Pagina 1 van 1

contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 15:07
door Prosper Voncken
Goedemiddag, een kampeerder bij ons staat met een (vermoedelijk) doorgebrand contactslot in een vroege 110. De vraag is of we gewoon rechtstreeks uit de accu 12V op de startmotor kunnen zetten? We hebben n.l. het idee dat alleen de startmotor geen stroom krijgt en dus niet aanslaat. Wie weet raad? Graag horen we van jullie. M.v.g. Prosper en Jeroen

Re: contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 15:16
door roderiquez
ik denk dat er nu mensen mij gaan corrigeren...
Maar ik had, toen ik mijn 88 III diesel kocht, een deffect contactslot. Ik starte hem door met een geïsoleerde schroevendraaier contact te maken op beiden polen vanaf de bovenkant motorruim. De eerste keer zweet je hem wel ff, maar na een tijdje werd het de normaalste zaak vd wereld.
Houd er wel rekening mee, als je een 2.5 NA D erin hebt, dat de pomp ook een 12V stroomp op het vlottertje nodig heeft. Deze blijft in onbekrachtigde toestand dicht staan waardoor er geen diesel kan stromen.

Re: contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 15:56
door Leendert
De hoofd stroom van de startmotor gaat rechtstreeks van de accu met een dikke kabel.
Op het startrelais zit ook een dun kabeltje met een AMP stekkertje.
Als je dit stekkertje los maakt en een draad (met een stekkerje) rechtstreeks naar de pluspool van de accu (draad los tegen de pool en niet vastmaken), dan zou de startmotor moeten gaan draaien.
Bij een diesel zit het relais op de start motor bij een benzine is het een los relais.

Re: contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 16:38
door Bart van Dessel
Nooit boevenfilms gezien? Ik wel, a lot! Je kunt zelfs een draad leggen van startmotor naar permanente plus op contactslot, daartussen een drukknop-schakelaar, even een zekeringetje ertussen en het A-team is klaar!
Een 300 tdi Discovery met alarm en startbeveiliging heb ik binnen 3 minuten keuring aan het starten en lopen.

Gr, Bart

Re: contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 18:06
door Prosper en Danny Verdoes
Beste allemaal, hartelijk dank voor jullie reacties en oplossingen, hij loopt! het was inderdaad het contactslot en nu rechtstreeks aangesloten zoals in jullie mails besproken. Vooral namens Danny Verdoes bedankt, hij kan weer rijden. Groeten, Prosper

Re: contactslot te overbruggen?

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 18:53
door RoadRocket
hehe, weer een laro gered van een roemloze aftocht op een gele wagen... goed te horen dat de diesel weer ronkt...

robert, een paar meter verderop op maka met de laro thuis op de oprit...

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ae5313bd7e6ce9af0d30be45636a244e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 12629197, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]