Pagina 1 van 1
dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 07:56
door Robert
Hallo,
Ik heb een 90 uit 86 met een 300tdi uit een disco. Ik heb de wagen een aantal jaar terug helemaal gerestaureerd. Veel tijd en geld gekost. Hij ging nooit meer weg, je kent het wel. Het bekende virus.
Met 1 kind en een 2e in de planning, wordt een 90 toch wat krap. Kinderwagen, fietsjes ed. Vakantie is nu al stapelen.
Ik wil het liefst een 110 welke ook belasting vrij wordt, rij niet meer dan 10.000 km per jaar en pas ervoor om meer belasting te betalen dan ik brandstof op rijd. LHD zijn ze niet dik gezaaid, RHD zijn er meer te vinden.
Wat zijn jullie ervaringen met RHD en bv een V8.
Ben benieuwd.
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 10:36
door Tinus 110
Boelo! inkopper
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0f513e2463078950ec7d25b55cf9db3d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 12713332, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 12:06
door Puffino
Nog een gekke optie is: je weet nu hoe he tmoet om er een 300tdi in te lepelen? (Of had je dat niet zelf gedaan, dat is nie tduidelijk). Dat trucje kun je herhalen, en een stuk sneller ook als je het voor de tweede keer doet. Maar dan in een 110...
Jaja, de bekende dilemma's....
Sterkte met alle overwegingen!
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 13:51
door BEN110
Wennen aan en rhd gaat zeer snel alleen aan de goede kant instappen, duurt wat langer
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 13:58
door VeeTee
Ja en achteruit bij de MacDonald, da's lachen
en ook als ze je bijrijder vragen om te blazen ook lachen!
Alleen maar voordelen dus!
Helaas zal die van mij nooit belastingvrij worden. Maar ja, hezelfde liedje, inmiddels al zoveel geinvesteerd, verandering is investering kwijt....
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 14:41
door Wim Janssen
Ik rij sinds 2 jaar een 110 RHD V8 en ben er zeer tevreden mee. RHD vind ik persoonlijk geen enkel probleem mits je rondom ramen hebt. Een 3-deurs dichte hardtop lijkt me als RHD een verschrikking.
Een goede V8 is een heerlijke motor om mee te rijden, maar staar je er niet blind op. De meeste vroege 110 hebben meestal een 3.5 laag compressieblok wat echt niet zo sterk is als het klinkt. Een 200TDI doet daar echt niet voor onder. Bovendien zijn het allemaal 25 jaar oude blokken met alle onderhoudstrauma's vandien. Het probleem is gewoon dat voor een leek elk V8 blok mooi draait. Ik denk dat menigeen het verschil niet hoort als er een cilinder niet meedoet. En als er een cilinder niet meedoet is er al een hoop aan de hand. Mijn eigen 3.5 blok is ook defect geraakt (zuigerveren gebroken), achteraf gezien, waarschijnlijk door oververhitting. Ik had de kracht ook een beetje overschat met het trekken van autotrailers. Nu heb ik er een gereviseerd 3.5 hoog compressieblok met andere nokkenas, andere ontsteking en nog wat toestanden op. Nu heb ik wel het gevoel dat ik een V8 heb die ook het vermogen heeft om iets kan trekken.
Een ander voordeel is het feit dat dit V8 blok in zoveel verschillende auto's gebruikt is, dat er ook verschrikkelijk veel info over op internet te vinden is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 14:54
door Robert
blok heb ik er zelf ingelegd, was niet te veel werk. Heb wel te horen gekregen dat het deze keer niet weer zo lang mag duren voordat hij rijdt. Tja hobbie he.
Ben er nog niet uit.
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 15:20
door Roy Bruurs
Ik heb een 3deurs hardtop gereden en rij nu een ninety Statio RHD. De volgende mag van mij weer RHD worden. Voordeel vind ik dat he aan de berm kant zit dus altijd goed ziet wat je doet aan die kant. Nadeel is inhalen op provinciale wegen. Dan moet ik mijn bijrijder vragen om te kijken. In het begin was het even wennen met bochten nemen maar na een half uur wendt dat wel. En idd de MC zal moeilijk worden. En het is idd ook lachen als ze bij evenemten aan het verkeerde raam komen staan. (lachen als je die verbaasde blikken ziet) OOk lachen is het als je een iemand meeneemt die vrolijk naar de verkeerde kant loopt, je vervolgens hem de sleutels geeft. Dan staan ze ook raar te kijken wat ze met de sleutels moeten.
