Bekrachtigd stuurhuis

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gery

Bekrachtigd stuurhuis

Bericht door gery »

Het bekr.stuurhuis van mijn defender lekt af en toe behoorlijk, maar als ik er onder kruip
en alles schoon maak kan ik't niet vinden ik kan zien dat er druppen aan hangen maar
kan niet zien waarvandaan. Is het lastig om er een setje nieuwe keringen in te
maken en moet hij er ondervandaan daarvoor ?
En kan hij op andere plaatsen lekken dan waar de stuurstang er ingaat en waar
de pitman-arm eruitkomt ?
Andrew Colville

Re: Bekrachtigd stuurhuis

Bericht door Andrew Colville »

Hij kan op diverse plaatsen lekken, toch zijn de ingaande en uit komende zijden het meest voor komend, ook kunnen er slangen lek zijn b.v die van het reservoir de olie kan dan via de slangen omlaag kruipen en op het stuurhuis vallen waardoor het een beetje lastig zoeken wordt.

het monteren van nieuwe keeringen is mogelijk, maar het kan zijn dat er slijtage op lagers etc zitten waardoor de nieuwe keeringen slechts een tijdelijk oplossing zijn.

Om de keeringn te vervangen zul je het stuurhuis moeten uit bouwen, en gezien dat je dan het ding er toch al onder uit hebt zou ik kiezen een nieuw exemplaar te monteren , daar heb je het langste plezier van.

Groetjes Andrew
gery

Bericht door gery »

is zoiets een beetje te betalen ?
Albert

Bericht door Albert »

Hallo Gery

Het is makkelijk te doen van onderaf ( als pitman arm er maar af wil, zit soms muurvast) hoeft er echt niet compleet onder weg te halen.
Een compleet setje bij een dealer kost iets van 16.€ (onderzijde uit gaande as )
Succes ermee.

Albert
Plaats reactie