Pagina 1 van 1
Probleem met de koppeling.
Geplaatst: di 03 aug 2010, 13:31
door Corné van Dongen
Beste mensen,
Wanneer ik met stilstaande motor de koppeling in zijn achteruit, 1 of 2 zet (of hoger) dan is er niets aan de hand. Maar met draaiende motor lukt het niet meer! Raar... iemand een idee? Heb al eens gekeken en niets vreemds kunnen zien.
Gaat om deze landrover: serie 1a (of 2) uit begin jaren 70.
dfkgg8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c71ce190081c3261d80d18d6ed3c30da', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi31.tinypic.com%2Fdfkgg8.jpg', 'http://i31.tinypic.com/dfkgg8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi31.tinypic.com%2Fdfkgg8.jpg', '', 12573842, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Re: Probleem met de koppeling.
Geplaatst: di 03 aug 2010, 13:43
door Paul Kampeerrover
Kan liggen aan hydroliek van je koppeling; master/slave/slangen/vloeistof?
aan de drukgroep,
aan de vork.
Als de auto begin 70 is heb je in ieder geval geen S1, die is t/m 58 gemaakt
Het is zo te zien een 2a of een 3. Kan ik op deze foto niet goed beoordelen.
Ik zou eerst de vloeistof controleren van je koppeling.
Mocht je een ouder systeem hebben, wat zomaar zou kunnen, dan is de overbrenging mbv een "stang" zoals bij de S1 en 2 Deze kan speling vertonen, waardoor je niet meer kan ontkoppelen.
Bekijk eerst even hoe je koppeling wordt bediend.
groet, Paul
Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 13:19
door Corné van Dongen
Bedankt Paul voor je reactie. Ik heb het gefixt
Het zat 'm in de afstelling van de slave-cilinder. De stang die hier in gaat maakte niet goed 'contact', en met de contramoer die er op zit heb ik dit eenvoudig kunnen bijstellen. Hij schakelt nu weer heel soepel, heb er net een stukje mee gereden.
Wij (mijn Pa en ik) denken ook dat het een 2a is.
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Re: Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 13:50
door Paul Kampeerrover
Ik heb jullie site bekeken en heb het programma destijds ook gezien.
Ik ben onder de indruk!! ( we gaan vast sparen)
Waarschijnlijk heb je de master ( onder de kap) afgesteld. Aan de slave ( aan het bell house) is volgens mij niet iets af te stellen.
Groet! Paul.
Re: Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 14:07
door Corné van Dongen
Haha, goed sparen en je kunt korting krijgen op je verblijf als je mee sleutelt aan de landy
Was dan idd de master.
Nogmaals bedankt,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Re: Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 14:30
door Frans Bonnes
Als je toch gaat kan je ook wel even bij Pim en Thandie langs gaan.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2010 12:32 door Frans Bonnes.
Re: Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 14:49
door Paul Kampeerrover
Leuk idee voor een evenementje van DLRR?
Gr. Paul
Re: Gefixt!
Geplaatst: wo 04 aug 2010, 15:05
door Frans Bonnes
Eigenlijk meer iets voor de 101 club.
www.101fc.nl ,site is wel wat oud.
fb
Re: Gefixt!
Geplaatst: vr 06 aug 2010, 11:42
door Corné van Dongen
Pim, ook een fanatieke Landrover fan Dus zeker doen ja!
Groetjes,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Re: Gefixt!
Geplaatst: vr 06 aug 2010, 11:56
door Hans 109
Het schijnt dat het verschil tussen een SII en SIIa onder andere te zien is aan de bedieningsknopjes van de ventilatieroosters voor. De een heeft een soort draaiknop, de andere een hendeltje. Voor zover bekend is de draaiknop de SII
mvg Hans
Re: Gefixt!
Geplaatst: vr 06 aug 2010, 18:53
door Corné van Dongen
Dan hebben wij hier een SIIa, daar we hendeltjes hebben op de roostertjes.
Thnx
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]