Pagina 1 van 1
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door dirk
kan aan mijn liggen maar ik zie nergens staan wat hij per uur verbruikt
Gepost door: Roy B ()
Datum: 28 juli 2010 18:06
Als je een stukje terug leest heb ik het verschil in verbruik opgeschreven
dirk Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar wat is veel 1 liter per uur of 10 liter per
> uur
> ik weet dat mijn 2,5 ook veel lijkt te verbruiken
> als hij stationair draait
> de meeste autos zijn hier ook niet voor gemaakt
> mijn volvo 2,4 liter benzine heeft zo een verbruik
> metertje normaal rijd hij 1 op 10
> als ik dan bij een stoplicht sta gaat de meter
> naar per uur soms als het koud is
> zegt hij dat hij 7 liter per uur verbruikt waar
> dit vandaan komt weet ik niet en of het echt klopt
> weet ik ook niet
>
> als je het echt wil weten moetje even langs een
> apk station rijden en even aan de roet meter
> hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande
> diesel er uit de uitlaat komt
>
> groet dirk
Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: di 27 jul 2010, 13:59
door Roy Bruurs
Als mijn 2,5N/A in mijn ninety stationair draait heb ik het idee dat hij behoorlijk wat brandstof verbruikt, echter er komt geen rook uit de uitlaat als ik daarna ga rijden.
Waarom ik dit idee heb is dat de brandstof meter nogal snel zakt als hij veel stationair heeft gedraait
Ondertussen heb ik de verstuivers al laten testen. openen bij 130bar. Bij 2 van de 4 zit de voorinspuiting verstopt doordat de vorige eigenaar geen brandplaatjes heeft gebruikt.
Ook de D-riem is vervangen en alles staat netjes optijd (het geheel is afgesteld zonder afstel gereedschap)
Ongeveer een half jaar geleden is de opvoerpomp vervangen.
Voor de rest loopt het blok goed en haalt op de GPS 100km/h
Ook zie ik nergens geen lekkage.
Wat zou dit kunnen zijn?
Gr,
Roy
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7f0b30fb555e6648ec7a0f9d7e61f1aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12538255, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: di 27 jul 2010, 14:04
door Frans Bonnes
Wat is bij jou veel stationair, en hoeveel zou het verbruik dan volgens jou zijn.
M.a.w. moet je echt zoveel tanken daarna.
fb
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: di 27 jul 2010, 14:14
door Roy Bruurs
Het scheelt mij toch ongeveer 60 mile op de teller.
Normaal haal in 1 op 8,1 dan haal ik maar 1 op 5,8
Vind het verschil nogal groot als je het mij vraagt
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('280ac9ce11a9bafac43a80a61c536866', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12538333, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: di 27 jul 2010, 20:45
door Roy Bruurs
Niemand een idee? Zou kleppen stellen helpen?
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b4389f2d11d25242e7846875f6f203d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12540575, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: di 27 jul 2010, 22:28
door Joost88
ik zou niet weten wat een motor stationair normaal gebruikt.
wat is de reden van het lange stationair draaien?
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 00:46
door Roy Bruurs
Joost88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik zou niet weten wat een motor stationair normaal
> gebruikt.
> wat is de reden van het lange stationair draaien?
lijkt mij niet van belang voor de vraag.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('264e5a4ca10f1705c4c0cda120a973bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12542316, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 01:27
door HarryS
Ik moet mijn motor uit zetten als ik ga tanken.....anders krijg ik hem nooit vol V8 hè, je kent dat wel.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 04:18
door Andrew Colville
loopt hij wel echt goed optijd? heb je een dubbel tank en tank keuze kraan, ik heb wel eens mee gemaakt dat de retour in de andere tank terug ging waardoor het leek of de gebruikte tank snel leeg gezogen werd, foutje in de keuze kraan of ooit verkeerd gemonteerd na reparatie.
Groetjes Andrew
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2010 02:21 door Andrew Colville.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 09:01
door RoLandrover
Leidingen even los en in fles met diesel hangen,..
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 12:20
door Roy Bruurs
Nee geen dubbele tank.
