, een landrover kan max 100km/h maar rijd liever 80km/h. Het zal ook vermoeiender rijden zijn, helemaal als je het niet gewent bent. Ik schat dus dat je er langer mee bezig bent dan 1 dag rijden. En gezien de afstand en de leeftijd van de auto is een lidmaatschap van de KNAK geen luxe, kans is dat je eht nodig hebt. Ookal is de landrover een auto die je altijd thuis zal brengen!
Ik heb mijn landrover in in 7 uur van Liverpool naar ull gereden. Dat is normaal maar een paar uur. Onderweg ook de nodige problemen gehad wat het allemaal nog spannender maakte. Wat waren wij blij de boot te zien (net op tijd). En wat ene ervaring
laat je niet weerhouden maar wees goed voorbereid voordat je op weg gaat. Bel desnoods even met de RDW, verzekering en/of KNAK.
laat weten hoe het afloopt!
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('42253c2ebb701d0facb109c2b981bf97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12970843, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
marieholm
Re: voorstellen + heleboel vragen
wat een informatie en tips! echt helemaal super! Dat terugrijden naar huis wordt hem dan inderdaad niet. Vervelende hiervan is dat de alternatieven behoorlijk kostbaar zijn. ik heb enkel een volvo v70 tot mijn beschikking maar die mag bij lange na niet zo veel trekken dus wordt het al snel alles huren en dat loopt volgens mij behoorlijk in de papieren. Ben bang dat het dan toch zoeken wordt naar een wat betere of iets dichter bij huis.
-
VeeTee
Re: voorstellen + heleboel vragen
Je schrijft dat je zelf niet de ervaring hebt om er aan te lassen, dat zal je dus moeten laten doen ... aka, kost €€€. Waarschijnlijk moet er nog wel meer aan vervangen of gerepareerd worden, dus daar moet je ook nog wat euri's voor reserveren. Tel daar nog bij op de kosten voor de reis en transport terug.
Als je dat allemaal bij die 2.5K legt, heb je al een wat grotere budget om wat beters en dichter bij huis te zoeken...
Ik wil je inderdaad ook niet afschrikken, maar als je eenmaal door 't virus geinfecteerd wordt laat 't je niet meer los. En inderdaad, loop dan maar eens weg zónder als je daar in La Douce France voor die LaRo staat...
Heb ik ook al voor wagens uit de UK gekeken? RHD is niet zo'n groot nadeel als 't lijkt. Soms zijn daar wel kansjes te halen...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Als je dat allemaal bij die 2.5K legt, heb je al een wat grotere budget om wat beters en dichter bij huis te zoeken...
Ik wil je inderdaad ook niet afschrikken, maar als je eenmaal door 't virus geinfecteerd wordt laat 't je niet meer los. En inderdaad, loop dan maar eens weg zónder als je daar in La Douce France voor die LaRo staat...
Heb ik ook al voor wagens uit de UK gekeken? RHD is niet zo'n groot nadeel als 't lijkt. Soms zijn daar wel kansjes te halen...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
JustinvS
Re: voorstellen + heleboel vragen
Hey Dolf,
Als ik een beetje tussen de regels door lees heb ik het idee dat je enigzins budget gebonden bent. Van belang is dan om in het achterhoofd te houden dat vaak een land rover met een lage aanschafprijs een veelvoud van die prijs nodig heeft om hem weer goed te krijgen. Natuurlijk bestaan hier uitzonderingen op, vooral als je zelf goed kan klussen, maar daar moet je natuurlijk niet van uit gaan.
Als ik dan toch voor weinig een project zou beginnen, zou ik niet direct mijn geld uitgeven door een reis te gaan maken waarbij je variërend van een vliegticket en benzine tot een autoambulance nodig hebt om veilig thuis te komen terwijl je dat geld ook direct in je auto kan investeren. Het is dus handiger om het dichter bij huis te zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens op www.mavolaro.nl (geen aandelen noch ervaringen) die heeft volgens mij best vaak goedkope series staan waar ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid werk aan verricht moet worden. Verder loont geduld en komt er af en toe eens een goedkope land rover voorbij op de prikmarkt. Het is dan ook makkelijker om een prikker mee te vragen die op de zwakke punten kan letten en wijzen.
