Beste prikkers,
het gaat hier om een 2.5 t.d van 1989 met 130000 km op de teller (ex militair).Die ik lang moet doorstarten voor hij eindelijk aanslaat en daarna zo blij is dat hij loopt dat hij hierover de hele buurt wil informeren d.m.v een flink rookgordijn dat hij weer tot leven komt .Aan de kleur en geur is het duidelijk onverbrande brandstof.
Verstuivers vernieuwd brandstofpomp is uitgesteld staat helemaal tegen zijn maximaal aanslag. Gloeispiralen werken prima. Iemand nog een goed idee wat het zou kunnen zijn. Als hij loopt trekt hij goed en eenmaal op temp. is het roken ook verdwenen. wie helpt me verder???? met mijn hartelijke dank voor jullie tips.
hgr. Arie Oudhof. 0622398105
Slecht aanslaan en roken bij koude motor.
-
harry
Re: Slecht aanslaan en roken bij koude motor.
hallo Arie,
timing is zeer belangrijk als dat ok staat zou je de compressie kunnen testen mijn 2.5 td deed het zelfde en wilde ook van het roken af en "zweete"olie langs de koppakking toen ik de kop eraf hield zag ik dat de zuigers helemaal ingescheurd waren net als de van jou liep hij goed als hij warm was.
je kunt ook nog controleren op brandplaatjes wat ook nog kan is dat er iemand aan de afstelschroef heeft gezeten die normaal verzegeld is.
succes!!
timing is zeer belangrijk als dat ok staat zou je de compressie kunnen testen mijn 2.5 td deed het zelfde en wilde ook van het roken af en "zweete"olie langs de koppakking toen ik de kop eraf hield zag ik dat de zuigers helemaal ingescheurd waren net als de van jou liep hij goed als hij warm was.
je kunt ook nog controleren op brandplaatjes wat ook nog kan is dat er iemand aan de afstelschroef heeft gezeten die normaal verzegeld is.
succes!!
-
paulus-109
Re: Slecht aanslaan en roken bij koude motor.
de distibutie helemaal controleren en de kleppen stellen.