V8 geen ervaring mee. Wat ik zo links en rechts hoor zijn het vrij betrouwbare blokken. En voor alles geld mits goed onderhouden.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2dcb3d38a025bd3b2b66c649e7b00d93', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12714625, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 17:47
door Martijn ten Broeke
V8: HEERLIJK
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e39c0530946dcc4fcc71cbe9ded6ae3f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 12715467, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 19:16
door Raymond
V8 altijd goed! Je hebt in ieder geval geen radio nodig om te genieten. .
Een range rover is makkelijker te vinden en de achterbank zit stukken beter dan die van een defender. Ga ook voor gordels achterin. Want als de kids niet meer in het stoeltje hoeven en wel in slaap vallen is een goede bank met gordels wel een must!!
Ikzelf heb zojuist een deal gesloten met 7 stoelen van een Grand Scenic voor in mijn "one ten". De achterbank (3 stoelen) waren redelijk makkelijk te plaatsen, zelfs de gordels zijn eenvoudig te monteren. De rest is nog wat lastiger.
Groeten Raymond
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 19:26
door mark
Ha Robert,
ik rij een 1985 RHD 90 V8.
Zoals door de anderen al gezegd, het RHD went snel, na een week weet je niet beter. Links schakelen is eigenlijk het enige waar je aan moet wennen, de rest van de bediening is hetzelfde als een LHD. Je stapt nog een keer aan de verkeerde kant in, en je passagiers doen dat ook. De eerste keren dat je achteruit rijdt kijk je nog over je rechterschouder tegen de gordel aan, maar ook dat raak je kwijt.
Dat bij evenementen iemand aan je verkeerde raam staat is geinig, maar onhandig is het als je bij een parkeergarage of terrein een kaartjes-paal aan je linkerkant treft. Dat lukt dus echt niet vanaf de rechterstoel. Misschien niet echt een probleem, een Landrover is toch al gauw te hoog voor de meeste parkeergarages.
Genoemd is dat je bij inhalen op binnenwegen minder zicht hebt. Dat klopt, de meeste personenauto's daar kijk je wel overheen, maar niet over busjes of vrachtauto's. Maar hé, als je snel wilt inhalen op dergelijke wegen moet je misschien geen Landrover rijden....
Dan de V8 . Heerlijke motor en helemaal afhankelijk van eigen voorkeur.
Qua betrouwbaarheid is V8 of diesel gelijkwaardig, met allebei kun je geluk hebben of pech. Qua vermogen en trekkracht kun je net zo goed diesel rijden, is nog goedkoper ook. Bij mij ligt het verbruik op LPG zo tussen 1 op 4 en 1 op 5. Beter wordt het niet.
Verkijk je niet op het vermogen, ook met een V8 wordt een Landrover geen snelle auto. Sterk, dat wel, als een vrachtwagen. Maar nooit snel.
Maarrr dan, het V8 blok loopt echt rustiger dan een diesel. Meer rust in het interieur en toch is het zachte V8 geroffel geweldig. Daar doe je het voor.
Dus, belangrijkste bij zo'n keuze is vooral je persoonlijke voorkeur.
Vraag jezelf eens af, wil jij niet stiekem eigenlijk ooit nog eens een V8 ? Nou dan....
Succes met je keuze.
Mark
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 20:46
door richard78
Ach ik zeg ook voortdurend dat het nog 2 maanden duurt voordat de auto af is. Dat houd ik nu al bijna anderhalf jaar vol
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b89e53a9874aa252524836538723a1bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12716425, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 21:56
door Boelo
Ha Robert,
Net terug van een weekendje weg met m'n andere V8, een 5,7 L GMC Midas camper, zie ik je vraag en de oproep van Tinus (nog geen spiijt van het niet kiezen voor een V8?)
