Pagina 1 van 1

Vervangen pakking carter + oliepomp

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 14:57
door Gerben tB
Ik ga op advies van Andrew toch maar de pakking vh carter vervangen (al dan niet alleen met vloeibare pakking). Volgens mij loopt dan ook de oliepomp leeg.

Iemand advies en tips ? Betreft een 3.5V8 dus een nietzelfaanzuigende pomp (toch?)

Re: Vervangen pakking carter + oliepomp

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 15:32
door Michiel 109 V8
De oliepomp is zo ontworpen dat de olie niet terug kan lopen. In principe zal het dus niet hoeven. Gewoon starten en als je oliedruklampje na enkele seconden niet uitgaat rest je niets anders dan of: de oliepompdeksel te demonteren en het huis vol te stoppen met vaseline en de pomp te primen of via je verdeler (merketekens voordat je 'm er af trekt!!!) een zelfgemaakt (of gekocht) hulpstuk op de aandrijving van het tandwiel zetten en met de accuboor primen.

Ik heb het net gedaan, er staan nog wat foto's op link oliepomp

En zo min mogelijk vloeibare pakking gebruiken, verstopt alleen maar oliekanalen en de carterpan netjes met de momentsleutel vastzetten zodat je de kurken pakking niet kapot draait en er uit komt = lekkage......

Succes,

Michiel

Re: Vervangen pakking carter + oliepomp

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 19:08
door G-men (Gargamel)
Hoi,

Het carter kun je er zonder problemen onderuit halen, zolang je maar niet tegelijkertijd het filter of de oliepomt losmaakt.
Na het vervangen moet de pomp gewoon weer aanzuigen, er komt immers geen lucht in.

Overigens raad ik je aan een klein beetje locktite te gebruiken bij de boutjes van het carter. Ze willen weleens loslopen, wel de draad goed vetvrij maken met remmenreiniger o.i.d.

Gerrit