Pagina 1 van 1
Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 20:54
door Exfietser
Vandaag bij RDW geweest en mijn wagen staat nu op geel kenteken. Tevens een identiteits onderzoek gedaan en er hangt nu een loodje aan mijn chassis. Hij kan nu zo het zinkbad in zonder dat ik bang hoef te zijn voor chassis nummers e.d..
het maximum trekgewicht, dat ging helaas niet. Daarvoor moet ik toch gaan buurten bij landrover Nederland. Het schijnt om reeksen chassisnummers te gaan waarvoor ze gegevens hebben. Zit je nummer er toevallig tussen dan heb je mazzel en krijg je het zo zonder probleem. De mijne zat er helaas niet tussen. Dat dan weer niet.
Maar over de mensen bij RDW ben ik zeer te spreken. Ze waren zeer behulpzaam en en hebben veel uitgelegd. Voor dat trekgewicht hebben ze echt moeite gedaan maar het zat er helaas niet in.
Verder krijg ik nu waarschijnlijk gele nummerplaten. Mijn wagen is daar net iets te jong voor Maar je kunt niet alles hebben denk ik dan.
Arnold.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 22:27
door richard78
Gefeliciteerd Arnold!
De grens van blauwe platen lag geloof ik op 1977. die van mij heeft helaas ook gele platen, en met die nieuwe codering. Maar volgends mij kan je vragen voor eentje uit de oude poel.
Waar ben je geweest? Ik was in Waddinxveen en daar waren ze ook erg vriendelijk toendertijd.
vergeet geen gaten te boren voor het zinken
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31d08de524fc4fd3f5dc1a0293a62a0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12546160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 22:39
door Exfietser
1977 zeg jij? Mijn wagen is van 76 dus dat zou moeten kunnen. Bij het RDW wisten ze niet zeker waar die grens lag? Ik heb het echt gevraagd. Maar ze zeiden dat in Veendam bepaald wordt welk kenteken je krijgt. Ik ga ze morgen gelijk bellen. Of weet jij waar ik moet zijn om dit geregeld te krijgen?
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik ben overigens in Amsterdam Sloterdijk geweest.
En betreft de gaatjes in het chassis. Die komen er echt in hoor. Ik weet alleen nog niet waar maar dat vinden we wel uit. Ik ga ook twee gaatjes dicht maken overigens. En verder moeten er nog wat kleine speciale aanpassingen aangelast worden. Er moet dus eerst nog wat werk verzet worden. Ik heb het erg druk komende weken.
Arnold.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 22:59
door Dennis101
Het is voor 1973 bij alle categorieën en voor personenwagens is het tot 1978. Als het goed is krijg je dan automatisch een historisch kenteken nu hij personenwagen is geworden en de datum van eerste toelating voor 1978 ligt.
Dennis B
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 23:41
door Joost Nouwen
Nogmaals gefeliciteerd,
Wel een beetje vreemd omtrend trekgewicht.
De ene wel , de andere niet , terwijl er hetzelfde chassis onder zit.
Op mijn kenteken staat niets omtrend trekgewicht, max. massa , laadvermogen ,noch aantal zitplaatsen dus ik doe zoals het mij uitkomt.
Ignorence is bliss.
De foto's van mijn wagen met hardtop zijn van 5 jaar geleden toen ie naar de rdw ging en de foto's waarbij hij cabrio is met 2 ton stenen achterin is meest recent.
Oh en de chassis tattie met nieuwe achterbalk heb ik int voorjaar ff gedaan.
[www.mijnalbum.nl]
Wat betreft de zitplaatsen , heb bankjes liggen die ik er inschroef als het nodig is maar meestal rij ik toch 2 persoons.
Omtrend de blauwe platen is mij toen verteld , bij de rdw dat tot 1980 daar voor in aanmerking kwam.
De mijne is van 80 dus net niet.
Later dan weer gehoord dat de nummerplaat nr's maar weer beperkt waren.
Hoop voor je dat je nog die mooie blauwe kunt krijgen.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 23:56
door plaetje
ik heb op mijn 88 uit 1977 blauwe platen en op kenteken 2000kg staan omdat op de trekhaak van brinks heb waar 2000kg opstond. dus zet er een trekhaak van 2000 of meer op en vraag of ze het gewicht er op zetten.
plaetje
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 00:19
door Joost88
als er geen aanhangergewicht op je kenteken staat dan mag er GEEN aanhanger achter.
