Pagina 1 van 1

nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 00:41
door remon
ik ben nu aangemeld bij deze prik pagina als het goed is.
vandaar gewoon een herhaling van de vraag.
mijn laro seriesIII 88 met een standaart 2.25l benzine motor dieselt na.
en niet een beetje ook ! gaat ie dan uit heb ik last van een rookontwikkeling
onder de motorkap vandaan.dit komt volgens mij uit de buurt van de carburauteur(geeft geen lekker gevoel).
de 1e keer starten geeft geen probleem. starten met warme motor vaak wel..slaat lastig aan.

ik lees hier meerdere suggesties.. te rijk mengsel..zuiniger afstellen van de brandstoftoevoer..
toerental iets terugdraaien.(stationair)
onsteking afstellen....hier raden mensen een electr ontsteking voor aan..

wie helpt me het probleem op te lossen?

remon

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 10:51
door Marijn & Simba
Een benzine die nadieselt?! Zullen we gewoon zeggen dat ie niet nadieselt maar gewoon op een of andere manier doorloopt?

Gaat je contact wel uit (= spanning helemaal weg van de bobine) als je de motor uitzet? Als je ergens de bobine blijft voeden zal ie gewoon doorlopen. Hoe lang loopt ie na (aantal slagen/ seconden?) Kan t zomaar zijn dat je schakelaar aan blijft staan? Nog een leuke: is je choke wel werkelijk ingedrukt? (dus uit) Lastig aanslaan bij warme motor, dan wil er nog wel eens iets niet genoeg lucht krijgen (to choke = Engels voor "stikken" (en dan niet met naald en draad))

Als je veel rook hebt en bijvoorbeeld backfires dan staat je ontsteking mogelijk niet goed. (echt veel teveel voorbij het ontstekingspunt of teveel voorontsteking).
Je kunt er een elektronische inzetten, maar ook de boel gewoon eerst eens goed afstellen.
Controleer ook of al je pakkingen en bouten wel goed zitten... je zou niet de eerste zijn die rook ziet vanaf een lekke spruitstukpakking en die daardoor denkt dat er wat anders loos is.

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van benzinemotoren, rijd zelf liever diesel... De enige benzinemotor zit in mijn Willys JEEP en die doet nog niet zoveel.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('08ebba41581663d1a65a3efeba8698c7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12758783, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 11:22
door westfries
Ik heb het zelffde als ik op benz rij
Dat komt omdat mn ondsteking voor lpg een graad of 7vervroegt staat
Als je dan op benzine gaat rijden word de motor te warm en krijgt een vorm van zelfondsteking door de te hoge temp

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 11:42
door Marijn & Simba
Grappig, maa rik dacht dat juist op LPG een motor heter werd dan op benzine? tenminste, dat was bij mijn Peugeot 406 zo.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e2d3fc2b472353f9582da684a6cd8b44', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12759043, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 13:39
door Henk de Witte
Kan zijn dat je carburateur gereviseerd moet worden. De o-ring van vlotterbak naar de venturi wil nog wel eens lekken en de vlotter zelf kan versleten zijn. Er blijft dan benzine achter in blok en luchtinlaat die (na)verbrand. Ook zal de motor hierdoor slecht starten als deze te warm is omdat het blok teveel benzine krijgt.

Groet,

Henk de Witte.

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 13:56
door rozerik
Het zou ook koolafzetting in je kop kunnen zijn.....kan gloeien en dus als vonk fungeren. Zijn schoonmaakspullen voor. Sommigen doen het met remolie, maar dat rookt daarna de eerste 10 minuten als een tierelier. (in de carb gooien en volgende dag starten)
Erik

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 14:18
door Leendert
Heeft de carburateur een elctrische antie na diesel klep? De meeste zenth carburateurs had er een.
Deze sluit als het contact uitgaat de stationairsproeier zodat de motor geen benzine meer krijgt.
Volgen mij kan het ook niet aan de ontsteking liggen omdat die nu juist wordt uitgeschakeld, anders zou de motor ook niet stoppen.
Na dieselen komt bij LPG nouwelijks voor omdat de gastoevoer ook direct met het contact uitgaat.

Re: nadieselen

Geplaatst: di 07 sep 2010, 14:35
door Dirk109
Wat voor luchtfilter heb je?Kan het niet zo zijn dat hij olie naat binnen zuigt als je de motor uitzet?
Olie of uit het luchtfilter of olie die als overdruk via de carteronluchting gaat?

Dirk109

Re: nadieselen

Geplaatst: do 09 sep 2010, 23:20
door remon
mensen bedankt!

als ik het antwoord van Henk de Witte lees ,denk ik..ja das echt mijn probleem.
ook het gene dat als de motor warm is,slecht start klopt precies.
zal achter een andere carburauteur aan...maar misschien is een revisie setje ook wel een idee.
tis inderdaad gewoon doorlopen met een veel lager toerental...
ik ga aan de slag..!

bedankt.