problemen RDW met invoer.
-
Bart van Dessel
problemen RDW met invoer.
Ik ben vandaag bij de RDW geweest met een 4 drs. RRC uit 1982 met Iveco 2.5 TD blok. Ik heb 'm 3 jaar geleden uit de UK gehaald en in een vergeten hoekje gezet. De papieren bij deze auto zijn niet compleet, het originele V5c is er niet bij, wel allerlei andere papieren waar ik de auto wel mee had kunnen keuren. Ik heb natuurlijk 3 jaar de tijd gehad om dit te regelen in UK maar ja , niet van gekomen. Helaas zijn de regeltjes onlangs flink aangescherpt, alles MOET erbij zijn anders geen NL kenteken. De keurmeester was heel behulpzaam en is toch met keuren begonnen, chassisnr. controleren, wegen etc . Dat was allemaal in orde, maar bij de afwikkeling is hij door z'n chef op het matje geroepen dat hij niet eens mocht beginnen met keuren. Alles is dus terug gedraaid en ik moet een nieuw kenteken in UK aanvragen. In dit geval ben ik dus laks geweest, helaas.
Is er iemand die dit al eens heeft gehad? Is dit vlot te doen of kan ik de auto beter slopen en er in dit geval een punt achter zetten. Ben benieuwd,
Groetjes, Bart
Is er iemand die dit al eens heeft gehad? Is dit vlot te doen of kan ik de auto beter slopen en er in dit geval een punt achter zetten. Ben benieuwd,
Groetjes, Bart
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: problemen RDW met invoer.
je kunt wel eea. via DVLA regelen, zijn zeer behulpzaam, kunt ze mailen maar bellen is makkelijker.
leg het ze voor, kunt ook de MOT ed. opvragen, ivm. authenticiteit/aanpassingen ed. ( link)
anders deze even volgen
leg het ze voor, kunt ook de MOT ed. opvragen, ivm. authenticiteit/aanpassingen ed. ( link)
anders deze even volgen
-
disco1992
bart,
engeland bellen !!!
dit kun je gewoon regelen.
het is makkelijk als je het via een engels man doet maar zo moet ook kunnen,
zie je het niet zitten wil ik hem wel hebben hoor
succes bartje
disco1992
engeland bellen !!!
dit kun je gewoon regelen.
het is makkelijk als je het via een engels man doet maar zo moet ook kunnen,
zie je het niet zitten wil ik hem wel hebben hoor
succes bartje
disco1992
-
Mud Machine
Is hij al afgemeld in de UK? Dan geef ik je weinig kans. Ook eens geprobeerd maar dan doen ze er niets meer aan.
Als hij nog geregistreerd is (kun je checken op de DVLA website) maak je nog een kans als je het via een Engelsman kan regelen.
Als hij nog geregistreerd is (kun je checken op de DVLA website) maak je nog een kans als je het via een Engelsman kan regelen.
-
westfries
Ook in Engeland zijn de regels aangescherpt
Tegenwoordig willen ze de auto ook zien om te registreren
Mocht het allemaal niet lukken doe dan een pb dan probeer ik iets met M.R Fidler te regelen als we in Newbury zijn
Tegenwoordig willen ze de auto ook zien om te registreren
Mocht het allemaal niet lukken doe dan een pb dan probeer ik iets met M.R Fidler te regelen als we in Newbury zijn
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Er zou eigenlijk iets van een overgangsregeling moeten zijn. Toen jij de auto kocht gold deze regel nog niet, als jij kan aantonen dat je deze auto hebt ingekocht voordat de nieuwe regeling in werking trad zouden ze hem dus eigenlijk gewoon moeten toelaten. Ik neem aan dat je wel tenminste een export document bij de auto hebt? Die was natuurlijk toen jij hem kocht gewoon geldig... Als je een leidingevende bij jouw RDW benadert zou er denk ik toch wel iets te regelen moeten zijn.
Ik heb pas een soortgelijk gesprek in Almelo gehad, maar dan puur hypothetisch omdat ik zelf gelukkig geen auto's zonder papieren op voorraad had. En daar leken ze vrij begrijpend, als ik daadwerkelijk zo'n auto bij me had gehad was het misschien wel anders geweest natuurlijk.
Mogelijk kan je hem anders eerst in DE op kenteken zetten met het exportdocument en daarna met de duitse brief weer in NL. maar ben je wel weer een paar honderd euro verder...
Ik heb pas een soortgelijk gesprek in Almelo gehad, maar dan puur hypothetisch omdat ik zelf gelukkig geen auto's zonder papieren op voorraad had. En daar leken ze vrij begrijpend, als ik daadwerkelijk zo'n auto bij me had gehad was het misschien wel anders geweest natuurlijk.
Mogelijk kan je hem anders eerst in DE op kenteken zetten met het exportdocument en daarna met de duitse brief weer in NL. maar ben je wel weer een paar honderd euro verder...