Motor loopt goed op tijd. Mijn buurman heeft meegekeken met mij en die heeft bij een revisiebedrijf in Tilburg gewerkt. (handig zo'n buurman)
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('de5b1df1e6716792a1b1d7ce6044e5db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12543375, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 16:42
door paul be
kleppen stellen zal niks helpen aan brandstofverbruik. raar hoor, veel verbruik door stationair lopen. Er moet iets anders zijn.
defender 110 300TDi
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 17:07
door dirk
maar wat is veel 1 liter per uur of 10 liter per uur
ik weet dat mijn 2,5 ook veel lijkt te verbruiken als hij stationair draait
de meeste autos zijn hier ook niet voor gemaakt
mijn volvo 2,4 liter benzine heeft zo een verbruik metertje normaal rijd hij 1 op 10
als ik dan bij een stoplicht sta gaat de meter naar per uur soms als het koud is
zegt hij dat hij 7 liter per uur verbruikt waar dit vandaan komt weet ik niet en of het echt klopt weet ik ook niet
als je het echt wil weten moetje even langs een apk station rijden en even aan de roet meter hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande diesel er uit de uitlaat komt
groet dirk
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 20:06
door Roy Bruurs
Als je een stukje terug leest heb ik het verschil in verbruik opgeschreven
dirk Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar wat is veel 1 liter per uur of 10 liter per
> uur
> ik weet dat mijn 2,5 ook veel lijkt te verbruiken
> als hij stationair draait
> de meeste autos zijn hier ook niet voor gemaakt
> mijn volvo 2,4 liter benzine heeft zo een verbruik
> metertje normaal rijd hij 1 op 10
> als ik dan bij een stoplicht sta gaat de meter
> naar per uur soms als het koud is
> zegt hij dat hij 7 liter per uur verbruikt waar
> dit vandaan komt weet ik niet en of het echt klopt
> weet ik ook niet
>
> als je het echt wil weten moetje even langs een
> apk station rijden en even aan de roet meter
> hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande
> diesel er uit de uitlaat komt
>
> groet dirk
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c96146361ec705d2978e3ee54b156f0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12545423, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 20:53
door ToyRoverlander
Quote als je het echt wil weten moetje even langs een apk station rijden en even aan de roet meter hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande diesel er uit de uitlaat komt Wat is dat nou voor iets doms..... dan weet je toch nog niet wat ie verbrand, alleen maar wat ie er onverstookt uitknikkert, wat waarschijnlijk niet veel zal zijn....
Roy, als je het echt wilt weten wat ie verbruikt... vul een fles met een liter diesel, hang de dieselleidingen erin, laat hem een half uur ofzo stationair draaien en kijk wat er daarna nog in de fles zit. Veel nauwkeuriger zal het denk ik niet worden... Of je moet hem in een emmer hangen en hem de hele dag laten draaien .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 20:59
door Roy Bruurs
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> > als je het echt wil weten moetje even langs een
> apk station rijden en even aan de roet meter
> hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande
> diesel er uit de uitlaat komt
>
> Wat is dat nou voor iets doms..... dan weet je
> toch nog niet wat ie verbrand, alleen maar wat ie
> er onverstookt uitknikkert, wat waarschijnlijk
> niet veel zal zijn....
>
>
> Roy, als je het echt wilt weten wat ie
> verbruikt... vul een fles met een liter diesel,
> hang de dieselleidingen erin, laat hem een half
> uur ofzo stationair draaien en kijk wat er daarna
> nog in de fles zit. Veel nauwkeuriger zal het denk
> ik niet worden... Of je moet hem in een emmer
> hangen en hem de hele dag laten draaien .