Ook niet eentje zonder kenteken (dus onder de 750kg)
Je kunt doen zoals het jou uitkomt, maar voor de politie zijn dit de makkelijke bekeuringen. heel zwart wit.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 00:50
door Mud Machine
Enne hoe gaat dat loodje het zinkbad overleven?
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:34
door Dennis101
Voor een personenwagen kenteken klopt dat inderdaad.
Dennis B
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 13:07
door WillemNoord
Arnold,
Gefeliciteerd zo te horen heeft dit heel wat tijd gekost.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 13:23
door Geert 88 SIIID
Ja ze vertelden mij hetzelfde probleem na mijn identiteitsonderzoek bij de RDW
Allles is geregeld,, bij mij zit het loodje op het schutbord, en ze hadden ook gekeken naar het trekgewicht bij landrover nederland, alleen omdat het van oorsprong een duitse wagen is, kende die hem niet en kreeg ik ook geen trekgewicht op kenteken.
Maar misschien is er hier iemand die daarvoor een oplossing weet,
Ik ben benieuwd
Groetjes
Geert
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 13:55
door bram-rrc
Loodje doen ze om de carrosserie, dus om zeker te weten dat de orginele bovenbouw wordt teruggezet.
Of het hetzelfde chassis is doet er ook minder toe voor de RDW lijkt me, als er toch een herinslag na galvaniseren plaats vind. Ook
een nieuw gegalvaniseerd chassis wordt toegelaten.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 13:57
door richard78
Die data klinken bekent! Die van mij kreeg een grijs kenteken dus kwam al niet in aanmerking.
Voor de gaten meote je bedenken hoe het chassis in het bad word gedaan. Waarschijnlijk aan de zij opgehangen en in het bad gehangen. Dan moet je even kijken waar er mogenlijk lucht compartimenten zijn. Dan moet je op de hoogste en laagste plekken van deze luchpockets 10mm gaten boren. De hoogste om de lucht eruit te laten tijdens het verlagen, en erin tijdens het ophogen van het chassis. De onderste gaten voor het zink. Je kan beter een paar gaten te veel hebben dan te weinig.
Maar volgends mij wist je dit allemaal al
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('78be67139409f0d6dd2875e7144677df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12548841, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 16:55
door Bram109
Misschien ben ik niet helemaal wakker, maar ik lees toch echt in de eerste regel van de posting van Arnold dat ze het loodje aan het chassis gehangen hebben.
Bram.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 17:10
door paulus-109
inderdaad , het chassis geld bij de rdw als richtlijn voor de identiteit van een auto.
daarna de body en de aandrijflijn.
een maat van me is een 107 aan het restaureren en hij heeft loodjes aan het chassis en de bulkhead gekregen.
paul
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:08
door Exfietser
het loodje hangt aan het chassis aan het onderdeel waar de as van de handrem bediening inzit. Het overigens helemaal geen loodje. Het lijkt meer op een soort hangslotje waarin met een soort van breekpennetje een kabeltje dat door een opening van het chassis zit vast zit. Het pennetje draaien ze er in vast tot het afbreekt. Het kan dus nooit meer los. Enige manier is doorknippen als je er vanaf zou willen.
Maar de man van de RDW zei ook dat als je een helemaal verrot chassis hebt dat je helemaal wilt vervangen ze loodjes aan de carrosserie hangen. Dat was dus bij mij niet het geval.
Arnold.
Re: Jippi a jee, jippi a joo!
Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:41
door Roel
aangaande het loodje , dit gaat het zinkbad niet overleven , ik heb dit gehoord van degene die van mij een chassis heeft gekocht waaraan een rdw-loodje hing
hij heeft de man van de verzinkerij meteen een brief laten maken waarin deze verklaarde dat inderdaad het chassis bij hem in het bad gegaan was en het loodje dit niet had overleefd ook heeft hij meteen de rdw gebeld om dit door te geven zodat hun op de hoogte waren
suc6
groet roel