Veel is al gezegd lees ik nu, geen radio nodig, went snel, betrouwbaar, wel lastig bij parkeergarages en de MaC (toch slecht voor je) maar bovenal lekker eigenwijs en dat spreekt me altijd wel aan! inhalen heb ik nooit problemen mee omdat ik afstand houd en dus zicht heb.
Omdat ik nu het chassis aan het restaureren ben bouw ik de auto gelijk om naar LHD, geen must voor mij maar omdat alles nu toch open ligt wel zo slim om het gelijk te doen.
De standaard V8 in een 110 is geen pk wonder, maar je hebt je LR naar mijn idee ook niet om hard mee te rijden, meer om te cruizzen en te genieten. Ik moet wel zeggen nadat ik een RVS sportuitlaat gemonteerd heb dat het rijgenot meer dan verdubbeld is, wat een verschil en wat een souplesse en wat een sound, een absolute aanrader! ook ik rijdt op LPG met de One Ten en verbruik 1 op 4,7 gemiddeld, beter wordt het niet, maar ach de camper pakt als het meezit een liter op 3 kilometer!
Voor mij de ultime combi; One Ten, CSW en V8, dus ik zou zeggen; doen! Rechts sturen went snel en die enkele keer dat het ff lastig weegt niet op tegen het verschil in prijs en de veel ruimere keuze!
Veel succes met je keuze!
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('52dbdf2e79c9823cd18a7df3b00232ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 12716807, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 22:13
door BEN110
uit stappen en instappen aan de stoep zijde heeft ook wel wat
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 22:17
door Roy Bruurs
Een stel pubersmeiden die engels tegen je beginnen te praten geweldig.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a93f01deed0a9a405d4f59d2bc2a8d3e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12716906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: zo 29 aug 2010, 22:45
door G-men (Gargamel)
Tja, wat moet ik eraan toevoegen..... rijdt geweldig, stukken stiller als een diesel en met de huidige dieselprijs is LPG als je rustig rijdt nauwelijks duurder als een diesel.
Het is een beetje de truuk om een goede V8 te vinden. Zoals Wim en Boelo ook al aangeven is het meeste spul wat je koopt in "originele" staat en dat betekend goed uitkijken voordat je iets koopt.
Onderdelen zijn echter niet al te duur, en het is geen rocket science, dus prima zelf te doen als je de ruimte hebt.
De originele 3.5 die in gargamel zat (110) heeft in totaal iets van 180k gelopen en was zonder meer nog revisabel met een nog een zeer redelijke compressie. Zoals Wim echter al opmerkte is de vroege V8 in de 110 niet echt een pk-wonder, koppel hebben ze zat. (118 - 130pk)
Ik heb er zelf dan ook voor gekozen het blok te vervangen door een nieuw blok uit de UK (een 4.6). Daar worden ze nog gewoon gemaakt.
Meer als 1 op 4-5 haal je er echt niet uit op gas als je hem een beetje gebruikt. (en dan klinkt ie zo lekker....)
Op benzine kom je aan de 1 op 6.
RHD went heel snel. Alleen soms wat lastig met peage e.d. Parkeergarages kun je meestal toch niet in..... Wel leuk als oom agent je aanhoud voor bellen onder het riujden, en er dan pas achter komt dat de persoon aan de linkerkant niet stuurt.......
Op de sort-out staan ook wel een paar V-8's denk ik. ik ben er in elk geval op zondag.
Gerrit
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: ma 30 aug 2010, 01:00
door Stage-2
V8 weet ik niet. Is me te gecompliceerd.
RHD is een feest. 'k Zou niets anders meer willen. (Maar 'ze' zeggen dat ik gek ben.)
Het is niet minder veilig dan LHD, als je maar goed leert kijken. Met goed afgestelde spiegels (dwz dat je links niet je eigen auto ziet, hoe aantrekkelijk dat ook mag lijken) heb je eigenlijk geen dode hoek. In een CSW heb je al helemaal geen probleem. Gewoon doen, dus.
Mijn Range Rover (1982 5-deurs 3 ltr turbo diesel) is een leuke gezinsauto. A.s. zondag te bekijken op de Sortout
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ce75d739c3cb92bb29968b059dfb11d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 12717779, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1741541a4121a07438140effb73df197', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 12717779, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: ma 30 aug 2010, 06:19
door Robert
Vraagje Roy,
Zou ik een keer langs kunnen komen voor een proefrit in je RHD, woon in Bergeijk, jij in L-Mierd als ik me niet vergis?
