Pagina 1 van 1
Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 06 sep 2010, 12:00
door Marco
Ik wil graag mijn rotorarm en contactpunten gaan vervangen van mijn rrc bj 1984 3,5 liter v8 carbversie.Nu zag ik bij paddock dat er 2 soorten contactpunten te verkrijgen zijn namelijk sliding en non-sliding.ook voor de rotorarm geldt hetzelfde namelijk early en later type.Ander probleem is dat mijn rotorarm zo vast zit dat ik deze moet slopen om eronder te kunnen kijken wat er nu gemonteerd zit maar wil wel graag blijven rijden totdat ik bestelde(de goede) spullen uit engeland binnen hebt.Wie kan mij vertellen wat er wellicht standaard gemonteerd zit op het blok wat in mijn koets hangt?.Bij voorbaat dank
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 07 sep 2010, 11:26
door Marco
Helemaal niemand die hier een antwoord op kan geven?
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 07 sep 2010, 11:39
door bram-rrc
Weet het verschil ook niet, anders gewoon alles bestellen. Is niet zo duur
En is ook maar de vraag of het nog niet ooit veranderd is.
Maar als je echt verbetering wilt, zet er een electronische ontsteking in. (dan kan er ook een zwaardere bobine in)
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 07 sep 2010, 12:07
door Marco
Vind het een beetje zonde om spullen te gaan bestellen die ik nooit ga gebruiken ook al zijn de kosten te overzien,kan mijn geld beter gebruiken.wat betreft de ontsteking ik wil de wagen zo orgineel mogelijk houden ook al zal dat steeds moeilijker worden naarmate de jaren verstrijken maar er is in engeland voldoende 2e hands spul te koop.gelukkig maar.
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 07 sep 2010, 13:26
door Michiel 109 V8
Electronische ontsteking geeft een hoop minder gedoe dan puntjes hoor. Hij loopt beter, zuiniger en is minder storingsgevoelig. Ik zou niet meer terug willen naar puntjes. Ik ben het met je eens dat de wagen zo origineel mogelijk het mooist is maar sommige dingen (vind ik tenminste) zijn te mooi om te laten liggen.
Is je verdeler verder nog in orde? Geen speling op de as etc. De mijne lubberde op een gegeven moment zo erg dat ik kon afstellen wat ik wilde. Samen met een kapotte vacuumpot was de overstap naar electronisch snel gemaakt.
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: vr 01 okt 2010, 12:04
door Marco
Heb een 2e hands electronische ontsteking type 35DLM8 op de kop getikt in engeland,hoop dat ie volgende week binnen is.er zit een converterkabel van 3 naar 2 pins bij dus dat moet goed zijn voor mijn v8 3,5 liter carbversie.wordt vervolgd...
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: vr 01 okt 2010, 13:32
door sjeroens
zie het draadje nu pas:
Het verschil zit hem volgens mij in de vacuum vervroeging.
sccs met de electronische ontsteking
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: do 14 okt 2010, 22:42
door Marco
Gisteren is de electronische ontsteking geplaatst maar werkt niet,er zat een converterkabel bij van 3 naar 2 pins.heb ik bij mijn motor 3,5 v8 carbversie met meer draden te maken dan alleen plus en min?.zag ook nog een zwarte aardedraad aan de verdeler zitten(zijkant).dus dubbele aarde.klopt dit?
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: do 14 okt 2010, 22:52
door Marco
Heb voor de duidelijk maar een foto erbij gezet,hoop dat er iemand een idee heeft? --> mod_embed_images_loadimage('6dd0a7ea1b874365511633ce56e5bff0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.co.uk%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26amp%3Bitem%3D150494741198%26amp%3BssPageName%3DSTRK%3AMEWAX%3AIT', 'http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150494741198&ssPageName=STRK:MEWAX:IT', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.co.uk%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26amp%3Bitem%3D150494741198%26amp%3BssPageName%3DSTRK%3AMEWAX%3AIT', '', 12956566, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: do 14 okt 2010, 22:55
door Marco
Marco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb voor de duidelijk maar een foto erbij
> gezet,hoop dat er iemand een idee heeft?