Is idd een optie om te weten wat hij verbruikt. (liters per uur)
Dat met de APK zal idd niet uitwijzen wat hij verbruikt. Auto is onlangs gekeurd en de waarde zat nog een heel stuk onder de max toelaatbare waarde. maar dit wordt gemeten onder toeren en niet stationair. Elke diesel die een tijd stationair staat te draaien heeft een hogere waarde.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('288447e137a36252c18ed5b33526385a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12545683, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 00:41
door Roy Bruurs
Gemiddeld verbruik. Gaat niet lukken om met een tank uit te rekenen wat hij per uur verbruikt. Het gaat er mij over dat het gemiddeld verbruik drastisch zakt als de auto een 40 a 50 minuten stationair heeft gedraaid
dirk Schreef:
-------------------------------------------------------
> kan aan mijn liggen maar ik zie nergens staan wat
> hij per uur verbruikt
>
> Gepost door: Roy B ()
> Datum: 28 juli 2010 18:06
>
> Als je een stukje terug leest heb ik het verschil
> in verbruik opgeschreven
>
>
> dirk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > maar wat is veel 1 liter per uur of 10 liter
> per
> > uur
> > ik weet dat mijn 2,5 ook veel lijkt te
> verbruiken
> > als hij stationair draait
> > de meeste autos zijn hier ook niet voor gemaakt
> > mijn volvo 2,4 liter benzine heeft zo een
> verbruik
> > metertje normaal rijd hij 1 op 10
> > als ik dan bij een stoplicht sta gaat de meter
> > naar per uur soms als het koud is
> > zegt hij dat hij 7 liter per uur verbruikt waar
> > dit vandaan komt weet ik niet en of het echt
> klopt
> > weet ik ook niet
> >
> > als je het echt wil weten moetje even langs een
> > apk station rijden en even aan de roet meter
> > hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande
> > diesel er uit de uitlaat komt
> >
> > groet dirk
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('17af752bb3371a2a76e8542e39878a4c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12547232, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 00:41
door dirk
even terug komend op de opmerking van toyroverlander
bij het verbruik per uur gaat het er niet om of het werkelijk is verbrand het gaat erom dat het weg is
een diesel motor in dit geval een snellopende dieselmotor die bedoelt is voor in een auto dus geen middelsnellopende motor of stationair motor voor achter een aggregaat wordt zo ontworpen dat hij zo milieu vriendelijk is als hij wordt belast bij een verhoogt toerental hierdoor kan het zijn dat de verbranding alles behalve goed is bij een laag toerental wat uit komt op een hoog verbruik dit heeft te maken met de gekozen compressie snellopende diesel heeft een compressie verhouding tussen 14:1 en 23:1 een middelsnellopende diesel heeft een verhouding tussen de 20:1 en de 35:1 door de zeer hoge verhouding in combinatie met een laag toerental heeft deze motor toch een goede verbranding het zou dus kunnen zijn dat de diesel van roy zijn compressie niet meer is wat het moet zijn als je daar bij een pomp heb die iets te rijk staat als hij bijna dicht is dan gaat het hard met het verbruik
groet dirk
Quote
als je het echt wil weten moetje even langs een apk station rijden en even aan de roet meter hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande diesel er uit de uitlaat komt
Wat is dat nou voor iets doms..... dan weet je toch nog niet wat ie verbrand, alleen maar wat ie er onverstookt uitknikkert, wat waarschijnlijk niet veel zal zijn....
Roy, als je het echt wilt weten wat ie verbruikt... vul een fles met een liter diesel, hang de dieselleidingen erin, laat hem een half uur ofzo stationair draaien en kijk wat er daarna nog in de fles zit. Veel nauwkeuriger zal het denk ik niet worden... Of je moet hem in een emmer hangen en hem de hele dag laten draaien grinning smiley.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:06
door Roy Bruurs
Valt er zo iets te controleren aan de pomp? Verzegeling zit er volgens mij nog op.
