boeken gevraagd
-
sjaak109
boeken gevraagd
hallo,
ik ben op het moment druk bezig mijn 109 ex 6 benzine cilinder 1973 aan het rijdbaar maken.(nu 6cil. diesel)
ik heb zo,n beetje alles wat te downloaden valt aan handboeken wel denk ik.
spareparts
workshop nl.
workshop.engels
en nog wat los spul.
nu zat ik te kijken wat er nog meer te verkrijgen is zoals bv. de Haynes manuals.
deze zal ik wel moeten kopen want op internet zijn ze niet te vinden (downloaden)
is het de moeite waard om deze boeken er bij te kopen? haynes repair manual? bijv.
heeft iemand iets van dit liggen die het niet meer nodig heeft? en er voor een redelijk bedrag van af wil?
welke handleidingen zijn het beste?
en de laatste vraag. heeft iemand misschien een kopietje van de gewone handleiding?die bij een 109 geleverd werd?
eventuele landrover bladen zijn ook welkom.
ik moet me nodig wat gaan inlezen. in de landrover materie :-}
gr,
Sjaak
ik ben op het moment druk bezig mijn 109 ex 6 benzine cilinder 1973 aan het rijdbaar maken.(nu 6cil. diesel)
ik heb zo,n beetje alles wat te downloaden valt aan handboeken wel denk ik.
spareparts
workshop nl.
workshop.engels
en nog wat los spul.
nu zat ik te kijken wat er nog meer te verkrijgen is zoals bv. de Haynes manuals.
deze zal ik wel moeten kopen want op internet zijn ze niet te vinden (downloaden)
is het de moeite waard om deze boeken er bij te kopen? haynes repair manual? bijv.
heeft iemand iets van dit liggen die het niet meer nodig heeft? en er voor een redelijk bedrag van af wil?
welke handleidingen zijn het beste?
en de laatste vraag. heeft iemand misschien een kopietje van de gewone handleiding?die bij een 109 geleverd werd?
eventuele landrover bladen zijn ook welkom.
ik moet me nodig wat gaan inlezen. in de landrover materie :-}
gr,
Sjaak
-
Hans 109
Re: boeken gevraagd
Haynes is niet te downloaden, maar voor een bedrag van rond de 25 euries (kijk bijv even bij Bol.com) heb je een aantal schitterende boeken, met veel info
mvg Hans
mvg Hans
-
sjaak109
Ja die had ik gezien
maar welke is het meest de moeite waard?
deze bijvoorbeeld? [www.bol.com]
gr
sjaak
maar welke is het meest de moeite waard?
deze bijvoorbeeld? [www.bol.com]
gr
sjaak
-
roderiquez
De beste handleiding is het manual van land rover zelf. Hier staat alles stap voor stap in beschreven, met af en toe een tekening.
Aan de andere kant, Haynes maakt van deze manuals als het ware een samenvatting, onderbouwd met Z/W foto's.
Mij is de ervaring dat deze elkaar altijd goed aanvullen. Dus ik zou zorgen dat ik beide heb als ik jou was. En op de site van vlothuizen kun je ook brochures bekijken met veel algemen laro materie (bv WAT een PTO is, en HOE deze werkt enz).
Aan de andere kant, Haynes maakt van deze manuals als het ware een samenvatting, onderbouwd met Z/W foto's.
Mij is de ervaring dat deze elkaar altijd goed aanvullen. Dus ik zou zorgen dat ik beide heb als ik jou was. En op de site van vlothuizen kun je ook brochures bekijken met veel algemen laro materie (bv WAT een PTO is, en HOE deze werkt enz).
-
sjaak109
Prachtig..
bedankt voor die site. daar staat echt een hoop op.
complimenten voor de heer Vlothuizen.
heb ik voorlopig wel even wat door te bladeren
Sjaak
bedankt voor die site. daar staat echt een hoop op.
complimenten voor de heer Vlothuizen.
heb ik voorlopig wel even wat door te bladeren
Sjaak
-
Pekinees
Heren, heren: Meneer Vlothuizen is een bekend en gerespecteerd prikker, onder ons bekend als Hermen
Rien
Rien
-
Hermen Vlothuizen
Dank! Is voor mij inderdaad even een schok om "meneer" of iets dergelijks genoemd te worden.
Overigens ben ik van de "school of thought" die helemaal niets in de manuals van Haynes ziet. Die boeken staan in mijn ervaring vol halve waarheden en onvolledige informatie. Wat mij betreft heb je veel meer aan een "Repair Operation Manual" en een "Parts Manual" van Land Rover zelf!
Hermen
Overigens ben ik van de "school of thought" die helemaal niets in de manuals van Haynes ziet. Die boeken staan in mijn ervaring vol halve waarheden en onvolledige informatie. Wat mij betreft heb je veel meer aan een "Repair Operation Manual" en een "Parts Manual" van Land Rover zelf!
Hermen
-
Dennis101
Als je de originele boeken van Land Rover al hebt, heeft een Haynes repair manual geen enkele meerwaarde.
Mocht je toch een compacter boek willen hebben dan is het boek van Brooklands books een veel betere keuze, want wat hierin staat klopt met de werkelijkheid.
Dennis B
Mocht je toch een compacter boek willen hebben dan is het boek van Brooklands books een veel betere keuze, want wat hierin staat klopt met de werkelijkheid.
Dennis B