> [cgi.ebay.co.uk]
> em=150494741198&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Werkt helaas niet meer,maar het is een opus 35dlm8 verdeler voor de kenners
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: do 14 okt 2010, 23:26
door Wim Janssen
Marco,
Ik ben niet heel goed thuis in de verschillende verdelers, maar ik heb wel al vaker gelezen dat die opus verdeler de enige is die je echt links moet laten liggen.
Uiteindelijk kom je toch bij Megajolt uit
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: do 14 okt 2010, 23:48
door bertil
hoi,
doet ie helemaal niets of slaat ie niet aan?
ik heb bij mij maar 2 draden zitten(2 pins) ik heb wel een nieuwe module moeten plaatsen.
gr. bertil
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 18 okt 2010, 17:39
door Marco
Ben ook bang dat de module overleden is want ontsteking doet niets meer.heb paddocks al gemailed en gevraagd of zij ze kunnen leveren.wordt vervolgd...
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 18 okt 2010, 18:00
door G-men (gargamel)
Het is zowiezo aan te raden een losse versterker te plaatsen. die koelen wat beter als de module op de verdeler. Of een Ignitor systeempje kopen, dat past helemaal in de verdeler ... (en blijft heel)
Vooral lang met contact aan laten staan worden de originele modules niet echt blij.
Check ook even of er niet een 12v bobine gebruikt is; die worden nog weleens gemonteerd voor een sterkere vonk. In dat geval is de stroom groter. Puntjes slijten dan sneller, maar werken wel. Een electronisch verdeler wordt te heet en stopt ermee.....
Gerrit
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 18 okt 2010, 18:42
door bertil
hoi,
kijk anders ook ff bij dls op ebay UK, verkopen ook modules, 18 pond geloof ik.
gr bertil
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 18 okt 2010, 22:13
door Marco
Ik dacht dat je juist een 12volt bobine moest gebruiken in combinatie met een elektronische ontsteking?of ben ik nu abuis?En wat bedoel je met die ignition systeem die je er later op kan bouwen?.ben nog echt een newbee op dat gebied dus moet nog een hoop leren.
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: ma 18 okt 2010, 23:55
door Benno
Zoek maar eens op pertronix en Ignitor. Als je een beetje kunt zoeken heb je die nieuw voor een tientje of 8 thuis op de mat voor een V8. Jaren geleden ingebouwd in mijn eigen V8 met een originele bobine (wel 12 volt) erachter. Voeding 12 volt en een min en klaar is klara. Fatsoenlijke verdelerkap en bougiekabels erop en u is weer helemaal het heertje zoals dat heet. Ding heeft daarna nooit meer onderhoud aan de onsteking gehad en start en loopt als een zonnetje.
groet,
Benno
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 19 okt 2010, 14:56
door G-men (gargamel)
De Lucas electronische verdelers zijn gemaakt voor gebruik met de originle bobine.
Deze is dus 9 volt, met een balast weerstand ervoor om de stroom te beperken.
Als je daar een standaard 12v bobine voor zet wordt het spul door de grotere stroom te warm en gaat stuk.
Heb zelf jaren met een prertronix gereden en dat werkt prima. Ze hebben ook een bobine waarbij de voorschakelweerstand zit ingebouwd.
Na de blokwissel heb ik er een normale electronische stroomverdeler opgezet, echter zonder de electronische module. Daarvoor heb ik van RPI een "dual timer amplifier" gebruikt.
Deze heeft een aansluiting op het LPG systeem en verlaat het ontstekingstijdstip met 6 graden als je op benzine rijdt.
Gerrit
Marco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht dat je juist een 12volt bobine moest
> gebruiken in combinatie met een elektronische
> ontsteking?of ben ik nu abuis?En wat bedoel je met
> die ignition systeem die je er later op kan
> bouwen?.ben nog echt een newbee op dat gebied dus
> moet nog een hoop leren.
Re: Sliding-Non sliding contactpunten en rotorarm
Geplaatst: di 19 okt 2010, 17:21
door bram-rrc
ben over sparcon erg tevreden:
[www.sparcon.nl]