de diesel doet het!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dieseltje

de diesel doet het!!!

Bericht door dieseltje »

De mazda 3.5 slti zit eindelijk in mijn rrc en hij doet het !!!

Veel koppel en een prachtige 'huil' van de turbo.

Nu alleen nog omkeuren van gas naar diesel.

Iemand nog tips?

gegroet
Frans Bonnes

Re: de diesel doet het!!!

Bericht door Frans Bonnes »

Ja, omkeuren van gas naar diesel kan hoogstwaarschijnlijk niet.
Heb je dat van te voren met de RDW overlegd?

fb
dieseltje

Bericht door dieseltje »

Volgens het RDW moest het mogelijk zijn.
Frans Bonnes

Gelukkig, sterkte dan met de keuring. En dat meen ik

En een goede raad, wees niet eigenwijs bij de RDW.

fb
dieseltje

Bericht door dieseltje »

thanks ;-)
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

Omkeuren is een eitje.

Succes!

Enne, fijn he om een echte motor onder de kap te hebben !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
dieseltje

Bericht door dieseltje »

Bij mijn V8 kwamen een paar drijfstangen naar spontaan naar buiten.... Daarom de overstap naar diesel.

Het is een direct ingespoten blok zonder elektronica of andere poespas.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

QuoteFrans Bonnes
Kun/wil je dat nader toelichten Frans??

Ik zie niet in waarom de RDW hier moeite mee zou hebben en kan dit ook op de RDW site niet terug vinden.

Recent heb ik een oude golf twee van LPG naar Diesel omgekeurd, en stond binnen 15 minuten weer aan de kassa, 7 dagen erna het aangepaste kenteken in de bus.

Groetjes, Andrew
Frans Bonnes

Een kennis van mij heeft in het verleden gehad dat een diesel niet omgekeurd kon worden naar LPG.
Hij moest eerst omkeuren naar benzine en kon daarna pas de brandstof in LPG laten veranderen.

Ik nam/neem aan dat andersom ook het geval zou zijn.
Niet dus. Gelukkig.

fb
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Oke, ik schrok al, ik heb namelijk nog een project lopen en die gaat ook van LPG naar diesel.

Ik dacht dat jij misschien recent iets had meegemaakt of gehoord waardoor dit idee weer een stuk moeilijker zou worden.

Gelukkig dat het feest voorlopig nog door kan gaan.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Andrew
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Dieseltje, heb je het Mazda blok in een LHD ingebouwd? Indien ja, heb je veel moeten aanpassen? Zit het stuurhuis niet in de weg? Heb je nog genoeg inveer-ruimte tussen blok en differentieëlhuis? Ik zit vaak te neuzen op internet voor info over dit blok. Ze worden vaak aangeboden op Ebay maar dan RHD. Ik zoek een dieselblok dat een stuk meer koppel heeft dan het 200 of 300 tdi blok, puur voor een zware kar vlot te kunnen trekken maar moet dan wel in een LHD Disco of RRC ingebouwd kunnen worden. Ik heb vaak gekeken naar een 6.2 of 6.5 Chevy V8 dieselblok maar het gewicht van die blokken is enorm. Ik heb nu wel een Chevy Van 6.5 TD en die blokken zijn wel sterk.

Groetjes, Bart
niels

Bericht door niels »

Hey, goedenavond.

Nu zat ik wat rond te struinen op www over ombouw van een benzineauto naar diesel, en kwam hier op uit.

Ik heb een rrc uit 71 staan met een v8 benzine, maar wil m op diesel hebben. (200tdi)
mede doordat lpg niet overal verkrijgbaar is, krijg ik steeds minder zin om m op kenteken te zetten.....
vandaar dat ik op diesel wil rijden.

Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

1) Hoe zit dat nou echt met het kenteken? (in 1971 reden deze auto's nog niet op diesel)

2) mocht het wel kunnen, moet ik m dan eerst op nl kenteken zetten op benz, daarna omkeuren? Of kan ik m meteen op diesel aanbieden?

3) Wordt het moeilijker door het verschil in de aantal cilinders?

4) Past een 200tdi inclusief bak er zo onder/in? Wat zijn de aanpassingen indien nodig?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen en willen beantwoorden.

mvg Niels
Bart van Dessel

Hoi Niels, heel belangrijk: zorg eerst dat je 'm op Nederlands kenteken krijgt! Als je er nu al een diesel inbouwt en op het buitenlands kenteken staat benzine dan krijg je geen kenteken. Het invoeren stelt niks voor, hij hoeft niet apk klaar te zijn, alleen identiteit moet kloppen (chassisnummer en evt. motornummer). Een diesel motor inbouwen stelt niet veel voor, je bent wel verplicht om ook een andere versnellingsbak (5 bak, of aut.) in te bouwen maar dat is alleen maar een verbetering. Het enigste wat je aan het chassis moet veranderen zijn de 2 motorsteunen, voor iemand die kan lassen een peuleschilletje.
Ik heb mijn '78 Camel omgebouwd van V8 naar tdi en dat was 2 daagjes werk.

Eerste filmpje nog met V8
Tweede filmpje met 200 tdi:

niels

Bericht door niels »

Hey Bart,

Bedankt voor uw snelle reactie en info!

Ik zal de auto dan asap op kenteken zetten en op zoek gaan naar een 200tdi + bak.

Weet u misschien wat een mooie prijs is voor het setje?
Hoe graag ik ook met een automaat rijd, ik denk dat er een 5bak ingaat ivm het vele terreinrijden...

iig harstikke bedankt voor uw reactie en info!!

mvg Niels
Bart van Dessel

Zet 'm inderdaad eerst op kenteken, daarna rustig op zoek gaan naar een Discovery 200 of 300 tdi, persoonlijk zou ik voor een 300 tdi gaan, loopt rustiger, versnellingsbakken en tussenbakken zijn beter (v.a. '97!). De 200 tdi's die nu nog te koop staan zijn meestal echt afgereden exemplaren en de versn.bakken zijn niet al te best. Bij een 300 tdi zou je zelfs ook de assen over kunnen zetten, die zijn sterker en met stabilisatorstangen, de auto ligt daarmee veel beter op de weg!

Gr, Bart
Dieseltje

Bericht door Dieseltje »

Door allerlei omstandigheden vandaag pas naar het rdw geweest.
De auto is omgekeurd naar diesel!!!

Het was makkelijker dan ik dacht.

Nu heb ik dus een lhd 2 deurs range rover uit 1980 met een Mazda 3.5 slt.

Voor de APK heb ik alleen nog 2 buitenspiegels nodig.
Gisteren voor de keuring nog even door de wasstraat gereden, konden ze niet tegen.......

Heeft iemand ze nog?
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

gewoon het glas
normale
en verwarmde
roept u maar
Dieseltje

Bericht door Dieseltje »

Hallo Marc,

Heb je de complete spiegel, inclusief huis.
Of alleen het glas?

Het hele huis is van het steeltje getrokken.

Hoor graag van je.

Groeten Hein
Dixo

Bericht door Dixo »

Gefeliciteerd!
Henk

Re: de diesel doet het niet

Bericht door Henk »

Wie kan mij zeggen over discovery 2.2 d waarom die niet start als het koud is lijkt net of accu niet genoeg stroom heeft
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Laat je accu eens controleren zou ik zeggen.

gr Niels
Bart van Dessel

Of je motor heeft het begeven, een 2.2 D is veel te licht voor een Disco, daar hoort een 2.5 TDi in Kijk inderdaad 'ns naar je accuconditie en niet te vergeten die van je dynamo.

gr, Bart
Plaats reactie