Pagina 1 van 1

3MB vs 5MB 2.25 benzine

Geplaatst: di 03 aug 2010, 11:05
door RoadRocket
de uiterlijke verschillen tussen de 3MB en de 5MB heb ik al even scherp, de redenering dat een 5MB 'beter' is als we het hebben over een 2.25 diesel heb ik ook regelmatig voorbij zien komen

maarrr.... zijn er bij de benzinevariant in de praktijk merkbare verschillen (in gebruik en/of kwalitatief) tussen de 3MB of 5MB gelagerde krukassen?

en willem-wever-vraag-2; past een 5MB-blok zomaar op de plek van een 3MB of zijn daar nog aanpassingen voor nodig aan bak/vliegwielhuis/motorsteun oid?

robert

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fdd2a696b4daeef5f75f3840a093a165', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 12573200, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2010 09:07 door RoadRocket.

Re: 3MB vs 5MB 2.25 benzine

Geplaatst: di 03 aug 2010, 11:18
door Exfietser
Bij de diesel past de 5MB zondermeer op de plek van de drie MB. Er is geen enkele aanpassing nodig. En omdat de diesel en benzine blokken feitelijk identiek zijn verwacht ik dat dat ook voor het benzine blok geld.

Wat gebruik, vermogen etc betreft merk ik geen enkel verschil.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2010 09:20 door Exfietser.