-
Roel
stond gisteren met mijn 110 in venlo , had ook een ei*el van een keurmeester te pakken
moet wel zeggen dat dit de eerste keer is , normaal altijd aardige lui .
hij las het chassisnummer zo op , nummer klopte als een bus ook het typeplaatje op de hoofdremcilinder perfect, en na een half uur en toen hij met een collega had staan babbelen moest er volgens hem een herinslag komen omdat hij het niet kon lezen.
kijk als het nummer echt slecht betaal ik graag voor een herinslag maar nu even 90 euro
gaan betalen voor iets wat hij zelf zo oplas , dan krijg ik beetje het gevoel dat het meer een centenkwestie is als noodzaak.
toen bleek het motornr niet te kloppen met het nr op het v5 , wel hetzelfde soort blok gewoon een 3500 cc v8 carburatieblok.
nu moet ik gaan aantonen wat het vermogen is , dus toen ik vroeg , als ik een copy uit een manual print waarin staat dat een v8 met 9.35 compressie een x vermogen heeft dan is het goed ? waarop hij zei inderdaad .
over de automaatbak begon hij verrassend genoeg niet evenals de spoorbreedte want de wagen is voorzien van wielspacers .
dan heb ik zoiets je betaalt 126 euro voor een voertuig identieficatiecheck en nu moet ik ze nog van alles gaan vertellen , een beetje de omgekeerde wereld .
maar ja volgende week maar weer terug.
grtz
moet wel zeggen dat dit de eerste keer is , normaal altijd aardige lui .
hij las het chassisnummer zo op , nummer klopte als een bus ook het typeplaatje op de hoofdremcilinder perfect, en na een half uur en toen hij met een collega had staan babbelen moest er volgens hem een herinslag komen omdat hij het niet kon lezen.
kijk als het nummer echt slecht betaal ik graag voor een herinslag maar nu even 90 euro
gaan betalen voor iets wat hij zelf zo oplas , dan krijg ik beetje het gevoel dat het meer een centenkwestie is als noodzaak.
toen bleek het motornr niet te kloppen met het nr op het v5 , wel hetzelfde soort blok gewoon een 3500 cc v8 carburatieblok.
nu moet ik gaan aantonen wat het vermogen is , dus toen ik vroeg , als ik een copy uit een manual print waarin staat dat een v8 met 9.35 compressie een x vermogen heeft dan is het goed ? waarop hij zei inderdaad .
over de automaatbak begon hij verrassend genoeg niet evenals de spoorbreedte want de wagen is voorzien van wielspacers .
dan heb ik zoiets je betaalt 126 euro voor een voertuig identieficatiecheck en nu moet ik ze nog van alles gaan vertellen , een beetje de omgekeerde wereld .
maar ja volgende week maar weer terug.
grtz
-
Bart van Dessel
Dus alles was in orde alleen een herinslag? Niet netjes om hem dan een ei*el te noemen, de wheelspacers had je kunnen verwijderen van tevoren, en een overzichtje van V8 motornummers met bijbehorende bouwjaren en kilowatt's om je huidig blok te kunnen identificeren, maar je zegt het zelf al, het is je eerste keer, dat is altijd nieuw en spannend. Als die keurmeester je echt wilt kloten dan stuurt ie je naar het PAT-team . Ik heb met alle keurmeesters in Venlo prima ervaringen, dat mijn papieren niet compleet zijn is m'n eigen schuld.
Moet wel even zeggen dat ik vandaag prima tips van iedereen hier op de prik heb gekregen! Chapeau!! Hier kan ik mee verder.
Groetjes, bart
Moet wel even zeggen dat ik vandaag prima tips van iedereen hier op de prik heb gekregen! Chapeau!! Hier kan ik mee verder.
Groetjes, bart
-
Roel
he Bart , op zich heb je natuurlijk een punt , alleen als de motor vervangen is geworden door eenzelfde motor als op de papieren staat dan zou dat niet als zo,n probleem moeten zijn , zeker als je leest dat er 200 tdi,s ingebouwd worden in 2,5 na,s zonder noemenswaardige problemen .
Bij mijn vorige 110 stond er helemaal geen motortype en nummer vermeld op het v5 alleen petrol aan daar werd verder ook geen heisa van gemaakt.
Een herinslag heb ik aan zich geen moeite mee , alleen het feit dat hij het nummer eerst zonder problemen opleest en noteert en dan een 1/2 uur later het in een keer niet kan lezen en dat er dan een herinslag a 90 euro moet komen , dat verbaasde me
zeker doordat ik in het verleden eigenlijk nooit geen rare dingen heb gehad bij de rdw in venlo
en de opmerking ei*kel typte ik extra zo om het een beetje te nuanceren
prettig weekend
grtz roel
Bij mijn vorige 110 stond er helemaal geen motortype en nummer vermeld op het v5 alleen petrol aan daar werd verder ook geen heisa van gemaakt.
Een herinslag heb ik aan zich geen moeite mee , alleen het feit dat hij het nummer eerst zonder problemen opleest en noteert en dan een 1/2 uur later het in een keer niet kan lezen en dat er dan een herinslag a 90 euro moet komen , dat verbaasde me
zeker doordat ik in het verleden eigenlijk nooit geen rare dingen heb gehad bij de rdw in venlo
en de opmerking ei*kel typte ik extra zo om het een beetje te nuanceren
prettig weekend
grtz roel
-
Bart van Dessel
Heb je wel een punt ja, en 90 euro is weer 90 euro..
ook goed weekend, Gr, Bart
ook goed weekend, Gr, Bart