dirk Schreef:
-------------------------------------------------------
> even terug komend op de opmerking van
> toyroverlander
> bij het verbruik per uur gaat het er niet om of
> het werkelijk is verbrand het gaat erom dat het
> weg is
> een diesel motor in dit geval een snellopende
> dieselmotor die bedoelt is voor in een auto dus
> geen middelsnellopende motor of stationair motor
> voor achter een aggregaat wordt zo ontworpen dat
> hij zo milieu vriendelijk is als hij wordt belast
> bij een verhoogt toerental hierdoor kan het zijn
> dat de verbranding alles behalve goed is bij een
> laag toerental wat uit komt op een hoog verbruik
> dit heeft te maken met de gekozen compressie
> snellopende diesel heeft een compressie verhouding
> tussen 14:1 en 23:1 een middelsnellopende diesel
> heeft een verhouding tussen de 20:1 en de 35:1
> door de zeer hoge verhouding in combinatie met een
> laag toerental heeft deze motor toch een goede
> verbranding het zou dus kunnen zijn dat de diesel
> van roy zijn compressie niet meer is wat het moet
> zijn als je daar bij een pomp heb die iets te rijk
> staat als hij bijna dicht is dan gaat het hard met
> het verbruik
>
> groet dirk
>
>
> Quote
>
> als je het echt wil weten moetje even langs
> een apk station rijden en even aan de roet meter
> hangen deze kan ook meten hoeveel onverbrande
> diesel er uit de uitlaat komt
>
> Wat is dat nou voor iets doms..... dan weet je
> toch nog niet wat ie verbrand, alleen maar wat ie
> er onverstookt uitknikkert, wat waarschijnlijk
> niet veel zal zijn....
>
>
> Roy, als je het echt wilt weten wat ie
> verbruikt... vul een fles met een liter diesel,
> hang de dieselleidingen erin, laat hem een half
> uur ofzo stationair draaien en kijk wat er daarna
> nog in de fles zit. Veel nauwkeuriger zal het denk
> ik niet worden... Of je moet hem in een emmer
> hangen en hem de hele dag laten draaien grinning
> smiley.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9627c5e3305197192a03bfcc9ca12afd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12547369, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:31
door dirk
roy schreef
Valt er zo iets te controleren aan de pomp? Verzegeling zit er volgens mij nog op.
dit kan je zelf niet hiervoor heb je veel gegevens van de pomp nodig om te weten wat hij moet leveren op welk toerental en met welke hoeveelheid druk
hiervoor zal je hem even bij een revisie bedrijf moeten brengen en dan kan je ervan uitgaan dat je veel geld kwijt ben
bij het testen van een pomp die al enkelen jaren oud is haalt hij haast nooit zijn specificatie en als hij dan open gaat wordt alles vervangen wat je kan vervangen
ik heb echter wel eens gehoord dat de pomp van een nato rijker staat dan van een burger land rover dit omdat ze in het leger de auto,s ook voor andere zaken gebruikte zoals stroom voorziening voor zendapparatuur en voor verlichting in tenten om er voor te zorgen dat de motor niet te heet wordt kan je dan meer diesel toe voegen
daarnaast hebben ze ook iets aan de pomp gedaan zodat de wagen goed loopt hoog boven de zeespiegel waar de lucht verhouding anders is het kan dus best zo zijn dat je een nato pomp heb nou ik hoop dat je hier iets mee kan
groet dirk
ps voor revisie van diesel pompen ga ik altijd naar Dieselservice Stokking in gouda wel eerst even bellen of ze deze pompen nog doen ik weet dat het erg moeilijk is om aan onderdelen te komen van bijvoorbeeld een 2,25 cav pomp
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:38
door dirk
om je een idee te geven
groet dirk
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:38
door Dennis101
Het eerste wat mij opvalt is dat de openingsdruk van de verstuivers te laag is of is dit ondertussen verholpen?
Dennis B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 01:46
door Bram109
Hoe is de distributie afgesteld zonder gereedschap?
Bram.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 14:18
door Roy Bruurs
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het eerste wat mij opvalt is dat de openingsdruk
> van de verstuivers te laag is of is dit
> ondertussen verholpen?
>
> Dennis B
Openingsdruk zou idd 135bar moeten zijn ipv 130 maar dit zou geen kwaad kunnen volgens degene die ze gecontroleerd heeft. Alleen de conclusie dat bij 2 van de 4 de voorinspuiting dicht zat.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('76c08e40caf9d727a18a9dc11ecf4b6f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12548946, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 14:22
door Roy Bruurs
Bram109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe is de distributie afgesteld zonder
> gereedschap?
>
> Bram.
Zoals ik in het begin al schreef zonder gereedschap. Alleen naar de markeringspunten gekeken. Voor de vervangen van de d-riem starte de auto moeilijk. Nu een stuk beter (sleutel omdraaien en aanslaan) Ook loopt de motor mooi zowel stationair als op toeren en haalt op GPS 100km/h. Dus of het er aan licht dat ik geen gereedschap heb gebruikt denk ik niet. Zowel na als voor de vervangen heeft en had hij hier last van.