Ben door alle antwoorden erg nieuwschierig geworden.
Gr Robert
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: ma 30 aug 2010, 13:34
door Erik
Ha Robert,
Aan de reacties zal het niet liggen; je gaat voor een 110! Ikzelf ben sinds een tijdje ook op zoek naar een goede defender, maar dan een 90. Heb al een aantal ritjes mogen maken in een RHD (omdat ik ook wel hou van "anders"... alleen korter dan een half uur. Ik lees dus net dat het moet wennen, maar ik ben bang dat het toch niks voor mij is. Niet alleen vanwege het onoverzichtelijke rijden, maar ook omdat ik vaak een parkeergarage in moet en een kaartje moet trekken. Voor mij dus een LHD 90. Als je genoeg moed verzameld heb om je liefje uit 86 van de hand te doen, dan hou ik me graag aanbevolen! Een liefdevolle behandeling beloofd
Grt. Erik
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: ma 30 aug 2010, 17:24
door Mark Hoff
Hey Robert,
Ik ben op zoek naar een korte landrover, dus model defender 90. Zelf heb ik een oude serie IIA uit 1969, uit Oostenrijk geimporteerd, tis een voormalige brandweer auto te koop. Keiharde 5 deurs landrover origineel 40.000 km sinds nieuw gereden! Met niewe 100 Liter LPG installatie professioneel ingebouwd. Er is veel aan vernieuwd/gereviseerd (remmen, koppakking, koppelings cylinders, dynamo en startmotor) door de meteor Landrover in Weesp, en er zit nog apk op tot Oct 2010. Evt. met nieuwe apk. Verder trekhaak, roofrack, en geen roest, keihard chassis met 1 roestplek op een zijsteun. Interieur ook netjes.
Als u interesse heeft in een soort ruil deal (met of zonder bijbetaling) hoor ik het graag.
met vr. groet,
Mark Hoff
0629481548
mark-hoff@hotmail.com
Robert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Ik heb een 90 uit 86 met een 300tdi uit een disco.
> Ik heb de wagen een aantal jaar terug helemaal
> gerestaureerd. Veel tijd en geld gekost. Hij ging
> nooit meer weg, je kent het wel. Het bekende
> virus.
> Met 1 kind en een 2e in de planning, wordt een 90
> toch wat krap. Kinderwagen, fietsjes ed. Vakantie
> is nu al stapelen.
> Ik wil het liefst een 110 welke ook belasting vrij
> wordt, rij niet meer dan 10.000 km per jaar en pas
> ervoor om meer belasting te betalen dan ik
> brandstof op rijd. LHD zijn ze niet dik gezaaid,
> RHD zijn er meer te vinden.
> Wat zijn jullie ervaringen met RHD en bv een V8.
>
> Ben benieuwd.
Re: dubben....ervaringen gevraagd
Geplaatst: di 31 aug 2010, 02:48
door GeraRRCd
Robert,
Een V8 is heerlijk, krachtig en zover mijn ervaring reikt (2 1/2 jaar) ook betrouwbaar, maar dan in een RRC (3.5EFI Automaat). Er zijn heel wat belastingvrije RRC's in omloop, met als voordeel een grote en fijne comfortabele reiswagen voor het gezin. Op LPG ca 1:5 en dan heb je meer dan voldoende power om met het snelle verkeer mee te kunnen komen, fantastische stoelen, comfortabele bank en ook een behoorlijke hoop bagageruimte. En ook best stil binnenin met een heerlijke roffel van de V8. Maar een 110 heeft natuurlijk achter de banken nog meer ruimte!
Als ik met het gezin op vakantie ga komt de bagage niet eens boven de achterbak uit en heb ik gewoon zicht naar achteren. Da's voor mij de ideale wagen. En LHD is toch ook wel gemakkelijk. Maar ieder zo zijn eigen voorkeuren. Overigens, hij is niet te koop, ik hou dit genot nog even lekker voor mezelf.
groet
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cfb5b2287efcd6f5dc1b2ceee9e9ad25', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 12724186, 600, 600, 'Loading image ...', false);