Blauwe zwaailichten
-
boreeli
Blauwe zwaailichten
De TIP van Flip !!
Blauw zwaailicht mag helemaal niet meer
Een blauw zwaailicht op een auto die niet in gebruik is bij een van de hulpdiensten is sinds kort ook verboden als er geen lamp in zit of deze niet is aangesloten.
De boete bedraagt € 90,-.
Je ziet ze regelmatig rijden: oude (leger)ambulances, oude ME-bussen of oude Amerikaanse politieauto’s waarop een blauw zwaailicht gemonteerd is. Tot voor kort mocht dit, als er maar geen lampje in de behuizing zat. Per 1 juli 2010 is ook een leeg en / of niet aangesloten lichtarmatuur niet meer toegestaan.
Blauw zwaailicht mag helemaal niet meer
Een blauw zwaailicht op een auto die niet in gebruik is bij een van de hulpdiensten is sinds kort ook verboden als er geen lamp in zit of deze niet is aangesloten.
De boete bedraagt € 90,-.
Je ziet ze regelmatig rijden: oude (leger)ambulances, oude ME-bussen of oude Amerikaanse politieauto’s waarop een blauw zwaailicht gemonteerd is. Tot voor kort mocht dit, als er maar geen lampje in de behuizing zat. Per 1 juli 2010 is ook een leeg en / of niet aangesloten lichtarmatuur niet meer toegestaan.
-
Bart van Dessel
Re: Blauwe zwaailichten
Als je zorgt dan je een oranje kap bij je hebt die je er zo opschroeft en je vriendelijk en verbaast opstelt tegenover meneer agent bij aanhouden, dan is er niks aan de hand lijkt me. Er mag zoveel niet, wat toch oogluikend wordt toegestaan. Wie niet waagd, blijft maagd
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Frans Mien Mesjien
Als je dan toch geen maagd wil blijven: doe er dan een zwart condoom overheen, de blauwe lamp dus...............
-
Pekinees
Waarom zou je een blauw zwaailicht willen?
Oranje kan ik me wat bij voorstellen, maar blauw?
Rien
Oranje kan ik me wat bij voorstellen, maar blauw?
Rien
-
Dennis101
Als de klassieker een originele auto betreft van een hulpdienst kan ik mij heel goed voorstellen dat de eigenaar ook het blauwe zwaailicht wil handhaven.
Op mijn 101 ambulance hoort ook een blauw zwaailicht, maar gelukkig is deze bij een 101 ambu origineel al verwijderbaar en voorzien van een stekker/contactdoos. Mocht iemand nog een blauwe lens voor dit zwaailicht over hebben............
Dennis B
Op mijn 101 ambulance hoort ook een blauw zwaailicht, maar gelukkig is deze bij een 101 ambu origineel al verwijderbaar en voorzien van een stekker/contactdoos. Mocht iemand nog een blauwe lens voor dit zwaailicht over hebben............
Dennis B
-
theironnurse
Blauwe kap
Dennis,
Hangt van je zwaailicht af, maar als je een Hella hebt liggen, dan kun je deze via (vrachtwagendealers) of rechtstreeks bij Hella Duitsland bestellen. Kosten niet zoveel.
Ik heb nog wel een blauw kappie over (Engels) maar dan moet je mij even de hoogte van het draaigedeelte doorgeven en de diameter van de bajonetsluiting.
Gilbert
Hangt van je zwaailicht af, maar als je een Hella hebt liggen, dan kun je deze via (vrachtwagendealers) of rechtstreeks bij Hella Duitsland bestellen. Kosten niet zoveel.
Ik heb nog wel een blauw kappie over (Engels) maar dan moet je mij even de hoogte van het draaigedeelte doorgeven en de diameter van de bajonetsluiting.
Gilbert
-
Dennis101
Re: Blauwe kap
Het is een Lucas zwaailamp Gilbert.
Ik zal de rest binnenkort even zoeken en geef het aan je door.
Dennis B
Ik zal de rest binnenkort even zoeken en geef het aan je door.
Dennis B