@dirk: Durf het niet te zeggen of ik een nato pomp heb. Kenmerken????
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ea8252a9a9c082f15884eb7dda999200', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12548970, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 14:35
door Dennis101
Door de lagere openingsdruk begint de inspuiting eerder en eindigt later, er wordt dus meer brandstof ingespoten.
Dennis B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: do 29 jul 2010, 14:38
door Roy Bruurs
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Door de lagere openingsdruk begint de inspuiting
> eerder en eindigt later, er wordt dus meer
> brandstof ingespoten.
>
> Dennis B
Dat klopt maar heeft dit zoveel invloed op het verbruik stationair?
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('831573c7d55443bfa81ae45c40f4a05f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12549050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: vr 30 jul 2010, 14:55
door dirk
roy schreef
@dirk: Durf het niet te zeggen of ik een nato pomp heb. Kenmerken????
volgens mij is dit niet te zien het is namelijke een gewone pomp met andere afstelling
het enige waar je vanuit zou kunnen gaan is of de wagen dan wel de motor een burgen blok heeft
dit is meestal wel goed te zien tenzij hij heel goed is terug gebouwd naar burger
waar even naar zou kunnen kijken is of boven op de pomp de stationair regeling nog goed werkt
er zit even uit mijn hoofd een plaatje met een veer aan de voorkant boven op de pomp deze moet vrij kunnen bewegen en uit zicht zelf weer terug gaan
als dit niet meer werk blijft hij vrij rijk staan
als dit alles niet breng zou ik even langs een bedrijf rijden waar ze de pomp kunnen testen en reviseren dan weet je zeker dat het goed is
een hoop mensen vergeten vaak bij een revisie van een diesel motor om de pomp ook te reviseren dit terwijl dit een van de belangrijkste onderdelen is voor een goed lopende motor
groet dirk
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: vr 30 jul 2010, 15:43
door Roy Bruurs
Waar zit die veer ongeveer.
De pomp is nu niet meer zo nat was een koppeling die lekte maar dit is inmiddels opgelost. En dit was voor het probleem met het verbruik.
lpic0019.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3a334d3f5af84f837263c6356ac37947', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg59.imageshack.us%2Fimg59%2F5897%2Flpic0019.jpg', 'http://img59.imageshack.us/img59/5897/lpic0019.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg59.imageshack.us%2Fimg59%2F5897%2Flpic0019.jpg', '', 12555098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('94f2398581c1f8854844cd9d0360ad32', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12555098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2010 13:44 door Roy B.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: za 31 jul 2010, 00:58
door dirk
hij zit voor de retour leiding
groet dirk
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: za 31 jul 2010, 23:12
door Roy Bruurs
Die komt netjes terug. Kan ik nog iets doen met dat stelschroefje wat erop zit?
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a107cd6bc08717ffdc98f57397f203f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12561314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: za 31 jul 2010, 23:44
door Marc-my-Words
Dag Dirk,
Ik kan iets vergelijkbaars uit de harde praktijk bevestigen. Mijn tijdelijke, oude R25GTD roette beduidend meer met een lager toerental en dus hogere versnelling als bij een hoger toerental in een lagere versnelling helling-op (serieuze hellingen -- Pyreneen !!), met wat meer toeren had ie er duidelijk meer zin in.
Duidelijk is dus dat een wat sleetse voorkamer-dieselmotor (340.000 km) met traditionele mechanische inspuiting en zonder turbo kennelijk bij de lagere toerentallen wat op zijn rendementen toe gaat geven.
Marc
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: zo 01 aug 2010, 00:10
door Bram109
Kleine correctie. De 2.5D van landrover heeft geen voorkamer maar een wervelkamer.
Bram.
Re: Brandstof verbruik bij stationair draaien van een 2,5N/A
Geplaatst: zo 01 aug 2010, 00:20
door dirk
je kan beter niet zelf aan de pomp gaan draaien dit is specialistisch werk
het enige wat je kan doen is een bedrijf benaderen voor info over deze pomp
groet dirk