Dan over de auto. Ik tik dit vanaf mijn telefoon dus ik kan de fotos zo slecht als mogelijk beoordelen maar wat hierboven geschreven is, is zeker waar. De outrigger ziet er zo slecht uit dat deze kan afbreken. Dan ben je direct een belangrijk bevestigingspunt kwijt en dat kan leiden tot een ernstig ongeluk. Verder moet je er rekening houden dat het chassisnummer en de papieren moeten kloppen. Voor het geld lijkt het dan geen slechte auto, zolang je in je achterhoofd houdt dat een chassiswissel misschien noodzakelijk is en deze evenveel kost als de auto zelf. Een linksgestuurde 5 deurs stationwagon is het wat meer gewilde model dus als je hem echt wil gaan opknappen is het niet een slechte investering, vooral omdat ze in topstaat vaak niet zacht geprijsd zijn en dit dan snel de enige manier wordt om in dit model te kunnen rijden.
Dus, er is vast een land rover te vinden die bij je past en het zelf of met hulp klussen aan je auto is erg leerzaam en je komt veel te weten over je eigen auto. Tot slot is het inderdaad niet erg om een rechtsgestuurd model te nemen. Bij een (county) stationwagon heb je glas rondom dus beter zicht dan menig bestelbusje. En dan niet te vergeten dat ik altijd met een grote grijns achter het stuur zit als er een voorbijganger roept: "kijk dat is een echte engelse auto"
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('af1c05c9be106cb091e78f79a506341f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 12971834, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als ik een beetje tussen de regels door lees heb ik het idee dat je enigzins budget gebonden bent. Van belang is dan om in het achterhoofd te houden dat vaak een land rover met een lage aanschafprijs een veelvoud van die prijs nodig heeft om hem weer goed te krijgen. Natuurlijk bestaan hier uitzonderingen op, vooral als je zelf goed kan klussen, maar daar moet je natuurlijk niet van uit gaan.
Als ik dan toch voor weinig een project zou beginnen, zou ik niet direct mijn geld uitgeven door een reis te gaan maken waarbij je variërend van een vliegticket en benzine tot een autoambulance nodig hebt om veilig thuis te komen terwijl je dat geld ook direct in je auto kan investeren. Het is dus handiger om het dichter bij huis te zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens op www.mavolaro.nl (geen aandelen noch ervaringen) die heeft volgens mij best vaak goedkope series staan waar ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid werk aan verricht moet worden. Verder loont geduld en komt er af en toe eens een goedkope land rover voorbij op de prikmarkt. Het is dan ook makkelijker om een prikker mee te vragen die op de zwakke punten kan letten en wijzen.
Dan over de auto. Ik tik dit vanaf mijn telefoon dus ik kan de fotos zo slecht als mogelijk beoordelen maar wat hierboven geschreven is, is zeker waar. De outrigger ziet er zo slecht uit dat deze kan afbreken. Dan ben je direct een belangrijk bevestigingspunt kwijt en dat kan leiden tot een ernstig ongeluk. Verder moet je er rekening houden dat het chassisnummer en de papieren moeten kloppen. Voor het geld lijkt het dan geen slechte auto, zolang je in je achterhoofd houdt dat een chassiswissel misschien noodzakelijk is en deze evenveel kost als de auto zelf. Een linksgestuurde 5 deurs stationwagon is het wat meer gewilde model dus als je hem echt wil gaan opknappen is het niet een slechte investering, vooral omdat ze in topstaat vaak niet zacht geprijsd zijn en dit dan snel de enige manier wordt om in dit model te kunnen rijden.
Dus, er is vast een land rover te vinden die bij je past en het zelf of met hulp klussen aan je auto is erg leerzaam en je komt veel te weten over je eigen auto. Tot slot is het inderdaad niet erg om een rechtsgestuurd model te nemen. Bij een (county) stationwagon heb je glas rondom dus beter zicht dan menig bestelbusje. En dan niet te vergeten dat ik altijd met een grote grijns achter het stuur zit als er een voorbijganger roept: "kijk dat is een echte engelse auto"
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('af1c05c9be106cb091e78f79a506341f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 12971834, 600, 600, 'Loading image ...', false);