Knipperlicht doet het wel doet het niet, alarm!
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 00:53
Joepie!, mijn nieuwe aanwinst laat me na de eerste lange rit al in de steek!
vorige week met de 110 (ex MOD 2,5na/12volt. Tanks Martin !) naar Noord laren voor een weekend met vrienden. Op de heenweg niks aan de hand, verwonderde me over de kachel die het interieur warm hield en het gebrek aan een goede binnenverlichting zodat kaartlezen in het donker vrijwel onmogelijk was.
Maargoed, zaterdag morgen een start probleem, de accu helemaal leeg getrokken, vreemd, maar ik verdenk de accu ervan ouder te zijn dan gewenst en deze zal is vervangen moeten worden. De boel over gestart en we rijden weer, motortje laten lopen en maar even een halfuurtje op de weg (lees Zandpad.) laten staan met alarmlichten aan. Motortje warm en zonder verlichting naar huis gereden. (voor als de dynamo mogelijk niet oplaad.)
Vreemd genoeg doen mijn knipperlichten het opeens niet meer. Maar alarm lichten wel? Gelukkig hoef ik alleeen de snelweg maar te volgen en in Harderwijk slechts twee keer rechtsaf, dus dat lukt zonder richtingaanwijzer.
Thuis accu en dynamo laten doormeten en die zijn beide goed. (accu 12,4 en met motor aan 13,6 volt)
nu na een week start de auto weer gewoon, dus die lege accu blijft een mistery.
Maar nu het knipperlicht probleem, alle bedrading gecontroleerd, knipper automaat gezocht en gevonden, is er slechts een, zo ook in manual en diagram. en richtingaanwijzerhandel aan het stuur is ook oke. (een tweede gemonteerd en uitgeprobeerd)
Nu lijkt het of de knipperlichten ook via het knopje van de alarmlichten loop. Ik heb er aan lopen jutteren en nu heb ik via de richtingaanwijzerhandel weer knipperlicht, maar nu wel in alarmlicht vorm, dus alle knipperlichten tegelijk.
Dus rijst bij mij de vraag? Kan ik met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat de fout in dat alarmverlichting knopje zit? (toch een stekkertje met 8 polen.)
Wie weet antwoord?
vorige week met de 110 (ex MOD 2,5na/12volt. Tanks Martin !) naar Noord laren voor een weekend met vrienden. Op de heenweg niks aan de hand, verwonderde me over de kachel die het interieur warm hield en het gebrek aan een goede binnenverlichting zodat kaartlezen in het donker vrijwel onmogelijk was.
Maargoed, zaterdag morgen een start probleem, de accu helemaal leeg getrokken, vreemd, maar ik verdenk de accu ervan ouder te zijn dan gewenst en deze zal is vervangen moeten worden. De boel over gestart en we rijden weer, motortje laten lopen en maar even een halfuurtje op de weg (lees Zandpad.) laten staan met alarmlichten aan. Motortje warm en zonder verlichting naar huis gereden. (voor als de dynamo mogelijk niet oplaad.)
Vreemd genoeg doen mijn knipperlichten het opeens niet meer. Maar alarm lichten wel? Gelukkig hoef ik alleeen de snelweg maar te volgen en in Harderwijk slechts twee keer rechtsaf, dus dat lukt zonder richtingaanwijzer.
Thuis accu en dynamo laten doormeten en die zijn beide goed. (accu 12,4 en met motor aan 13,6 volt)
nu na een week start de auto weer gewoon, dus die lege accu blijft een mistery.
Maar nu het knipperlicht probleem, alle bedrading gecontroleerd, knipper automaat gezocht en gevonden, is er slechts een, zo ook in manual en diagram. en richtingaanwijzerhandel aan het stuur is ook oke. (een tweede gemonteerd en uitgeprobeerd)
Nu lijkt het of de knipperlichten ook via het knopje van de alarmlichten loop. Ik heb er aan lopen jutteren en nu heb ik via de richtingaanwijzerhandel weer knipperlicht, maar nu wel in alarmlicht vorm, dus alle knipperlichten tegelijk.
Dus rijst bij mij de vraag? Kan ik met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat de fout in dat alarmverlichting knopje zit? (toch een stekkertje met 8 polen.)
Wie weet antwoord?