Pagina 1 van 1

automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 21:41
door Ton
Daar ik toch de motor moet vervangen ben ik van plan gelijk een automaat in te bouwen achter een V8.

Kan iemand aangeven wat ik het beste kan doen?
Past een ZF 4hp22 aan een LT230 (1:4)
welke onderdelen heb ik allemaal nodig?
wat voor problemen kom ik tegen?


ik hoor graag van jullie.

gr. Ton

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 22:36
door alanius
Dat past inderdaad zonder problemen op elkaar.

Zorg dat je:
alle steunen hebt voor de automaat op't chassis, steunen van een manuele boite zijn anders.
Een goede oliekoeler en leidingen
complete vliegwiel en starterkrans

Voor de afwerking kan je altijd kiezen voor een ashcroft console, oogt het een stuk mooier ;-)

ik kan aan NIEUWE, origineel van LR nog, automaten geraken (4hp22) compleet alsook aan dat type tusssenbak. moest dat u intresseren.

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 23:47
door Ruud Lemmens
Hallo,


Met onderdelen van een Range P38 kom je al een heel eind. Dus wellicht dat je een paar P38 onderdelen kunt modificeren of overnemen om in te bouwen in een Defender.

De meeste P38 waren combinatie V8 met automaat. (4.0 en 4.6)


de 4HP22 in de P38 is alleen wel met een schakelcomputer. Ik zou kijken of er ene bestaat zonder deze computer. Hoe minder computers in de auto, des te minder kans op storingen...


Groeten, Ruud

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: ma 23 aug 2010, 00:26
door alanius
dacht dat de 4HP22 altijd met shifter kabel was en dat de 4HP24 met ECU was.
Aan het type waar ik kan aangeraken is met shifter kabel, geen ECU problemen.

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 18:08
door Frank110V8!
Als je in de buurt van schiedam komt kan je komen kijken.

Gr.
Frank110V8! met automaat!
nulzes 43726138

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 19:13
door BEN110
De 4hp22 is er zowel met als zonder computer het voordeel van en schakelcomputer is de mogelijkheid van lokup in elke versnelling dit scheelt brandstof het nadeel is inderdaad en computer

De 4hp22 zonder computer is het makkelijkst te installeren en minder storing gevoelig maar let op dat je de juiste hebt de diesel en benzine uitvoering verschillen van elkaar ivm schakelmomenten

ook ik heb en v8 automaat in mijn 110

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: do 26 aug 2010, 18:03
door Ton
BEN110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De 4hp22 is er zowel met als zonder computer het
> voordeel van en schakelcomputer is de mogelijkheid
> van lokup in elke versnelling dit scheelt
> brandstof het nadeel is inderdaad en computer
>
> De 4hp22 zonder computer is het makkelijkst te
> installeren en minder storing gevoelig maar let op
> dat je de juiste hebt de diesel en benzine
> uitvoering verschillen van elkaar ivm
> schakelmomenten
>
> ook ik heb en v8 automaat in mijn 110


Hoe heb je het opgelost met de pedalen.
Is het rempedaal vervangen??
En de kick down op de gaspedaal, hoe zit dat.

gr. Ton

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: do 26 aug 2010, 20:55
door BEN110
Gewoon het koppelingspedaal eruit gehaald ik zit nog te denken aan en bredere pedaal

Voor de shifter kabel heb ik beugeltjes gemaakt en gebruik gemaakt van jaguar onderdelen en soort maan vorming heveltje bij de cabrateur hat ik nog liggen van en xj6 revisie projectie ( ook hele mooie motoren ) hier zit ook en zf 4hp22 in

Deze moet wel goed afgesteld worden anders is het geen rijden en is niet goed voor de bak



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2010 18:56 door BEN110.

Re: automaat inbouwen in een defender

Geplaatst: do 26 aug 2010, 23:36
door Ton
BEN110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoon het koppelingspedaal eruit gehaald ik zit
> nog te denken aan en bredere pedaal
>
> Voor de shifter kabel heb ik beugeltjes gemaakt en
> gebruik gemaakt van jaguar onderdelen en soort
> maan vorming heveltje bij de cabrateur hat ik nog
> liggen van en xj6 revisie projectie ( ook hele
> mooie motoren ) hier zit ook en zf 4hp22 in
>
> Deze moet wel goed afgesteld worden anders is het
> geen rijden en is niet goed voor de bak


Kan je mij daarvan een foto sturen. Of plaatsen voor een ieder.

Gr. Ton